Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Ferke2012-01-23 19:46:18 // 37322
Hűtőfolyadék miatt még egyetlen motor sem lett csapágyas:-)))
Ferke2012-01-23 19:43:28 // 37321
neee...ez komoly? a stabpálcákat igy szinte be sem lehet pattintani a helyére...hogy a francban birta felrakni igy? Jól meg kéne osztani, hogy ezt ki csinálta éa mennyiért...:-(
mreni2012-01-23 18:36:05 // 37320
ááá nem volt idegzetem,de két kormánymű gumiharangot szétszaggatott,úgy tűnik magának a szerkezetnek nem lett baja,de akkor is durva...
ezért engedtem le a bölcsőt...mert a fasza szerelők jól összerakták
ezért engedtem le a bölcsőt...mert a fasza szerelők jól összerakták
mrknavi2012-01-23 18:35:25 // 37319
Hali!
1-2 kérdésem van. Lehet recsegés váltóolaj miatt? Mert érdekes módon az első pár 2-esbe rakás jó. Utána recseg a 2-es(csak ez). Ha igen akkor valaki megtudná mondani h. hol lehet betölteni váltóolajat? 33 td köszöntem.
1-2 kérdésem van. Lehet recsegés váltóolaj miatt? Mert érdekes módon az első pár 2-esbe rakás jó. Utána recseg a 2-es(csak ez). Ha igen akkor valaki megtudná mondani h. hol lehet betölteni váltóolajat? 33 td köszöntem.
atika2012-01-23 18:29:21 // 37318
Üdv Emberek!
Kérdésem a 156 szakértőihez: Sportcsomagos SW-be beépíthető-e a sedan sportcsomagos rugója? esetleg lengéscsillapítója?
Kérdésem a 156 szakértőihez: Sportcsomagos SW-be beépíthető-e a sedan sportcsomagos rugója? esetleg lengéscsillapítója?
GTPeti2012-01-23 18:27:19 // 37317
Ejha!! Csináltál róla képet?
mreni2012-01-23 18:24:41 // 37316
stabrúd fordítva berakva...láááájk....
Zsolt852012-01-23 17:37:30 // 37314
marha jól néz ki ! :)
Liquid2012-01-23 13:52:00 // 37312
ilyen fagyállóval lehet utántölteni 1.6TS 147 hűtőfolyadékát?
(asszem Paraflu Up van benne)
"Glicosam ALU konc. fagyálló hűtőfolyadék megfelel az AFNOR NFR 15 - 601, a BS 6580 - BS 5117, ASTM D 3306, D 4656, D 85, SAE J 1034 szabványok előírásainak is."
(asszem Paraflu Up van benne)
"Glicosam ALU konc. fagyálló hűtőfolyadék megfelel az AFNOR NFR 15 - 601, a BS 6580 - BS 5117, ASTM D 3306, D 4656, D 85, SAE J 1034 szabványok előírásainak is."
Tónyó2012-01-22 21:00:39 // 37311
Szevasztok!
Tanácsot kérnék!
Kinyitottam kulccsal a 156-omat,megszólalt a riasztó.Utána leállítottam a riasztót,rányitottam megint kulccsal és azóta nem megy a riasztó, csak a központi.
Mi ilyenkor a teendő?
Elszállt volna valamilyen biztosíték?Vagy ennyitől beszart volna a riasztó?
Tanácsot kérnék!
Kinyitottam kulccsal a 156-omat,megszólalt a riasztó.Utána leállítottam a riasztót,rányitottam megint kulccsal és azóta nem megy a riasztó, csak a központi.
Mi ilyenkor a teendő?
Elszállt volna valamilyen biztosíték?Vagy ennyitől beszart volna a riasztó?
Robbye2012-01-22 19:56:27 // 37310
mreni2012-01-22 18:21:30 // 37309
Srácok!
Volt ma nálam egy srác 16v jtd 156-al,olyan jelenséget produkál az autó hogy mikor kitekeri a kormányt jobbra negyed fordulaton,szemmel láthatóan beül a jobb eleje az autónak,ha balra akkor a bal eleje :D :D természetesen menet közben is érződik,kóválygós az autó illetve nehézkes a kormányzás is.
torony"csapágy" és stab szilent volt cserélve legutóbb azóta van ez állítólag.
holnap tudok alánézni,kíváncsi vagyok mi a baja,érdekes:D
valakinek tipp? :D
Volt ma nálam egy srác 16v jtd 156-al,olyan jelenséget produkál az autó hogy mikor kitekeri a kormányt jobbra negyed fordulaton,szemmel láthatóan beül a jobb eleje az autónak,ha balra akkor a bal eleje :D :D természetesen menet közben is érződik,kóválygós az autó illetve nehézkes a kormányzás is.
torony"csapágy" és stab szilent volt cserélve legutóbb azóta van ez állítólag.
holnap tudok alánézni,kíváncsi vagyok mi a baja,érdekes:D
valakinek tipp? :D
Alien42012-01-22 12:24:56 // 37308
ORC az ilyen típusú program
de minőségfüggő és a képeket is lehet elvágja... nem mondanék rá nagy sikert, de próbáld meg
sok sikert!
de minőségfüggő és a képeket is lehet elvágja... nem mondanék rá nagy sikert, de próbáld meg
sok sikert!
pb_2012-01-22 12:14:45 // 37307
Én pedig általánosságban kérdeztem.)
Mozes872012-01-22 11:27:05 // 37306
Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy a jobb első ajtó kilincsének a rugója valószínű el van törve. Az ajtó nyílik és be is csukódik de a kilincs kinyitott állapotba marad. Mennyire macerás ezt kicserélni, vagy esetleg valami tipp? Előre is köszi
Dévid2012-01-21 22:13:07 // 37305
Egy próbát megér szerintem. :)
Piritu - 1.000.0002012-01-21 22:11:01 // 37304
A doksim már egy 109 megás pdf, abból is lehet?
Dévid2012-01-21 22:08:01 // 37303
Létezik olyan szoftver, ami kereshető pdf-et csinál a szkennelt lapokból. :D
Grando2012-01-21 21:57:58 // 37302
Ja ja, tuti. :D
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:51:21 // 37301
Azzal még nem tartunk ott, hogy bütykölni kellene. Elég sok minden más lett a 2 literessel. A szervizesek meg csak olvasták :-)
Grando2012-01-21 21:48:42 // 37300
A 159-ben tudok segíteni. Bár pont a te motorverziód még nincs benne. ;)))
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:41:34 // 37299
Sajna csak németül van meg és pdf-ben. A nyelv nem gond, de mivel szkennelt lapok, nem lehet benne kerestetni a géppel.
Grando2012-01-21 21:39:47 // 37298
CD-n nem bukkantál még rá vhol? ;)))
GTPeti2012-01-21 21:38:49 // 37297
A klasszikus "bikázás" nem összekeverendő a segédakk használatával, mert ez utóbbi egy booster, vagy egy magányos akksi, előbbi meg eg autó, akksival.
Onnantól kezdve, hogy a donorautó motorja NEM jár és NINCS rajta gyújtás, onnantól kezdve gyakorlatilag UGYANAZ a kettő.
Azért ajánlom, hogy bikázáskor NE járjon a donorautó motorja, mert ebben az esetben valóban annak akkumulátorát terheli az indítandó autó önindítója és nem a generátorát. (Az akku 500+ Amper leadására képes, a generátor pedig mondjuk 120 Amperre. Ha ennél többel terheljük, akkor van rá lehetőség, hogy megsínyli a diódahíd, vagy a feszültségszabályozó.)
(Majd kiegészítem a blogom ezen részét, a fentivel.)
Onnantól kezdve, hogy a donorautó motorja NEM jár és NINCS rajta gyújtás, onnantól kezdve gyakorlatilag UGYANAZ a kettő.
Azért ajánlom, hogy bikázáskor NE járjon a donorautó motorja, mert ebben az esetben valóban annak akkumulátorát terheli az indítandó autó önindítója és nem a generátorát. (Az akku 500+ Amper leadására képes, a generátor pedig mondjuk 120 Amperre. Ha ennél többel terheljük, akkor van rá lehetőség, hogy megsínyli a diódahíd, vagy a feszültségszabályozó.)
(Majd kiegészítem a blogom ezen részét, a fentivel.)
Bilux2012-01-21 21:37:03 // 37296
Hát ezt kipróbáltatom mert G astrában nem találtam.
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:34:56 // 37295
Hát igen, nem egyszerű olvasmány. A Spideré is van vagy 2300 oldal, alig találom meg, amit keresek.
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:33:39 // 37294
Kihúzod a helyzetjeltő/tompított kapcsolóját :-)
Grando2012-01-21 21:23:48 // 37293
Ott a pont. ;)))
Ezeknek kellene szerepelnie egy javítási utasításban. Nem tudom, hogy az újabb típusokkal hogy áll a FAM, de a régebbiekhez ráadásul úgy tudom, hogy magyar nyelvű anyag nincs is. Ami meg van (olasz, német, angol, lengyel(!)), azoknak a kidolgozottsága hagy némi kívánnivalót maga után itt-ott. :DD
Ezeknek kellene szerepelnie egy javítási utasításban. Nem tudom, hogy az újabb típusokkal hogy áll a FAM, de a régebbiekhez ráadásul úgy tudom, hogy magyar nyelvű anyag nincs is. Ami meg van (olasz, német, angol, lengyel(!)), azoknak a kidolgozottsága hagy némi kívánnivalót maga után itt-ott. :DD
Bilux2012-01-21 21:17:56 // 37292
Hogyan lehet? :D
Ferke2012-01-21 21:14:05 // 37291
Naja, ez is hasznos,de olyan hasznos dolgok nekem jobban tetszenének, mint pl "ne bontsd szét te marha a fél motort egy generàtor kiszereléshez,mert lefele is kijön". :-)
Grando2012-01-21 21:08:54 // 37290
Azt se olvassák (tisztelet a kivételnek). Aztán megy a totó, meg a "kurva Luigi hova dugta a..." rigmusok. :DDD
Ferke2012-01-21 21:08:17 // 37289
Őrület.Főleg a fémes részek összeérése.:-))) Egy kollegám jut eszembe erről, aki egyszer a toyota kézikönyvvel az egyik, kábellel a másik kezében indította a vasat.:-) Nem volt egy csajozós szituáció.:-)))
Dévid2012-01-21 21:08:14 // 37288
Sejtem mire célzol, de nem hiszem, hogy lenne összefüggés a két dolog közt. Vagy pillangó-effektusra gyanakszol? :)
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:04:46 // 37287
Nem csoda, hogy "meghálálja" a gondoskodást :-))
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:03:23 // 37286
OFF
Több munkatársam anno ugyanígy volt a céges aszmával. Aztán 3 év után elárultam nekik, hogy hogyan lehet felkapcsolni az utastérben a világítást :-))
ON
Több munkatársam anno ugyanígy volt a céges aszmával. Aztán 3 év után elárultam nekik, hogy hogyan lehet felkapcsolni az utastérben a világítást :-))
ON
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:01:14 // 37285
A teljes szöveg:
"Az indítást az alábbiak szerint végezzük 1. ábra:
❒ a megfelelő indítókábellel kössük össze a két akkumulátor pozitív pólusát (+ jel a pólus közelben)
❒ a másik indítókábellel kössük össze a segédakkumulátor negatív (–) pólusát az elindítandó gépkocsi motorján vagy a sebességváltó házon található E testelési ponttal;
❒ indítsuk be a motort;
❒ amikor a motor beindult, fordított sorrendben bontsuk szét az indítókábeleket
FIGYELMEZTETÉS Ne kössük össze közvetlenül a két akkumulátor negatív pólusát: az esetleges szikraképződéstől lángra lobbanhat az akkumulátorból kiszabaduló robbanásveszélyes gáz. Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
Egyértelmű :-DD
"Az indítást az alábbiak szerint végezzük 1. ábra:
❒ a megfelelő indítókábellel kössük össze a két akkumulátor pozitív pólusát (+ jel a pólus közelben)
❒ a másik indítókábellel kössük össze a segédakkumulátor negatív (–) pólusát az elindítandó gépkocsi motorján vagy a sebességváltó házon található E testelési ponttal;
❒ indítsuk be a motort;
❒ amikor a motor beindult, fordított sorrendben bontsuk szét az indítókábeleket
FIGYELMEZTETÉS Ne kössük össze közvetlenül a két akkumulátor negatív pólusát: az esetleges szikraképződéstől lángra lobbanhat az akkumulátorból kiszabaduló robbanásveszélyes gáz. Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
Egyértelmű :-DD
Dévid2012-01-21 20:59:59 // 37284
Olvastam én is, de azért néha előfordult, mikor dög volt az akksim, hogy kilöktem a kocsit a garázsból, és lendületből indítottam sebességben. Mivel az indítómotort már nem tekerte, a töltőm meg nem volt ott, menni meg kellett.
Kényszermegoldás, de amíg nem volt pénzem új akkumulátorra, addig is használni kellett valahogy a kocsit néha.
Kényszermegoldás, de amíg nem volt pénzem új akkumulátorra, addig is használni kellett valahogy a kocsit néha.
Ferke2012-01-21 20:56:07 // 37283
Én nem olvasom.:-) Már az elején kiakadtam sokmindenen, nem hergelem magam:-)
Ferke2012-01-21 20:53:31 // 37282
lol! és azt mégis hogyan,amikor egy feketw kábellel összekötjük őket? ehhez le kell venni az indító akkuról a sarukat, deezt gondolom meg nem írja. :-)
Dömpi (il dottore)2012-01-21 20:52:28 // 37281
Én sem vagyok egy nagy szerelő, sőt, még életemben nem szereltem kocsit. Én máshoz értek, és abban vagyok profi. Ahhoz, amit én csinálok meg más nem ért. Na és? Én sem nézem le azokat! Szerintem, mindenki mindenben nem lehet profi. Viszont ha mindenki tisztában van a gyengéivel és ezeket nem próbálja hozzáértéssel palástolni, hanem inkább bevallja őszintén és inkább tanácsot kér mielőtt hülyeséget csinál, akkor azt éppúgy tisztelem, mint azt, aki jó tanácsokat ad. Ennyi.
Egy fórum lényege, hogy mindenki leírhatja a véleményét...akkor is, ha szakmailag megalapozatlan. Inkább támogassuk egymást, tanuljunk egymástól!
Autószerelés terén én biztosan hülye kérdéseket fogok feltenni még egy darabig, és igenis elvárom, hogy "kioktassanak"! Viszont ha valaki azt hiszi, nála nincs okosabb, akkor felhomályosítom: mindig van okosabb!
Egy fórum lényege, hogy mindenki leírhatja a véleményét...akkor is, ha szakmailag megalapozatlan. Inkább támogassuk egymást, tanuljunk egymástól!
Autószerelés terén én biztosan hülye kérdéseket fogok feltenni még egy darabig, és igenis elvárom, hogy "kioktassanak"! Viszont ha valaki azt hiszi, nála nincs okosabb, akkor felhomályosítom: mindig van okosabb!
Piritu - 1.000.0002012-01-21 20:46:18 // 37280
"Az okos könyv" az átlag usernak írja le a teendőket, a szakiknak gondolom más irodalom szól :-)
Piritu - 1.000.0002012-01-21 20:44:57 // 37279
Tényleg csak én olvasom a kocsi használati utasítását? :-O
"FIGYELMEZTETÉS ... Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
"FIGYELMEZTETÉS ... Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
Ferke2012-01-21 20:40:56 // 37278
A klasszikus "bikázás" nem összekeverendő a segédakk használatával, mert ez utóbbi egy booster, vagy egy magányos akksi, előbbi meg eg autó, akksival.
Az okos könyv nem írja, hogy frissen fűzött motornál meddig kell várni a hidrotőkék elhallgatásáig? Lassan már ez is benne lehetne:-))
Az okos könyv nem írja, hogy frissen fűzött motornál meddig kell várni a hidrotőkék elhallgatásáig? Lassan már ez is benne lehetne:-))
Ferke2012-01-21 20:35:11 // 37277
Peti,én már ebbe nem megyek bele,mindent magadra veszel,miközben tudod,hogy nem is rólad irtam,ne akadj már ki mindenen:-)
Ferke2012-01-21 20:32:56 // 37276
Sosem cserélik ki. Az költség lenne, ne viccelj:) az előbb lett kész egy boxer. szakszervizből jött ide, ragadt a 4es szívószelep, de csak néha-néha. ez is a vezető volt.
GTPeti2012-01-21 20:23:22 // 37275
"Ne vedd személyeskedésnek, engem nap mint nap oktatnak már ki itt, olyanok is, akik lehet, hogy épp akkor születtek, amikor én épp egy zsigulit generáloztam, de már nem veszem fel"
Amikor ilyen minősítgetéseket írtok, mint lentebb, azt bizony személyeskedésnek veszem. És tőled nagyon szokatlan is.
Mégegyszer: Leírtam a véleményem. Erre való ez a fórum. A "címzett", ahogy írod "szegény kolléga" dolga - aki a kérdést feltette -, hogy eldöntse, végülis melyik utat választja.
Amikor ilyen minősítgetéseket írtok, mint lentebb, azt bizony személyeskedésnek veszem. És tőled nagyon szokatlan is.
Mégegyszer: Leírtam a véleményem. Erre való ez a fórum. A "címzett", ahogy írod "szegény kolléga" dolga - aki a kérdést feltette -, hogy eldöntse, végülis melyik utat választja.
pb_2012-01-21 19:53:31 // 37273
Ok, és így ebben a formában nincs is semmi kivetnivaló benne.