Kazes☻2020-06-17 15:14:49 // 11929
Igen, közben megtudtam, hogy a Psa lett az új tulaj és pont velük kooperálnak a mieink...😋
Giuntini2020-06-17 15:14:37 // 11928
Szatyi is a GT-ben és a 156-ban a JTS-eket favorizálja.
leopop32020-06-17 15:10:53 // 11927
Most a pezsoé asszem de úgy látszik a GM nek sem kellenek 😂😂
leopop32020-06-17 15:10:09 // 11926
Viszont vicces mert a garázsban a Brerával szemben a szomszédnak egy fekete 2.0 JTS GT-je van mogyoróbőr ülésekkel, Bose hangszorókkal és beszélgettem vele neki hibátlan. Bár hozzá tartozik hogy alig használja munkába offossal jár illetve csak 73 ezer km van benne :)
Kazes☻2020-06-17 15:07:52 // 11925
Nosza, már oda sem kellenek?! 😂
leopop32020-06-17 15:05:38 // 11924
Így van de az Opel már nem tartozik a Gm hez :)
leopop32020-06-17 15:04:59 // 11923
Ezt nagyon jó hogy felhoztad mert ugyan ezt gondolom én is. Nagyon keveset fektettek bele a 159 nél benzines fronton.
Illetve én sem értettem a Tbi motorok rövid pályafutását a 159 illetve Brera vonalon sőt Breránál még ritkább mint 159 nél.
Giulietta szinten teljesen kielégítő volt a benzines vonal. Persze indéntől már nem ez a helyzet de nyilván azért mert kivezetik.
Illetve én sem értettem a Tbi motorok rövid pályafutását a 159 illetve Brera vonalon sőt Breránál még ritkább mint 159 nél.
Giulietta szinten teljesen kielégítő volt a benzines vonal. Persze indéntől már nem ez a helyzet de nyilván azért mert kivezetik.
Kazes☻2020-06-17 15:03:56 // 11922
Ùgy van, az az eredeti ts- ből lett tovább fejlesztve.
Igazad van, én csak azt magyarázom, hogy miért hívják úgy... mert az Opel is a GM- hez tartozik. 😋
Igazad van, én csak azt magyarázom, hogy miért hívják úgy... mert az Opel is a GM- hez tartozik. 😋
leopop32020-06-17 15:00:56 // 11921
Igen így van teljes mértékben csak ne Opelozzák le hanem Gmezzék inkább mert az közelebb áll az igazsághoz engem csak ennyi zavar.
Illetve a GTV és a GT az ahol voltak JTS motorok még bár a GT 2.0 JTS motorja inkább egy twin spark félépítés ügyileg :D
Illetve a GTV és a GT az ahol voltak JTS motorok még bár a GT 2.0 JTS motorja inkább egy twin spark félépítés ügyileg :D
Kazes☻2020-06-17 14:44:12 // 11920
Pontosabban. Az Alfának már korábban is volt jts motorja, ezért szokták az opelos jelzővel megkülönböztetni attól azokat, amiket az '59/Brera vonalon használtak.
A VM Motori- ban meg 2007-től pár évig jócskán tulaj volt a GM, de szerencsére már nem! :)
A VM Motori- ban meg 2007-től pár évig jócskán tulaj volt a GM, de szerencsére már nem! :)
Giuntini2020-06-17 14:39:02 // 11919
Mielőtt 159 es Brerások szétoffolnák a topicot😊
Óriási különbség volt a 159 és a Giulietta születésénél és pályafutásában vagy kategóriájában.
A 159 egész pályafutásánál még igencsak a dízelek voltak előtérben a közép és felső-közép kategóriában. 80%-ban ezeket az autókat dízel motorokkal vásárolták. A 159-nél is benzines területen a legegyszerűbb és legköltségkímélőbb megoldást választották. A régi motorok fejlesztését elvetették, helyette minden pénzt a dízelek fejlesztésére fordítottak. Tévedés volt? Úgy gondolom igen.
A Giulietta kategóriája azért mindig is a benzinesekről szólt, szerintem 50-50% volt maximum a dízelek aránya. Friss fejlesztésű színolasz benzinmotorok, és egy "nagy" dízel.
Mai szemmel jól tették hogy a Giuliettánál ilyen motorkínálatot alakítottak ki, bizony jól tették, tulajdonképpen egy modern kis motort különböző teljesítményszintekkel árultak. A 159-nek is kellett volna adni esélyt a 240 lovas Tbi motorral... Azzal a motorral simán meg 2-3 évet húzhatták volna. 2013-ban csak 2,0jtdm-el még kapható volt a 159. A Tibit úgy kiszedték belőle mint a pinty. Érthetetlen!
Óriási különbség volt a 159 és a Giulietta születésénél és pályafutásában vagy kategóriájában.
A 159 egész pályafutásánál még igencsak a dízelek voltak előtérben a közép és felső-közép kategóriában. 80%-ban ezeket az autókat dízel motorokkal vásárolták. A 159-nél is benzines területen a legegyszerűbb és legköltségkímélőbb megoldást választották. A régi motorok fejlesztését elvetették, helyette minden pénzt a dízelek fejlesztésére fordítottak. Tévedés volt? Úgy gondolom igen.
A Giulietta kategóriája azért mindig is a benzinesekről szólt, szerintem 50-50% volt maximum a dízelek aránya. Friss fejlesztésű színolasz benzinmotorok, és egy "nagy" dízel.
Mai szemmel jól tették hogy a Giuliettánál ilyen motorkínálatot alakítottak ki, bizony jól tették, tulajdonképpen egy modern kis motort különböző teljesítményszintekkel árultak. A 159-nek is kellett volna adni esélyt a 240 lovas Tbi motorral... Azzal a motorral simán meg 2-3 évet húzhatták volna. 2013-ban csak 2,0jtdm-el még kapható volt a 159. A Tibit úgy kiszedték belőle mint a pinty. Érthetetlen!
leopop32020-06-17 14:19:06 // 11918
Nem az hogy csavarra nem egyeznek két teljesen más motor ezt próbáltam eddig is elmagyarázni :) Attól hogy az Opel illetve az Alfa is a GM-tól kapta a blokkot attól nem lesz ez Opel motor és ez zavar hogy sokan azt hiszik. Maximum GM motoros Alfa. Egy motor karakterisztikájában a hengerfej sokkal fontosabb és azt teljesen módosította az Alfa a GM alapot.
Illetve dupla vezérműtengelyes lett állítható szelep vezérléssel. Na például ilyen sincs az Opelben, szóval máris nem ugyan az a motor.
Jó motorok hidd el semmi extra nincs velük szívó benzin illetve egyszerű konstrukció.
Viszont drága rajtuk a teljes vezérlés csere kb ennyi ami negatív illetve az olajcserére oda kell figyelni nem 30 ezer hanem 8-10 ezrenként.
Illetve dupla vezérműtengelyes lett állítható szelep vezérléssel. Na például ilyen sincs az Opelben, szóval máris nem ugyan az a motor.
Jó motorok hidd el semmi extra nincs velük szívó benzin illetve egyszerű konstrukció.
Viszont drága rajtuk a teljes vezérlés csere kb ennyi ami negatív illetve az olajcserére oda kell figyelni nem 30 ezer hanem 8-10 ezrenként.
forrasr2020-06-17 14:00:18 // 11917
Függetlenül attól,hogy csavarra nem egyeznek meg, még helyes az a megfogalmazás, hogy opel pontosabban GM kooperációban készültek. Az opelban lévő 1,9 dízel illetve a saaban lévő sem egyezik meg teljesen, mégis fiat moroknak mondjuk, gyakorlatilag mindegy hogyan is nevezzük. Engem sokkal inkább az érdekel megbízható-e, használatban jó-e a karaktere az adott hajtáslánccal. A JTS-ek valamiért eléggé fekete lyuknak tűnik még Alfás körökben is, nem volt belőle sok, így nem ismerik a felhasználók, az a néhány darab amivel gondok voltak az meg alapot adott még ha nem is feltétlenül jogosan a rossz hírének. Akiknek gond nélkül üzemel sokezer km-en azok kevesen hallatják a hangjukat.
leopop32020-06-17 13:44:17 // 11916
*csak sokan voltak akik így hívták
leopop32020-06-17 13:43:17 // 11915
Nem a Fiat eredetű dízeleket
De mondtam hogy nem kötözködésből írtam csak most a sokáig voltál aki így hívta aztán ki kellett írjam magamból :)
De mondtam hogy nem kötözködésből írtam csak most a sokáig voltál aki így hívta aztán ki kellett írjam magamból :)
leopop32020-06-17 13:41:40 // 11914
Az Opel kooperációs motorok alatt gondolom a JTS-ket érted :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-17 12:08:00 // 11913
Írtam ilyet? Olvasd azért vissza, mert nem. :-)
leopop32020-06-17 11:53:58 // 11912
Az főként vicces gondolom nekik sem volt JTS csak hallották.
Piritu - 1.000.0002020-06-17 11:43:41 // 11911
Azt hogy ők ezt hiszik egy dolog, de elhangzott AlfaCity-n is a színpadon hogy az Ople motoros Alfák... :-(((
leopop32020-06-17 11:31:31 // 11910
Illetve tényleg minden Opeles azt hiszi hogy az 1.9 jtd és a 2.0 jtd Opel motor úgyhogy ezért is :DD
leopop32020-06-17 11:28:08 // 11909
Mert itt írta Gyuri azt helytelenül hogy a JTS Opel motor :D
leopop32020-06-17 11:26:16 // 11908
Igen mostmár ki akartam mindenképpen írni ezt magamból mert nagyon sok ember tévedésben él a JTS motorokkal kapcsolatban.
És amit te tovább írtál az már csak hab a tortán :)
És amit te tovább írtál az már csak hab a tortán :)
Giuntini2020-06-17 10:28:06 // 11907
Igaz, hiszen a Giuliettában színtiszta olasz motorok voltak, vannak. Én csak azért írtam, hogy jó higy Leo megemlítette a Giulietta topicban, mert a 2,0 jtdm-ről meg azt hiszik sokan hogy GM motor. Az is színtiszta olasz!
forrasr2020-06-17 10:22:51 // 11906
Miért is jó idekeverni a JTS-eket? Giuliettában csak félreérthetetlenül olasz motorok vannak :D még félreértés esete sem merülhet fel szittyaolasz az egész, ezt azoknak tervezték akik olasz autót akarnak és nem mást, nem is akarják máshoz hasonlítani :D
Giuntini2020-06-17 10:04:22 // 11905
Nem ugrok, valóban nagyon szeretem a 2,4-et, annak ellenére ami történt...
Egyébként nagyon jó, hogy itt a Giulietta topicban felhoztad a jts motort. Nagyon sokan azt hiszik, hogy ez egy Opel motor, közben ezen az amerikai GM blokkon mind az európai GM, mind az Alfa nagyot alakított. Az Alfa teljesen atalakította a hengerfejet, az Opel és a Saab használt egyforma motort.
Ami meg a dízelt illeti, az opelesek részéről óriási tévedés van. Már az 1,9-ről sem tudták hogy Fiat motor, de a 2,0-nál teljesen meg vannak róla győződve hogy Opel motor.
A 2,0 jtdm-et Torinóban gyártották, a Fiat-GM Powertrain közös cégnél, ugyanígy az 1,3 Multijet-et, én akárhány Opelessel beszéltem, egyik sem tudta, hogy Fiat motor.
Az egésznek a tervezése színtiszta olasz munka, a GM csak anyagilag szállt be. Sőt az Opeleknél sok mindent elrontottak, a Puntókban sokkal megbízhatóbbak az 1,3-as motorok, mint a Corsákban.
Egyébként nagyon jó, hogy itt a Giulietta topicban felhoztad a jts motort. Nagyon sokan azt hiszik, hogy ez egy Opel motor, közben ezen az amerikai GM blokkon mind az európai GM, mind az Alfa nagyot alakított. Az Alfa teljesen atalakította a hengerfejet, az Opel és a Saab használt egyforma motort.
Ami meg a dízelt illeti, az opelesek részéről óriási tévedés van. Már az 1,9-ről sem tudták hogy Fiat motor, de a 2,0-nál teljesen meg vannak róla győződve hogy Opel motor.
A 2,0 jtdm-et Torinóban gyártották, a Fiat-GM Powertrain közös cégnél, ugyanígy az 1,3 Multijet-et, én akárhány Opelessel beszéltem, egyik sem tudta, hogy Fiat motor.
Az egésznek a tervezése színtiszta olasz munka, a GM csak anyagilag szállt be. Sőt az Opeleknél sok mindent elrontottak, a Puntókban sokkal megbízhatóbbak az 1,3-as motorok, mint a Corsákban.
leopop32020-06-16 23:09:34 // 11903
Tudtam azt hogy Emil ugrik arra ha valaki a 2.4 et bírálja vagy ír róla vicces dologot. Na azt hiszem én így vagyok a 2.2 vel. És ezt most bármi sértés vagy rosszindulat nélkül. De én nem értem a JTS motorokat miért kell leopelezni. A 2.2 JTS nem Opel motor. Ez egy General Motors-től származó amerikai eredetű blokk amiből az Opel is kapott úgy mint az Alfa. Csak az alfa rendesen átdolgozta a hengerfejet illetve dupla vezérműtengelyes lett. Na az Opelnél ez egyáltalán nem így néz ki. Volt aki már vitt be 159-est Alfat Opel szervízbe mert valami nagyokos azt mondta neki ez Opel motor, a szerelők csak nézték hogy lehet ennyire más 😂😂
Bocsi csak ezt már le kellett írnom, mert annyi ember fejében tévesen van benne ez az “Opel motoros Alfa” hogy már ki kellett írjam magamból.
És tényleg semmi rosszindulat nélkül. 😁✌🍀
Bocsi csak ezt már le kellett írnom, mert annyi ember fejében tévesen van benne ez az “Opel motoros Alfa” hogy már ki kellett írjam magamból.
És tényleg semmi rosszindulat nélkül. 😁✌🍀
Kazes☻2020-06-16 20:37:26 // 11902
Szép ára van, meg szép színe... és szép kis ótomatája is... itt vége is. :D
Kazes☻2020-06-16 20:36:22 // 11901
Én meg pont vezettem dízelt és benyásat is... szinte mindegy milyen motor zakatol elől, teljesen rendben van a verda! Ugyanaznap mentem még egy 1,9 '59-el és egy szuper kis 155 lovacskás MiTo-val is... ez utóbbi igazi kis gokart volt. :)
Jimmi T.2020-06-16 19:30:00 // 11900
Akár , igen és ilyenkor rájövök mindig hogy ott áll az udvaron , 150.000 km-el a motorjában , és megnyugszom :-)
Giuntini2020-06-16 19:10:10 // 11899
Nekem is tetszik! Igen Fl után sok változás jött, színek, tetszik.a piros csík a scudetto alatt, a Sport verziókban a hátsó difúzor, légterelő! Emellet megbízható, kiforrott konstrukció.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-16 18:56:00 // 11898
Akár vehetnél is, sima pirosban. Szép ára van :-)
Azt hogy nem eléggé Alfás, azt ne vedd fel, mert nem igaz :-)
Arról pedig végképp lehetne itt vitázni, hogy mi is készült inkább a kívülállóknak? Egy autógyár eladni akar. Nyilván próbál más márkáktól vevőket szerezni. A 159 egyértelműen német utazóautó feelinggel próbálkozott. Viszonylag sikeres volt, de nem váltotta meg a világot. Az Alfa nem tudott kitörni a skatulyából. Sárnehéznek titulálták , olvassátok csak el az Amore hírek között is anno mik voltak az első benyomások. A 159-nél erre fókuszáltak, a morcos, tényleg kategória feletti dizájn, a nagyautós reakciók, a külvilág elszigetelése. Sok helyen azonban műszakilag egyszerűen befejezetlen, kiforratlan, az Opel kooperációból eredő motorokat is érte kritika bőven. A közös platform szintén rányomta a bélyegét.
Az olasz mérnöki zsenialitás Giuliára képes, de az akkori pénzügyi és műszaki korlátok közt, csak 159-et szült. Kihozták így is a maximumot, nem lett az rossz, a 2.0jtdm motorral már talán kiforrott konstrukció is lett. Mindezek mellett a 159 szerethető, és olaszosan németes :-)
A Giuliettánál viszont más irányt vettek. Ezt itt le is írják.
Olyan Alfát akartak, ami nem igényel kompromisszumot, ami úgy hozza az Alfás jegyeket, hogy közben egy jó használati tárgy is. A kis súly cél volt, és fel is zárkózott a népszerű modellekhez méretben is, a biztonsága pedig kiemelkedő volt.
A többi ízlés kérdése. Nekem az első Alfám egy pizzafutár autó szintjén bírta a kiképzést, bármire tudtam használni, és minden egyes út olyan volt, mint egy bevetés. Mondjuk egy f16-ossal XD Ki is fáradtam piszokul ha hosszabb utat mentem, de nagyon élveztem. A zöld 146 is elképesztő sokoldalú, egy jó használati tárgy amellett, hogy Alfa. Ebbe a vonalba a 159 sehol nem illik bele, a Giulietta viszont igen.
Azt hogy nem eléggé Alfás, azt ne vedd fel, mert nem igaz :-)
Arról pedig végképp lehetne itt vitázni, hogy mi is készült inkább a kívülállóknak? Egy autógyár eladni akar. Nyilván próbál más márkáktól vevőket szerezni. A 159 egyértelműen német utazóautó feelinggel próbálkozott. Viszonylag sikeres volt, de nem váltotta meg a világot. Az Alfa nem tudott kitörni a skatulyából. Sárnehéznek titulálták , olvassátok csak el az Amore hírek között is anno mik voltak az első benyomások. A 159-nél erre fókuszáltak, a morcos, tényleg kategória feletti dizájn, a nagyautós reakciók, a külvilág elszigetelése. Sok helyen azonban műszakilag egyszerűen befejezetlen, kiforratlan, az Opel kooperációból eredő motorokat is érte kritika bőven. A közös platform szintén rányomta a bélyegét.
Az olasz mérnöki zsenialitás Giuliára képes, de az akkori pénzügyi és műszaki korlátok közt, csak 159-et szült. Kihozták így is a maximumot, nem lett az rossz, a 2.0jtdm motorral már talán kiforrott konstrukció is lett. Mindezek mellett a 159 szerethető, és olaszosan németes :-)
A Giuliettánál viszont más irányt vettek. Ezt itt le is írják.
Olyan Alfát akartak, ami nem igényel kompromisszumot, ami úgy hozza az Alfás jegyeket, hogy közben egy jó használati tárgy is. A kis súly cél volt, és fel is zárkózott a népszerű modellekhez méretben is, a biztonsága pedig kiemelkedő volt.
A többi ízlés kérdése. Nekem az első Alfám egy pizzafutár autó szintjén bírta a kiképzést, bármire tudtam használni, és minden egyes út olyan volt, mint egy bevetés. Mondjuk egy f16-ossal XD Ki is fáradtam piszokul ha hosszabb utat mentem, de nagyon élveztem. A zöld 146 is elképesztő sokoldalú, egy jó használati tárgy amellett, hogy Alfa. Ebbe a vonalba a 159 sehol nem illik bele, a Giulietta viszont igen.