Azt megnézném, hogy ma MO-n hány olyan Chipmester van, aki valódi optimalizálást készít a motorod állapotához mérten. Mennyien teszik fel padra, veszik figyelembe a motor és a befecskendező rendszer kopását annak egyedi állapotát.
(Nem arról beszélek, hogy te most mennyi többlet teljesítményt, rugalmasságot, gázpedál reakciót vagy fogyasztáscsökkenést kérsz.)
Biztos jó a remap, de nem az amit innen-onnan szednek össze vagy írogatják át az értékeket.
droberto2013-02-21 14:11:51 // 31334
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 13:53:29 // 31333
melyikhez? a Tiedhez? a Béláéhoz vagy a Janiéhoz? Jah hogy Mindegyikhez :DDD
droberto2013-02-21 13:37:50 // 31332
"azt kapod amit" - Amit ehhez a motorhoz fejlesztettek ki. :)
Shadin2013-02-21 13:01:14 // 31331
Csak OMV szupernyál-lal járok.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 12:30:59 // 31330
ők nem vesznek rá semmire amit kérsz azt csinálják ha csak remapot kérsz azt kapod, ha kéred a DPF kiírását is akkor azt is megkapod ezen mi a nem világos? :)
Ellenben a Noviteceddel ők leszarják mit kérsz azt kapod amit és ennyi :P
Ellenben a Noviteceddel ők leszarják mit kérsz azt kapod amit és ennyi :P
Piritu - 1.000.0002013-02-21 12:24:12 // 31329
Tapasztalataim alapján erősen üzemanyag függő is, hogy mennyire jár keményen a motor. pl. a vépúdertől elhallgat a motor, szinte nem is kerreg. Tehát, ha ezt tudja a tulaj, eladáskor csendesebbé teheti a kocsit. :-)
De tuti, hogy "hangolás" is közrejátszik.
De tuti, hogy "hangolás" is közrejátszik.
droberto2013-02-21 11:34:53 // 31328
Ez is benne van nyilván, de a germánokból is "szeretik" kiírni!
Shadin2013-02-21 10:46:39 // 31327
Nem kerül megvételre... A Remus sportauspuff fertelmes rajta (szerintem).
David | Centocinquantanove2013-02-21 10:13:19 // 31326
Az a vitorlásos matrica a hátsó felén igencsak tolakodik, gondolom nem tartod meg rajta.. :D
Pityukoma2013-02-21 10:06:37 // 31325
Nekem nincs vele bajom (kopp-kopp) 14ezer van a remap óta benne. Átlagos regen ~700km. Nem is került szóba hogy ezt ki kell íratni.
Piritu - 1.000.0002013-02-21 09:28:01 // 31324
"A tuning mestereknek a koromszűrő a mumusuk." - esetleg nem azért amiért minden átlagos szerelő fél az Alfától? Mert esetleg nem ért hozzá?
Coolby2013-02-21 09:00:35 // 31323
engem meg sem próbált rábeszélni dpf eltávolításra...
Shadin2013-02-21 08:17:12 // 31322
Nálam semmi sem változott DPF ügyileg a remap után, szerintem nálam egy "biztonsági" hangolás történt.
Tegnap megnéztünk egy vasat és egy hihető (~130e) Km volt benne és az enyémhez képest (~180e) sokkal finomabban, halkabban járt. Emlékeim szerint remap után alapjáraton is hangosabb lett az autóm a nagyobb előtöltés miatt.
Ha nincs igazam akkor az enyém már "lötyög" kicsit:-(
Tegnap megnéztünk egy vasat és egy hihető (~130e) Km volt benne és az enyémhez képest (~180e) sokkal finomabban, halkabban járt. Emlékeim szerint remap után alapjáraton is hangosabb lett az autóm a nagyobb előtöltés miatt.
Ha nincs igazam akkor az enyém már "lötyög" kicsit:-(
droberto2013-02-21 07:50:39 // 31321
Már jó néhány helyről hallottam, hogy remap után cseszekedik a DPF!
A tuning mestereknek a koromszűrő a mumusuk. Több ok miatt próbálják rávenni a kuncsaftjaikat az eltávolításra.
A tuning mestereknek a koromszűrő a mumusuk. Több ok miatt próbálják rávenni a kuncsaftjaikat az eltávolításra.
GTPeti2013-02-20 23:22:27 // 31320
(Írtam egy keveset az akksikról a blogomban. Ajánlott típust is.)
GTPeti2013-02-20 23:14:47 // 31319
Akksi lesz az. Ilyen hőmérsékleten még iGyertyák nélkül is beindulna. A 64Ah önmagában nem sokat számít, inkább az indítóáram és az állapot. Persze ált. az indítóáram arányos a kapacitással, de nem mindig.
Egy fogyasztó is segíthet az idő előtti tönkremenetelben. Pl. egy 100-150mA-t felvevő autórádió. (Egy állandó + -ra kötött Pio, pl...) Ilyenkor - bár indul az autó - az idő nagyrészét max. közepesen feltöltött állapotban tölti az akku. -> Szulfátosodik.
Egy fogyasztó is segíthet az idő előtti tönkremenetelben. Pl. egy 100-150mA-t felvevő autórádió. (Egy állandó + -ra kötött Pio, pl...) Ilyenkor - bár indul az autó - az idő nagyrészét max. közepesen feltöltött állapotban tölti az akku. -> Szulfátosodik.
Bumper2013-02-20 22:53:44 // 31318
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy az autóm garázsban indul, de ma kint állt 2.5órát mínusz 2fokban kb 4re indult el. Ez akksi lesz vagy izzító gyertya vagy mi? Most exide 64ah van bent ha jól emlékszem. Nem kicsi az a 159be? Milyet tegyek bele? Holnap már kapná is:-) Előre is köszönöm.159 8v progresszív Csaba
Alfonis2013-02-20 22:39:53 // 31317
dehogy veszik el alatta. Ott van az. :) 20 - 22 ér már vannak jó gumik. 16" :)
5,5 mm el magasabb csak a 215/55 el. olyan lenne jó h 205/60 ... :)
5,5 mm el magasabb csak a 215/55 el. olyan lenne jó h 205/60 ... :)
Dömpi (il dottore)2013-02-20 21:31:10 // 31316
215/55 R16, de még az sem az igazi!
Ha már gumikat kell cserélned, nézz 17-es felnit. A 16-os kerék elveszik egy ekkora kocsi alatt, és SZVSZ alacsony is.
Télen nekem is 215/55 R16 van és nem is rajongok érte, pont azért mert alacsonyabb a kocsi.
Ha már gumikat kell cserélned, nézz 17-es felnit. A 16-os kerék elveszik egy ekkora kocsi alatt, és SZVSZ alacsony is.
Télen nekem is 215/55 R16 van és nem is rajongok érte, pont azért mert alacsonyabb a kocsi.
GTPeti2013-02-20 21:29:54 // 31315
Ez a beszéd! Köszi. ;)
Gábor792013-02-20 21:26:11 // 31314
:-) Jogos... de most legalább megtanulok hozzászólást belinkelni :-)
Pityukoma2013-02-20 21:00:56 // 31313
Tényleg nagyon jó a magasnyomású mosó, én is nagyon csípem. A szőnyegeket is azzal szoktam mosni. Tökéletesen tisztára mossa, pedig nekem az is bézs színű- gondolhatod időnként hogy néz ki. :-)
GTPeti2013-02-20 20:39:31 // 31312
Most kivételesen nem álltam neki keresni. :P
Piritu - 1.000.0002013-02-20 20:32:08 // 31311
??
hsz 31233-ben van a két lehetséges megoldás
hsz 31233-ben van a két lehetséges megoldás
GTPeti2013-02-20 20:22:48 // 31310
Mi volt az 1-es? (Ha arra hsz-ra reagálsz, mert akkor nem kéne most válaszolnod. ;)
mizooo2013-02-20 19:50:04 // 31309
Jó dolog lehet ez a magasnyomású cuc én is gondolkodom rajta. Amúgy pár blogot átnéztem és többeknek is rozsdáll a bölcső :( nekem is itt-ott. Kicsit gáz ez ilyen fiatal autóknál. Nekem is festegetnem kell majd egy alapos tisztítás és alapozás után.
Alfonis2013-02-20 19:47:27 // 31308
lassan nekem is nyári gumikat kell nézni. Még kivárom az új szériákat. Adac tesztet :)
most nem tom 16" ra lehet magasabb gumit tenni mint 205/55 !?
Ma bauhausba beújítottam egy nagynyomású mosót. November óta csak előző hétvégén mosattam le gépi mosóba. De mert mentem Csörihez ugye vezérlést cserélni, gondoltam mégsem állítok oda íígy :D Már nem látszott a színe :D
Mostantól buzgón lehet otthon is :D
most nem tom 16" ra lehet magasabb gumit tenni mint 205/55 !?
Ma bauhausba beújítottam egy nagynyomású mosót. November óta csak előző hétvégén mosattam le gépi mosóba. De mert mentem Csörihez ugye vezérlést cserélni, gondoltam mégsem állítok oda íígy :D Már nem látszott a színe :D
Mostantól buzgón lehet otthon is :D
mizooo2013-02-20 19:27:07 // 31307
Hát ez volt a felnin :) nem alacsonyabb mint a 16"
.......................2013-02-20 18:54:07 // 31304
nem peres az egy kicsit?
mizooo2013-02-20 18:18:51 // 31303
Sziasztok, ma felkerültek a 17" kerekek, előtte centír. A régiek lekerültek és ki is bukott a 160 Km/h feletti rázás oka: A jobb hátsó különböző kerék, aminél sérült volt a felni na az üt! Gumi le, görgőzés és peremhegesztés vár rá + 1 új gumi. 225/45 R17 került fel, hát a nyomvájúkat jobban érzem ezzel :) Jah és az egész művelet 2500 Ft-ba került.
Holnap Km óra ellenőrzés lesz GPS-el.


Holnap Km óra ellenőrzés lesz GPS-el.


'''''2013-02-20 13:54:28 // 31302
Tény,hogy a novitec nagy márka.Honnan tudod,hogy az optimalizálás nem tudja ugyan azt?
(Csak,hogy pörögjön a topik!Nekem úgy sincs már bent a dpf.)
(Csak,hogy pörögjön a topik!Nekem úgy sincs már bent a dpf.)
droberto2013-02-20 13:00:40 // 31301
Használni nem biztos, hogy használ, de a NT PowerRailV a DPF-re let kifejlesztve. (A turbót is inzultálja, nem csak a befecs. nyomást)
Coolby2013-02-20 12:56:45 // 31300
Köszi. Eszerint járok majd el. Szerintem jövő hétvégén megejtem a dolgot, ha lesz napsütés.
'''''2013-02-20 12:26:20 // 31299
Szerintem a box se használ a dpf-nek túlzottan! :-)
droberto2013-02-20 12:04:12 // 31298
Szerintem nem sok olyan szaki van, aki tud DPF barát progit írni.
droberto2013-02-20 11:59:32 // 31297
Az éleknél kell vigyázni. Az illesztéseknél levő kukacot TILOS dörzsölni! Én egy puha sörtéjű kefét ajánlok, ami leér a textúrák mélyére. Ha koszos a bőr, jól át kell kefélni. Utána mehet egy nedves mikroszálas rongyos tisztítás. Majd az ápolás.
Az Autoglym az erősen ajánlott kategóriába tartozik! :) (Korábban a Sonax nano ápoló habját használtam, ami a AG-hez képest egy szét PR-azot illatos csináld magad vacak. Bár én amúgy se vagyok híve a több az egyben funkciós termékeknek)
Az Autoglym az erősen ajánlott kategóriába tartozik! :) (Korábban a Sonax nano ápoló habját használtam, ami a AG-hez képest egy szét PR-azot illatos csináld magad vacak. Bár én amúgy se vagyok híve a több az egyben funkciós termékeknek)
Coolby2013-02-20 11:41:14 // 31296
Szeretnék kérdezni autó belső tisztítás ügyében. Még télen vettem Autoglym bőr tisztítót és ápolót, de majd mostanság jön el az ideje a tisztításnak. Olvastam droberto és GTPeti blogját, de ott fennakadtam, hogy GTPeti írja, hogy azért óvatosan, hogy bőr színét ne szedje, de droberto-nál pedig kefét látok a tisztítónál. Szóval mivel érdemes a tisztítást végezni, kefe, dörzsis szivacs, sima szivacs? utána le kell mosni tisztára sima vízzel és akkor utána mehet szivaccsal fel az ápoló?
Bocs a hülye kérdésekért, de ha rászánok x órát, akkor már a lehető legjobb hatékonysággal akarom csinálni.
Bocs a hülye kérdésekért, de ha rászánok x órát, akkor már a lehető legjobb hatékonysággal akarom csinálni.
'''''2013-02-20 11:04:43 // 31295
Egr-em van.A dpf kiütést nekem egy húszasért csinálta.
Coolby2013-02-20 09:53:51 // 31294
Nem tudom. Elmondása szerint mindig tanul, meg alakulnak a tapasztalatok, meg még nemzetközi konzultációik is vannak tapasztalatokról, egyes programokról, szóval ki tudja.
De lehet más az enyém, mert nektek se DPF, se EGR nincs, ha jól vagyok informálva, nekem mindkettő maradt...
Egyébként a 230 Le-n is meglepődtem, mert optimalizálásnál azt gondoltam kevesebb lesz, de azt mondta, hogy ez kb most ennyi és csak "optimalizált", akárhogy is definiáljuk az optimalizálást ugye...
De lehet más az enyém, mert nektek se DPF, se EGR nincs, ha jól vagyok informálva, nekem mindkettő maradt...
Egyébként a 230 Le-n is meglepődtem, mert optimalizálásnál azt gondoltam kevesebb lesz, de azt mondta, hogy ez kb most ennyi és csak "optimalizált", akárhogy is definiáljuk az optimalizálást ugye...
Coolby2013-02-20 09:51:33 // 31293
Hát ez majd kiderül, chipmester azt mondta nem fog ettől előbb bedögleni, meg amúgy is bedögleni befog ígyis úgyis. Ha szarakodik miatta, akkor visszamegyek és némi kp-ért kiiratom...
Csabi2013-02-20 09:44:45 // 31292
Kíváncsi vagyok a részecskeszűrődet mennyire veszi igénybe a tuning( az esetleg több korom)...Ez tart vissza a tuningtól, félek h kinyírja a DPF-et...
'''''2013-02-20 08:26:46 // 31291
Kíváncsi lennék,hogy ErHard progiját vagy az enyémet töltötték fel rá.
Coolby2013-02-20 07:03:45 // 31290
Ez főleg annak köszönhető, hogy kb 10 kmt mentem vele összesen kb 80%ban hideg motorral, nade tegnap, hohohóó igaz városban, de cirkáltam többet, hát néha megijedtem magamtól, nem lehet vele szabályosan közlekedni :-) csak próbálgattam gyorsulást, rugalmasságot, kegyetlen jó lett, szuper :-) fogyasztást meg úgy néz ki nem első tankból kell mérnem, mert épp 1 literrel feljebb vagyok, mint szoktam... de megvan az oka, a lábam :-)
Turbónyomás nekem sem áll nég sztem most se full maxra, de kéne egy autlópálya, hogy tudjak padlózni és legyen időm nézni is...
Turbónyomás nekem sem áll nég sztem most se full maxra, de kéne egy autlópálya, hogy tudjak padlózni és legyen időm nézni is...
Dömpi (il dottore)2013-02-19 22:29:41 // 31288
ráadásul automata...még azt sem lehet mondani, hogy kettesben padlógázzal
.......................2013-02-19 22:25:18 // 31287
Mitől repedt meg?
Az előző gazda nyomta neki hidegen?
Az előző gazda nyomta neki hidegen?
Liquid2013-02-19 22:06:21 // 31286
nem bizony, de közelebb áll a realitáshoz. Pl. egy 200 lovas szívó semmivel se kér többet mint az 1.8 tbi, csak a katalógusban magasabb adat szerepelne
Dömpi (il dottore)2013-02-19 21:58:03 // 31285
Ma direkt megfigyeltem a vasat. 6.ban 2000 körül húz örűlten először, onnan pedig szép egyenletesen felfele. Hogy meddig, azt nem tudom, a csúcsom eddig 185 volt, de még ment volna. Viszont annyira izgultam, nehogy yard-ot lássak, hogy nem figyeltem sem a giri-mérőt, sem a turbónyomást.
4.ben szintén mintha 2000-nél adná le a maxot, de 3.ban és 5.ben mintha máshol lenne ez a pont. Még keresgetem...
Amúgy örök téma, hogy el lehet-e félrni a hátsó ülésen vagy sem. Nos nekem máshol van a "szűk keresztmetszet", mégpedig a pedáloknál.
Én alapvetően nem vagyok az a sportcipős típus - csak hétvégén - ergo normál bőr félcipőt hordok. Manapság a trendet követve szinte csak hosszított orrút lehet kapni. Ebbe mára már beletörődtem, de a 159-nél megdöbbenve tapasztaltam, hogy a pedálaim és a kormánymű alatt húzódó rész (gondolom a térdlégzsáknak kiképzett hely) között éppen hogy van egy kis rés, amibe beszálláskor úgy kell beilleszteni a lábam. Ez csak úgy lehetsélges, ha a lábszáram és a lábfejem egy bizonyos meghatározott szöget zár be (kb. 60 ˚). Ráadásul, ha menet közben a sarkam nem egy bizonyos ponton van, akkor a pedált felengedve a cipőm orra már hozzáér a műszerfal kormány alatti részéhez. Sokáig nem is mertem például a westercsizmámban a volán mögé ülni. Csak mostanában, több mint 1 év után tapasztaltam ki, hogy tudom a wesco-t bepozícionálni. Viszont most, hogy kitapasztaltam, rájöttem, hogy ebben a lábbeliben tudom a pedálokat a legfinomabban kezelni.
4.ben szintén mintha 2000-nél adná le a maxot, de 3.ban és 5.ben mintha máshol lenne ez a pont. Még keresgetem...
Amúgy örök téma, hogy el lehet-e félrni a hátsó ülésen vagy sem. Nos nekem máshol van a "szűk keresztmetszet", mégpedig a pedáloknál.
Én alapvetően nem vagyok az a sportcipős típus - csak hétvégén - ergo normál bőr félcipőt hordok. Manapság a trendet követve szinte csak hosszított orrút lehet kapni. Ebbe mára már beletörődtem, de a 159-nél megdöbbenve tapasztaltam, hogy a pedálaim és a kormánymű alatt húzódó rész (gondolom a térdlégzsáknak kiképzett hely) között éppen hogy van egy kis rés, amibe beszálláskor úgy kell beilleszteni a lábam. Ez csak úgy lehetsélges, ha a lábszáram és a lábfejem egy bizonyos meghatározott szöget zár be (kb. 60 ˚). Ráadásul, ha menet közben a sarkam nem egy bizonyos ponton van, akkor a pedált felengedve a cipőm orra már hozzáér a műszerfal kormány alatti részéhez. Sokáig nem is mertem például a westercsizmámban a volán mögé ülni. Csak mostanában, több mint 1 év után tapasztaltam ki, hogy tudom a wesco-t bepozícionálni. Viszont most, hogy kitapasztaltam, rájöttem, hogy ebben a lábbeliben tudom a pedálokat a legfinomabban kezelni.
Online tag
2
Vendég2
684
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Forma-1
- AlfaCity 2025 - július ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 159
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas