Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

droberto2012-11-05 20:12:11 // 41072
Én gyárit, Daycot vettem.
GTPeti a Contitechre tette voksát. Nagyon minőségi darabnak tűnik. Ajánlom a blogját. :)
Fairlane2012-11-05 20:07:40 // 41071
Jóestét Cartársak.

A holnapi napon nagy szükségem lenne egy 1.9 16V JTD főtengely szíjtárcsára...
A kédés az lenne, hogy milyen gyártmányt vegyek. Van ami kifejezetten ajánlott avagy ellenjavalt?
És persze hol lehetne minél olcsóbban megoldani Budapesten?


A GT-ben sajnos pár nap cicergés után szétszállott....


Ezekből van többféle is? Valahogy furcsa, hogy ez kívül sima, nem hosszbordás, poly V-mintás :S
gecsa2012-11-05 19:02:26 // 41070
én már láttam autót, ahol műanyag kötegelővel oldották meg...na, ott igazán nem bonyolódtak bele...:D
Hari2012-11-05 18:35:29 // 41069
Én is nagyon sokáig egy jóképű harapófogóból "gyártottam" spéci meghúzó fogót, (mert nem is igen lehetett kapni sehol!) de aztán beruháztam egyre és azóta Haway!

...ui. Cobra bilincshez is! (v. klik bilincs)
mreni2012-11-05 18:18:59 // 41068
ennyi,szerintem is túl van bonyolítva a téma :)
atis_166jtd2012-11-05 17:09:21 // 41067
Én préselő fogónak egy jófajta harapófogót használok mert szinte ugyan olyan a préselő fogó. A bilincsek meg bőven ki szokták bírni a gumiharang életét.
zee2012-11-05 17:00:37 // 41066
Köszi! :))
droberto2012-11-05 16:44:36 // 41064
Igen néztem ilyet itt ahol először mondtad (első kettő). Ezek nagy mérettartományban szerelhetők fel, és a svájci Oetiker márka amit ajánlottál is. Utána olvastam nekik, korrekt cég. A gyárilag fent levő bilincsek megszólalásig hasonlítanak ezekre. Voltam itt helyi autósboltban néztem ezeket a széles mérettartományos bilincseket, de inkább hagyjuk. Horganyzott pléh vackok és tiszta sorja az oldaluk.
Jóféle fogóra hamarosan fogok ajánlatot kapni.
Viszont a belső féltengely gumiharang nagy bilincse ilyen Multi Crimp-es, és halvány fogalmam sincs, hogy oda mit teszek, vagy hogy teszem vissza. Gyanítom, hogy ott azért ilyen van, mert ott a préselő fogó nem fért volna el...
Ja gyári alkatrész: Az ePer-ben nem találtam sem a kormányműnél-, sem a féltengelynél a bilincseket, sőt a gumi porvédőket se! :(
Márk852012-11-05 16:27:05 // 41063
Sziasztok! Adott egy 156 SW. A tegnapi, és a mai esőzés után azt tapasztaltam, hogy nedves hátul a tetőkárpit. Előfordulhat, hogy a rádió antennánál ázik be? Ötlet, javaslat? Kösz, előre is!
.......................2012-11-05 16:26:14 // 41062
bilincs
ezzel szerintem olyan lesz mint a gyári
ÁdidiGaga (il hempescattore)2012-11-05 15:06:12 // 41061
"hűtlen kezelés" történt :-)

Mivel le akartam-akarom korongozni és festeni , kitettem egy fedett-nyitott teraszra szellőzni. Az úszó-lyukat betömtem ronggyal , a hely viszonylag esővédettnek tűnt ,
igaz eredetileg kevesebb ideig is szándékoztam ott tartani.
De valószínűleg itt már lehetett gond korábban , mert ettől az állástól miért csak az úszó alatti terület (ami egy közel zárt cella, csak réseken áramlik a benzin a tank többi részéből) lett rozsdás + találtam a tankban szabadon egy pár mm vastag, puha, de fém lapos darabot (söröskupak méretűt) ami gyárilag nem lehetett benne, hiszen az eredeti felletképzése még mm vastag sincs.
gecsa2012-11-05 14:38:57 // 41060
jaja....jó mulatság ez a cucc..:D
droberto2012-11-05 14:27:46 // 41059
Megtaláltam a puzzle-s bilincset, :) mely szintén Oetiker:

Vajon ezt, milyen fogóval/célszerszámmal lehet feltenni/visszarakni?
Piritu - 1.000.0002012-11-05 14:10:03 // 41058
A Spideremnél is ez volt. Végül kinyitottul a motorházfedelet, leolvastuk, hogy mi van rajta oszt olyat rendeltünk :-))
süsnye2012-11-05 11:46:16 // 41057
szerintem is jobban járnál, egy olyan tankkal, amihez nem kell nyúlni, mert még ha, találsz is benzinállónak mondott festéket, nem tudhatod, hogy mondjuk mennyit bír.. lehet, hogy 1 hétig nincs semmi gond, de mondjuk fél év után elkezd feloldódni..
nem, hogy előrébb nem leszel, még jól meg is szivatod magad.. :)
zee2012-11-05 11:42:07 // 41056
Sziasztok

E-PER szerint a 2.4 JTD 10V 103kW-os 156 kétféle hosszúságú hosszbordás szíjjal szerelték. Az egyik 1750 míg a másik 1760 mm -es. Mi alapján lehet eldönteni hogy melyik lenne a jó méret? üdv
gecsa2012-11-05 09:30:40 // 41055
SZVSZ nem lenne egyszerűbb bontani egy jó állapotú tankot? még lehet olcsóbban jönnek ki,mint egy olyan doboz festék, amit nem old fel a benzin..bár nem tudom hogy létezik-e olyan...kevesebb macera, és utánajárás lenne..:)
.......................2012-11-05 09:25:24 // 41054
de ha benzinben áll hogyan rohad?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2012-11-05 09:05:02 // 41053
Sziasztok!

Olyan kérésem lenne, hogy ismer valaki ecsettel felhordható BENZINÁLLÓ festéket, amit mondjuk a tank belsejére is használhatok?

A tankom 90%-ban teljesen ép belülről, csak a közepén van egy durván tenyérnyi területű rekesz az úszó alatt , ahol sérült volt a horgany és/vagy berozsdásodott a belseje a tárolás alatt. Az úszónak való nyíláson hosszabb ecsettel tűrhetően hozzáférhető, úgyhogy azon át rozsdamaróztam-passziváltam a kritikus részt. Ezt kéne befesteni valamivel, amit száradás után nem old a benzin...

A lexarabb az egészben , hogy tegnapig azt hittem, megvan a megoldás. Az alvázra használt Mobihel Antigravel rücsi a leírása szerint benzinálló. Baromira megörültem, mert így - legalábbis azt hittem - pik-pak megvan a megnyugtató megoldás. Gyárilag is festetlen felületre ajánlják, rücsi mivolta miatt nem pattog le kis mechanikai vagy hőmozgás miatt, ráadásul megdöbbentő módon 30-40 perc alatt szárad a 10 fokos pincében. Az úszó horganyzott függesztőjére ugyanazt a festést szántam , mint a tankra, mivel a tank-lyukat lezáró tárcsa-része ennek is rozsdás volt ,és ugye belülről ez is benzint vagy legalábbis benzingőzt kap. (Ezt elvileg feleségem is lehorganyoztatta volna a melóhelyen, csak mivel minden érintkező, potméter, műanyag alkatrész szegecselve van rá, elég szaros visszabontani az alap-alkatrészig.)
Lényeg: próbafestés a rücsivel a függesztőn 2 rétegben, száradás után beáztatás motorbenzinbe - 1 nap alatt vasig leoldotta, úgy nézett ki a benzin, mint ecsetmosás után a hígító :-(
gecsa2012-11-05 07:59:35 // 41052
az egyszer biztos..:D
mizooo2012-11-04 20:10:09 // 41051
Sziasztok,

Még a gép forgalombahelyezésekor beszerelt Laserline Riasztóm van, egy évben egyszer csinált eddig fals riasztást, de mostanában sűrűbben csinálja :( tegnap és ma is volt fals riasztásom. Kikerestem a kivillogott kódot, azt írja feszültségesés. Volt már valakinek ilyen baja ezzel a riasztóval?

üdv,
Piritu - 1.000.0002012-11-04 16:01:36 // 41050
A 159 topikban napok óta téma, pár oldalt olvass vissza. Van megoldás :-)
Bandorka2012-11-04 14:31:20 // 41049
Sziasztok,

Segítségre volna szükségem, a 159-esem vezetőoldali ülésfűtése elromlott.
Az anyós ülés működik és a kapcsoló is jó. Valami az ülésben romolhatott el.
Kit vagy mit ajánlotok megoldáshoz?

Köszi
B
Ktomi2012-11-04 13:31:02 // 41048
Ja, a 3000-ben benne volt a hiba kód olvasás-törlés, hiba megállapítás, javítás a csere alkatrésszel :) .
Zoli19802012-11-04 10:48:30 // 41047
Most olyat játszik, hogy ha rárakom a sarut, akkor minden ok, indul, ha meg is húzom az anyát, akkor ismét CODE :) Kétszer elpróbáltam, így most nincs meghúzva :)
Ferke2012-11-04 09:35:48 // 41046
3000 egy relé gyorsban?:) Nem viccel az ember!:D
Ktomi2012-11-03 21:46:23 // 41045
Kb. 1 perc, a művelet egyszerű: a rossz relét (3 vagy 4 lábú) a foglalatból kihúzni, helyére újat (esetleg bontottat) rakni. Nekem szerencsém volt mert épp a szerelőnél (is) jött elő a hiba, így hamar rájött h a motorvezérlő nem kap áramot. Kaptam egy bontottat 3000 Ft-ért. Ha jól emlékszem a klíma reléjével is kicserlhető addig míg nem találsz másikat. Hogy 166-bán hol van azt nem tudom, de sztem vhol a motortérben kellene keresni.
Zoli19802012-11-03 21:34:44 // 41044
Mennyi idő volt megcsinálni, és mennyibe került? Nálam tuti más helyen van, 166-nál a csomiban van az akksi :)
Ktomi2012-11-03 21:25:34 // 41043
Nálam hasonló jelenségnél a motorvezérlő relét kellett cserélni. Az akku előtti műanyag fedél alatt.
droberto2012-11-03 21:23:19 // 41042
Most kívül azzal van megoldva ideiglenesen, de ez műszakilag elég aggályos megoldás. És most nem csak a szorítóerőre gondolok...
Zoli19802012-11-03 21:16:54 // 41041
Na, utolért a CODE felirat engem is.

Ma kicseréltem a kormányt. Összerakom, akksisarut vissza, és mondom elindítom. ill szerettem volna, ha engedte volna. Saru le, saru vissza, és ismét működött. Leesett az a bizonyos nagy kő.
Erre este mennék a gumishoz időpontra. beülök, indítok, ismét CODE felirat marad csak égve. Enyhe anyázás, saru le, saru vissza, és ismét indul.

Mi lehet a gond? Mivel a kormányt bolygattam tuti hogy nem a kulccsal lehet a gond. Holnap délelőtt megnézem ismét, megpróbálom a másik kulccsal is. Mit javasoltok, hol keressem a hibát?
Alfa GT-Csaba2012-11-03 21:13:13 // 41040
Fogasd le kábel kötegelővel,semmi baja sem lesz!!!
droberto2012-11-03 20:56:30 // 41039
Ja, és a csatánk:

Ő nyert, illetve én, mert eltört a pöcök!
droberto2012-11-03 20:55:02 // 41038
Nem lett éles, de a gyárinak ilyen a feje:
droberto2012-11-03 20:50:49 // 41037
Ma zsírozgattam itt-ott, de ezek a füles bilincsek kiborítanak!
Ilyen volt:

És ilyen lett:

Nem volt otthon 96-os AWAB bilincsem, csak 90 mm-es. :(
Szándékomban áll füles bilincs préselő fogót venni. Lecserélem az AWAB-okat is. Melyiket javasoljátok? (Van többféle fejű)
Viszont a belső féltengelycsukló nagy bilincsét, ha leveszem, halvány fogalmam sincs, hogyan fogom visszatenni?!?
Az az egy különbözik a többitől, nem füles, hanem olyan mint egy puzzle. Ha jól látom azért, mert ott nem fért volna el a préselő fogó...
Ktomi2012-11-03 20:09:28 // 41036
Köszi a segítséget. Ezek szerint, ha ezeket az átalakítókat használom, csatlakozni tudok, nem csak a motorvezérlőhöz, hanem a többihez is. A szervízintervallumot gondolom ezekkel sem tudom nullázni :) Tudna valaki segíteni egy megfelelő szakembert találni a probléma megoldására, lehetőleg Bp. környékén?
MikeTheDevil2012-11-03 17:56:37 // 41035
Hali!
Volna egy olyan problémám hogy nem müködik a beltéri világításom jobban mondva mind a 2állásban világít folyamatosan.Próbáltam már a kapcsolót is kicserélni de akkor is ugyan az,tehát nem tudom mi a hiba.A másik problémám meg a hátsó ablakfűtés a relé kattanik a biztosíték jó és nem működik egyik napról a másikra el romlott.Ha tudnátok segíteni azt meg köszönném.
Arno1662012-11-02 19:14:17 // 41034
Köszi! A hengert meg asszem úgy fogom kiszúrni h lehuzgalom sorban az injektor csatikat (ahhoz egyszeru relative hozzaferni) es ahol nem valtozik a motorhang az a henger kehes. De jo lenne ha az elso hengersor lenne problemas... :)

Hatsohoz ha joltom ki kell szedni a motort, nem fer le a hengerfej maskepp.... bár csak meg lehet annyira billenteni ha nagyon akarja az ember. Csak Thesisben a hűtőtől kb 2-3 cm-re van a motor legközelebbi pontja... minimum hűtő ki.
Hari2012-11-01 22:18:14 // 41033
Ahhh! No problem! ... egy ilyen készletre van neked szükséged!

Én is ilyet használok! + OBDKey Blus interfacest! Volt kapcsolós KKL interfacesem is de az egy xar!
( Ha valakinek esetleg kel?! Van ELM is!) :)
Ktomi2012-11-01 21:25:56 // 41032
Én ebben nem vagyok ilyen profi, a csatlakzó, amit vettem, a 16-tűs vége egy összesajtolt-ragasztott műanyag ház (ez megy a kocsi csatlakozójába) a másik vége USB csatlakozó. Nem tudom ezen hogyan lehet "lábat váltani" :).
Hari2012-11-01 18:25:29 // 41031
:) Valószínű nem váltottál lábat a diagnosztikai csatlakozóban!
Ha megnézed a táblázatot akkor abból kitűnik, hogy az ELM ennél a tipusnál szinte mindent tud, csak más más lábra kell a diagnosztikát kötni!
- motor ECU - "ELM" - vagyis alapból a 7-es lábon.
- ABS - "ELM1" - az 1-es lábon.
- Airbag - na ez az amit nem fog vinni!
- klíma - "ELM9" - a 9-es lábról. ... viszont csak regisztrált programmal!
... és így tovább!
Ktomi2012-11-01 18:00:50 // 41030
Mondjuk az is igaz, hogy csak a motorvezérlővel tudok kapcsolatot létesíteni, az ABS, Légzsák, Klíma, kapcslat nem jön létre. Lehet, hogy ezekhez másmilyen kábel kellene?
Ktomi2012-11-01 16:52:01 // 41029
Köszi az infót, én is olvastam erről, vettem is egy ELM327-es kábelt, hiba kódot tudok olvasni-törölni, szervízintervallumra nincs opció 😒. Próbálkoztam más tipusként csatlakozni, ahol van szerviz nullázás, az sem ment. Így tanácstalan vagyok!
linzenbold2012-11-01 14:27:45 // 41028
Nincs valakinek ötlete miért nem tudok csatlakozni a motorvezérlőhőz se a fiat ecuscan 3.4, se a 3.6 és a multiscan 1 0-val sem. Kapcsolós kkl kábel(gyári) abs, légzsák csatlakozik rendesen. Alfadiag progival csatlakoik a motorhoz. EDC15C7. 2002 1.9JTD 8V
Hari2012-11-01 11:03:17 // 41027
Bocs én meg Grando barátom stilusát követve egy kicsit "gyagyásra" vettem a figurát! :)
... de a lényeg: mechanikai zörejekre nincs hibakód! ... ennyi! :I
Hari2012-11-01 10:59:15 // 41026
Hmmm! A jó öreg TD-ból ??! Nem egyszerű! Ha jól emlékszem ezzel a ECU-val semmi más nem ál szóba, csak a FIAT Teszter nevezetű gyári diagnosztikai hibakód olvasó! ... esetleg még az Uniscan Visa! (Még a Examiner sem !)
:(
Bence2012-11-01 08:28:07 // 41025
Gondoltam, hogy nem úgy működik a dolog, hogy hibakód, csavarhúzó, villáskulcs és minden meg van oldva. Egyszerűen kiváncsicságból érdelet, hogy mik a lehetőségek.
atesssz2012-10-31 23:49:25 // 41024
3 kábel jön ki az "ALFA TESTER"-hez, hogyan lehet ezzel a 3 kábellel információt kicsalni az ECU-ból?
Hari2012-10-31 23:22:31 // 41023
Hibakódot??! Persze, hogy ki lehet olvasni! Mondjuk ha ezt a zörej, sziszegést valami mechanikus hiba okozza akkor szerinted ??! Semmi féle hibakodot ebben az esetben nem fog adni! De, ha még is az tuti nem úgy fog kinézni: " - Te cseréld már ki a hidrotőkéket v. a szíjfeszítő görgőt!" :)
Azok a fránya hibakódok nem valami akciótriler v. estleg tudományos fantasztikus kisregény! (Habár néha igencsak ez a kategória!!!) ... ezek arra jók, hogy a szakembernek kiindulási támpontot adjon!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak