Amíg az ABS nem kavarodik be (kátyuk, kavicsos út stb) addig nem állsz meg hamarabb nélküle. Hóban is csak akkor, ha tényleg van annyi hó, hogy feltorlódik az autó előtt és az is fékez. Sok múlik az abs computerén. Vannak irtó gagyi cuccok, vannak jobbacskák.
Én se nyomtam még soha brutálpadlóig, mindíg igyekszem a régi wartburgos rutinnal megoldani a helyzeteket és "ropogás határon" tartom. Ha néha kattan egyet, az jelzi számomra, hogy nagyjából érzem, hogy milyen a tapadás.
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-19 23:20:35 // 104216
147Smz2009-12-19 21:10:08 // 104215
Hát én nem szoktam brutálul padlóig nyomni, hanem amikor darál, akkor ott tartom. Nem ijedek meg, nem engedem fel, csak ilyenkor abban a hitben vagyok, hogy már megcsúsztam volna, dolgozik az ABS, nincs értelme jobban nyomnom, attól nem dolgozik jobban. De lehet hogy tévedek... Ma este ki fogom próbálni, ha van rá megfelelő hely.
Átok79146TD2009-12-19 20:19:39 // 104214
és tényleg..:))))))))))))))))))))))))))))))
Otto2009-12-19 19:53:25 // 104213
Dehogynem!Kiveszed a biztosítékot...
Átok79146TD2009-12-19 19:47:16 // 104212
én is ezért írtam amit, de ugye nem tudom kiiktatni az abs-t így nem tudom megnézni.
Otto2009-12-19 19:45:57 // 104211
Most olvastam a cikket és ahogy mondtam, az nem fékezés amikor csak nyomjuk valamennyire és dobálja a pedált. Brutálul padlóig kell nyomni és már is érezhető, hogy mit is tud az ABS.
Átok79146TD2009-12-19 19:37:14 // 104210
oké. :))
amint meglesz a teszt léci írd meg ide is.:))
de az abs-est is izomból nyomni ám..:)))
amint meglesz a teszt léci írd meg ide is.:))
de az abs-est is izomból nyomni ám..:)))
Vikking 3112009-12-19 19:26:28 // 104209
Igen :)
Ezzel teljesen tisztában vagyok, csak lehet, hogy "picit" túlbonyolítottan fogalmaztam és érthetetlen volt :)
Ezzel teljesen tisztában vagyok, csak lehet, hogy "picit" túlbonyolítottan fogalmaztam és érthetetlen volt :)
Vikking 3112009-12-19 19:25:47 // 104208
Nem olvastam, nem volt még rá időm. Köszi a linkelést :) Egyébként ezeket be is tartom, amiket itt írnak.
Csak telente muszáj kicsit keresztbe tenni :))))
És persze, hogy nincs harag, egyáltalán nem olyan hangnemben szólt a dolog :)
Ha lesz rá alkalmam, elmegyek egyet fékezni mindkét Alfával, és megpróbálom bebizonyítani az igazam, de ennyi :))) Semmi gond nincs :)
Csak telente muszáj kicsit keresztbe tenni :))))
És persze, hogy nincs harag, egyáltalán nem olyan hangnemben szólt a dolog :)
Ha lesz rá alkalmam, elmegyek egyet fékezni mindkét Alfával, és megpróbálom bebizonyítani az igazam, de ennyi :))) Semmi gond nincs :)
krecsi2009-12-19 19:23:29 // 104207
Ha jól veszem ki ezekből a vitákból, akkor azt akarod bizonyítani, hogy ABS-szel hosszabb a fékút. Mert ez így van. ABS nélkül előbb megállsz. De ABS-szel irányítható marad a jármű. 60-nál nyomsz egy satut kb. 30 méter után állsz meg, nélküle pedig kb. 20 méter. (ilyen úton)
Átok79146TD2009-12-19 19:11:46 // 104206
oké.
hagyjuk is.:)
én nem szeretnélek meggyőzni semmiről sem inkább a figyelmedbe ajánlok egy cikket.
bár lehet már olvastad.
ez volna az
remélem h nincs harag,
hagyjuk is.:)
én nem szeretnélek meggyőzni semmiről sem inkább a figyelmedbe ajánlok egy cikket.
bár lehet már olvastad.
ez volna az
remélem h nincs harag,
Vikking 3112009-12-19 19:08:44 // 104205
No jó, mostmár senkise érti amit mondok :(((((
:DDDD
Szóval hagyjuk is :DDDD
:DDDD
Szóval hagyjuk is :DDDD
Vikking 3112009-12-19 19:04:46 // 104204
Igen, a szánkózás is lehetséges, de ez ugyanolyan, mint a formaegyben a kavicságy. Vagy megdobja az autót és fék nélkül bummbele a falba, vagy nagyon nagyot lassít.
Bár ferdítek kicsit, mert a kavicságyak direkt hullámosra vannak kiképezve ezen okból, a havat pedig ritkán hullámozzák be ... :D
Bár ferdítek kicsit, mert a kavicságyak direkt hullámosra vannak kiképezve ezen okból, a havat pedig ritkán hullámozzák be ... :D
Vikking 3112009-12-19 19:03:13 // 104203
Rosszul fogalmaztam, elnézést!
Szóval tehát:
Az ABS addig darál vissza, ameddig ő jónak látja, illetve hát ugye ameddig a kerekek forgása nem ugyanolyan gyors, mint a sebesség. Sután leírva.
Míg éjbíesz nélkül a fékhatás teljesen felépül és nem is múlik el amíg el nem engeded a pedált.
Tehát: Te szabályzod azt, hogy épp csússzon-e a kerék és lassuljon az autó, vagy ne csússzon a kerék és lehessen irányítani. Ez csak havon meg jegen érvényes (jó, jegen igazából már semmi se érvényes, csak a szöges gumi :P), mert pl száraz úton nem hosszabbítja észrevehetően a fékutat az ABS, csak nem enged blokkolni.
Aztat nem mondtam, hogy haszontalan találmány, csak azt, hogy nem véletlenül kikapcsolható egyes autókban :) Szóval szerintem is sokat segít a biztonságos vezetésben.
Csak nem egyértelműen télen.
Meg mondom, ha nincs ABS, feltorlódik a hó a kerék előtt, ami betapasztja a kereket, és lassít.
De mindegy, hagyjuk is :)
Szerintem elbeszélünk egymás mellett.
Szóval tehát:
Az ABS addig darál vissza, ameddig ő jónak látja, illetve hát ugye ameddig a kerekek forgása nem ugyanolyan gyors, mint a sebesség. Sután leírva.
Míg éjbíesz nélkül a fékhatás teljesen felépül és nem is múlik el amíg el nem engeded a pedált.
Tehát: Te szabályzod azt, hogy épp csússzon-e a kerék és lassuljon az autó, vagy ne csússzon a kerék és lehessen irányítani. Ez csak havon meg jegen érvényes (jó, jegen igazából már semmi se érvényes, csak a szöges gumi :P), mert pl száraz úton nem hosszabbítja észrevehetően a fékutat az ABS, csak nem enged blokkolni.
Aztat nem mondtam, hogy haszontalan találmány, csak azt, hogy nem véletlenül kikapcsolható egyes autókban :) Szóval szerintem is sokat segít a biztonságos vezetésben.
Csak nem egyértelműen télen.
Meg mondom, ha nincs ABS, feltorlódik a hó a kerék előtt, ami betapasztja a kereket, és lassít.
De mindegy, hagyjuk is :)
Szerintem elbeszélünk egymás mellett.
Átok79146TD2009-12-19 19:02:48 // 104202
jeges úrtól volt szó.
szerintem száraz aszfalton is elébb megáll az abs-el .persz ez azzól is főgg hogy mekkora sebességről satuzol.
szerintem száraz aszfalton is elébb megáll az abs-el .persz ez azzól is főgg hogy mekkora sebességről satuzol.
147Smz2009-12-19 18:59:13 // 104201
Vikingnek abban igaza van, hogy ABS-szel hosszabb fékút, viszont ezért cserébe kormányozhatóságot kapsz. A hosszabb fékút pedig ha jól emlékszem csak száraz úton igaz. Havon-vizen-jégen már nem egyértelmű, mert ha blokkol a kerék, akkor jót lehet szánkózni az előtte feltorlódott havon.
Otto2009-12-19 18:36:54 // 104200
Ha "rendesen" van nyomva a fék nem csak éppen hogy visszarugdos, akkor bizony előbb megáll az!!
Nem véletlen találták ki, ahogy mondod.
Nem véletlen találták ki, ahogy mondod.
Átok79146TD2009-12-19 18:02:21 // 104198
Kedves vikking, szerintem most nincs igazad, gondold át...
az abs pont hogy nem engedi megcsúszni a kerekeket.
sztem havon ami jegesre van fagyva nagyon nem beszélhetünk surlódásról.
persze lehet hogy nekem nincs igazam, akkor elnézést.
az abs pont hogy nem engedi megcsúszni a kerekeket.
sztem havon ami jegesre van fagyva nagyon nem beszélhetünk surlódásról.
persze lehet hogy nekem nincs igazam, akkor elnézést.
Vikking 3112009-12-19 17:43:35 // 104197
Mit nem értesz? :) Nem is ezt mondtam, mmint nem azt, hogy kormányzás meg ilyesmik.
Csak a féktávot írtam, hogy rövidebb, és így kiszámíthatóbb.
Ha az ABS úgy gondolja, akkor annyi ideig csúsztatja, ameddig nem szégyelli :P
ABS nélkül pedig blokkol, nagyobb lesz a súrlódás (gondolom:P), és ha egyenesen (ferdén) csúszik is tovább, akkor is hamarabb áll meg.
Az, hogy csak fék felengedés után lesz irányítható, azt meg én is tudom ám :P
Csak a féktávot írtam, hogy rövidebb, és így kiszámíthatóbb.
Ha az ABS úgy gondolja, akkor annyi ideig csúsztatja, ameddig nem szégyelli :P
ABS nélkül pedig blokkol, nagyobb lesz a súrlódás (gondolom:P), és ha egyenesen (ferdén) csúszik is tovább, akkor is hamarabb áll meg.
Az, hogy csak fék felengedés után lesz irányítható, azt meg én is tudom ám :P
Vikking 3112009-12-19 17:41:15 // 104196
És én ezt nem tudooom? :))))) NEnézz butának :)
De a féktáv jóval rövidebb ABS nélkül, mint ABS-szel :)
De a féktáv jóval rövidebb ABS nélkül, mint ABS-szel :)
Selmak2009-12-19 17:40:28 // 104195
Szerintem automata, a kézifék bowdened meg valszeg cserés lesz.
mreni2009-12-19 17:36:02 // 104194
Hali!
Kézifék nekem is fagy állandóan,és a termosztátom is cserés hamarosan:))
Azt nem tudjátok véletlenül hogy lehet-e állítani a kuplungon vagy autómata?
Ha lehet akkor hol?:)
Előre is köszi
Kézifék nekem is fagy állandóan,és a termosztátom is cserés hamarosan:))
Azt nem tudjátok véletlenül hogy lehet-e állítani a kuplungon vagy autómata?
Ha lehet akkor hol?:)
Előre is köszi
Szilárd2009-12-19 15:55:57 // 104193
Ez egy 156-os kormánya.
Azt viszont nem tudom,hogy kompatibilis-e a tiédbe...
Azt viszont nem tudom,hogy kompatibilis-e a tiédbe...
EvoGerry2009-12-19 15:51:58 // 104192
MikeTheDevil2009-12-19 15:37:57 // 104191
Otto2009-12-19 15:22:05 // 104190
Termosztát cserés!
Misi1462009-12-19 15:09:05 // 104189
Nekem is befagyott a kézifék, kiengedve, pedig garázsban volt már egy hete, mondjuk ez se fűtött.
Ricsi146TI2009-12-19 14:50:37 // 104188
Szerbusztok Srácok! :]
Nektek milyen problémák vannak ilyenkor a géppel? Nekem kézifék kámpec be van fagyva, pedig fel se volt húzva, és így állt a garázsában ami persze nem fűtött. Na meg tegnap kiderült az esti hosszútávú autózgatás közben, hogy ha városon kívül megyek semennyire nem melegszik a motor, ki is gyulladt egy kis piros ikon a műszerfalon :(. Mi lehet a gond? Talán termosztát? Szóval városban-faluban-egyhelyben felmegy olyan 70 fokig, de amint hosszabb távon megyek és persze gyorsan akkor teljesen lehül a motor, a víztartály és a szelepfedél is "hideg"... Ötletek esetleg? [Amúgy nyáron a nagy melegekben pedig amikor a városon kívül mentem akkor 70 75 fok volt a max, állóhelyben, városban felment 90re]
Nektek milyen problémák vannak ilyenkor a géppel? Nekem kézifék kámpec be van fagyva, pedig fel se volt húzva, és így állt a garázsában ami persze nem fűtött. Na meg tegnap kiderült az esti hosszútávú autózgatás közben, hogy ha városon kívül megyek semennyire nem melegszik a motor, ki is gyulladt egy kis piros ikon a műszerfalon :(. Mi lehet a gond? Talán termosztát? Szóval városban-faluban-egyhelyben felmegy olyan 70 fokig, de amint hosszabb távon megyek és persze gyorsan akkor teljesen lehül a motor, a víztartály és a szelepfedél is "hideg"... Ötletek esetleg? [Amúgy nyáron a nagy melegekben pedig amikor a városon kívül mentem akkor 70 75 fok volt a max, állóhelyben, városban felment 90re]
Ricoe1562009-12-19 14:30:36 // 104187
Itt is szakad...nemsokára indulnom kell Siófokra... Szép lesz :)
pepel2009-12-19 14:19:24 // 104186
az enyém már nemis látszik
Youri2009-12-19 14:01:49 // 104185
Nem is értem a felvetést sem......
MikeTheDevil2009-12-19 13:56:41 // 104184
Hali Cartársak!
Mindenhol szakad a hó?Mert itt annyira,hogy asszem este nem menek melózni.Ráadásul még a kocsi is kinnt maradt asszem szép lesz kiásni.
Mindenhol szakad a hó?Mert itt annyira,hogy asszem este nem menek melózni.Ráadásul még a kocsi is kinnt maradt asszem szép lesz kiásni.
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-19 13:45:45 // 104183
Pedig hidd el, pont fordítva van. Amíg forognak a kerekek, addig tudsz kormányozni. Ha csúszik, akkor már hiába tekergeted a kormányt.
Bazsa1452009-12-19 07:53:31 // 104182
Csak hogy boldog legyek.Utastérben lábtér száraz a kipufogót befogva a tenyerem igen csak nedves pára lecsapódásos a papírzsepi meg nedves lesz....80 foknál feljebb nem igazán akar csúszni a mutató a hűtő be illetve kimenő ágánál víz egy csepp se és vidáman lehet szorongatni mert nem nagyon meleg a bemenő ág....
Bagee2009-12-18 14:49:55 // 104181
Szasztok!
Maradt 2db Asztali naptár! 2000Ft/db
Ha valakit érdekel jelentkezzen érte :)
Maradt 2db Asztali naptár! 2000Ft/db
Ha valakit érdekel jelentkezzen érte :)
Bazsa1452009-12-18 14:28:50 // 104180
Klassz.Így az ünnepekre jól jön egy kis szerviz és annak költsége... :S
Axl Trans2009-12-18 14:25:18 // 104179
Mindenképpen tisztázni kell a pontos hibát, az majd eldönti mennyit bír. De félek, tavaszig ezt nem lehet húzni.
Bazsa1452009-12-18 14:10:17 // 104178
hát akkor az nem lesz könnyű operáció.kérdés mennyire kéne gyorsan megcsináltatni kibírja-e még tavaszig...
Axl Trans2009-12-18 12:38:37 // 104177
Nem biztos, lehet, hogy csak a tömítés szakadt át, de síkolni akkor is illene...
Bazsa1452009-12-18 12:30:14 // 104176
Ha hengerfej a ludas annak a cseréjét gondolom jobb szakemberre bízni de az gondolom jó pár 10ezres lenne....
Axl Trans2009-12-18 09:41:43 // 104175
Arról a "füstről" tisztázni kéne, hogy gőz, vagy füst. Ha gőz, ott megy el a víz, akkor hengerfej. Ha nem, akkor mikor már elérte a 80 fokot, nyisd ki a motorháztetőt, néyd a hűtőt a vízcsöveket, ilyen hidegben rögtön látod, ha szivárog valahol. Érdemes még elöl mindkét lábteret ellenőrizni, nem áll-e ott víz, akkor a fűtés környékét érdemes csekkolni. Hát kb. ennyi. Majd a boxeres cartársaknak, talán lesz még ötletük.
Bazsa1452009-12-18 07:31:57 // 104174
Ciao Cartársak ! Lenne egy kérdésem.Miért tűnik el a víz a rendszerből? Ennek egyetlen jele van hogy kb havonta újra kell töltenem mert a tágulási tartályban a minimum szintet sem ér el a víz. 1.4 boxerről van szó.A víz ami van tiszta,az olaj tiszta és szinten van,fűtés ugyan gyenge és nehezen sokára megy a hőmérséklet 80 fokra arról nem is beszélve , hogy 2es fokozaton nem füstöl 3,4 fokozaton meg csak úgy dől a füst vagy mi a kipufogóból.Büdösnek nem büdös csak alig láthatóan takarja be a mögöttem állót :D
Az automata szívató szépen kikapcsol és szépen bekapcsol reggelente ebben a jó kis hidegben,ergo én nem tippelnék termosztátra.Esetleg valakinek ötlet ?Köszi
Az automata szívató szépen kikapcsol és szépen bekapcsol reggelente ebben a jó kis hidegben,ergo én nem tippelnék termosztátra.Esetleg valakinek ötlet ?Köszi
pb_2009-12-17 23:21:28 // 104173
Naja, nekem sok.)
Hosszűtávon nem annyira számít, hogy hideg, vagy meleg van. Minden fogyasztás játszik.) Sztem + kéne nézni miLőbb amellett, hogy a pofák Lköszönnek, a dob is Lköszönhet. Tudod, hogy ilyenkor mit szoktam írni.D
Hosszűtávon nem annyira számít, hogy hideg, vagy meleg van. Minden fogyasztás játszik.) Sztem + kéne nézni miLőbb amellett, hogy a pofák Lköszönnek, a dob is Lköszönhet. Tudod, hogy ilyenkor mit szoktam írni.D
pb_2009-12-17 23:15:09 // 104172
M3ad van?)))
Inkább a befecskendezés Lektronyosítása a leghasznosabb találmány.)
Inkább a befecskendezés Lektronyosítása a leghasznosabb találmány.)
zsola752009-12-17 19:53:53 // 104171
Na ma én is meg kezeltem glycerinnel a gépet...
Már korábban használtam és nekem bevált a dolog, remélem most is jó lesz, mert ma reggel nehézkesen ment a beszállás. :):):)
Már korábban használtam és nekem bevált a dolog, remélem most is jó lesz, mert ma reggel nehézkesen ment a beszállás. :):):)
Vikking 3112009-12-17 18:31:59 // 104170
Akksisaru levételével nullázás nem segíthet?
(TS-nél zum beispiel 10-15 mp-ig a levett akksisaruk összeérintése is törli a hibakódokat tudtommal...)
Egyébként Száguldósrác épp most írt ilyen ügyben a Szerelőműhely topicba, hátha segít.
28101. -es hozzászólás!
(TS-nél zum beispiel 10-15 mp-ig a levett akksisaruk összeérintése is törli a hibakódokat tudtommal...)
Egyébként Száguldósrác épp most írt ilyen ügyben a Szerelőműhely topicba, hátha segít.
28101. -es hozzászólás!
Vikking 3112009-12-17 18:19:22 // 104169
(Egyébként is relatív a sok... :P Egy V6 sem kér 12-nél többet :DDDDD)
Vikking 3112009-12-17 18:18:51 // 104168
Őőő ez nézőpont kérdése. Tapadási szempontból a csúszási, csúszásiból a tapadási.
:DDDDD
(Amúgy halvány segéd fogalmam sincs :DDD Csak azért írtam ezt az ABS-es dolgot, mert biztosabban kontrollálhatónak tűnik számomra blokkolásgátló nélkül. Valahogy kiszámíthatóbb a fékút... - Az eddigi tapasztalataim szerint legalábbis. Meg 156 -145 összehasonlításról beszélünk, az is közrejátszhat, hogy a 45-nek alacsonyabb a súlypontja. Meg ugye az is egy fontos szempont, hogy ha feltorlódik a kerék előtt a hó, akkor az is segít megállni. )
:DDDDD
(Amúgy halvány segéd fogalmam sincs :DDD Csak azért írtam ezt az ABS-es dolgot, mert biztosabban kontrollálhatónak tűnik számomra blokkolásgátló nélkül. Valahogy kiszámíthatóbb a fékút... - Az eddigi tapasztalataim szerint legalábbis. Meg 156 -145 összehasonlításról beszélünk, az is közrejátszhat, hogy a 45-nek alacsonyabb a súlypontja. Meg ugye az is egy fontos szempont, hogy ha feltorlódik a kerék előtt a hó, akkor az is segít megállni. )
Vikking 3112009-12-17 18:16:22 // 104167
A sok nagyon relatív... :)
Szóval a 8.5-9 hidegben nem vészes hosszútávon, városban meg 9 volt most a múltkor.
(Most gondolom több lesz, sokat melegítettem, meg sokat vártam a leállítással, meg ilyesmik, de ez ugye nem játszik...)
Egyébként: de, valszleg ez is ok, érezni is, ahogy fogja az autót, gurítani a 156-ost sokkal hosszabb ideig lehet... (Az meg jót tesz a fogyinak a tapasztalat szerint :) )
Úgyhogy tavasszal az ilyenek meg lesznek csinálva (+ ha még meglesznek a furcsa hangjaim, azok is ki lesznek nyomozva), de most műhely nélkül a francnak sincs kedve egész nap az autó alatt szívni :S
(Tudom-tudom, megoldható, de azért mégis valamivel jobb, ha nem... :D)
Szóval a 8.5-9 hidegben nem vészes hosszútávon, városban meg 9 volt most a múltkor.
(Most gondolom több lesz, sokat melegítettem, meg sokat vártam a leállítással, meg ilyesmik, de ez ugye nem játszik...)
Egyébként: de, valszleg ez is ok, érezni is, ahogy fogja az autót, gurítani a 156-ost sokkal hosszabb ideig lehet... (Az meg jót tesz a fogyinak a tapasztalat szerint :) )
Úgyhogy tavasszal az ilyenek meg lesznek csinálva (+ ha még meglesznek a furcsa hangjaim, azok is ki lesznek nyomozva), de most műhely nélkül a francnak sincs kedve egész nap az autó alatt szívni :S
(Tudom-tudom, megoldható, de azért mégis valamivel jobb, ha nem... :D)
Online tag
0
Vendég0
538
Fórum
Friss topicok
- Virtuális Romeo
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- 4C
- Zenebutik
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki