Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

piski2014-07-22 23:11:06 // 48923
jajj megyek nyaralni és sürgős kuplungszett csere esedékes mert csúszik,de most nézegetem ír 240mm,máshol meg ír 235 mm-est.melyik jó az enyémbe? 1.9 jtd 16v 140 le,motor 192 A5000
Pisti13002014-07-22 20:35:01 // 48921
Sziasztok!
Ismet egy kis segitseget szeretnek kerni:
Nem mukodott a selespeed kuplungom (hol ment hol nem) mar a vezerloegysegen es a kabelkotegen kivul mindent csereltem a selespeed de meg mindig nem jo. Szerintetek peches vagyok a kuplungszelepekkel es a sele robotokkal vagy a vezerlo is tud szarakodni?
2002-es a kocsi es a sele ecu is de ahogy olvastam mar van frissebb 2003-as sw is. Ezt ki tudna nekem frissiteni? Mi a kulonbseg? Mi lehet meg a hiba?
Dante2014-07-22 20:20:40 // 48920
A csatikat megnéztem már, adtam nekik egy kis kontaktsprét is. Ártani nem árthat alapon. Szóval kételkedem benne, hogy itt lenne a probléma forrása.
.......................2014-07-22 19:43:08 // 48919
Kontakthibás a csati,vagy elszakadt valahol a kábel
Tippre
Dante2014-07-22 18:48:22 // 48918
Üdv!

Nincs senkinek sem ötlete a jelenségre?
Közben kértem kölcsön egy elvileg jó és bele való lambdát és bepróbáltam a P2240 által mutatott lambda helyére (azaz motorral szemben állva jobb oldalon a felső). Hibalámpa nem villant fel még, de hibakód olvasáskor megjelent újra a P1151, azaz elvileg ugyanennél a szenzornál érzékelt alacsony jelet.
boxerhang2014-07-22 16:21:45 // 48917
Alapjárati motort, fojtószelepet tisztítottam. Jeladó? Majd megnézegetem. Az lehet gáz, hogy az előző "alfa szaki" csavarhúzóval támasztotta be a kipu vez.kereket, és meggörbült a jeladó lemeze, ami a keréken van belül. Ez kopott is, meg vissza is egyengettük kicsit. Újat nem tudok venni, mert a nagytudású szolnoki Fiatnál csak alvázszámra, vagy cikkszámra tudnak rendelni. Namost nekem már újabb motor van a gépben (155-ben AR32201 144 lovas 1.8ts), így a vázszám felejtős, cikkszám nincs a keréken, motorszámra meg nem tudnak rákeresni.... Kerékből meg van 4 féle, és semmi műszaki adatot, de egy rajzot nem képesek kérni. Nem is értem. Ja, és természetesen ha megrendelik, már nem küldhetik vissza duma...
karika1552014-07-22 14:02:10 // 48916
Üdv,
hibajelenség miatt pucoltad-e már az alapjárati motort,
ill. nekem volt ,hogy a vez.tengely jeladó kábele meg volt törve a csatinál ami a tűzfalból jön ki(le kell venni róla a védőgumit)
hátha
127_sud2014-07-22 13:50:14 // 48915
Persze lehet hozzávaló fogó nélkül is de nem egy könnyű dolog. Rosszul hozzáférhető helyeken nagy szívás főleg.
akobor2014-07-22 13:38:56 // 48914
Sziasztok!

Belső faceliftes 156 SW-nél merre található a légkondi kondenzvizet elvezető csöve? Minden bizonnyal valami gubanc lehet az enyémmel, mert hosszabb klímázás után áll a víz a vezetőoldali szőnyeg alatt.

Köszi előre is az infót, üdv, Ádám
Liquid2014-07-22 13:07:48 // 48913
nekem nagyon nehezen sikerült visszaimádkozni a bilincset, pedig sokféle otthon fellelhető szerszámmal próbáltam, valószínűleg valamit nem jól csináltam :)
Piritu - 1.000.0002014-07-22 12:25:49 // 48912
Felesleges a fogó, én sima homlok csípőfogót használok.
Piritu - 1.000.0002014-07-22 12:24:11 // 48911
Jól tudod :-)
Liquid2014-07-22 11:41:47 // 48910
köszi szépen, asszem ez az. Én is alapvetően egy fogót szeretnék venni, csak elég nehéz keresni ha még a nevét se tudom :)
127_sud2014-07-22 11:34:17 // 48909
Kellemesen olcsó volt...
127_sud2014-07-22 11:33:42 // 48908
Az olyan mint a Norma Cobra bilincs, én vettem hozzá való fogót is.
Liquid2014-07-22 11:23:34 // 48907
valaki mondja meg nekem legyenszíves, hogy hívják a levegő beömlő csövön (meg még sok más helyen) használt gyári bilincset! Köszi!
Liquid2014-07-21 22:31:39 // 48906
egy KKL kábel plusz a 3 polusú FIAT-os átalakító a tuti, legalábbis a Spiderhez jó.
Piritu-nak rendeltünk egyszer ilyet és úgy tudom bevált.
GTPeti2014-07-21 21:30:35 // 48905
Ha van ilyen, az nagyon jó. Pont az ilyen "aktív" kábelekhez csinálták, szerintem.
boxerhang2014-07-21 21:21:16 // 48904
Láttam olyan csatlakozókat, amin volt egy csipeszes pozitív, meg negatív kábel. Szoftvert egyelőre ezt a Multiecuscan-t találtam.
GTPeti2014-07-21 21:14:34 // 48903
Ha a 3-pólusú csatlakozóban nincs 12V, akkor nem lesz táplálva az ELM-kábel.
Az sem 100%, hogy egy ilyen "intelligens" kábel tudja a 155-höz szükséges protokollt. (Egy egyszerűbb "szoftveres" kábelnél, mint a KKL alias VAGCom ez nem probléma, bizonyos határok között csak PC-s program kérdése.)
boxerhang2014-07-21 20:41:23 // 48902
Jó ötlet, megnézem majd. Következő hibát produkálta tegnap: hideg állapot, 30 fokos tűző nap, napi első indítás. A kis injektor piktogram kialvás után újra felvillan, és világít. Köszörülöm a motort, egyet robban kb mind a 4 henger, majd semmi. 5. indításra kb, már van egy 200-as fordulat, de lelőttem, hogy ne erőlködjön, aztán a következőre már indul, gázadásra feléled, a kis injektor piktogram kialszik, és minden a régi. Az indítás előtt már jelzett a kis lámpa, szóval valami már érzékelt akkor is, mielőtt megpróbáltam volna beindítani. Kell szereznem egy kábelt, az gyorsan megoldaná a tudatlanságot. Milyen ajánlotok? Van egy ELM327 bluetoothos cuccom, az 155-höz való 3 pines csatival jó lehet?
Dante2014-07-21 17:30:59 // 48901
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni: Pár napja rendszeresen dobál a 2.0 JTS-em Lambda hibakódokat. Igazi hibajelenség nem társul mellé, az egyetlen ami feltűnt hogy melegen kicsit magasabb az alapjárat mint eddig (olyan 850-950 talán)
Hibakódokat kiolvastam most:
- P1151
- P1131
- P2240

Légtömegmérőm jó, egyrészt nem régi, másrészt nem torpan az autó, jól is fogyaszt, nincs semmi baja.
Úgyhogy azt gyanítom (főképp a P2240 miatt), hogy valamelyik katalizátor feletti lambda kezdi feladni a harcot. Hiba kódok alapján Ti mit mondanátok, melyik lesz a ludas?

Köszönöm előre is a segítségeteket!
karika1552014-07-21 16:39:59 // 48900
Üdv,
igen jót fotóztál,ez ha jól tudom a PCV-szelep.
én is pucoltam már,itt szívja a kart.gázt
de sztem a füstöléshez nincs köze,le is dugózhatod a pill.szelepháznál a csonkot próbából(én beépítettem egy kart.gáz szűrőt)
néha nálam is van a jelenség,de én a szelepszár szimeringekre gyanakszom
vespa verde2014-07-21 14:53:35 // 48899
Látni kellene, de így leírva tényleg egy henger hiánynak tűnik induláskor. Ne vegyél egyelőre semmit, ha nem akarod most elvinni szervízbe, nézd meg a gyertyákat olajos, dzsuvás-e valamelyik mert akkor nehéz szikrát fogni. Gyertya van benne bőven, kezd a felső sorral :)
Aztán az is lehet egyszerűen csak ráférne egy gyertyacsere. Azt viszont csak szettben cserélünk.
Vigyázz, óvatosan indítsd meg mert ki tudja mikor volt cserélve, nehogy kitépd mert akkor nagyobb kesz a baj. Ha bizonytalam vagy vidd el inkább szerelőhöz.
WarbiRunner (Gyuri)2014-07-21 11:21:13 // 48898
Lehet, előbb a flexicsövet kicseréltetem, aztán újra rongy próba, hogy kifúj e még valahol.

De fontosabb kérdés most a hűtő.
A Unix webshoppban láttam alu és réz változatot. Nem mondom hogy eligazodok ott, mert pl hozz Nissens hűtőt 108e-ért, közben a "szinonímák" ablakban hoz 31e-ért NIssens-t rézből. Méretben meg hoz vagy 3 félét.
Valakinek van tapasztalata hogy milyet érdemes venni?

Vagy..megéri esetleg kimosni kívül belül aztán hátha...vagy ez felesleges kör? Kb 7 éves a hűtőm, és nem gyári.
127_sud2014-07-21 10:46:49 // 48897
Sziasztok, egy kis segítsék kellene. Ki akarom olvasni az autómból a hibakódokat a diagnosztikai csatlakozón keresztül de a Multiecuscan nem kommunikál a kábellel. A Windows már érzékeli portként de hiába állítgatom a sebességet nem kommunikál a programmal. Windows Vistán használnám és a legújabb Multecuscan 2.0R2-t telepítettem fel. Van valakinek valami ötlete mi lehet a megoldás? Persze lehet nem jó az interface de teljesen új amúgy. Köszi előre is a segítséget.

Viktor852014-07-20 20:11:14 // 48896
Sziasztok!

A korai TS 16v-nél, hol található a kartergáz áramlást szabályozó szelep?
A későbbieknél tudom, hogy egy külön alkatrész, ami a műanyag szívósorra megy rá (cikkszáma: 71713715)

Az enyémnél látom, hogy a pillangószelepházhoz csatlakozik a kartergázcső. Itt található is egy menetes csatlakozó, ez lenne a szelep (ld. kép).



A hibajelenség: magas fordulatszámú motorfék után (4000 felett) gázadásnál erősen füstöl (kéken). Semmilyen másik esetben viszont nem füstöl (motorfék 4000 alatt, nagygáz, nagy terhelés, hidegindítás, stb.).
J-Imi2014-07-20 19:16:51 // 48895
Üdv Cartársak!

Mai napon hazafelé megviccelt az autó. Egy váltás után a kuplung felkeményedett és nem is jött vissza. Váltani tudok, viszont nem jön vissza a kuplungpedál, úgy csúszik a kuplung, hogy a garázsba alig tudtam beállni. Ha menet közben lábba visszahúzom a kuplungot akkor kevésbé csúszik. Mi lehet a gond?
Kau2014-07-19 14:00:46 // 48894
Hallani búgást, mikor spriccelni akarsz?
Van elég folyadék a tartályban?
Ha búg és folyadék is van, nézd meg nem-e csúszott le a cső a tartályról.
Azzurro2014-07-19 12:03:38 // 48893
Segítség Cartársak!
Azt szeretném megtudni hol találóm 166 2.4 jtd-nél a belső fűtő ventilátort? Mivel klímázás közben kifüstölt. :-((( Most nem mozgatja a levegöt. :-(((
Valami szerelési útmutató is jó jönne. Vagy egy robantott rajz. Előre is köszönőm a hozzászólóknak.:-)
Tomi742014-07-19 08:19:16 // 48892
Üdv Cartársak!
145 1.4 TS-nél, a hengerfejet le kell venni a szelepszár szimering cseréjéhez?
Előre is köszönöm !!
Csaba2014-07-19 08:11:37 // 48891
Akár az egyik kipufogó szelep is lehet.
DieselManiaco(NagyVad)2014-07-18 21:44:21 // 48889
a középső dobban csak perforált lemez van,az el tud szabadulni és érdekes hangokat adni,katalizátorod van még?
WarbiRunner (Gyuri)2014-07-18 21:42:19 // 48888
Más...milyen hûtôt javasoltok a jtd-be ami tartós és jó?
Mostmár nagyon a végét járja, minden emelkedőn melegszik , és már a klímától is feljebb kúszik.
WarbiRunner (Gyuri)2014-07-18 21:24:39 // 48887
Hát mit tudom én. Megy mint a bolond, az biztos, motorikus baja nem hinném hogy van, porlasztó csere óta meglepően nagyot megy nagyobb fordulaton.
A motorhang pályán rendben volna, teljesen jó.
Viszont ma is lenyomtam 700km-t, és búg mint egy ikarus. A kipufogós történetre is azért figyeltem fel tegnap, hogy nem lehet e hogy a kipufogó búg és esetleg a csörgés is onnan jön valahogy? Sortömítés, valamelyik dob megrogyott. Nem tudom, de ez a két hang ez rohadtul idegesítő.
angelno12014-07-18 16:51:41 // 48886
Segitséget szeretnék kérni, törölni töröl az első és hátsó ablaktörlőm ,de semmi ablak mosó folyadékot nem spriccel ki.Mi lehet a baj.? Ötleteket kérek!!! Köszönöm
DieselManiaco(NagyVad)2014-07-17 23:43:54 // 48885
ha dohog is,de baja nincs...
Attika012014-07-17 23:23:13 // 48884
A kuplungos, rázásmegszüntetéses, és ki tudja még milyen tökéletesítési projektjeid után nem tudtam kihagyni ne haragudj. :)) Mindíg észreveszel valamit. Dehát ilyen egy gondos gazda . Igaz? ;)
WarbiRunner (Gyuri)2014-07-17 23:02:58 // 48883
Ráérek? Az jó volna :-)
Attika012014-07-17 22:47:25 // 48882
Warbi, neked fülest kellene hordani. Megint nagyon ráérsz........ :))
WarbiRunner (Gyuri)2014-07-17 22:38:02 // 48881
Na csak elment kétszer :-)
WarbiRunner (Gyuri)2014-07-17 22:37:35 // 48880
Üdv! Az mitôl lehet szerintetek, hogy alapjáraton dohog a motor, de ha befogom a kipufogót ronggyal, elmúlik az a ronda öblös hang.
A flexi csövem kifúj, ezt ellenőriztük amikor feltûnt.
WarbiRunner (Gyuri)2014-07-17 22:34:30 // 48879
Ma voltam szerelõnél, egy gyors ellenőrzésre. Még mindig nem oldódott meg, hogy miért dohog alapjáraton, és mi csörög részterhelésen.
Hirtelen ötlet volt, ránéztünk a kipufogó rendszerre. Sanyi befogta egy ronggyal...és sziszegett ki a cucc a flexi csônél. Tehát csere, pedig nem látszott ránézésre semmi rajta.
Ez oké lenne, de befogott kipufogóval nem dohogott a motor! Ez mitôl lehet?
A dobok gyáriak, épek (kívülről), és fülre a motortér felôl jön a dohogás, nem a doboktól.
Egyre parább ez az autó...levett hosszbordás szíjjal meg erősödik a dohogás.
Forró2014-07-17 21:52:47 // 48878
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy valakinek van valami infója a Kulcson lévő Alfa Veloce szervízről? Érdemes hozzájuk vinni szervizeltetni az autót, vagy esetleg van valaki jól dolgozó szerelő Kecskemét közelebbi vonzáskörzetében, aki ért is 155 16v ts-hez? Mert eddig még nem találtam olyat :(
GTVili2014-07-17 20:17:25 // 48877
Úgy néz ki,hogy a gyújtáskapcsoló-betét a ludas.....:-)
pepegino2014-07-17 19:23:09 // 48876
Köszönöm.
Fairlane2014-07-17 09:05:00 // 48875
Én első körön bezsíroznám azt a mechanikát a váltó tetején, amit a bowdenek rángatnak.
Nekem az segített szorulásnál :)
pepegino2014-07-17 07:15:19 // 48874
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni Gt 1.9 jtd 6 os váltósnál a váltókar feszessége megváltozott.pl jobbra-balra mozgatásnál nincs meg az a rugózás mint eddig és amikor 2. ból harmadikba teszem akkor ki kell tolnom kicsit jobbra és úgy előre,hogy 3 ba tudjam tenni. valami ötlet vagy tapasztalat. Ügyes szerelőnek az elérhetősége? köszönöm előre is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak