Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Wickey2012-09-20 22:09:24 // 40422
mázlista. Nekem igen. Viszont a feszítő volt fos és amiatt adta meg magát a vadiúj szíj.
Jó, hogy emlékeztetsz rá, visszaraktam egyéb híjján a régi szíjat és azóta se cseréltem le. :-) Van benne lassan vagy 130ezer... :-)
Wickey2012-09-20 22:07:49 // 40421
nekem csak padlóra és 3-3.5k körül torpan. Csak az a baj, hogy nincs benne LMM, merthogy a TD-ről van szó. Akkor most essek kétségbe, vagy cseréljek porlasztócsúcsot, vagy tegyek fel egy másik adagolót? :-)
Attika012012-09-20 21:55:31 // 40420
Nehezen mozog, de csak a mechanika miatt. Szerintem szénkefés, egy ránézést megér mielőtt ezreseket kidobálsz az ablakon. :)
atis_166jtd2012-09-20 20:45:16 // 40419
A probléma csak az hogy az enyém hibamentes. Igy viszont elég nehéz rájönöm. Ha oktoberben cserélek termosztátot akkor leveszem a turbot és megnézem hátha le van kokszosodva a szabályzó része.
Zoli19802012-09-20 20:35:41 // 40418
Na ez érdekes. Nekem is új a légszűrő. Csak nálam a légtömegmérő is állandó hibát dobál, hogy nem megfelelő a jel.
atis_166jtd2012-09-20 20:32:58 // 40417
Én ezt a torpanást mostanság érzékeltem. 2 nap fejtörés, vissza a koszos légszűrő és láss csodát torpanásnak nyoma sincs. Az ujjal meg van. most megint fejtörés mitől lesz jó.
.......................2012-09-20 20:28:01 // 40416
EGR szelep megszorult esetleg
Zoli19802012-09-20 20:08:54 // 40415
Na ez engem is érdekel, nálam is LMM hiba van, de "szerencsére" csak torpan 2500-nál... Félek én is, hogy kicserélem, és nem is az a baja...
Thorpe2012-09-20 20:08:10 // 40414
Oxidálódva volt + beázott + 10 perc munkaidő
= 3.000,- Ft (és nem 72)
Most tökéletesen működik.

Köszönöm a tanácsot. :)
dév2012-09-20 19:58:06 // 40413
sziasztok. lécci valaki segítsen mert már megőrjít az autóm (2.4jtd 136le) a probléma az hogy 3000es fordulatig pörög de addig is nagyon gyenge, néha elkapja és akkor úgy megy ahogy kell neki akkor ki is pörög, de az nagyon ritka, elvittem kiolvastatni a hibát és a légmennyiségmérőt irta, kicseréltük egy működő alfából és utána sem lett jó :(. esetleg valaki tud vmi okosságot rá?? kösz
gecsa2012-09-20 13:46:53 // 40412
ha csak kontakt hiba,akkor szedd szét,pucold meg,és rakd össze...nem kell hozzán villamosságis..
ha nem az,akkor meg kukázol egy konzolt neten,és kicseréled..oda sem kell villamosságis..:D
Thorpe2012-09-20 13:26:46 // 40411
A bal oldali elektromos ablakemelő gombja
- lefelé gond nélkül működik
- felfelé csak akkor, ha enyhén megfeszítem hátra (kontakt hiba)

Unix-ban ki akarták velem cseréltetni a komplett konzolt 72 e.-ért.
Máshol 10 e.-t mondtak, majd ha lesz egyszer csak.

Tudtok adni megbízható és normális áron dolgozó Alfa autóvillamossági szerelő kontaktot?
Tentacle2012-09-20 11:34:26 // 40410
E-Learn nem tudja ? A 155-nél még le volt írva a manulaban, hogy hogyan kell, mondjuk az pár évvel öregebb konstrulció. De amúgy master kulcs kellett ott is hozzá, nem volt mindegy milyen kulccsal akartad a másikat hozzáfeleltetni.
lakosg012012-09-20 11:15:22 // 40409
Na de erre mondtak nekem 38.000Ft-ot. Gyári kulcs esetén. Ez volt a legolcsóbb ajánlat.

Az én kérdésem az volt, hogy hogyan tudom megtaníttatni az autóval az általam beszerzett kulcsot.
Más autóknál ez úgy működik, hogy beteszem az új kulcsot gyújtást adok, bezárom egy másik kulccsal, majd az új kulcson megnyomom a távirányító egyik gombját. Alfáéknál nem tudom hogy működik. Tudja valaki?
gecsa2012-09-20 11:09:18 // 40408
mennyibe fájt a vége?
forrasr2012-09-20 10:30:07 // 40407
Netről beszerzett használt kulcsomat (távirányító részét) rá lehetett tanítani az autóra gyári programmal, immo chipet át kell rakni, vagy vannak cégek akik tudnak hozzá okítani ugy. chipet.
gecsa2012-09-20 10:25:01 // 40406
én ugyanazzal ragasztottam vissza,ami volt is..megfogta...:D
.......................2012-09-20 10:23:36 // 40405
Szerintetek mivel ragaszzam vissza az ajó belselyében azt a fehér szigetelö fóliát,
valami rugalmas sárgással van gyárilag
biztos nem szilo
gecsa2012-09-20 09:13:28 // 40404
veszel nyerskulcsot,azt másoltatod,majd taníttatod..itthon kb 100eft a vége és akkor egy kulcsról beszéltünk..
esetleg azzal tudsz spórolni,hogy a nyerskulcs ausztriában kb 50euro...
lakosg012012-09-20 08:34:28 // 40403
És tudod a folyamatot?
Vagy honnan tudod, hogy nem egyszerű művelet?
gecsa2012-09-20 08:06:00 // 40402
nagy részben akksiállapot függő a dolog..:D
Ferke2012-09-19 22:12:59 // 40401
Szinte végig egyenesen kellett csak menni:) Meg ugye nem a 17esek voltak fenn, szóval nem volt annyira vészes:)
GTPeti2012-09-19 22:01:09 // 40400
Karizomra gyúrsz? :))
Ferke2012-09-19 21:59:10 // 40399
Akkor azzal még odatalált:) Én legutóbb 40km-t mentem szíj nélkül, meg se kottyant neki:)
Ferke2012-09-19 21:58:04 // 40398
Maximum megáll, és nem lesz töltés, klíma meg szervó:) De rohadt kicsi az esélye, hogy beálljon, mehet vele nyugodtan.
gecsa2012-09-19 21:21:13 // 40397
és akkor megszámlálódtak hirtelen a kilóméterek.....:D
GTPeti2012-09-19 19:36:15 // 40396
Volt akinél a szervíztől pár km-re szállt el a tárcsa. Szóval a válasz igen... ha hangja van, akkor rossz esetben ledobhatja/elszakíthatja a szíjat.
Laurent2012-09-19 19:27:15 // 40395
Hali urak!

Kicsit hangos a generátor szabadonfutó szíjtárcsa a cimborám 1.9 jtd 156-os alfájában. Jövő héten lenne kicserélve. Addig okozhat kárt valamiben? Thx
Zoli19802012-09-19 18:41:30 // 40394
Valószínű. Mondtam az igényeim, ők meg ezt mondták. Az immo chipet át kell rakni az tuti.
atis_166jtd2012-09-19 18:29:55 // 40393
Ezt kompletten mondták neked kulcs szár másolással, immobi iktatással?
Zoli19802012-09-19 16:48:45 // 40392
Nálam a riasztó hiányzik a kocsiból, és a táv kp.-i zár se mindig működik. Így majd kap egy komplett riasztó-bicskakulcs szettet. Árajánlat kérés megvolt, 36000,- beszereléssel. Plusz ráköttetem a csomagtartó gombbal való nyitását is. Komfort modul nem tudom van-e a kocsiban, ha van, megoldják az ablakfelhúzást is gombnyomásra. Aztán majd kiderül....
gecsa2012-09-19 15:29:41 // 40391
én is játszottam ezzel a gondolattal...nem egyszerű művelet,így abbamaradt egy kis időre..
lakosg012012-09-19 14:49:12 // 40390
A következő problémám van: a kocsi vásárlásakor kapott 1db 3 gombos távirányítós kulcs távirányító része nem működött. 1 gomb a helyén volt, lenyomásra villogott is a led, de nem végezte el a funkcióját. Visszaforrasztottam a másik két gombot, de semmi változás.

Arra gondoltam, mivel elég ramaty állapotban van a kulcs egésze, rendelek egy újat. A legolcsóbb ajánlatom 38.000Ft volt, amit most inkább nem dobnék rá erre. Találtam aukciós oldalon használt kulcsot ennek negyedéért. A kulcsszárat és immo chipet átrakom abba. A kérdésem az, hogy össze tudom-e én programozni a vevővel valahogy? Ha igen, hogyan?
Ha nem, akkor kit ajánlotok?
Imyx2012-09-19 10:54:39 // 40389
:), köszi.
gecsa2012-09-19 10:07:36 // 40388
nomeg kinek mi a "normál" használat...:D
Grando2012-09-19 09:43:43 // 40387
Ha nagyon becsülettel karbantartották az autót, és főleg hosszabb távokon használták ésszel, azt is ésszel, akkor akár még jó is lehet. De ezt látatlanban ember nem mondja meg.

Persze, hogy kinek mi a jó, az is erősen nézőpont kérdése. :))
Imyx2012-09-19 09:21:12 // 40386
Urak,

Egy 2.5 V6 tényleges futásteljesítménye km-ben mennyi lehet körülbelül? Mondjuk 'normál' használat mellett. Kibír-e a motor 350.000 km-t?
Köszönöm!!
Adrián2012-09-18 22:11:23 // 40385
Alfás Urak!
Keresek Akfa156 SW facelift hátsó ablaktörlő motort ! Meg van teljesen szorulva csak kézzel való noszogatásra hajlandó tötölni 1-et! Van lehetőség ezt a problémát orvosolni találkozott már ezel valaki?Be van rohadva a tengely vagy megadta magát ?
Ha nem érdemes foglalkozi ezzel és valakinek van elfekvőben emberi áron azt megköszönöm.
Forsberg2012-09-18 17:38:02 // 40384
Esetleg, valaki? :)
Arno1662012-09-18 14:58:23 // 40383
Lehet hülye kérdés, de:
TS motorokban mikor szokása a szeleptányérnak leszakadni?
(nem egy esetről hallottam, +láttam is már ilyen motort. Ebből gondolom "szokásuk".)

Néha, gyártási hiba folytán a szelep anyagában, vagy idővel ha elfárad az anyag, szeleprugó (berezonal), és pörgeti az ember - akkor?


Érdekes anyag, a motorok "elméletének" bugyrairól:

http://www.omikk.bme.hu/collections/phd/Kozlekedesmernoki_Kar/2005/Gal_Peter/ertekezes.pdf



Ebben olvasom, hogy 1000N/mm2 ++ terhelést is kaphat egy modern motorban a szelepvezérlés rész. Azért az szép... Innen jutott eszembe.

A.
pb_2012-09-18 14:34:16 // 40382
Khm, khm.)
Ferke2012-09-18 13:46:01 // 40381
(nem írta, hanem írtam)
:)
Ferke2012-09-18 13:45:45 // 40380
2x írta le, 2x fosta szét magát a króm, amit ezennel most le is gyalultam:)) ...úgyhogy elküldtem mélben:DD
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-18 10:58:00 // 40379
semennyire, otthon is megy csak mikor vissza rakod új rézgyűrűket vegyél hozzá
.......................2012-09-18 10:48:43 // 40378
beavatsz,hogy oldottad meg?
Tentacle2012-09-18 10:45:00 // 40377
Ez olyan kétbetű-alulvonásos volt ... :) Nesze semmi fogd meg jól.
Ferke2012-09-18 10:34:12 // 40376
Meg az, csak elég trükkösen:D
VaMpGeCO2012-09-18 10:20:26 // 40375
fojtószelepházéra gondoltam
.......................2012-09-18 08:31:46 // 40374
Mennyire nehéz az injektorokat kiszedni a JTDm emekböl?
esetleg otthon is megy?
Föckös2012-09-18 07:37:46 // 40373
melyik pillangószelepet?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak