Fórum >> Típusok >> 159

'''''2015-10-30 20:17:08 // 72549
Tetszett? :-) Piritunak is kölcsön tudom adni!
Piritu - 1.000.0002015-10-30 20:06:02 // 72548
Gratula! Üdv a forradalmi motoros autósok táborában! :-)
Shadin2015-10-30 19:37:08 // 72547
Végre nálam van :-D

Ott elbújt egy '159':

Befér 4db szabvány 17-es:

csak ki kellett tömni mindenféle izével, ezért jó, hogy csajos autóval mentünk érte, abban mindig van pár dolog.
Haddel2015-10-30 09:44:05 // 72546
Óh köszönöm uram!😃 Voltak szebb tájak sziklafallal ,csak ott nem tudtam megállni.
Giuntini2015-10-30 09:25:59 // 72545
Tetszik, fotóművész vagy! Nem tudja az ember eldönteni, melyik a szebb, a gép vagy a természet!
Haddel2015-10-30 09:20:20 // 72544
Giuntini2015-10-30 09:17:39 // 72543
Én biztos vagyok, hogy nagyon hamar meg fogsz barátkozni vele. A modern duplakuplungos váltók, tökéletesen váltanak, nem úgy mint a Selespeedek, vagy a hasonló soros váltók. Nagyon gyorsan vált, van váltási szünet, hiszen úgy dolgozik mint egy kézi, de villámgyorsan is képes váltani. A bolygóművesek folyamatosan váltanak, ezért még valamivel komótosabbak, bár a mostaniak hihetetlenül gyorsak a régiekhez viszonyítva. A dugóban kényelmesebb a TCT-hez viszonyítva, de magasabb fogyasztást produkál. Szinte kizárólag mindig nagyobb motorokhoz használták. Nem vagyok nagy véleménnyel az amcsik észbeli képességeiről, de mindig értettek hozzá, hogyan tegyék kényelmesebbé saját maguk számára az életet. A lassan kapcsolgató amcsi váltók képzetét el kell felejteni. Ezek, európai utakra, európai embereknek vannak kitalálva. Én is annak idején ódzkodtam az automatától, azt mondtam, aki nem tud, és szeret vezetni annak való. Annak idején vezettem Mercedest automatával, az rászolgált erre a véleményre, de a maiak teljesen mások. Annak idején három, négy sebességesek voltak, ma már a hat is kevésnek tűnik, bár én nem osztom ezt a nyolc-kilenc sebességes váltók hozsannázását, mert itt is túllőttek a célon, és a szervizköltségek egyenes arányban növekednek. Ha valaki kipróbál egy mostani automatát, be kell látnia, hogy a kézihez való ragaszkodás sztereotípia az automatával szemben.
Giuntini2015-10-30 08:57:11 // 72542
Most lehetett volna rá alkalom. Na sebaj. Majd legközelebb vagy a VTT-n.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-30 08:46:06 // 72541
2000km-en nem mnd1, hogy 2x állsz meg 3x? Ha ez számít kell venni egy Phedra-t annak 80-90L-es a tankja 1,5x kell megállni :DDD
Haddel2015-10-29 23:44:25 // 72540
Jó ötlet,viszont be kéne szerezni valami projektort is ,amivel az autód szinét rá tudnám vetíteni Bocira ,mert baromira bejön az a piros.😃 Nagyon szépen kiadja a formát.
Chianti2015-10-29 23:36:35 // 72539
Egyszer majd kerítünk rá alkalmat, hogy beüljek melléd egy körre. Soha nem ültem még semmilyen automata váltós autóban. Olyanokat írsz, meg úgy beszélsz róla, hogy nehéz ellenállni a kísértésnek... :o) Na talán majd a következő VTT-n...
Chianti2015-10-29 23:28:55 // 72538
Nincs mit, örülök hogy összejött. Mirkó Cartárs meg a TBI TI-vel tényleg üde színfolt volt a kormosok között. Szerintem vegyük fel a Giuntini féle motorhangot, és abból csináljunk egy Appot. :o) Hideg téli reggeleken milyen jól jönne a finom duruzsolás a fülsértő csörömpölés helyett...
Haddel2015-10-29 22:40:08 // 72537
A találkozó után a Westendbe kellett mennem,mikor végeztem a dolgommal a parkolóban ez a látvány fogadott.Üdv a cartársnak!😃
Haddel2015-10-29 22:36:40 // 72536
Pár kép:
Piritu - 1.000.0002015-10-29 22:34:34 // 72535
Jóccakát mindenkinek, léptem.
Giuntini2015-10-29 22:25:09 // 72534
Nagyon jó volt valóban! Máskor is, remélem legközelebb többen leszünk!
Haddel2015-10-29 22:15:04 // 72533
Köszönöm srácok ezt a jó hangulatú találkozót. Nagyon jol éreztem magam,jó volt együtt látni a szép autóinkat.Eszmecsere,sztorizás,minden ahogy kell.Hazafele azért mosolyogtam magamban ,hogy mi azért elég súlyos elmebetegek vagyunk,így imádjuk a verdáinkat😃 Tök jó volt minden dízel változatot ,plusz az igazi benzines alfa motort látni ,hallani. Mikor meghallottam Emil bátyó motorjának hangját ,betérdeltem. Ez egy Doxa ,) És üdv innen is Mirkó Cartársnak!
Piritu - 1.000.0002015-10-29 22:08:21 // 72532
Ha már itt tartunk, egy ilyen Android app miatt lehet, hogy érdemes lenne venni egy Bluototh-OSB csatit :-)
Piritu - 1.000.0002015-10-29 22:03:11 // 72531
Köszönöm, hozok egy sört és még párszor meghallgatom :-)
Liquid2015-10-29 21:56:13 // 72530
hát igen, az nem lenne hülyeség :)
Addig is érjed be ezzel :)
Piritu - 1.000.0002015-10-29 21:53:24 // 72529
Hej, de messze van ez a TS hangjától! Egy olyan szimulátor jól jönne a kormosba.
Piritu - 1.000.0002015-10-29 21:51:14 // 72528
Pont ilyenek miatt esz a kíváncsiság. Nehezen tudom elképzelni, hogy néhány esetet - pl. a dugóban araszolást, vagy a kereszteződésbe begurulás utáni átstartolást - hogyan kezel majd le. Beszélgettem DSG-s tulajokkal a cégnél. Ők nem vettek észre semmit, nekik megoldotta, bízom benne, hogy a TCT is megoldja.
droberto2015-10-29 21:46:45 // 72527
Ez ratyi videó!
Bezzeg ez. :)
Powered by ALFA159...
Giuntini2015-10-29 21:38:41 // 72526
Nekem már egyáltalán nem hiányzik a kézi váltó. Mindenhol előny az automata! A dugóban (például tegnap az Új köztemető felé), amikor egy órán keresztül nem kell taposni, felengedni a kuplungpedált, csak elengeded vagy nyomod a féket, mert az automata kúszik (a TCT nem). Autópályán mindent megold hatodikban, ha olyan van csak lekick-down-olom, és kikaparja az aszfaltot, ha keménykedni akarok beteszem Sport-ba, és megrendezi a tűzijátékot. A kézi üzemmód teljesen jelentőségét veszti. Ha Sport-ba teszed kipörgeti rendesen, ritkán használom, de ma egy kicsit belém szállt az ördög. Lámpánál rádöftem, hihetetlen gyorsulást produkál. Egy-két mp. és már kettesben 60-on áll a mutató. De igazából ezt sem igényli az ember, mert olyan csodálatosan lehet végigkrúzolni a kivilágított Budapesten, ahogy ma is jöttem a minitaliról. Csak finoman nyomod a gázpedált, és ő észrevehetetlenül, hangtalanul (2000-nél már elvált) teszi a dolgát, te meg élvezed hogy ilyen csoda vesz körbe téged, mind az autó, mind a kivilágított Dunapart. Na ezt szépen elmondtam! Uff én beszéltem!
Piritu - 1.000.0002015-10-29 21:24:05 // 72525
Kíváncsi leszek a TCT automata váltóra a Giuliettában. Azzal elvileg még kevesebbet is fogyaszt az autó, mint a manuálissal és a gyorsabb váltások miatt dinamikusabb is az autó. Csak a megvásárláskor kerül többe.
Giuntini2015-10-29 21:21:38 // 72524
Egyetértünk! Bizonyos dolgokért amik kényelmesek, ill. a biztonságot növelik a zsebünkbe kell nyúlnunk. A Q4 hihetetlen stabilitást ad, az automata pedig egy olyan nyugalmat, és lezserséget, amiért plusz pénzt kell fizetni. És nem csak az autó megvásárlásánál! De szerintem megéri.
Piritu - 1.000.0002015-10-29 21:18:47 // 72523
Nem pénz kérdése, csak furcsa lenne egyel többet tankolni.
Amúgy azt vesznek OFF-osnak :-))
Chianti2015-10-29 21:17:33 // 72522
Mi sem nagyon értettük hogy fordulhatott ez elő, de azt mondta egyszer próbálkozott a regisztrációval, aztán nem erőltette tovább a dolgot. Pedig kár, mert jó fej srác, és mindamellett hogy TBI tulaj, megtudtuk tőle, hogy a családjában mindeddig csak olasz autók voltak.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-29 21:16:45 // 72521
és nincs a cégnek pénze? :) miért nem vesznek 1.6HDI-t az még kevesebbet eszik :)))
Piritu - 1.000.0002015-10-29 21:16:19 // 72520
Azt már megnézted, hogy amikor izzítania kellene elér-e a delej a gyertyáig? Az izzító relé behúz?
Liquid2015-10-29 21:11:58 // 72519
igen így van, kb. ugyanolyan többlet mint az automata, cserében egyenletesebben kopnak a kerekek, durván hülyebiztos, negatívumként más egy sor alkatrész, ami drágító tényező.
Piritu - 1.000.0002015-10-29 21:11:26 // 72518
Meg a Tibi tulaj :-)
Remélem csináltatok róla olyan képet is, amit fel tud majd tenni a regisztráláshoz. (Bár a mai világban nem értem, hogy egy kép a kocsival hogyan lehet akadály a regisztráláshoz.)
Giuntini2015-10-29 21:05:18 // 72517
Még hátra van Haddel!
Chianti2015-10-29 21:02:54 // 72516
Megelőztél... :o)
Piritu - 1.000.0002015-10-29 21:02:32 // 72515
Hmm..
Nálam egy átlagos német út 2*1000 km. A Tibivel ez 190 liter nyál lenne, a Párduccal 135 liter. Pont egy tankolásnyi a különbség :-))
Chianti2015-10-29 20:57:06 // 72514
Budapesti minitali. Óbudai Auchan parkoló, 2015.10.29. 15-17 óra között...

Résztvevők: Giuntini, Haddel, Én, és egy ismeretlen (legalábbis nem Amore tag, de aktív követője a fórumnak, ill. topicunknak) ismerős: Mircow Cartárs, aki egész véletlen olvasta a felhívásunkat és mivel pont a közelben dolgozik, elgurult hozzánk, nem kis meglepetést okozva ezzel.
A teljes dízelmotor paletta + 1 TBI is képviselve volt ezen a rögtönzött kis ütközésen. Jót dumcsiztunk, volt motortér mustra, motorhang kontroll, és persze fotók is készültek.



Kösz szépen srácok, nektek köszönhetem, hogy idén megvolt az első Alfa tali, amin itthon részt vehettem. Viszlát legközelebb.
Shadin2015-10-29 20:51:52 // 72513
Kircsi! Köszi!
Giuntini2015-10-29 20:47:57 // 72511
Azért a Q4-nek van hátránya is, amit bele kell kalkulálni. A valódi sinautó viselkedés, elég sok pacikát felemészt a teljesítményből. Természetesen ezt is bele kell kalkulálni, mint a többletfogyit.
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-29 20:44:19 // 72510
TI-t próbáltam :-) Brutális :-) Meglepett, hogy az elektronika nem szólt bele érezhetően. Szépen csusszant a fara...de valami eszetlen tempó kellett hozzá. Utasként őszintén.. szürreális rémálom volt ugyanez a tempó :-) A q4 az szuper lehet..
Giuntini2015-10-29 20:38:56 // 72509

Beszámoló a Mini taliról:
Mint tudjátok, Chianti car-társ szervezett ma délutánra egy mini talit, és az óbudai Auchan parkolót neveztük meg színhelynek. Kb. együtt érkeztem Chiantival, könnyen megtaláltuk egymást. Nem sokkal később Haddel car-társ is megérkezett, így dízel fronton teljessé vált (hengerűrtartalom szerint) a paletta. 1.9, 2.0, 2.4 JTDM. Autómustra kívül belül, mindannyian már téli papucsokban érkeztünk. Motortérmustra, mellette történetek, tapasztalatok kicserélése, fényképezkedés szeretett járgányaink társaságában. Miközben belemélyedtünk autóink vizslatásába, nagy csendben odafarolt mellénk egy ismeretlen 159 SW TI TBI. Kiszállt nagy vigyorogva a car-társ, bemutatkozott. Olvasta a mi spontán szerveződésünket, mivel a közelben dolgozik, hát ő is csatlakozott a csapathoz. Egy nagyon szép, 2011-es kívül-belül fekete TI-t birtokol. Mirkónak hívják, és nincs regisztrálva az Amorén, tavaly decemberben vette a vasat, és rögtön regisztrálni akart, és mivel nem csatolt fényképet magáról, nem fogadták el a regisztrációt. De azóta is folyamatosan meglátogatja csapatunkat a neten. Mondtuk neki, hogy mihamarabb orvosolja ezt a hiányosságot, mert egy szimpatikus, autóját imádó srácot ismertünk meg benne. Növelné az egyre bővülő Tibi tábort, és a TI-sek garnitúráját. Nagyon jól elbeszélgettünk, az autó témán kívül az ausztriai életről, hiszen Chianti, és Haddel ott dolgoznak, mellette a kinti szervizelésekről, szervizárakról, egy tartalmas másfél órát töltöttünk el egy kis Alfás "világtalálkozó" keretében. Remélem, máskor is szerveződik hasonló szeánsz, én személy szerint a továbbiakban is kapható vagyok mindenre. mondjuk legközelebb Pityukoma, és Shadin verdáinak megünnepelésére! A képek alátámasztják ezt a nagyon közvetlen röpke másfél órát.
Liquid2015-10-29 20:37:22 // 72508
azért az átlagmérés még odább van.. de sajna valós a veszély
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-29 20:35:55 // 72507
140-150 autópálya 9.5-9.6
Liquid2015-10-29 20:35:46 // 72506
Kócosék a 156-tal nem mertek követni, lemaradtak, pedig bőven volt még tartalék a 159-ben
Liquid2015-10-29 20:34:49 // 72505
Ha komolyból kanyarvadászni akarsz akkor a legjobb egy TI de még jobb egy Q4 TI, komolyan! Ha gondolod bemutatom egyszer :)
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-29 20:32:45 // 72504
Ismerem a 2.4 hangot, szép, jó, de dízel. Most csendes benzinest szeretnék. A pálya dinamikánál meg jobban izgat a kanyarvadászat, a TBI jobb súlyeloszlású lehet azért. Már az m3-mon is kint vannak a mérő kamerák, amik átlagot is mérnek. Lassan a stabil 150-es tempónak is befellegzett :-(
Liquid2015-10-29 20:30:50 // 72503
azért van hangja a Tibinek is, nem is rossz, de tény és való hogy dízelsége ellenére a 2.4-nek belülről egész korrekt a hangja, valóban amolyan fenyegető morgás, nem TS-szerű veszett üvöltés, hú de szerettem azt :)
Liquid2015-10-29 20:26:27 // 72502
a tompítottban lakik a xenon továbbra is, de refire kapcsolva elmozdítja a projektort és és emellett a másik lámpa / refi is bekapcsol, jó cucc
Giuntini2015-10-29 20:16:25 // 72501
Azt alátámasztom, a TBI-nek valóban nincs hangja, ahogy a VTT-n Erhardéval mentünk egy kört. Érdekes, hasonlóképpen viselkedik mint a 2.4 (benzin mivolta ellenére), tehát alacsony fordulattól húz, mint a dízel, nem érdemes forgatni. Nagyon jól megy, súlyelőnye van a 2.4-hez viszonyítva. Gyanítom viszont, hogy nagy tempónál már a 2.4-nál lehet az előny. Ha viszont akarsz valami hanghatást, akkor a 2.4 (dízel ellenére) a megoldás. Hangja a fenyegető morajláshoz hasonlít, semmiképpen sem dízeles, illik ehhez a tank kinézethez. Még kevesebbet fogyaszt mint a TBI, igaz a szervizelési költségei magasabbak, és mivel a használt, sokat futott autó, szívósor, DPF, EGR, és egyéb költségek esedékesek lehetnek.
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-29 19:57:29 // 72500
Köszönöm! A 9.5 az nem is sok. Ez milyen tempót jelent pályán? Anno a George féle tesztre emlékszem ami 12l körül volt 140-nél. Na az sok. :-)
A hangot nagyon nem bánom, hangosítani mindig könnyebb, mint halkítani.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak