Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Oldtimer, youngtimer

granturismo2005-03-22 08:48:12 // 28
Kicsit of?f de különösen az autó eredete azért érdekes. Kérdés, hogy hol volt eddig egy ilyen autó? http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?q1=Lancia&hirdeteskod=556896&submit=ugras&megjelenes=4&kategoria=&screenwidth=1024
zolee1452005-03-21 14:12:02 // 27
65000 EUR, nem gyenge, de csak egy GTA:)

A két autó nem ugyanaz, az egyik a mobile.de-n van a másik az allsportauto.com-on bár nem tudom hogy az utóbbi korabeli fotó-e vagy sem.
TtK2005-03-21 09:08:32 // 26
Nekem úgy tűnik, hogy a veterán minősítés egy valakinek jó igazán (á la ISO9000), a minősítőnek. És persze a tulajnak is ha be akar hozni egy szép öreg autót, mert másképp nem lehet. Egyébként itt a szabályzat, hogy hogyan történik a minősítés: http://www.veteranauto-motor.hu/anyag/V_TechnSz_jogi%20korr3.doc
Inner Circle2005-03-21 08:44:24 // 25
Először is Marvel rulez :-) Másodszor, gondolom 55 mm-es emblémára gondoltál, mert az 55 cm egy kicsit húzós lenne :-) A fickónál akit ajánlottam, 12,5 font egy embléma (nekem is kell, ezért megkérdeztem). Motoros jobb tükör elvileg annyira nem nagy ritkaság... Bandit Sashalmon próbáltad már? Harmadszor én szinte biztos vagyok benne, hogy a betöltött 30. naptári év a követelmény, vagyis most egy legkésőbb '74-es autó lehet veterán ('75 februári még nem). De a veterán minősítés nagy szopás és nem is igazán éri meg, mert lényegesen csak a biztosításon lehet spórolni, az pedig sokkal egyszerűbb, ha mint nosztalgia-autóra kötsz rá biztosítást. Asszem 15 évnél idősebb autóra lehet, ha van mellette egy 15 évnél fiatalabb autód, amire normál biztosítást fizetsz. Természetesen így olcsóbb, részleteket nem tudok, kérem kapcsojjaki.
Gordon2005-03-20 18:54:52 // 24
Az adott típus! Nem konkrétan a 911-es, mert azt még ma is gyártják, hanem a 911 egy bizonyos típusa! Mert ugye adott szériát most már nem gyártanak! Lásd 156-os felvarrt külső, vagy Spider-nél az 1980 évek elején a váltás!
silversurfer2005-03-20 14:03:43 // 23
Ez érdekes. Ezek szerint az a "szerencsétlen" akinek mondjuk egy '63 vagy '64-es (ha jól emlékszem azóta gyártják) Porsce 911-ese van az nem veteránautós???
Gordon2005-03-20 10:01:27 // 22
Én úgy tudom, hogy 25 év, de nem a kocsinak kell 25 évesnek lennie, hanem a típus gyártása 25 éve fejeződött be, így a kocsi minimum 25 éves kell legyen, vagy öregebb! Persze lehet hogy ez nem igaz!
silversurfer2005-03-19 16:32:42 // 21
Elméletileg hány éves kortól lehet veteránautónak nyilvánitattni az autót???? Ez milyen előnyökkel és hátrányokkal jár??? Én egyébként most koszorús 55cm-es emblémákat és motoros jobb tükröt keresek, megnéztem a linket is, majd irok is a fószernak hátha vannak ilyen cuccai mert egyelőre itthon és az e-bayen nem találtam ezeket...
Paco2005-03-17 08:37:46 // 20
....vagy gerappa :))))
Inner Circle2005-03-17 08:36:33 // 19
Veterán autóba csak akkor rakathatnak katalizátort, ha gyárilag is volt benne... Amúgy az állam minden hülyeségre képes, természetesen :-( Ami a drágaságodat illeti, hm, hát télleg elég drága :-) Ez a Spider-evolúció (3. széria v. Aerodinamica v. Gummilippe) amelyik igazán tetszik? Nekem, bevallom, nem ez a kedvencem... Ez a legelső darabok közül való, még a dupla műszerfal van benne. Néhány hónappal korábban még a 2a széria futott, amit kis jóindulattal, minimális átalakítással és a megfelelő papírokkal el lehet adni veteránkorúnak - néhány hónapja az ebayon árultak egy majdnem veterán Spider papírt + alvázszámot... azok se voltak hülyék :DDD
TtK2005-03-17 08:30:01 // 18
Ez a topic tetszik nekem! Ebben az ötéves tervben én is tervezem egy ilyen gépezet beszerzését. :) Spider: valaki régebben linkelt egy amerikai oldalt a Spiderről, ott is valami olyasmi van, hogy bizonyos jelek alapján azonosítható az évjárat/típus/felszereltség, de sohasem 100% biztonsággal. Luigi mindig is azt szerelte be az autóba, ami épp a kezébe akadt. :)
Inner Circle2005-03-17 08:03:59 // 17
Nem beszélve arról hogy az egy belső piacra készült autó, az is lehet hogy a külföldiekbe nem tettek padot. Vagy csak '74 júniusig. Vagy csak azután. Vagy csak rendelésre. Vagy grappa :DDD
Inner Circle2005-03-17 08:03:11 // 16
Ráadásul az 1300 Juniort éppen 1974-ig gyártották egyféle, aztán júniustól egy kicsit másféle felszereltséggel. A 33/155/164 faceliftekből gondolom mindenki tudja, hogy milyen kavarodások szoktak ilyenkor lenni :-) Lassan már azon se csodálkoznék, ha Cgo-ék autója négyajtós lenne :DDD
Inner Circle2005-03-17 07:54:47 // 15
Beadom a lemondásom... Tuti, hogy az a pad originál? Nem lehet hogy az 1,6-os motorral együtt került bele?
Inner Circle2005-03-17 07:51:50 // 14
Találtam egy ilyet, ez téged igazol: 1600 Junior (1972-75) and 1300 Junior (June 1974-78) 1. Old-style painted dash 2. Old-style protruding door handles 3. Three-spoke wood-rim steering wheel 4. Seats = 1750/2000 type, though later cars have horizontal stitching, and modern carpeting 5. 14in wheels and 165 tyres (options to the old-style Duetto 15in wheels and 155 tyres) 6. Engine with larger 1750-type sump 7. Carbs - Dell'Orto DHLA 40 or Solex C40 DDH6 8. 4.3:1 final drive De hogy ne legyen egyszerű, rögtön alatta meg ez van... 1600 Junior (1974-81) 1. 2000-type interior 2. Headlamp cowls (as on 2000) 3. Flush-fitting door handles 4. Square rear view mirrors 5. Carb choice is different (detuned engine) - Dellorto DHLA40/Solex C40 DDH-6/Weber 40DCOE-27 Vagyis ugyanúgy '74-'75-ös 1600 Juniorok akár tök különbözők is lehetnek. Ez télleg grappa-pozitív gyártástechnológia :DDD
Cgo2005-03-16 22:04:47 // 13
IC, itt is megeskuszom, hogy hatul aprocska, de borozott pad van.
Ali762005-03-16 19:54:57 // 12
A kilincs nem süllyesztett a '74-es Spider 1.6 Junioron (1.3-on se) viszont a 2000 Veloce-n igen, ami szintén ebből a korszakból való és majdnem teljesen ugyanúgy néz ki. Az 1.6 Junioron csak egy pici krómkarika van a lámpa körül, de van! Ezeket az infókat most lestem ki az "All the Alfa Romeos" c. GYÁRI kiadású könyvből. De egyébként valószinüleg a grappás sztorid lesz a mérvadó, mert már egy csomó hasonló dologgal találkoztam. Megbízható szakirodalmakban is többféléket írnak...
Inner Circle2005-03-16 19:29:02 // 11
Itt van egy pont olyan verda, mint az enyém: http://www.carclassics.nl/spider/index.htm (katt a "Minj Spider 1600"-ra) Ennek is kifele állnak a kilincsei meg két tükre van, a lámpáiról is hiányzik a nagy krómgyűrű... Majd megfűzöm GRoman-t hogy fordítsa le :)
Inner Circle2005-03-16 18:40:53 // 10
Szerintem Cgo is megismeri a Duettót, de ha nem is ismerné, írásba adhatom neked hogy a lapján levő képeket NEM Duetto van :DDD Angolul meg ne akarjatok okosabbak lenni nálam, korábban Somerset Maugham és Ernst Hemingway néven több sikeres könyvet is írtam! :DDDD
norbee2005-03-16 16:55:51 // 9
Az majdnem olyan mint a youngtimer, csak IC nem tud rendesen angolul... :PPPPPPPP
Stee1462005-03-16 16:47:04 // 8
Bocs majdnem off, de a Newtimer az pontosan mit takar?
norbee2005-03-16 16:43:24 // 7
Nem ezt mondom? :DDD
Inner Circle2005-03-16 16:36:01 // 6
Nem tudom, de ha odaírtam egy fickónak aki 30 éve van a szakmában, hogy '74, és ő a válaszában Spidert írt és nem Duettót, akkor lehet hogy nem ő a hülye? :DDD
norbee2005-03-16 15:55:21 // 5
Te. Nem a Duetto-val keverik?
Inner Circle2005-03-16 15:39:27 // 4
Ja, a hivatkozott oldal címe: http://www.ebspares.co.uk/index.html Mindenkinek ajánlom, aki szereti a régi Alfákat. Elég jó eséllyel fogok innen rendelni egy csomagot. Ha valakinek hiányzik egy nehezen beszerezhető apróság egy régebbi Alfáról, akkor hozzácsaphatjuk az én cuccaimhoz, hogy spóroljunk egy kicsit a postán. Nincs éppenséggel minden, de azért érdemes bepróbálkozni. (Az én e-mailemre pár órán belül válaszolt a fickó!)
Gordon2005-03-16 15:38:46 // 3
Itt az én drágaságom de sajnos, amikor megtudtam mennyi lenne rá a reg adó, akkor majdnem infarktust kaptam! A Kormány részéről felháborítónak tartom, hogy így megsarcolják az embereket! Lehet hogy kamu, de azt is halottam, hogy volt már olyan, hogy veterán autóba katalizátort rakattak be!? Ezek h@lyék?
Inner Circle2005-03-16 15:37:32 // 2
Elsődleges nyavalyám a '74-es 1600-as Spider Juniorral van. Már az Indexen is vívtunk egy kört azon, hogy vajon van-e hátsó ülése gyárilag. Nézzük az eddigi eredményeket: az enyémnek nincs, Cgo esküszik rá hogy az olasz rokonaiénak van, az 1300 Junior modellemen van. Oké, tehát van. Most írtam Angliába egy régi-Alfa-alkatrész-kereskedőnek, akinek szintén személyesen van egy ilyenje, hogy mennyi egy ülés, és azt írta hogy a Juniorban nincsen!!! Pedig Angliában egy alkatrészkereskedő aki 30 éve tolja a biznicet, valószínűleg nem egy összegányolt hiányos példányon utazik... Valaki mutasson egy gyári originál fényképet, vagy rángassa elő a '74-es művezetőt aki a tolószékből megmondja a frankót, vagy valami legyen, mert ideges leszek és letolok kétszáz Suzukit az útról a 33-mal!!! :DDD Vagy ez úgy van, mint annyi más a kedvenc autóink táján, hogy Luigi annak függvényében hogy éppen mennyi grappát vett magához, vagy tett bele, vagy nem? (A jobb oldali külső tükröt meg a süllyesztett/nem süllyesztett kilincseket már meg sem kérdezem :DDD )
Inner Circle2005-03-16 15:32:35 // 1
Azt hiszem, még nincs topikja a kifejezetten klasszikus Alfáknak - igaz, ott van a régebbiekkel foglalkozó Transaxle Syncro, de attól tartok hogy a napi gondok tárgyalása elnyomná a "történelmibb" témákat. Egyelőre a társaság nem birtokol túl sok veterán autót, de azért többen értenek hozzájuk valamennyire, és tudnának segíteni ilyen-olyan témában... szakirodalom felkutatása, én-már-láttam-ilyet-valahol, hogyan érdemes veterán autót venni, stb. Biztos vagyok benne, hogy lassan, de biztosan nőni fog az igazi ritkaságszámba menő Alfák száma - már csak azért is, mert néhányan biztosan sokáig és szép állapotban tartják majd a már most is különleges autójukat, amelyek így tisztes, békés öregkort érhetnek meg :-) Nagyjából ennyi. Jöjjenek az érdeklődők! :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak