Blog >> téli >> gumi

Sajnos az eddig használt téli gumik elfogytak az évek során; ezért kapott 4 új papucsot az autó - NOKIAN W+ 185/65 R15 88T téli gumi ment fel a gyári alufelnikre.

>> Egyébaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-10-26

Ma vettem új téli gumikat. Helyben fel is szerelték. Egy-két felnit egyengetni kellett, de 9 év után nem csoda (nem nálam kapták az ütéseket). A gyári Pirelli már kezdett repedezni.
Maradtam a 185/65/R15 méretnél. A Good Year UG8-ra esett a választásom. Az UG7-est már használtam másik autómon és elégedett voltam vele, gondoltam az újabb legalább olyan jó lesz.
Igazából viszonyítani csak a régi Pirellikhez tudom, de természetes, hogy azoknál jobb. Viszont elmondhatom, hogy nagyon halk (matrica szerint a leghalkabb az azonos méretkategóriában: 69dB 130km/h átlagos aszfalton).

>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2012-11-06

Téli gumi fel! A múlt heti hypeból kimaradva, de jobb később mint soha.

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-11-03

Ez gyorsan eldőlt. Marek árult 17-es felniket - minő szerencse - téli gumikkal. Megalkudtunk, nyélbe ütöttük a bizniszt, ma fel is kerültek a Technomagnesio Indianapolis felnik egyenesen a GTV-ről. :-)
A látvány valamivel gyengébb, mint a nyári MOMO felnikkel, de azért az eddigi 16"-osoktól jobban néz ki. Mostantól ez a téli szett.

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-10-29

Kellett négy téli abroncs is a korábban beszerzett gyári felnikre....
Már évek óta valahogy mindig a startguminál sikerül gumit venni, most is így alakult.

Kis olvasgatás és kérdezősködés után Kormoran Snowpro B2-t sikerült venni, meglátjuk milyen lesz

A Megyeri úti "Abroncs keresekedőház"-ba kaptam időpontot.
Itt kellően flegmán fogadtak, rábeszéltek egy ingyenes átvizsgálásra. A flegmaság némileg alábbhagyott miután nem tudták egyedül kinyitni a motorháztetőt sem :) Egyébként nem meglepő módon, mivel az előző napokban volt nagyszervíz, nem találtak semmi hiányosságot.

A négy abroncs felnire szerelése önmagában kb egy óra volt. A felnik végülis nem kerültek fel az autóra, mivel a meglevő kerékcsavarok rövidnek bizonyultak, és őnekik sem volt készleten hosszabb...


Sajnos így utólag a futóművet nem sikerült megfelelően belőniük... ezzel lesz még egy köröm - máshol.

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-10-24

Állítólag mégsem lesz idén világvége, vagyis marad a B terv, a tél. Ennek örömére kipakoltam a fél pincét az Alfába. Gumiszőnyeget a szövet helyett, jégkaparót, hóláncot, jégoldót (ezt a táskámba). Lehet, hogy korai, de elég volt egyszer is rászánnom magam. Tavaszig nem akarom a pincét látni. :)

Gondoltam, akkor már téli Michelineket is feltetethetném. Megcsörgettem Tottit, aki gyakorlatilag azonnal tudott fogadni. Pikkpakk téliesítette kerekeimet. Köszi még egyszer!

>> Szervizzappali // Alfa 156 1.6TS // 2012-01-23

2011.dec.29-én valami barom kiszúrta két gumimat, meg lerúgta a baloldali tükröt. Giorgio cartárs kisegített egy mankókerékkel, meg a kerékcserénél, így el tudtam gurulni egy gumishoz, ahol vettem 4db Nokian WR-D3 gumit. A tükröt magam megjavítottam, mivel még megvolt az amit tavaly nyáron törtek le és a kettőből sikerült egy komplettet csinálni

>> SzervizBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2011-10-30

2011. 10. 24-én hoztuk el az autót 70.700 km-rel.

Mivel a hátsó kipufogó eléggé meg volt rohadva, azt leszedtem, megjavíttattam, feketére lett fújva és kapott egy króm véget is. (6000 Ft)

November elején megtörtént az olajcsere. 5l Mobil1 10W40 olaj +olajszűrű (8000 Ft) km: 70800

Mivel a motortér alulról teljesen fedetlen volt, és a Fiat-ban azt mondták hogy gyárilag kéne lennie motorvédő burkolatnak, ezért rendeltem egyet innen, 13.000 Ft-ért. Másnap fel is raktam, nem volt egyszerű mert az egyik oladal nem illeszkedett rendesen, ezért alakítani kellett rajta kicsit, de jó lett.

A váltókar elég nehezen járt. Középállásba szinte egyáltalán nem tért vissza (mintha nem is lenne benne rúgó), és az 5.et és a rükit nagyon nehéz volt kapcsolni. A Fiatban ezt orvosolták, most már könnyen megy az ötödik és a rükverc is. Csináltak még egy diagnosztikát, ami nem hozott ki semmi problémát, viszont kiírta, hogy az agyában 67000 km van. Azt mondták, hogy gyakran előfordul, hogy kevesebbet mutat mint óra szerint, tehát ez normális jelenség. Viszont most már biztos, hogy az óraállás valós. (váltó+diagnosztika 8000 Ft)

A négy darab használt Maxxis 195/65/R15 téligumihoz vettem 4 db acélfelnit, így meglett a téli cucc is. (gumik 20.000, felnik 15.000, szerelés 3200 Ft)

>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-11-25

Felkerültek a téli gumik.
Áttoltam a kocsit máshova, hogy knoXXX is örüljön. :-)

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-11-24

Eljött a nap, amikor átvehettük a nyeremény gumikat. Reggel lemosattuk az Alfát, elvégre nem lehet koszos autóval útra kelni. Ebből az lett, hogy messzirők ordított rólunk, hogy vidékiek vagyunk: a miénk volt a legtisztább Alfa az egész városban. Igen, Halesz, a tiédet is beleértve. :)
Idő előtt érkeztünk meg, mert jó korán indultunk. Olyasmikkel számoltunk, hogy eltévedünk, dugó lesz, lerobbanunk, kitör az atomháború... Ezek közül annyi jött be, hogy úgy másfél kilométeren tényleg araszolni kellett. Egy telefon oda-vissza, és összefutottunk Halesszal, aztán letámadtuk a Michelin főhadiszállást. Készült egy-két fotó is (nem túl szalonképesek, ugyanis a fejem is látszik rajtuk), aztán elindultunk hazafelé. A hazaúton "végre" valóban beütött a krach. Jó vidéki szokás szerint alaposan eltévedtünk. Hébe-hóba láttunk valami ismerős helyet, de éppen nem lehetett arra kanyarodni, amerre szerettünk volna, végül halvány gőzöm sincs róla, hogyan kötöttünk ki az M7-esen. (Szerelmem a háttérben: "És különben is ÉN mutattam meg az utat...") A négy gumi mellé pár ősz hajszállal is gazdagodtunk.
Fehérváron aztán kitaláltuk, hogy egyszerűbb rögtön feltetetni az új gumikat, mint eltenni őket, szóval elkanyarodtunk a szerviz felé is.
A gumikról magukról egyelőre nem tudok beszámolni, mert 3-4 kilométeren, szigorúan 50 alatt nem sok derült ki. :)