Blog >> fék
Lebeszéltem Csörivel a lengőkar szilent, illetve a vízhűtő cserét. Ez utóbbi szivárgott, ezt már az előző nyári olajcserekor mondta Attila. Az autó alatt csak 1-1 csepp jelent meg időnként, a tartályból nem volt számottevő a hiány. Mindenesetre ha a futómű miatt úgyis szervízbe mentem, hát beütemeztük a vízhűtő cserét is. A fagyálló ment vissza mert csak egy éves volt, illetve olajcsere se kellett most a kevés km miatt. Ezenkívül a jobb hátsó féket szedte szét és rakta össze mert szorult kicsit.
Futómű beállítással zárult a nap.
Már korábban vettem egy flakon fékolajat, így most fel is használtam.
Ráfért. A hátsó fékeknél, nagyon sötét olaj indult meg, de aztán szépen kitisztult. Az elsőknél, alapból elég tisztán indult meg.
óra állás: 148800Km
Idén hamarabb jött az éves szerviz ideje, mivel épp külföldön voltam és nem úgy akartam hazaérni, hogy a kocsi egyből megy a szerelőhöz..
Ezért amíg távol voltam, kedves cimborám Laci aki autószerelő és fényező orákulum (köszönet neki) kezelésbe vette a macskacápát.
A kocsi kapott új:
-első fékeket, Brembo tárcsák és betétek
-hátsó fékeket, szintén Brembo tárcsák és betétek
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőt
Mivel Alfa, természetesen a futómű is enni kért. Cserélve lett a jobb első alsó lengőkar és a stab-rudak.
Akadt ezen kívül jó néhány felületi rozsdafolt, melyek meg lettek állítva:
-a küszöbök és a kerékjárat találkozásánál (mind a négy helyen)
-a kerékjáraton belül (négyből háromban volt mit lekezelni)
-a tanksapka alatt (meg tud ülni a rohadt víz)
Teljes alvázvédelmet majd ősszel kap.
Ezen kívül be lett állítva a futómű és végre a nyári gurulók is felkerültek, melyek már az új fényükben ragyognak.
A kerekek cseréjét egybekötöttem az első fékbetét/tárcsa cseréjével. A betétekben még bőven lett volna, de a tárcsák már kopáshatár alatt voltak (19,5mm mértem). Felfedeztem, hogy ezeken a betéteken is van jelölve forgásirány (A Textárokon nem volt). Még egyúttal ledrótkeféztem a kerékagyat, meg a féknyergeket. Illetve egy kis grafitos zsírt kaptak a csúszkák.
A nyári kerekeket korábban úgy raktam el, hogy jelőlés szerint ugyan így kerüljenek vissza, mert átforgatásig még 2000km van bennük.
nyári gumikban: 22368km (2szezont futott)
Az autóban jelenleg 148721Km van
Kapott 4 új gumit, mert totálisan kuka gumikkal vettem, és a fékek is eléggé le voltak már gyötörve róla, ezeket is cseréltem elöl-hátul. Elöl 330mm-t kapott.
Lecseréltem a fékfolyadékot is az egész rendszerben.
Vettem egy jobb első dobbetétet is, mert el volt törve és zavart. Autodoc-ról utángyártott, nem fűztem hozzá sok reményt, viszont kiválóan passzolt, és az anyaga is elég vastag, kemény. Így most műszakilag-esztétikailag is tip-top. Pár apróság van még tervben.
312.000 nél történt a csere.
Autodoc-ról rendeltem féktárcsát, fékbetét. Korrekt ár, viszont a szállításra tíz napot rá kell számolni. Jó, hogy nem sürgősen kellett...
Nagyon idegesítő volt, hogy az első illetve a hátsó fékek, mindig visítottak fékezéskor. Így hát elhatároztam, hogy lecserélem az 75-80%-os fékbetéteket.
Csoportban keresgéltem sokat, hogy mire lenne érdemes váltani. Mivel Textar tárcsám és betéteim voltak, ezért a Brembo betéteket ajánlották.
Be is tettem őket, illetve a hozzáadott tartókengyeleket és csavarokat is, majd jött a bekopás időszaka. Semmi hangja nem volt és mai napig sincsen. Néha azért hátulról egyszer-egyszer megnyikkan, de semmi vészes. Ha bemelegedett akkor egyáltalán nulla.
Körülbelül, olyan 3000km után arra lettem figyelmes, hogy hátulról klattyanó hang jön, mintha valamilyen szilent szétment volna. Előre-hátra is csinálta, aztán rájöttem, hogy a hátsó betéteket tartó kis konzolba lötyög a betét. Visszatettem a régi tartókat, (azokat eltettem tartalékba) és megszünt a hiba.
Hiányzott az egyik tárcsánál a rögzítő csavar, így hát azt is rendeltem és pótoltam. (Textart vettem)
Ha már lent voltak a kerekek, akkor kaptak egy alapos mosást, azonfelül a kerékjáratokat is szépen megtisztítottam. A vízelvezetőket színtén kitakarítottam, hogy azzal se legyen gond a későbbiekben. (Sok szemét nem volt benne, mert félévente takarítom.)
Első fékbetét: 13.730 Ft
Hátsó fékbetét: 11.180 Ft
Tárcsához csavar: 822 Ft
Cseréltem a hátsó féktárcsákat és fékbetéteket. A betétekben még lett volna, de a tárcsák már 2 tizeddel voltak a kopáshatár alatt, meg elég csúnyácskák voltak úgy egybevéve.
A jobb oldali nyeregbe az alsó csavart mintha már úgy ragasztották volna bele, látszólag nem most szakadt el, még is alig tudtam leveretni légkulcsal. A többi csavar meg simán indult villáskulcsal.
Beázás nyomait találtam a jobbos indexen. Szétszedtem kitakarítottam, de a krómozás is eléggé oda volt benne. Feltűnt, hogy valaki már megfúrta az alsó sarkát, hogy ki tudjon folyni belőle a víz. A beázási problémát kijavítottam de inkább vettem egy pár TYC füstüveges indexbúrát, és kicseréltem.
Eredetileg a jövő hétvégére terveztem a téliesítést, de a hajnali hidegek miatt előbbre hoztam. A téli szélvédő mosó folyadékot még februárban vettem. Ezt hétfőn már betöltöttem, mert kifogyott a tartály (Tök jó illata van :) ). A méretpontos gumiszőnyegek is bekerültek, bár a rögzítési pontjainak köze nincs a gyárihoz. Sajnos amit a szőnyegekhez kaptam rögzítőelemeket valahova elkevertem, de úgy tűnik nem csúszkálnak.
A nyári kerekeket úgy raktam el, hogy jelőlés szerint ugyan így kerüljenek vissza, mert átforgatásig még 2000km van bennük.
nyári gumikban: 22368km (2szezont futott)
Téligumiban meg nem tudni mennyi van. Mintázatra még elég jók. Nem is repedezett, viszont tíz évesek. Ezért a szezon után eldobós lesz.
Akadt egy kis fék gond. Jobb hátsó fék be ragadt. Menet közben nem volt érezhető, de fel melegítette a felnit és volt egy kis szaga is. A csúszkás résznél egyik porvédő kiszakadt, a másik lejárt egy kicsit a helyéről. 2 db porvédő cserélve és kapott újra kenést. Első használatok után ellenőrizve lesz hogy megfelelően működik .
Másik dolog : A fent lévő kipufogó rendszert lecseréltem egy másikra, amiből hiányzik a középső dob. Jelenleg inkább ezt használnom hogy műszakira ne keljen új rendszerbe gondolkodni.
A csere a képek alapján rég elérkezett. Viszont kívülről sajnos ezt nem lehetett észrevenni. Tárcsa pöpec vastag volt (mervet volt :-) ), betétek is annak "tűntek", de csak ott volt a kis ördög, hogy néha megálláskor koppant valami bal hátul... Hát a képen látszik mi volt az. Szép lett volna, ha ez valahogy megszorul, kirepül akármi.
ATE került a helyére, ahogy szokott. Betét, tárcsa.
Felkészül:
-Generátor szabadonfutó (még mindig)
-Kormányt néha nehéz tekerni, eddig nincs ötlet, hogy az előző okozza-e
-Leömlő csavar, mivel egy meglógott vagy eltört
-Alapjárat ugrándozik néha. Ez is szép játék lesz. Remélem a fentivel összefügg és semmi több
-Klímahűtő csere