Blog >> futómű
Ma megtörtént a futóműbeállítás Miskolcon, Farkas Zsoltnál.
Ismét megerősítést kaptam egy szakembertől, hogy az autó nagyon jó állapotban van, törésmentes.



Az autó szervízben történt első alapos átvizsgálásakor derült ki, hogy az első két futóműre ráfér egy kis karbantartás: két axiálcsuklót kellett cserélni.
Köszönet érte Balogh Péternek (Tre-Car, Eger).
Jöhet a futóműbeállítás.
Már egy ideje húztam halasztottam, de most végre sort kerítettem a bal első kerékcsapágy cseréjére. Szörnyen búgott már tél óta. A jobb elsőt még 28 ezer kilométernél cserélték, a stabilizátor rúddal együtt (ezeket még garanciálisan).
Nagyon kopogott a futóművem is, a diagnózis: stabilizátor rúd... szerencsére elég volt csak a szilenteket cserélni rajta, így ezt választottam. A jó hír, hogy a lengőkaroknak semmi bajuk. Kapott egy futóműbeállítást is, ismét kifogástalan futóművel állok neki a nyári szezonnak.
Íme az összesített lista:
- bal első kerékcsapágy cseréje
- stabilizátor rúd szilentek cseréje
- futóműbeállítás
- helyzetjelző izzó csere
- jobb első ülésfűtés kapcsoló cseréje (megint...)
Tolatásnál végighúztam a jobb hátsó felnit (lemezfelni) egy padkán. Azóta enyhén balra húz a futómű, már 30-40 nél is elhúz ha elengedem a kormányt, 90-nél pedig érzem, hogy ellen kell a kormányon tartani, illetve 180-nál elég erősen remeg az egész autó (előtte 210-el is gond nélkül ment). Egyik napra beszervezek egy centírozást, majd guminyomás ellenőrzést/ráfújást, és egy futómű beállítást is.
A sárvédőm pedig szanaszét van rohadva (így vettem a kocsit). Valószínűleg sérülhetett, mert semmi más nem rohad a kocsin (egy halvány rozsdafolt se sehol). Megpróbálta a volt gazdája lecsiszolni, újrafújni, de elég igénytelenül néz ki, a festék felhólyagosodott/lepattogott és csupa rozsda ugyanúgy. Szerencsémre a bontóban találtam egy ugyanilyen színű 146-ost, amin hibátlan a sárvédő. 7000-ért megkaptam. Hétfőn fel is kerül a helyére, a régi pedig kuka.
Hosszabb ideje hallottam időnként, hogy valami elkezdett kopogni a futómű környékén. Mivel decemberben volt a lengőkarok cseréje, és az átnézés-rendbetétel, nagyobb hibát elvileg kizártam. De a hang nem múlt, sőt, 10 napja elkezdett erősödni, és már rendesen zavart. Elszaladtam a szervizbe, ahol 20 perc alatt kicserélték a bal oldali stabilizátor összekötő pálcát, aminek az egyik végén lévő gömbcsukló adta meg magát. Minden újra csendes és rendes.
Sziasztok
Nagyjából 1,5 éve van meg az alfám, és 170.000km-él nekem is tönkrementek a gátlóim (jobb első nyekergett, a hátsók elengedték az olajat...). Felmérve a helyzetet rájöttem, hogy kb 60000 Ft lenne a felújíttatásuk, holott 70000-be meg lehet venni az újakat, de végülis 85000ért megvettem bele a TA Technix - Merwede futóműszettet (tudom hogy a Koni - Eibach páros a nyerő de nem álltam úgy anyagilag :) és amugy a TA Technixről sem olvastam még rosszakat)
A cserét magam csináltam, 3 teljes napba tellett. A legfőbb oka, hogy az első lengéscsillapítók egy alumínium öntvénnyel csatlakoznak a kerékagyhoz, amibe nagyon jól bele tud rohadni a csavar is és maga a gátló is. Ennek következtében az egyik sajnos el is tört, ez plusz 7000 forintomba került, szerencsére hamar sikerült találni pótalkatrészt. Az összerohadt csavarok miatt nem tudtam egyszerűen kiszedni a gátlókat, az első kettő tartott 2,5 napi míg kibontottam őket, a hátsó kettő összesen megvolt 5 óra alatt!
Tapasztalatom egy futóműállítás után nagyon kellemes volt, nem veri le a vesémet a bukkanókon, ugyanakkor a kanyarsebesség érezhetően növekedett. Hozzá kell tennem ez a TA Technix 40mm-es ültető szettje (a legnagyobb amit Fix-futóműben lehet venni).
Köszönöm hogy elolvastad a bejegyzésem, bármilyen jellegű hozzászólást szívesen meghallgatok






A környéken csak szakbarbárok vannak,ez sajnos hatványozottan igaz!!!Vicc hogy Székesfehérvárig kellett vinnem hogy tutkó futóművem legyen!Grazie Mille Totti cartársnak!!!
Amit cserélt:
jobb hátsó kerékcsapágy
kézifékkötelek
bal hátsó féknyereg
csonkállványokban a GL szemeket
alsó lengőkarokban a szilenteket poliuretánból és a GL szemeket
segédlengőkarokban a szilenteket poliuretánból
hátsó hídban szilenteket poliuretánból + esztergált fém alkatrészek
hátsó felső lengőkarok kompletten
hátsó kerék összeadásért felelős kitámasztórúd szilentjei
első futóműben az alsó lengőkarok
Az első lökösnél a zender kit kijavítva,újrafújva.
Megejtettünk egy futómű beállítást.
Cseh-Mart, határ út. Még mindig profik.
Cserelve lettek jobb felső lengőkar- jobb alsó lengőkar- bal alsó lengőkar- bal felső lengőkar- rúdfej- féltengely gumi külső- féltengely csukló belső 2- első fékbetétek-, - egyéb dolgok az utastérben- fedélzeti kijelző egység komplett csere- ködlámpák cseréje- lengőkarok gyárira lett cserélve.
km óra állás: 117000
Stabilizátor "pálca" J-B Első 3197Ft/2Db
Kormány összekötő J Külső 3086Ft (Ruville)
Kerékcsapágy J Hátsó 12000Ft
80w90-es váltóolaj 2L 3042Ft/2L
Hátsó teló J-B bontott 4000Ft/2Db
Ablaktörlő kormánykapcsoló 2000Ft
Összesen:27325Ft
Ami még hátravan: Első motortartó,első váltótartó,ABS problémák megszüntetése.Innen onnan olajszivárgások megszüntetése.A kilométer futás annyi amennyit egy TDi nem megy el motorgenerál nélkül:D a Képen látszik

2
1195
Fórum
Friss topicok
- Zenebutik
- Giulia
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Tonale
- Spider
- Filmek
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Oldtimer, youngtimer
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas