Ok, köszi!
Egyébként jól világít a nem xenonos 159?
	Fairlane2013-03-01 20:24:08 // 31880
	
Norby2013-03-01 20:00:19 // 31878
	Hogyan?
Nem találom!
	
Nem találom!
Gábor792013-03-01 20:00:18 // 31877
	Ha nem füstöl, akkor mitől kormos? :-)
Azt vajon honnan lehet tudni, hogy "kiégett a szűrő"? Feltételezem ilyesmi probléma lehet nálam is (már ha egyáltalán probléma)
	
Azt vajon honnan lehet tudni, hogy "kiégett a szűrő"? Feltételezem ilyesmi probléma lehet nálam is (már ha egyáltalán probléma)
Gábor792013-03-01 19:54:29 // 31876
	Au... ez szerintem nagyon szép!
Nekem a 156-ban 1.8 benzines volt (140LE), ahhoz megfelelt (persze vérmérséklet függő a dolog). Viszont az néhány 100kg-al kevesebb, mint a 159... szerintem ehhez kevés lehet.
	
Nekem a 156-ban 1.8 benzines volt (140LE), ahhoz megfelelt (persze vérmérséklet függő a dolog). Viszont az néhány 100kg-al kevesebb, mint a 159... szerintem ehhez kevés lehet.
Piritu - 1.000.0002013-03-01 19:51:49 // 31875
	Elvileg az ép DPF-en nem fér át a koromrészecske, mert a szűrő azt visszatartja. Ha "átfér" rajta, akkor ott valami nem kerek. (Esetleg kiégett a szűrő?)
Kiégetéskor sem lehetne kormot látni, mert az a szűrő előtti részen ég el széndioxiddá és vízzé.
Kérdés, hogy az előző tulaj mit csinált vele.
Tapasztalataim alapján normál esetben (jó egr és társaival) sem füstöl az 1,9mjet a 156-ban. Ott nincs dpf. A kipuff viszont kormos.
	
Kiégetéskor sem lehetne kormot látni, mert az a szűrő előtti részen ég el széndioxiddá és vízzé.
Kérdés, hogy az előző tulaj mit csinált vele.
Tapasztalataim alapján normál esetben (jó egr és társaival) sem füstöl az 1,9mjet a 156-ban. Ott nincs dpf. A kipuff viszont kormos.
Gábor792013-03-01 19:50:14 // 31874
	Hát ezt találtam neten... nem tudom mennyire hiteles a forrás (kerdesek.org)
"Okok: későn vagy sokat fecskendez be a szivattyú; kicsi a befecskendezési nyomás; kenőolaj került a hengerbe; kicsi a sűrítési nyomás; hideg a motor; kevés a levegő (a levegőszűrő piszkos, a szelep nem zár stb.); víz került a hengerbe, stb.
Sok tüzelőanyag vagy kevés levegő és kis befecskendezési nyomás miatt kormozva, feketén füstöl a motor. Azt, hogy tüzelőanyag-felesleg vagy levegőhiány okozza-e a füstölést, arról állapíthatjuk meg, hogy túl sok tüzelőanyag adagolása esetében kissé nő a motor teljesítménye (de a fogyasztás is).
A Diesel-motor akkor füstöl kékesen, ha motorolaj került a hengerbe. Fehéren (vízgőz) füstöl a Diesel-motor, ha víz kerül a hengerbe (rossz hengertömítés, hajszálrepedés).
Világosszürkén füstöl a Diesel-motor, ha hideg a motor vagy nagy az utóbefecskendezés.
A normál füstölés alig látható sötétszürke füst."
	
"Okok: későn vagy sokat fecskendez be a szivattyú; kicsi a befecskendezési nyomás; kenőolaj került a hengerbe; kicsi a sűrítési nyomás; hideg a motor; kevés a levegő (a levegőszűrő piszkos, a szelep nem zár stb.); víz került a hengerbe, stb.
Sok tüzelőanyag vagy kevés levegő és kis befecskendezési nyomás miatt kormozva, feketén füstöl a motor. Azt, hogy tüzelőanyag-felesleg vagy levegőhiány okozza-e a füstölést, arról állapíthatjuk meg, hogy túl sok tüzelőanyag adagolása esetében kissé nő a motor teljesítménye (de a fogyasztás is).
A Diesel-motor akkor füstöl kékesen, ha motorolaj került a hengerbe. Fehéren (vízgőz) füstöl a Diesel-motor, ha víz kerül a hengerbe (rossz hengertömítés, hajszálrepedés).
Világosszürkén füstöl a Diesel-motor, ha hideg a motor vagy nagy az utóbefecskendezés.
A normál füstölés alig látható sötétszürke füst."
Piritu - 1.000.0002013-03-01 19:45:22 // 31873
	Végül is nem az a lényeg, hogy mi a felszereltség neve, hanem hogy mi minden van benne. A képek alapján jól felszereltnek tűnik. 
Alvázszám alapján tudomásom szerint az eper elvileg "kidobja" a szintet.
	
Alvázszám alapján tudomásom szerint az eper elvileg "kidobja" a szintet.
Gábor792013-03-01 19:45:10 // 31872
	"Nekem még sosem füstölt tisztításkor."
Ezt honnan tudod? :-)
Én csak onnan tudom, hogy füstölt az enyém, hogy a kollégám jött mögöttem és ő mondta. Én semmit nem vettem észre belőle.
	
Ezt honnan tudod? :-)
Én csak onnan tudom, hogy füstölt az enyém, hogy a kollégám jött mögöttem és ő mondta. Én semmit nem vettem észre belőle.
Piritu - 1.000.0002013-03-01 19:42:48 // 31871
	Tempomat ebben is van, ott a kis kar az index alatt :-P
Az esőszenzor meg nem volt mindig a felszereltség része, pl. nálam sem.
	
Az esőszenzor meg nem volt mindig a felszereltség része, pl. nálam sem.
GTPeti2013-03-01 19:20:09 // 31870
	
	
Dömpi (il dottore)2013-03-01 18:30:48 // 31869
	Ja, és a navis 2din kijelző nem mérvadó...az enyémben is van.
Azt nézd meg, hogy van-e benne ASR-VDC-HillHold. Ha van, akkor nem impresion. Ha az ajtózár gomb melletti gomb csak "vakdugó" akkor a fentiek nincsenek, és akkor impression.
Szerintem ez Progression lesz. Distinctive biztosan nem, mert abban már sokkal több minden van(esőszenzoros ablaktörlő, tempomat stb.).
	
Azt nézd meg, hogy van-e benne ASR-VDC-HillHold. Ha van, akkor nem impresion. Ha az ajtózár gomb melletti gomb csak "vakdugó" akkor a fentiek nincsenek, és akkor impression.
Szerintem ez Progression lesz. Distinctive biztosan nem, mert abban már sokkal több minden van(esőszenzoros ablaktörlő, tempomat stb.).
Dömpi (il dottore)2013-03-01 18:26:39 // 31868
	Ez nem impression. Az enyém impression (manuális klíma, hátul tekerős ablak).
	
DonPimpa2013-03-01 18:25:00 // 31867
	Elszaladtam, megnéztem (egyelőre nem alaposan, mert siettem és lassan zártak is), mentünk vele egy rövid kört, nekem semmi gáz nem tűnt fel --> szerintem lesz még második kör. Ja és koránt sem biztos, hogy Impression, nem tudják a Pappasosok (amúgy hol lehet azt megnézni?) sem...
	
Scaniamen2013-03-01 18:04:42 // 31866
	Sziasztok én úgy veszem észre hogy amig nem volt csippelve addig fém tiszta volt a cső azota pedig fekete.
	
droberto2013-03-01 17:19:02 // 31865
	Impression létére van benne egy két dolog!
	
droberto2013-03-01 17:08:02 // 31864
	Nekem még sosem füstölt tisztításkor.
Ellenben tavaly télen, amikor gyengélkedett az akksi, és csak hosszú indítózás után indult, durva füstpamacsot nyomott ki...
Viszont a vég nem ettől lesz kormos.
	
Ellenben tavaly télen, amikor gyengélkedett az akksi, és csak hosszú indítózás után indult, durva füstpamacsot nyomott ki...
Viszont a vég nem ettől lesz kormos.
droberto2013-03-01 17:06:03 // 31863
	Dettó.
Erre nagyon kíváncsi lennék, hogy mitől függ, hogy kormos a vég vagy sem.
Ahogy figyelgetem nincs összefüggésben a futásteljesítménnyel.
	
Erre nagyon kíváncsi lennék, hogy mitől függ, hogy kormos a vég vagy sem.
Ahogy figyelgetem nincs összefüggésben a futásteljesítménnyel.
Liquid2013-03-01 15:08:18 // 31862
	szerintem ha benyásnál maradsz akkor 2.2-et keress inkább, abban már van annyi erő hogy tud dinamikus lenni, vagy a JTDm 1.9 16V is jó választás ha nem kell annyira az erő.
A legjobb szerintem a 2.4JTDm (ha a V6-ot nem nézzük)
	
A legjobb szerintem a 2.4JTDm (ha a V6-ot nem nézzük)
DonPimpa2013-03-01 15:02:38 // 31861
	Nos a kajáláson én is elgondolkodtam, de szerintem nem ehet többet a 10 éves 147 1.6 TS-nél, amúgy meg az utóbbi 1 évben havi ca. 800km-et megyek saját autóval (és ez várhatóan így is marad), így nem hiszem, hogy megérné pl. egy Diesel. A dinamika már fogósabb kérdés, még ha nem is akarok száguldozni a családdal mögöttem/mellettem...:D
	
Dömpi (il dottore)2013-03-01 14:54:55 // 31860
	Ma este felmegy a csáposra az Arkangyal és kicseréljük elöl a bal alsó hátsó lengőkar szilentet. Már egy ideje beremeg ha kicsit megpörgetem 3-ban és 4-ben.
Tavaly ugyanezt csinálta, akkor a jobb oldalon lett cserélve a szilent. Akkor néztük a balt, és megállapítottuk, még nincs átszakadva, csak kezd berepedni, ergo néhány hónapot még bír. A jobb már akkor kuka volt.
Remélem egy este készen lesz...hacsak valami begyógyult csavar nem fog meg minket hosszabb időre.
	
Tavaly ugyanezt csinálta, akkor a jobb oldalon lett cserélve a szilent. Akkor néztük a balt, és megállapítottuk, még nincs átszakadva, csak kezd berepedni, ergo néhány hónapot még bír. A jobb már akkor kuka volt.
Remélem egy este készen lesz...hacsak valami begyógyult csavar nem fog meg minket hosszabb időre.
Dömpi (il dottore)2013-03-01 14:48:59 // 31859
	Ma Budapesten a Margit-hídon elmentem a belső sávban egy szép 159 mellett. Rendszáma KTN 380 volt.
Sajna én a céges "pool" autóval (egy sz@r rönyó megán) voltam, így láthatatlan voltam :)
Minden esetre üdv. a típustársnak!
	
Sajna én a céges "pool" autóval (egy sz@r rönyó megán) voltam, így láthatatlan voltam :)
Minden esetre üdv. a típustársnak!
Dömpi (il dottore)2013-03-01 14:46:23 // 31858
	az ilyennek levágnám a kezét!!!
	
Dömpi (il dottore)2013-03-01 14:45:26 // 31857
	Ugyan 2008-as, de még éppen FaceLift előtti (ld. hátsó ülés kialakítása, tetőantenna).
Amúgy szép.
A kérdésedre én nem tudok válaszolni. Viszont ha abból indulok ki, hogy az 1.9 jtdm 8V-s változata a 120 LE-vel lomha, pedig ott van 280 Nm nyomaték, akkor benzinesben a 140 LE nem tudom mit tudhat. Amúgy elég kevés benzines van...legalább is itt az amore-n.
	
Amúgy szép.
A kérdésedre én nem tudok válaszolni. Viszont ha abból indulok ki, hogy az 1.9 jtdm 8V-s változata a 120 LE-vel lomha, pedig ott van 280 Nm nyomaték, akkor benzinesben a 140 LE nem tudom mit tudhat. Amúgy elég kevés benzines van...legalább is itt az amore-n.
Csabi2013-03-01 14:43:37 // 31856
	uhh az durva...részvét...mivel írta fel, vagy karcolta?
	
'''''2013-03-01 14:41:11 // 31855
	Leírom,mert sík ideg vagyok.Tegnap este valami takony kölyök felírta a csomagtartó ajtómra,hogy "MEGHALSZ".Konditerem előtt álltam.Bejárattól 8méterre.Még nem is a parkolóban.Nagy mákja volt,hogy nem léptem épp ki.Még egy vigyorgó szájat is rajzolt alá.Most políroztatnom kell az egészet.
	
Csabi2013-03-01 14:33:52 // 31854
	"A külső projektoros gondolom a tompított"
Ha gyári (bi)xenon, akkor refi is...
	
Ha gyári (bi)xenon, akkor refi is...
Liquid2013-03-01 14:32:53 // 31853
	mozgatni azért tudja az biztos, van ennél (lóerőben) gyengébb változat is, inkább az érdekes hogy mennyire nem dinamikus, és mennyit kajál
	
Dömpi (il dottore)2013-03-01 14:29:59 // 31852
	Szemre az enyém is az, de ha végighúzod az ujjad, mégsem. Mint utóbb kiderült a lecsapódó pára miatt színeződik el és tűnik kormosnak.
	
Dömpi (il dottore)2013-03-01 14:28:25 // 31851
	hajrá:)
	
DonPimpa2013-03-01 14:24:43 // 31850
	Sziasztok, gondolkodom rajta, hogy 147-ről 159-re váltsak, róla tud esetleg valaki valamit?:
159 SW 1.8 Impression
Milyen ez az 1.8-as motor, megmozgatja ezt a nem pici gépet?
Köszi előre is!
	
159 SW 1.8 Impression
Milyen ez az 1.8-as motor, megmozgatja ezt a nem pici gépet?
Köszi előre is!
Liquid2013-03-01 13:57:15 // 31849
	a középső a refi és a helyzetjelző, a belső az index
	
Fairlane2013-03-01 13:52:25 // 31848
	Egy pár nagyon buta kérdés....
Valaki leírná hogy a 159 első lámpában a három "szem"-ből melyik micsoda?
A külső projektoros gondolom a tompított... és innen befele?
Ezeknek plexi az előlapja, vagy üveg?
	
Valaki leírná hogy a 159 első lámpában a három "szem"-ből melyik micsoda?
A külső projektoros gondolom a tompított... és innen befele?
Ezeknek plexi az előlapja, vagy üveg?
Liquid2013-03-01 13:48:51 // 31847
	ezt így még nem figyeltem meg, de tényleg így hidegben mintha kevésbé kormolna...
vagy érződik az adalék hatása? fene tudja.
Azé kormol ha kergetve van, de pl. a havas izmozásos video-n szinte egyáltalán nem füstöl.
	
vagy érződik az adalék hatása? fene tudja.
Azé kormol ha kergetve van, de pl. a havas izmozásos video-n szinte egyáltalán nem füstöl.
Csabi2013-03-01 13:17:29 // 31846
	Nekem is kormos DPF-el, de csak regen után...nagynyomásúval mindig kiveretem a kormot a kipuff végekből, és addig tiszta míg nem regenerál...szerintem a rendszerbe bekerülő olaj(kartergáz, turbónál esetleg) okozza...
	
Shadin2013-03-01 13:03:55 // 31845
	És nekem miért?
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-01 12:53:16 // 31844
	érdekes így télen nekem alig kormos nyáron a meleg levegő miatt kormolódik ezek szerint
	
Liquid2013-03-01 12:14:00 // 31843
	146.000km, kormos a cső mint állat, DPF inactivated
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-01 11:47:45 // 31842
	170e km kicsit kormos a cső, nyitott rendszer :)))
	
Shadin2013-03-01 10:41:17 // 31841
	180e+ km és kormos a cső. DPF elvileg rendben működik.
	
Liquid2013-03-01 09:33:27 // 31840
	nálam is így volt, fel kell feszegetni, a bal oldalon kezdtem meg
	
.......................2013-03-01 09:22:45 // 31839
	A Breràban jó ersősen felfelé kell húzni a hàtsó ülőlapot,
Nagy fém klipszek fogjàk
	
Nagy fém klipszek fogjàk
.......................2013-03-01 09:19:56 // 31838
	Tisztítàskor valamit füstöl,de az fehéres füst inkàbb
	
Shadin2013-03-01 09:11:37 // 31837
	Én is nyári gumit akarok már...
	
Coolby2013-03-01 08:00:21 // 31836
	Nekem van DPF-em és kormos a cső vége... sosem láttam még kormolni magam mögött, de a csővég kormos ezért nem is nyúlkálok oda...
	
Sandree802013-03-01 07:57:15 // 31835
	Dömpi, Szosza
Köszi a gumis válaszokat, végre nekem is 18-as pacskereim lesznek nyáron :)
	
Köszi a gumis válaszokat, végre nekem is 18-as pacskereim lesznek nyáron :)
Norby2013-03-01 07:18:45 // 31834
	Köszi, majd rákérdezek nála!
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-01 07:18:12 // 31833
	jut eszembe Phedra olyan érzés mint ha nem menne az 59 után, hosszabb de könnyebben fordul, zörögnek bent a biztonsági övek stb, amúgy nem rossz egyterű de minőségre messze az 59-től...
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-01 07:14:55 // 31832
	teljesen egyet tudok érteni ha valaki megbombázna irreálisan olcsó Giu felnikkel akkor megvenném (és eladnám jó drágán:) és fúrkálódnék, de előbb keresnék 59 felnit ...vagy Phedrát :P
	
Gábor792013-02-28 23:55:16 // 31831
	Akkor biza jó sok kiütött dízel jár az utakon... köztük az enyém is :-)
Ez a "kiütés" miben nyilvánul meg?
(egyébként ahogy írtam, kmost elvileg nem füstöl, csak tisztításkor... viszont erről mintha olvastam volna, hogy ilyen létezik, mármint hogy tisztításkor füstöl... de nem esküszöm rá)
	
Ez a "kiütés" miben nyilvánul meg?
(egyébként ahogy írtam, kmost elvileg nem füstöl, csak tisztításkor... viszont erről mintha olvastam volna, hogy ilyen létezik, mármint hogy tisztításkor füstöl... de nem esküszöm rá)
