droberto2012-09-02 21:04:19 // 23981
	Én a 2,4-esek helyében utánajárnék a SELENIA K P.E.-nek ami SAE 5W-40-es és C3-at tudó olaj.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 21:03:27 // 23980
	inkább hagyjuk :D
	
droberto2012-09-02 21:02:12 // 23979
	Nem vagyok közel a tűzhöz, de abban komoly rációt látok, hogy az 5 hengeres kormosba szükség van a 40-es melegviszkozitásra (az 1.9-é csak 30), a magasabb a fajlagos hőtermelés miatt.
A feltöltési mennyiség gondolom teljesen üres (új) motorra vonatkozik!
	
A feltöltési mennyiség gondolom teljesen üres (új) motorra vonatkozik!
GTPeti2012-09-02 20:59:19 // 23978
	Sorry, nincs linkem. A Garret vszínüleg nem is kommunikál ilyenekről "a néppel", csak hivatalos partnerekkel. Azért elég sok helyen olvastam már fórumokban. (Főleg az alfistin, ahol elég magasröptű viták szoktak kialakulni.)
	
direttore2012-09-02 20:58:24 // 23977
	mi a különbség az 5w-40 és 5w-30 között?
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:55:11 // 23976
	a castrol mint bármelyik másik olajcég bekéri az autógyártól az olaj specifikációkat adott típusra és az alapján lövik be...látszik is el van b@szva az is hogy 5w40 meg az is hogy 6,4L kell bele :DDD
	
droberto2012-09-02 20:52:26 // 23975
	
	
direttore2012-09-02 20:51:52 // 23974
	Ez hol van leírva Peti? Mármint Garret ajánlása? Dobnál egy linket, köszi előre is.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:49:14 // 23973
	jah én a kinti árakkal itthon nem foglalkozom :) azokkal kint foglalkozom :P
	
DrB2012-09-02 20:46:12 // 23971
	A Castrolból az EDGE vagy a Magnatec a jobb?
	
GTPeti2012-09-02 20:45:40 // 23970
	Aki 30e-t megy egy olajjal meg is érdemli... B) :PPP
	
DrB2012-09-02 20:45:11 // 23969
	GTPeti által linkelt oldalon:
Castrol Magnatec Diesel 5W-40 DPF 5 Liter - 49,70 Euro
Castrol Edge FST 5W-30 5 Liter - 55,30 Eur
	
Castrol Magnatec Diesel 5W-40 DPF 5 Liter - 49,70 Euro
Castrol Edge FST 5W-30 5 Liter - 55,30 Eur
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:43:13 // 23968
	inkább azért van turbó halál mert nem bírja ki a 30e-et az olaj, sárosodik ami aztán lerakódik a turbó olajzójáratánál és a nem megfelelő olajnyomás miatt lepukkan a turbó
	
droberto2012-09-02 20:41:41 // 23967
	Az volt (bár a hivatalos javításról még nem olvastam/hallottam). A 2.4 gyári minősítése: FIAT 9.55535-N2, de az B-s, magas korom, foszfor és szulfáthamu tartalommal, mely több ezer 2.4-es cartárs DPF-jét végezte már ki.
Az 1.9 és a 2.0 minősítése: 9.55535-S1
Én ha 2.4-em lenne, SAE 5W-40-et raknék, C2 vagy C3 ból. Márkát tekintve Seléniát, Castrolt vagy Mobil1-et.
	
Az 1.9 és a 2.0 minősítése: 9.55535-S1
Én ha 2.4-em lenne, SAE 5W-40-et raknék, C2 vagy C3 ból. Márkát tekintve Seléniát, Castrolt vagy Mobil1-et.
GTPeti2012-09-02 20:40:24 // 23966
	OK... értem.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:40:20 // 23965
	hol? kint? nálunk 9 rugó a 4L ...
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:37:58 // 23964
	én nem kísérletezek már maradok az 5w30-nál max kipróbálom a Motul-t vagy az Agip-ot mert mind a kettő kétszeres észter alapú olaj és ennyi ... a turbó mizériában nem hiszek eddig egyetlen meghibásodásról sem hallottam idő előtt aki 5w30-at használ....
	
DrB2012-09-02 20:37:22 // 23963
	Ez van pontosan a tiedben?
Castrol Edge FST 5W-30
Mert ez éppenséggel kicsivel drágább a GTPeti által linkelttől.
	
Castrol Edge FST 5W-30
Mert ez éppenséggel kicsivel drágább a GTPeti által linkelttől.
GTPeti2012-09-02 20:36:30 // 23962
	Igen... a DPF miatt. Ettől függetlenül a Garret nem ajánlja a W30-at.
	
Liquid2012-09-02 20:35:03 // 23961
	tudtommal hibás volt a gyári ajánlás, nekem is WR PE 5w30 van benne
	
GTPeti2012-09-02 20:34:45 // 23960
	Jó, de nem az volt a kérdés. :P
Szóval?
	
Szóval?
droberto2012-09-02 20:33:54 // 23959
	Ez jó olaj bele, de szerintem az EDGE 5W-40 még korszerűbb.
A 2.4-eseknek nem könnyű a választás az előzmények türében... :(
	
A 2.4-eseknek nem könnyű a választás az előzmények türében... :(
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:32:59 // 23958
	az árától döglik ki az ember :)
	
droberto2012-09-02 20:31:48 // 23957
	A 2.4 nek a gyár szerint kell a 40-es melegviszkozitás!
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:31:21 // 23956
	a gyáritól ziher az meg 5w40 :) akinek meg gyári de 5w30 annak is :P
	
droberto2012-09-02 20:29:33 // 23955
	A DPF, B-s Selénia WR-től döglik, nem az SAE 5W-40-től!
	
droberto2012-09-02 20:26:54 // 23954
	DE VAN, DE VAAN! :)))
Én sokat törtem a buksim annak idején, hogy a gyári Selénia WR PE C2-őt, vagy a Multipower C3-at rakjam, de a vastagabb kenőfilm miatt az utóbbit választottam. Mindkettőnek egyforma a SAPS-e, magyarán a DPF miatt egál.
Tavasszal kipróbálom a WR PE-t, hogy azzal mennyivel csökken a fogyasztás. Ha nem észrevehetően, akkor azt hiszem maradok a Multipower C3-nál, míg a Petronas zsét nem tol a Seléniának egy C4-es olaj kifejlesztésére.
Ha nem Alfám lenne talán én is Castrol Edgét tankolnék a mociba...
	
Én sokat törtem a buksim annak idején, hogy a gyári Selénia WR PE C2-őt, vagy a Multipower C3-at rakjam, de a vastagabb kenőfilm miatt az utóbbit választottam. Mindkettőnek egyforma a SAPS-e, magyarán a DPF miatt egál.
Tavasszal kipróbálom a WR PE-t, hogy azzal mennyivel csökken a fogyasztás. Ha nem észrevehetően, akkor azt hiszem maradok a Multipower C3-nál, míg a Petronas zsét nem tol a Seléniának egy C4-es olaj kifejlesztésére.
Ha nem Alfám lenne talán én is Castrol Edgét tankolnék a mociba...
direttore2012-09-02 20:26:09 // 23953
	mitől döglik ki, a gyáritól, vagy az 5w-40- től?
	
GTPeti2012-09-02 20:22:46 // 23952
	
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:22:31 // 23951
	na meg plusz egy longlife olaj csak jobban bírja max 15e-ig mint egy 5w40-es ezért is maradok az 5w30-nál
	
direttore2012-09-02 20:22:18 // 23950
	
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:21:02 // 23949
	jah amitől kidöglik a DPF...
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:19:56 // 23948
	természetesen igen, ha más nagy márkák is elmennek ezzel több százezret akkor ennek is el kell...
	
droberto2012-09-02 20:19:37 // 23947
	Én a helyedben egy jóféle a 2.4 gyári ajánlás szerinti SAE 5W-40 viszkozitású C2-es olajat választanék. (Szerintem ami jó: az a Selénia, Castrol, Mobil1)
	
DrB2012-09-02 20:19:30 // 23946
	Te mit használsz? DPF márneked sincs bent, ugye?
	
DrB2012-09-02 20:18:33 // 23945
	Ha a DPF bent lenne még, akkor is ezt használnád?
A turbó gyártójának W40-es ajánlását, ahogy GTPeti is írta, én is olvastam az alfisti.net-en...
	
A turbó gyártójának W40-es ajánlását, ahogy GTPeti is írta, én is olvastam az alfisti.net-en...
droberto2012-09-02 20:15:51 // 23944
	Így igaz, a legalacsonyabb korom és szulfáthamu (SAPS) tartalma a C1-nek és a C4-nek van. De ezek még nem nagyon vannak elterjedve.
A különbség közöttük ugyan az mint a C2 és a C3 között. A C1-nek kisebb a dinamikai viszkozitása, míg a C4-nek magasabb.
	
A különbség közöttük ugyan az mint a C2 és a C3 között. A C1-nek kisebb a dinamikai viszkozitása, míg a C4-nek magasabb.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:13:49 // 23943
	edge 5w30
	
direttore2012-09-02 20:11:59 // 23942
	Teljesen jó ez a total olaj. Bár nekem is átfúrt dpf-em van, de attól még a korommegkötés miatt jó a C3.
	
droberto2012-09-02 20:11:49 // 23941
	Így van. A C2 és a C3 a DPF szempontból azonos.
Mindkettőnek közepesen alacsony a korom és szulfáthamu tartalma. A C3-nak magasabb 150°C-on, a dinamikai viszkozitása, ergo ennek jobb a kenésbiztonsága. Hátránya előnyéből következik: a nagyobb ellenállás miatt a magasabb fogyasztás.
	
Mindkettőnek közepesen alacsony a korom és szulfáthamu tartalma. A C3-nak magasabb 150°C-on, a dinamikai viszkozitása, ergo ennek jobb a kenésbiztonsága. Hátránya előnyéből következik: a nagyobb ellenállás miatt a magasabb fogyasztás.
GTPeti2012-09-02 20:08:38 // 23940
	Az nekem egy jó választásnak tűnik. (Bár tapasztalatom nincs vele.)
	
DrB2012-09-02 20:08:36 // 23939
	ErHardnál meg már nem játszik  DPF, azt se felejtsük el...
	
DrB2012-09-02 20:07:07 // 23938
	A linked alapján nem az ACEA C4 lenne a legjobb a DPF miatt az alacsony SAPS tartalma miatt?
	
direttore2012-09-02 20:03:57 // 23937
	konkrétan melyiket?
	
DrB2012-09-02 20:03:40 // 23936
	A GTPeti által belinkeltet?
	
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:00:10 // 23935
	én Castrol-t használok
	
Piritu - 1.000.0002012-09-02 19:56:55 // 23934
	A C2 is elég a DPF-nek. A C2 és a C3 között csak a magas hőmérsékletű viszkozitás más.
ACEA szabvány
	
ACEA szabvány
DrB2012-09-02 19:47:19 // 23933
	Korábban az idekinti szervizem Total Quarz INEO MC3 5W40-et rakott bele. Kiváncsi vagyok, ErHard mit használ?
	
GTPeti2012-09-02 19:18:42 // 23932
	Az alfistin ezt is nagyon emlegetik: Castrol 5W40 DPF (Mintha Erhard is ezt használná.)
Az a lényeg, hogy ACEA C3-at is tudnia kell a DPF miatt. Márpedig ezt kevés 5W40-es olaj tudja. (A W40 a turbó gyártójának kifejezett ajánlása.)
	
Az a lényeg, hogy ACEA C3-at is tudnia kell a DPF miatt. Márpedig ezt kevés 5W40-es olaj tudja. (A W40 a turbó gyártójának kifejezett ajánlása.)
Online tag
1
		Vendég1
490
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 

