Én gyárit, Daycot vettem.
GTPeti a Contitechre tette voksát. Nagyon minőségi darabnak tűnik. Ajánlom a blogját. :)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
droberto2012-11-05 20:12:11 // 41072
Fairlane2012-11-05 20:07:40 // 41071
Jóestét Cartársak.
A holnapi napon nagy szükségem lenne egy 1.9 16V JTD főtengely szíjtárcsára...
A kédés az lenne, hogy milyen gyártmányt vegyek. Van ami kifejezetten ajánlott avagy ellenjavalt?
És persze hol lehetne minél olcsóbban megoldani Budapesten?
A GT-ben sajnos pár nap cicergés után szétszállott....

Ezekből van többféle is? Valahogy furcsa, hogy ez kívül sima, nem hosszbordás, poly V-mintás :S
A holnapi napon nagy szükségem lenne egy 1.9 16V JTD főtengely szíjtárcsára...
A kédés az lenne, hogy milyen gyártmányt vegyek. Van ami kifejezetten ajánlott avagy ellenjavalt?
És persze hol lehetne minél olcsóbban megoldani Budapesten?
A GT-ben sajnos pár nap cicergés után szétszállott....





Ezekből van többféle is? Valahogy furcsa, hogy ez kívül sima, nem hosszbordás, poly V-mintás :S
gecsa2012-11-05 19:02:26 // 41070
én már láttam autót, ahol műanyag kötegelővel oldották meg...na, ott igazán nem bonyolódtak bele...:D
Hari2012-11-05 18:35:29 // 41069
mreni2012-11-05 18:18:59 // 41068
ennyi,szerintem is túl van bonyolítva a téma :)
atis_166jtd2012-11-05 17:09:21 // 41067
Én préselő fogónak egy jófajta harapófogót használok mert szinte ugyan olyan a préselő fogó. A bilincsek meg bőven ki szokták bírni a gumiharang életét.
zee2012-11-05 17:00:37 // 41066
Köszi! :))
.......................2012-11-05 16:48:07 // 41065
eper
itt pedig van
itt pedig van
droberto2012-11-05 16:44:36 // 41064
Igen néztem ilyet itt ahol először mondtad (első kettő). Ezek nagy mérettartományban szerelhetők fel, és a svájci Oetiker márka amit ajánlottál is. Utána olvastam nekik, korrekt cég. A gyárilag fent levő bilincsek megszólalásig hasonlítanak ezekre. Voltam itt helyi autósboltban néztem ezeket a széles mérettartományos bilincseket, de inkább hagyjuk. Horganyzott pléh vackok és tiszta sorja az oldaluk.
Jóféle fogóra hamarosan fogok ajánlatot kapni.
Viszont a belső féltengely gumiharang nagy bilincse ilyen Multi Crimp-es, és halvány fogalmam sincs, hogy oda mit teszek, vagy hogy teszem vissza. Gyanítom, hogy ott azért ilyen van, mert ott a préselő fogó nem fért volna el...
Ja gyári alkatrész: Az ePer-ben nem találtam sem a kormányműnél-, sem a féltengelynél a bilincseket, sőt a gumi porvédőket se! :(
Jóféle fogóra hamarosan fogok ajánlatot kapni.
Viszont a belső féltengely gumiharang nagy bilincse ilyen Multi Crimp-es, és halvány fogalmam sincs, hogy oda mit teszek, vagy hogy teszem vissza. Gyanítom, hogy ott azért ilyen van, mert ott a préselő fogó nem fért volna el...
Ja gyári alkatrész: Az ePer-ben nem találtam sem a kormányműnél-, sem a féltengelynél a bilincseket, sőt a gumi porvédőket se! :(
Márk852012-11-05 16:27:05 // 41063
Sziasztok! Adott egy 156 SW. A tegnapi, és a mai esőzés után azt tapasztaltam, hogy nedves hátul a tetőkárpit. Előfordulhat, hogy a rádió antennánál ázik be? Ötlet, javaslat? Kösz, előre is!
.......................2012-11-05 16:26:14 // 41062
bilincs
ezzel szerintem olyan lesz mint a gyári
ezzel szerintem olyan lesz mint a gyári
ÁdidiGaga (il hempescattore)2012-11-05 15:06:12 // 41061
"hűtlen kezelés" történt :-)
Mivel le akartam-akarom korongozni és festeni , kitettem egy fedett-nyitott teraszra szellőzni. Az úszó-lyukat betömtem ronggyal , a hely viszonylag esővédettnek tűnt ,
igaz eredetileg kevesebb ideig is szándékoztam ott tartani.
De valószínűleg itt már lehetett gond korábban , mert ettől az állástól miért csak az úszó alatti terület (ami egy közel zárt cella, csak réseken áramlik a benzin a tank többi részéből) lett rozsdás + találtam a tankban szabadon egy pár mm vastag, puha, de fém lapos darabot (söröskupak méretűt) ami gyárilag nem lehetett benne, hiszen az eredeti felletképzése még mm vastag sincs.
Mivel le akartam-akarom korongozni és festeni , kitettem egy fedett-nyitott teraszra szellőzni. Az úszó-lyukat betömtem ronggyal , a hely viszonylag esővédettnek tűnt ,
igaz eredetileg kevesebb ideig is szándékoztam ott tartani.
De valószínűleg itt már lehetett gond korábban , mert ettől az állástól miért csak az úszó alatti terület (ami egy közel zárt cella, csak réseken áramlik a benzin a tank többi részéből) lett rozsdás + találtam a tankban szabadon egy pár mm vastag, puha, de fém lapos darabot (söröskupak méretűt) ami gyárilag nem lehetett benne, hiszen az eredeti felletképzése még mm vastag sincs.
gecsa2012-11-05 14:38:57 // 41060
jaja....jó mulatság ez a cucc..:D
droberto2012-11-05 14:27:46 // 41059
Piritu - 1.000.0002012-11-05 14:10:03 // 41058
A Spideremnél is ez volt. Végül kinyitottul a motorházfedelet, leolvastuk, hogy mi van rajta oszt olyat rendeltünk :-))
süsnye2012-11-05 11:46:16 // 41057
szerintem is jobban járnál, egy olyan tankkal, amihez nem kell nyúlni, mert még ha, találsz is benzinállónak mondott festéket, nem tudhatod, hogy mondjuk mennyit bír.. lehet, hogy 1 hétig nincs semmi gond, de mondjuk fél év után elkezd feloldódni..
nem, hogy előrébb nem leszel, még jól meg is szivatod magad.. :)
nem, hogy előrébb nem leszel, még jól meg is szivatod magad.. :)
zee2012-11-05 11:42:07 // 41056
Sziasztok
E-PER szerint a 2.4 JTD 10V 103kW-os 156 kétféle hosszúságú hosszbordás szíjjal szerelték. Az egyik 1750 míg a másik 1760 mm -es. Mi alapján lehet eldönteni hogy melyik lenne a jó méret? üdv
E-PER szerint a 2.4 JTD 10V 103kW-os 156 kétféle hosszúságú hosszbordás szíjjal szerelték. Az egyik 1750 míg a másik 1760 mm -es. Mi alapján lehet eldönteni hogy melyik lenne a jó méret? üdv
gecsa2012-11-05 09:30:40 // 41055
SZVSZ nem lenne egyszerűbb bontani egy jó állapotú tankot? még lehet olcsóbban jönnek ki,mint egy olyan doboz festék, amit nem old fel a benzin..bár nem tudom hogy létezik-e olyan...kevesebb macera, és utánajárás lenne..:)
.......................2012-11-05 09:25:24 // 41054
de ha benzinben áll hogyan rohad?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2012-11-05 09:05:02 // 41053
Sziasztok!
Olyan kérésem lenne, hogy ismer valaki ecsettel felhordható BENZINÁLLÓ festéket, amit mondjuk a tank belsejére is használhatok?
A tankom 90%-ban teljesen ép belülről, csak a közepén van egy durván tenyérnyi területű rekesz az úszó alatt , ahol sérült volt a horgany és/vagy berozsdásodott a belseje a tárolás alatt. Az úszónak való nyíláson hosszabb ecsettel tűrhetően hozzáférhető, úgyhogy azon át rozsdamaróztam-passziváltam a kritikus részt. Ezt kéne befesteni valamivel, amit száradás után nem old a benzin...
A lexarabb az egészben , hogy tegnapig azt hittem, megvan a megoldás. Az alvázra használt Mobihel Antigravel rücsi a leírása szerint benzinálló. Baromira megörültem, mert így - legalábbis azt hittem - pik-pak megvan a megnyugtató megoldás. Gyárilag is festetlen felületre ajánlják, rücsi mivolta miatt nem pattog le kis mechanikai vagy hőmozgás miatt, ráadásul megdöbbentő módon 30-40 perc alatt szárad a 10 fokos pincében. Az úszó horganyzott függesztőjére ugyanazt a festést szántam , mint a tankra, mivel a tank-lyukat lezáró tárcsa-része ennek is rozsdás volt ,és ugye belülről ez is benzint vagy legalábbis benzingőzt kap. (Ezt elvileg feleségem is lehorganyoztatta volna a melóhelyen, csak mivel minden érintkező, potméter, műanyag alkatrész szegecselve van rá, elég szaros visszabontani az alap-alkatrészig.)
Lényeg: próbafestés a rücsivel a függesztőn 2 rétegben, száradás után beáztatás motorbenzinbe - 1 nap alatt vasig leoldotta, úgy nézett ki a benzin, mint ecsetmosás után a hígító :-(
Olyan kérésem lenne, hogy ismer valaki ecsettel felhordható BENZINÁLLÓ festéket, amit mondjuk a tank belsejére is használhatok?
A tankom 90%-ban teljesen ép belülről, csak a közepén van egy durván tenyérnyi területű rekesz az úszó alatt , ahol sérült volt a horgany és/vagy berozsdásodott a belseje a tárolás alatt. Az úszónak való nyíláson hosszabb ecsettel tűrhetően hozzáférhető, úgyhogy azon át rozsdamaróztam-passziváltam a kritikus részt. Ezt kéne befesteni valamivel, amit száradás után nem old a benzin...
A lexarabb az egészben , hogy tegnapig azt hittem, megvan a megoldás. Az alvázra használt Mobihel Antigravel rücsi a leírása szerint benzinálló. Baromira megörültem, mert így - legalábbis azt hittem - pik-pak megvan a megnyugtató megoldás. Gyárilag is festetlen felületre ajánlják, rücsi mivolta miatt nem pattog le kis mechanikai vagy hőmozgás miatt, ráadásul megdöbbentő módon 30-40 perc alatt szárad a 10 fokos pincében. Az úszó horganyzott függesztőjére ugyanazt a festést szántam , mint a tankra, mivel a tank-lyukat lezáró tárcsa-része ennek is rozsdás volt ,és ugye belülről ez is benzint vagy legalábbis benzingőzt kap. (Ezt elvileg feleségem is lehorganyoztatta volna a melóhelyen, csak mivel minden érintkező, potméter, műanyag alkatrész szegecselve van rá, elég szaros visszabontani az alap-alkatrészig.)
Lényeg: próbafestés a rücsivel a függesztőn 2 rétegben, száradás után beáztatás motorbenzinbe - 1 nap alatt vasig leoldotta, úgy nézett ki a benzin, mint ecsetmosás után a hígító :-(
gecsa2012-11-05 07:59:35 // 41052
az egyszer biztos..:D
mizooo2012-11-04 20:10:09 // 41051
Sziasztok,
Még a gép forgalombahelyezésekor beszerelt Laserline Riasztóm van, egy évben egyszer csinált eddig fals riasztást, de mostanában sűrűbben csinálja :( tegnap és ma is volt fals riasztásom. Kikerestem a kivillogott kódot, azt írja feszültségesés. Volt már valakinek ilyen baja ezzel a riasztóval?
üdv,
Még a gép forgalombahelyezésekor beszerelt Laserline Riasztóm van, egy évben egyszer csinált eddig fals riasztást, de mostanában sűrűbben csinálja :( tegnap és ma is volt fals riasztásom. Kikerestem a kivillogott kódot, azt írja feszültségesés. Volt már valakinek ilyen baja ezzel a riasztóval?
üdv,
Piritu - 1.000.0002012-11-04 16:01:36 // 41050
A 159 topikban napok óta téma, pár oldalt olvass vissza. Van megoldás :-)
Bandorka2012-11-04 14:31:20 // 41049
Sziasztok,
Segítségre volna szükségem, a 159-esem vezetőoldali ülésfűtése elromlott.
Az anyós ülés működik és a kapcsoló is jó. Valami az ülésben romolhatott el.
Kit vagy mit ajánlotok megoldáshoz?
Köszi
B
Segítségre volna szükségem, a 159-esem vezetőoldali ülésfűtése elromlott.
Az anyós ülés működik és a kapcsoló is jó. Valami az ülésben romolhatott el.
Kit vagy mit ajánlotok megoldáshoz?
Köszi
B
Ktomi2012-11-04 13:31:02 // 41048
Ja, a 3000-ben benne volt a hiba kód olvasás-törlés, hiba megállapítás, javítás a csere alkatrésszel :) .
Zoli19802012-11-04 10:48:30 // 41047
Most olyat játszik, hogy ha rárakom a sarut, akkor minden ok, indul, ha meg is húzom az anyát, akkor ismét CODE :) Kétszer elpróbáltam, így most nincs meghúzva :)
Ferke2012-11-04 09:35:48 // 41046
3000 egy relé gyorsban?:) Nem viccel az ember!:D
Ktomi2012-11-03 21:46:23 // 41045
Kb. 1 perc, a művelet egyszerű: a rossz relét (3 vagy 4 lábú) a foglalatból kihúzni, helyére újat (esetleg bontottat) rakni. Nekem szerencsém volt mert épp a szerelőnél (is) jött elő a hiba, így hamar rájött h a motorvezérlő nem kap áramot. Kaptam egy bontottat 3000 Ft-ért. Ha jól emlékszem a klíma reléjével is kicserlhető addig míg nem találsz másikat. Hogy 166-bán hol van azt nem tudom, de sztem vhol a motortérben kellene keresni.
Zoli19802012-11-03 21:34:44 // 41044
Mennyi idő volt megcsinálni, és mennyibe került? Nálam tuti más helyen van, 166-nál a csomiban van az akksi :)
Ktomi2012-11-03 21:25:34 // 41043
Nálam hasonló jelenségnél a motorvezérlő relét kellett cserélni. Az akku előtti műanyag fedél alatt.
droberto2012-11-03 21:23:19 // 41042
Most kívül azzal van megoldva ideiglenesen, de ez műszakilag elég aggályos megoldás. És most nem csak a szorítóerőre gondolok...
Zoli19802012-11-03 21:16:54 // 41041
Na, utolért a CODE felirat engem is.
Ma kicseréltem a kormányt. Összerakom, akksisarut vissza, és mondom elindítom. ill szerettem volna, ha engedte volna. Saru le, saru vissza, és ismét működött. Leesett az a bizonyos nagy kő.
Erre este mennék a gumishoz időpontra. beülök, indítok, ismét CODE felirat marad csak égve. Enyhe anyázás, saru le, saru vissza, és ismét indul.
Mi lehet a gond? Mivel a kormányt bolygattam tuti hogy nem a kulccsal lehet a gond. Holnap délelőtt megnézem ismét, megpróbálom a másik kulccsal is. Mit javasoltok, hol keressem a hibát?
Ma kicseréltem a kormányt. Összerakom, akksisarut vissza, és mondom elindítom. ill szerettem volna, ha engedte volna. Saru le, saru vissza, és ismét működött. Leesett az a bizonyos nagy kő.
Erre este mennék a gumishoz időpontra. beülök, indítok, ismét CODE felirat marad csak égve. Enyhe anyázás, saru le, saru vissza, és ismét indul.
Mi lehet a gond? Mivel a kormányt bolygattam tuti hogy nem a kulccsal lehet a gond. Holnap délelőtt megnézem ismét, megpróbálom a másik kulccsal is. Mit javasoltok, hol keressem a hibát?
Alfa GT-Csaba2012-11-03 21:13:13 // 41040
Fogasd le kábel kötegelővel,semmi baja sem lesz!!!
droberto2012-11-03 20:56:30 // 41039
droberto2012-11-03 20:55:02 // 41038
droberto2012-11-03 20:50:49 // 41037
Ma zsírozgattam itt-ott, de ezek a füles bilincsek kiborítanak!
Ilyen volt:

És ilyen lett:

Nem volt otthon 96-os AWAB bilincsem, csak 90 mm-es. :(
Szándékomban áll füles bilincs préselő fogót venni. Lecserélem az AWAB-okat is. Melyiket javasoljátok? (Van többféle fejű)
Viszont a belső féltengelycsukló nagy bilincsét, ha leveszem, halvány fogalmam sincs, hogyan fogom visszatenni?!?
Az az egy különbözik a többitől, nem füles, hanem olyan mint egy puzzle. Ha jól látom azért, mert ott nem fért volna el a préselő fogó...
Ilyen volt:

És ilyen lett:

Nem volt otthon 96-os AWAB bilincsem, csak 90 mm-es. :(
Szándékomban áll füles bilincs préselő fogót venni. Lecserélem az AWAB-okat is. Melyiket javasoljátok? (Van többféle fejű)
Viszont a belső féltengelycsukló nagy bilincsét, ha leveszem, halvány fogalmam sincs, hogyan fogom visszatenni?!?
Az az egy különbözik a többitől, nem füles, hanem olyan mint egy puzzle. Ha jól látom azért, mert ott nem fért volna el a préselő fogó...
Ktomi2012-11-03 20:09:28 // 41036
Köszi a segítséget. Ezek szerint, ha ezeket az átalakítókat használom, csatlakozni tudok, nem csak a motorvezérlőhöz, hanem a többihez is. A szervízintervallumot gondolom ezekkel sem tudom nullázni :) Tudna valaki segíteni egy megfelelő szakembert találni a probléma megoldására, lehetőleg Bp. környékén?
MikeTheDevil2012-11-03 17:56:37 // 41035
Hali!
Volna egy olyan problémám hogy nem müködik a beltéri világításom jobban mondva mind a 2állásban világít folyamatosan.Próbáltam már a kapcsolót is kicserélni de akkor is ugyan az,tehát nem tudom mi a hiba.A másik problémám meg a hátsó ablakfűtés a relé kattanik a biztosíték jó és nem működik egyik napról a másikra el romlott.Ha tudnátok segíteni azt meg köszönném.
Volna egy olyan problémám hogy nem müködik a beltéri világításom jobban mondva mind a 2állásban világít folyamatosan.Próbáltam már a kapcsolót is kicserélni de akkor is ugyan az,tehát nem tudom mi a hiba.A másik problémám meg a hátsó ablakfűtés a relé kattanik a biztosíték jó és nem működik egyik napról a másikra el romlott.Ha tudnátok segíteni azt meg köszönném.
Arno1662012-11-02 19:14:17 // 41034
Köszi! A hengert meg asszem úgy fogom kiszúrni h lehuzgalom sorban az injektor csatikat (ahhoz egyszeru relative hozzaferni) es ahol nem valtozik a motorhang az a henger kehes. De jo lenne ha az elso hengersor lenne problemas... :)
Hatsohoz ha joltom ki kell szedni a motort, nem fer le a hengerfej maskepp.... bár csak meg lehet annyira billenteni ha nagyon akarja az ember. Csak Thesisben a hűtőtől kb 2-3 cm-re van a motor legközelebbi pontja... minimum hűtő ki.
Hatsohoz ha joltom ki kell szedni a motort, nem fer le a hengerfej maskepp.... bár csak meg lehet annyira billenteni ha nagyon akarja az ember. Csak Thesisben a hűtőtől kb 2-3 cm-re van a motor legközelebbi pontja... minimum hűtő ki.
Hari2012-11-01 22:18:14 // 41033
Ktomi2012-11-01 21:25:56 // 41032
Én ebben nem vagyok ilyen profi, a csatlakzó, amit vettem, a 16-tűs vége egy összesajtolt-ragasztott műanyag ház (ez megy a kocsi csatlakozójába) a másik vége USB csatlakozó. Nem tudom ezen hogyan lehet "lábat váltani" :).
Hari2012-11-01 18:25:29 // 41031
:) Valószínű nem váltottál lábat a diagnosztikai csatlakozóban!
Ha megnézed a táblázatot akkor abból kitűnik, hogy az ELM ennél a tipusnál szinte mindent tud, csak más más lábra kell a diagnosztikát kötni!
- motor ECU - "ELM" - vagyis alapból a 7-es lábon.
- ABS - "ELM1" - az 1-es lábon.
- Airbag - na ez az amit nem fog vinni!
- klíma - "ELM9" - a 9-es lábról. ... viszont csak regisztrált programmal!
... és így tovább!

Ha megnézed a táblázatot akkor abból kitűnik, hogy az ELM ennél a tipusnál szinte mindent tud, csak más más lábra kell a diagnosztikát kötni!
- motor ECU - "ELM" - vagyis alapból a 7-es lábon.
- ABS - "ELM1" - az 1-es lábon.
- Airbag - na ez az amit nem fog vinni!
- klíma - "ELM9" - a 9-es lábról. ... viszont csak regisztrált programmal!
... és így tovább!

Ktomi2012-11-01 18:00:50 // 41030
Mondjuk az is igaz, hogy csak a motorvezérlővel tudok kapcsolatot létesíteni, az ABS, Légzsák, Klíma, kapcslat nem jön létre. Lehet, hogy ezekhez másmilyen kábel kellene?
Ktomi2012-11-01 16:52:01 // 41029
Köszi az infót, én is olvastam erről, vettem is egy ELM327-es kábelt, hiba kódot tudok olvasni-törölni, szervízintervallumra nincs opció 😒. Próbálkoztam más tipusként csatlakozni, ahol van szerviz nullázás, az sem ment. Így tanácstalan vagyok!
linzenbold2012-11-01 14:27:45 // 41028
Nincs valakinek ötlete miért nem tudok csatlakozni a motorvezérlőhőz se a fiat ecuscan 3.4, se a 3.6 és a multiscan 1 0-val sem. Kapcsolós kkl kábel(gyári) abs, légzsák csatlakozik rendesen. Alfadiag progival csatlakoik a motorhoz. EDC15C7. 2002 1.9JTD 8V
Hari2012-11-01 11:03:17 // 41027
Bocs én meg Grando barátom stilusát követve egy kicsit "gyagyásra" vettem a figurát! :)
... de a lényeg: mechanikai zörejekre nincs hibakód! ... ennyi! :I
... de a lényeg: mechanikai zörejekre nincs hibakód! ... ennyi! :I
Hari2012-11-01 10:59:15 // 41026
Hmmm! A jó öreg TD-ból ??! Nem egyszerű! Ha jól emlékszem ezzel a ECU-val semmi más nem ál szóba, csak a FIAT Teszter nevezetű gyári diagnosztikai hibakód olvasó! ... esetleg még az Uniscan Visa! (Még a Examiner sem !)
:(
:(
Bence2012-11-01 08:28:07 // 41025
Gondoltam, hogy nem úgy működik a dolog, hogy hibakód, csavarhúzó, villáskulcs és minden meg van oldva. Egyszerűen kiváncsicságból érdelet, hogy mik a lehetőségek.
atesssz2012-10-31 23:49:25 // 41024
3 kábel jön ki az "ALFA TESTER"-hez, hogyan lehet ezzel a 3 kábellel információt kicsalni az ECU-ból?
Hari2012-10-31 23:22:31 // 41023
Hibakódot??! Persze, hogy ki lehet olvasni! Mondjuk ha ezt a zörej, sziszegést valami mechanikus hiba okozza akkor szerinted ??! Semmi féle hibakodot ebben az esetben nem fog adni! De, ha még is az tuti nem úgy fog kinézni: " - Te cseréld már ki a hidrotőkéket v. a szíjfeszítő görgőt!" :)
Azok a fránya hibakódok nem valami akciótriler v. estleg tudományos fantasztikus kisregény! (Habár néha igencsak ez a kategória!!!) ... ezek arra jók, hogy a szakembernek kiindulási támpontot adjon!
Azok a fránya hibakódok nem valami akciótriler v. estleg tudományos fantasztikus kisregény! (Habár néha igencsak ez a kategória!!!) ... ezek arra jók, hogy a szakembernek kiindulási támpontot adjon!