Hali.
Én náluk foncsoroztattam. Meg vagyok elégedve vele.
fazek2019-01-23 20:46:29 // 114249
szelod92019-01-23 20:08:28 // 114248
Pont a héten voltam a Mozaik utcai NKH vizsgabázison, offos autót intézni. Előttem egy E60 BMW volt, 525D. Beáll a vizsgabiztos csávó, szonda a kipufogóba. Beül, beindítja és legalább ötször (de ezek szerint 7) alkalommal padló. Olyan füstöt tolt az autó, hogy csodálkoztam, hogy átment 😂 Ezek után tuti, hogy nem fogom otthagyni az autót sose megbízással, bár eddig sem volt erre példa.
Szabister2019-01-23 19:58:23 // 114247
http://www.foncsorozas.hu/
Itt újítatott már fel valaki foncsort? Még nem szedtem szét,de érzem hogy ő lesz a ludas. Nedves úton alig látok. Csak jó lenne 2 használt foncsor még felújítják a sajátomat.
Itt újítatott már fel valaki foncsort? Még nem szedtem szét,de érzem hogy ő lesz a ludas. Nedves úton alig látok. Csak jó lenne 2 használt foncsor még felújítják a sajátomat.
Roll19832019-01-23 19:55:32 // 114246
Nekem eddig ez rendesen működött, ezért nem értem a dolgot. Néhány hete kezdett szórakozni.
RomeoOne2019-01-23 19:49:21 // 114245
Nekem még 0/6-nál is max szokott lenni. Lehet, hogy csak addig lett töltve, hogy az érzékelő 5/6-nak látja. Érdekes jószág az amúgy, sokat hitelt nem lehet neki adni, max arra jó, hogy szóljon, ha már ideje gondolkoznod a rátöltésen.
Roll19832019-01-23 19:42:40 // 114244
Igen, ott maxon van, bent meg kevesebbet mutat.
RomeoOne2019-01-23 19:41:39 // 114243
Mármint a maximumot nívó pálca alapján érted?
Roll19832019-01-23 19:36:03 // 114242
Sziasztok! Mi okozza a lenti jelenséget? Illetve, hogyan méri a szintet?
Olajcsere előtt néhány héttel annak ellenére, hogy maximumon volt az olaj egy négyzettel kevesebbet mutatott az autó. Ma voltam olajcserén, az olaj ismét maximumon van, de most már 2 négyzettel mutat kevesebbet.
Olajcsere előtt néhány héttel annak ellenére, hogy maximumon volt az olaj egy négyzettel kevesebbet mutatott az autó. Ma voltam olajcserén, az olaj ismét maximumon van, de most már 2 négyzettel mutat kevesebbet.
Szabister2019-01-23 07:41:11 // 114241
Ez nincs ragasztva, csak be van pattintva. Ennek a cseréjéhez nem kell a szélvédőt bántani.
Gyapi Ɨ|ѯ2019-01-22 22:36:12 // 114240
Kiszedéskor ezzel kezdik, nem is az a kérdéses nekem, hanem az új berakása is megy-e így?
(rozsdát, karcot mindenféleképpen leápoljuk, ha már ott vagyunk ;) )
(rozsdát, karcot mindenféleképpen leápoljuk, ha már ott vagyunk ;) )
Szabister2019-01-22 22:20:48 // 114239
Lehet külön cserélni. Mikor cserélték a szélvédőmet először ezt szedték ki. Szélvédősnél valószínűleg kapsz is asszem vmi 5000Ft körül van. Azzal a rozsdával is megérné foglalkozni,szépen megtud az indulni.
Gyapi Ɨ|ѯ2019-01-22 20:12:33 // 114238
Gyapi Ɨ|ѯ2019-01-22 19:54:28 // 114237
A műszerfalon az olajszint jelző nekem akkor is lemegy 1-2 kockát, ha az olajszint változatlan, de kezd koszolódni az olaj. Olajcsere után 7-8e km-nél kezdi.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 19:39:19 // 114236
Áhh köszi, ez a nekem való módszer :-)
Fordjee2019-01-22 18:42:36 // 114234
Köszi mindkettőtöknek. Olajat megnéztem, teljesen jó, akkor nagyon minimális fogyást jelezhet valóban. Vételnél találtunk hátul egy olajos flakont, 1 literest, felmerült a gyanú, hogy eszi az olajat, azért van benne, tartalékként, de valószínűleg csak megmaradt az olajcsere után.
A pajzsnál valamennyire látszik, a motorháztető alatt, hogy hézagos, mondjuk nem túl feltűnő, de most hogy láttam, már az:)
A pajzsnál valamennyire látszik, a motorháztető alatt, hogy hézagos, mondjuk nem túl feltűnő, de most hogy láttam, már az:)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 18:29:59 // 114233
A lököst ehhez egyébként le kell venni? Az nagy macera? Gondoltam én is rá, hogy nem szenvedek az embléma cserével, dobok rá egy új scudettot kompletten (majd tavasszal) :-)
Süti1592019-01-22 18:05:25 // 114232
Szia,
egyben lehet cserélni a pajzsot.
PL.: https://fiatalkatreszek.hu/termek/H%C5%B1t%C5%91d%C3%ADszr%C3%A1cs+k%C3%B6z%C3%A9ps%C5%91+pajzs/540
egyben lehet cserélni a pajzsot.
PL.: https://fiatalkatreszek.hu/termek/H%C5%B1t%C5%91d%C3%ADszr%C3%A1cs+k%C3%B6z%C3%A9ps%C5%91+pajzs/540
RomeoOne2019-01-22 18:04:07 // 114231
Annyi olajfogyás teljesen természetes. Nem nagyon lehet így meghatározni, hogy mennyi olajfogyást jelent. Én akkor szoktam fél litert rátölteni, mikor már egy ideje sípol, hogy 0/6 csík (olyankor még nívó szerint minimum min-max között félúton szokott lenni a szint, de sokszor még több). Akkor rátöltök fél litert és újból 5-6 csík szokott lenni.
Az a függőleges műanyag sztem nem kulcskérdés, úgy is lehet hagyni, úgysem látszik és nincs semmi kritikus funkciója, nem fogod miatta elhagyni a scudettot.
Az a függőleges műanyag sztem nem kulcskérdés, úgy is lehet hagyni, úgysem látszik és nincs semmi kritikus funkciója, nem fogod miatta elhagyni a scudettot.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 17:56:23 // 114230
Majd rákérdezek , de autópályás autóról van szó, amit használnak is.
Fordjee2019-01-22 16:44:24 // 114229
Sziasztok!
Vétel után vettem észre, hogy ki van égve a jobb oldali tompított, ma kicseréltem. Az eddigi kis öreg autóimon egy idegbaj volt, nem lehetett hozzáférni, a kallantyút soha nem lehetett beakasztani, mindegyiknél rémálom volt. Félve kezdtem neki, hogy itt mi lesz és majdnem sírtam, amikor levettem a műanyag takarófedelet, szépen látszott, hogy kell kiakasztani a kallantyút, hozzá lehetett férni, isteni volt. Meg lett volna 3 perc alatt, ha nem ejtem le a rossz izzót, ami el is tűnt alul, így könyékig lenyúltam, de meglett:) Meg találtam valami kerek, lyukas műanyagot is, az nem tudom mi lehet.
Egy kérdés is van, gyújtásnál az olajszint visszajelző kis oszlopai mennyi olajfogyást jelentenek? Kb. 5000km-el ezelőtt volt olajcserén és az első oszlopocska eltűnt, nem maxot mutat már.
És még egy, kicsit sérült ez a része az autónak, a függőleges műanyagok, ahol bekarikáztam (ez nem az én autóm) hiányzik. Az egész emblémát lehet csak cserélni, vagy lehet ezeket a műanyagokat is?
Vétel után vettem észre, hogy ki van égve a jobb oldali tompított, ma kicseréltem. Az eddigi kis öreg autóimon egy idegbaj volt, nem lehetett hozzáférni, a kallantyút soha nem lehetett beakasztani, mindegyiknél rémálom volt. Félve kezdtem neki, hogy itt mi lesz és majdnem sírtam, amikor levettem a műanyag takarófedelet, szépen látszott, hogy kell kiakasztani a kallantyút, hozzá lehetett férni, isteni volt. Meg lett volna 3 perc alatt, ha nem ejtem le a rossz izzót, ami el is tűnt alul, így könyékig lenyúltam, de meglett:) Meg találtam valami kerek, lyukas műanyagot is, az nem tudom mi lehet.
Egy kérdés is van, gyújtásnál az olajszint visszajelző kis oszlopai mennyi olajfogyást jelentenek? Kb. 5000km-el ezelőtt volt olajcserén és az első oszlopocska eltűnt, nem maxot mutat már.
És még egy, kicsit sérült ez a része az autónak, a függőleges műanyagok, ahol bekarikáztam (ez nem az én autóm) hiányzik. Az egész emblémát lehet csak cserélni, vagy lehet ezeket a műanyagokat is?

Zolibácsi2019-01-22 16:32:07 // 114228
Mint nálam, elég egy el öregedett víz tartály és még is van a baj.
Giuntini2019-01-22 15:52:40 // 114227
Nem törvényszerű hogy 200 ezer fölött az legyen! A tied meg fl utáni.
Kazes☻2019-01-22 15:06:47 // 114226
Ezt mindig is így csinálták... akármerre jártam, nem újdonság. : /
ProdyG2019-01-22 14:58:17 // 114225
ez vicces, tegnap vittem műszakira a kocsit (új helyre) és egy brutál padlógázzal kezdődött az egész. azt hittem véletlen volt vagy meghülyült a vizsgabiztos :D
de akkor tényleg van ilyen. jó tudni. legközelebb szólok majd előtte, hogy skippelhetnénk ezt.
de akkor tényleg van ilyen. jó tudni. legközelebb szólok majd előtte, hogy skippelhetnénk ezt.
Wasco2019-01-22 14:44:19 // 114224
Értem. Már csak merem remélni, hogy az enyém is a remekbe szabott darabok közül való.
293000 km-rel :-)
293000 km-rel :-)
Giuntini2019-01-22 14:39:55 // 114223
Mit jelent az évekkel ezelőtt? Az enyém egész jól bírta, 50 ezret. De könyörgöm, 50 ezer km-ert adsz ki egy rahedli pénzt?
Csöri is megmondta, mindegyik hegesztett megreped. Mikor kerestem bontottat, Phonék 12 2,4-es motort kaptak. Abból 10-nek meg volt repedve a hengerfeje.
Az enyémnél hónapokig nem lehetett megmondani biztosan hogy újból hengerfejes lett. A végén jöttek elő a tipikus hf hibák. Túlmelegedés és egyebek.
Ez a hf hiba a 2008 utániakat kevésbé sújtja. Azt is meg kell nézni, hogy hány lett hengerfejes a ridegtartás miatt, és hány lett vízcső repedés, hirtelen vízelfolyás miatt hengerfejes.
Csöri is megmondta, mindegyik hegesztett megreped. Mikor kerestem bontottat, Phonék 12 2,4-es motort kaptak. Abból 10-nek meg volt repedve a hengerfeje.
Az enyémnél hónapokig nem lehetett megmondani biztosan hogy újból hengerfejes lett. A végén jöttek elő a tipikus hf hibák. Túlmelegedés és egyebek.
Ez a hf hiba a 2008 utániakat kevésbé sújtja. Azt is meg kell nézni, hogy hány lett hengerfejes a ridegtartás miatt, és hány lett vízcső repedés, hirtelen vízelfolyás miatt hengerfejes.
Liquid2019-01-22 14:39:43 // 114222
"Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó."
Ezt jó tudni.
Ezt jó tudni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 14:25:54 // 114221
Igen, ezek a szelepek közt hajlamosak elrepedni. Kvázi típushiba, de mégsem mondanám annak, hiszen rengeteg 2.4 futkározik kitudja honnan 200e alá visszatekerve gond nélkül. Az Autoscouton azért van párszáz 300e km-t közelítő darab, nem hinném, hogy mind hengerfejes, vagy az volt. :-)
A felújítással kapcsolatban is biztos van olyan műhely, ahol első kézből tudnak hiteles véleményt mondani. Meg tudják csinálni, vagy nem? Adnak rá garanciát, vagy nem?
A fórumon itt pár tapasztalat alapján kijelentjük, hogy felújított=szar. Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó.
A felújítással kapcsolatban is biztos van olyan műhely, ahol első kézből tudnak hiteles véleményt mondani. Meg tudják csinálni, vagy nem? Adnak rá garanciát, vagy nem?
A fórumon itt pár tapasztalat alapján kijelentjük, hogy felújított=szar. Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó.
Wasco2019-01-22 14:10:27 // 114220
A felújítás minden esetben hegesztést jelent?
αλφα2019-01-22 13:41:36 // 114219
Sajnos az lehet...
mex862019-01-21 22:23:40 // 114218
valszeg 10v lesz az a 166 130ért. Azzal meg sokra nem megy akinek 159-hez kell.
αλφα2019-01-21 21:54:35 // 114217
Az egyik Facebook-os Alfás csoportban hirdet egy srác egy 2.4-es 166-ost. A kasznija szita, de azt állítja, a motorja szépen muzsikál. Mindezt 130 ezerért... Csak a hengerfej megérhet annyit valakinek, akinek meghalt a 159-esében nem? (Mármint, ha tényleg egyben van.)
Giuntini2019-01-21 18:23:16 // 114216
Értsd meg, hogy felújítottat nem szabad belerakni. A hegesztes mellett 10-20-50 ezer km múlva újból megreped. Felelős autószerelő most már nem rak fel felújítottat. Mind újból megreped, kivéve a gyári felújított.
Wasco2019-01-21 16:23:06 // 114215
De nem ebay-es, és nem mellesleg az ára sem rossz
Piritu - 1.000.0002019-01-21 15:51:51 // 114214
ez is felújított
Wasco2019-01-21 15:10:24 // 114213
Üdv.
Esetleg aki hengerfejet keres 2.4-be nézze meg ezt is, hátha meg lesz még!!
https://bontoplaza.hu/alfa-romeo-159-939-hasznalt-alkatresz/hengerfej/bontott?ref=31wP
Esetleg aki hengerfejet keres 2.4-be nézze meg ezt is, hátha meg lesz még!!
https://bontoplaza.hu/alfa-romeo-159-939-hasznalt-alkatresz/hengerfej/bontott?ref=31wP
antonov2019-01-21 14:28:39 // 114212
Én se találkoztam még ilyennel, vittem már pár dízelt oda.
Giuntini2019-01-21 14:07:54 // 114211
Ahová en szoktam vinni, fel sem merül bennük a parketta.
Macccy2019-01-21 13:57:48 // 114210
Ez is állandó vita, legalábbis a köreinkben, én magam az első kivételével nem is engedtem sose a dízelt leparkettázni terhelés nélkül agyatlanul. Nem érdekel miféle ódivatú vizsgaszabály. Olvasom itt a tc egyik cikkében, 7x (hét!) tolják be a dízelnek tövig, üresben, padló ötezer, elveszik a tüzet, majd újra. Biztos kéri, kívánja. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-21 13:38:12 // 114209
Általában sajnos így van, állnak a gázon. Az ezüst jtd-re már külön vizsga progit írtam, ami 3800-nál elvette az anyagot :-) Annak nyomhatta. Volt annyi légfelesleg, hogy nulla korom jött ki rajta. Azt a decens savaseső felhőt a csarnok plafonján meg nem figyelik ugye :-)
Ahogy kijött az autó a sorról, már a parkolóban visszaírtam az 5k-ig forgós verziót.
A TD-nél csak a füstcsavart kell kitekerni. Ha fel bír állni a fékpadra, tuti átmegy. :-)
Ahogy kijött az autó a sorról, már a parkolóban visszaírtam az 5k-ig forgós verziót.
A TD-nél csak a füstcsavart kell kitekerni. Ha fel bír állni a fékpadra, tuti átmegy. :-)
Macccy2019-01-21 12:35:54 // 114208
:DD
Jó, akkor nemparkettázzák ... nehogy gyomorideget kapj itt nekem. :)
Jó, akkor nemparkettázzák ... nehogy gyomorideget kapj itt nekem. :)
RomeoOne2019-01-21 12:10:30 // 114207
Bizony :D
A többit nem tudom, de ne idegesíts ilyenekkel. Remélem nem túráztatják üveghangon a motort, mikor otthagyom nekik a kocsit.
A többit nem tudom, de ne idegesíts ilyenekkel. Remélem nem túráztatják üveghangon a motort, mikor otthagyom nekik a kocsit.
Macccy2019-01-21 12:05:23 // 114206
Elöl is rakattál fóliát? :O
Másik kérdésem, hogy a műszaki vizsga (környezetvédelmi rész) még mindig úgy zajlik, hogy tiltáson parkettázzák másodpercekig a dízelnek, mint a barom? Azért kérdem, mert az off-al évekig nem jártam rendes vizsgán.
Másik kérdésem, hogy a műszaki vizsga (környezetvédelmi rész) még mindig úgy zajlik, hogy tiltáson parkettázzák másodpercekig a dízelnek, mint a barom? Azért kérdem, mert az off-al évekig nem jártam rendes vizsgán.
RomeoOne2019-01-21 10:51:48 // 114205
ZoliNix2019-01-20 21:22:02 // 114204
Azért van valami km-ben is.
Óra szerint 213000-nél áll a vas, jött egy kuplung, aztán önindító, most még a generátor, meg az első fékek. Még számíthatok a turbóra, váltóra, lassan a lengéscsillapítókra. Ja még egy hátsó kerékcsapágy is beugrott. Az autó kicsit kopott volt belül de szerkezetileg jó állapotban vettem. Ezek a problémák a bűvös 200000 után jöttek. Nem olyan autók ezek mint a bogaram volt, amibe ki tudja hányadik kört mente az óra. De ezek ellenére nem szívesen válnék meg tőle.
Óra szerint 213000-nél áll a vas, jött egy kuplung, aztán önindító, most még a generátor, meg az első fékek. Még számíthatok a turbóra, váltóra, lassan a lengéscsillapítókra. Ja még egy hátsó kerékcsapágy is beugrott. Az autó kicsit kopott volt belül de szerkezetileg jó állapotban vettem. Ezek a problémák a bűvös 200000 után jöttek. Nem olyan autók ezek mint a bogaram volt, amibe ki tudja hányadik kört mente az óra. De ezek ellenére nem szívesen válnék meg tőle.
Mateus2019-01-20 20:25:54 // 114203
Szia!
Eleinte 2es henger porlasztó csatit írta hibának, Ferke keze által ki lett cserélve, de nem szűnt meg a hiba. Aztán egy hét használat után megszűnt a rángatás magától(?), és azóta nem volt vele gond, csak pont olyan fordulaton, olyan helyzetben, szögben egy-egy apró még előfordul, tehát gyanítható hogy szakadt vmelyik kábel a kötegben, csak kíváncsi voltam vki találkozott-e már hasonlóval.
Egyébként Ferke is kötegre gyanakodott de nem tudta 100%ra mondani, úgyh köszi a tippet. :)
További szép estét!
Eleinte 2es henger porlasztó csatit írta hibának, Ferke keze által ki lett cserélve, de nem szűnt meg a hiba. Aztán egy hét használat után megszűnt a rángatás magától(?), és azóta nem volt vele gond, csak pont olyan fordulaton, olyan helyzetben, szögben egy-egy apró még előfordul, tehát gyanítható hogy szakadt vmelyik kábel a kötegben, csak kíváncsi voltam vki találkozott-e már hasonlóval.
Egyébként Ferke is kötegre gyanakodott de nem tudta 100%ra mondani, úgyh köszi a tippet. :)
További szép estét!
FRC2019-01-20 19:43:29 // 114202
Fiúk, szükségem lenne egy első lámpa irányjelző foglalatra.
Az enyémből kitört a pozitív érintkező.
Aki tud segíteni, kérem írjon a profilomra.
Köszi.
Az enyémből kitört a pozitív érintkező.
Aki tud segíteni, kérem írjon a profilomra.
Köszi.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-20 14:33:18 // 114201
Én is elsősorban km-t veszek . Lehet mondani, hogy állapotot veszünk, ami szintén igaz is lehet, de a valódi kevés futás az sokat számít. Egy autó gondtalan élettartama valahol 200-250e km-nél jár le. Onnantól barmit cserélhetsz, lesz majd más vele. A gond az, hogy az itthoni keveset futottak 99%-a tekert, bőven 200e-n túlról.
Giuntini2019-01-20 14:19:30 // 114200
A gond, hogy évjáratot és kilométert vesznek, nem állapotot. Ha meg azt mondod, hogy új hf van rajta, azt meg mán minek kellett cserélni...