Blog >> 159

>> EseményKócosw // Alfa 159 2.4 JTDm Q-Tronic TI SW // 2016-03-05

Bő 2 évvel ezelőtt egy másik olasz eltérített minket az eredeti tervtől a 159 től.Idén miután a bálnát az első komoly érdeklődő elvitte megkezdődött a keresés.Észérvek jöttek mentek és nyomták el ujra a 159 et a tervek közül.Mondeo volt a terv.A hirdetett mondeok nagy része dealerek kezében volt és messziről bűzlöttek ... Pár falnakfutás után győzött a szív.Párom kívánsága szerint 159 lenne az igazi.Hamar 159 nálam csak ti jöhetett szóba.Néztem 2.0 okat,de a lelkem a soros 5 ösé.Uh egyik pillanatomban mikor meguntam a fusi mondeok nézést,egy éles váltással 159 2.4 lett a szűrőben.És láss csodát egy van Tatabányán a Rieglerben.Ismét szerelmesek lettünk párommal,csakmost egy 159 be.Megnézném de a Riegler szombat délután már zárva.Nem adjuk fel,neten némi keresgélés után a riegleres hasznaltautós kollega telszámát megleltem,mondom próba szerencse.Sikerült,azonnal telefonegyeztetés az eladoval,hát ha lehet akkor indulas azonnal.Lehetett.Megnéztem,kiprobaltam, édesapám tudta :megint eldőlt.Papirok is rendben,németből behozott,egy szervizben szervizelt.Mondom kérdezzünk rá.Visszaigazolva.Egy előműszaki,és megegyezés.Mára minden papír elintézve,ti felnik fényezve.Köszi Peti innen is.Köszönöm a tatabányai riegleres kollégák segítőkészségét.
Ma délelőtt hazagurítottam lemoshatatlan vigyorral az arcomon,és a cápával a visszapillantóban.
Remélem sok balesetmentes kilometerünk lesz közösen.
Hát így győzött az alfás szív megint az ész felett.Isten.látja lelkem nem bánom...

 
>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-04

Miután ez az autó csak BDM állomással olvasható ki, vettem egyet :-)

Manky956 cartárs finomított még a programon és felavattuk az én programozómmal, ami frankón teszi a dolgát. Miután FPPS-sel már nem lehet írni ezt az ECU-t, hát megírjuk lábakról...

Teljes biztonsági mentés van az ECU-ról, bármikor visszaállítható a gyári tartalom, akár egy másik ECU-ba is.

Nem néztünk számokat most, de erősebb és sokkal élhetőbb lett az autó az előzőköz képest. Alul-felül erősebbre lett írva, a pedál viszont visszább lett véve. Nem érezni a súlyát, nem bálnaként viselkedik.

Autó ismét tesztelés alatt.
122559Km

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-03-04

Beszereltem a váltóút rövidítőt, amit a magyarországi importőrtől vásároltam.
A gyári áttét hosszabb és csillapított, míg a Novitec terméke rövidebb és direkt. Eredmény egy rövid úton járó nagyon határozott sebváltó lett :-)

(További képek és videó)

>> Autóápolás156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2016-02-29

Megtörtént az első takarítás ma, igaz "nehezített" körülmények voltak :) Műszerfal- és bőrápolással egybekötve.
Még van mit csinálni rajta, mire megfelel az elvárásomnak, de azt majd legközelebb!
Múltheti mosásnak nyoma sincs...... :(
Ismét az Autoglym termékek voltak a befutók.....

 

Immáron hagyomány, hogy a tali mentes időszakban a 159 kemény mag összejön egyet bowlingozni, dumálni, autózni, enni...
Ma vegyült egy fehér bárány is a fekete nyájba, viszont mindenki szeretettel fogadta.
Bowlingban a LUX 640 tarolt. A második gazdája lett az első, az első meg a második :-)

Viszlát a VTT-n!
...vagy a Selenia Rally-n!

>> EgyébShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-04-11

2015.11.01. 1-es kép
2015.11.13. Xado betöltése
2015.11.23. 2-es kép
2015.11 27. egy tank Xado után
2015.12.30. 3-as kép
2016.01.19. Manky
2016.02.01. 4-es és 5-ös kép reggel és este
2016.02.03. 6-os kép
2016.02.07. 7-es kép első hideg indítás
2016.02.29. 8-os kép
2016.02.29. 9-es kép összegző diagram
2016.03.04. Manky

Update folyamatosan...

Megkerestem az Érdi injektor.hu szakembereit a kérdéseimmel, amire hamar válaszoltak is:

"Ezek a korrekciók messze vannak attól, hogy foglalkozni kéne velük. A problémás értékek ezeknek a háromszorosai.
A regeneráció gyakorisága kicsit sűrű, de ez sem aggasztó. Első körben az EGR szelep állapotát lenne célszerű vizsgálni, ez kihatással lehet a DPF reg. gyakoriságára.
Az EGR vizsgálata kb. 2-3 munkaóra..."

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-01-19

Arcomon vigyor! Nem rossz gyárilag a 2.0 170LE, de lehet jobb is! Miután az én autóim híresen HP-k (meg én is), ez most sem volt másképp, harmadjára elkészült a (jelenleg) tökéletes program, Manky956 cartárs jóvoltából, akinek ezúton is köszönöm a kitartását. Amit az elődnél másfél év alatt távirányítással hozott össze, az most az aktív diagnosztikának ill. a személyes jelenlétnek köszönhetően pikk-pakk megvalósult.

Üa. értékeket összevetve az alábbi eredményt kaptuk:

Gyári:
3000rpm 82mm3 360Nm
4000rpm 70mm3 170LE

Mod:
2750rpm 95mm3 417Nm
4000rpm 90mm3 218LE

Jól látszik, hogy tévesen gondolják egyesek, hogy a nyomatékcsúcs 1700rpm környékén van. Sem a 2.0-nál, sem pedig az 1.9-nél nem ott van :-( Ami persze nem azt jelenti, hogy nem indul meg már 1400rpm-nél, csak hát az érzés csal :-)

A gázpedál a Giu 175LE-s 2.0-s dynami térképéről ihletődött, azonnal reagál, nincs késlekedés, tb hamarabb felépül.

Miután Ákos már régóta ismer az előző autó kapcsán, a programot kb. előre elkészítette, itt csak némi finomhangolásra volt szükség.

A végeredmény: Qrva jó lett!

Tartósteszt következik...

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-01-16

Luigi és Giuseppe két jómunkásember. Egyik készítette a jobb üléskeretet a másik pedig a bat oldalit. Ez utóbbi nem sikerült fényesen, ugyanis a jobbhoz képest vagy 15 fokkal előrébb dőlt a fejtámla.

Ülés kiszedése:

Kormány bent-fent, fejtámla kint, sin talp nem lóg túl az ülésen, támla a függőlegestől előre döntve 10-15 fokot, elöl alul és hátul felül így jól meg lehet fogni és centiken múlik ugyan, de roncsolás mentesen kijön.

Bármennyire is furi, a cső hegesztése volt ezért a felelős, pedig azt hittem, hogy egy nagy ütéstől lett ilyen. De nem.

1-es képen látszik, hol kellene lennie a csőnek.

2-es képen látszik, hogy ez az előző tulajnak sem tetszett, ezért addig feszegette hátra a fejtámlát, amíg ki nem nyílt a cső a látható módon :-) Akár még szakszerviz is lehetett.......

Csövet összerakni gyárira kb. lehetetlen, ha nem bontom le a háttámlát a vázig. Most nem tettem.

3-as képen már a helyén a cső. Erővel megoldva.

4-5 képeken már a helyén vannak.

Gondolom, hogy ez a perforált cső nem véletlenül van így csinálva, bár az okát nem vélem felfedezni. A fejtámla meg kell fogja a fejem, programozott elmozgás miért lenne benne?

Ez egy 1mm falvastagságú 24mm belső átmérőjű cső, erősítésként rá fogok majd húzni egy gyűrűt a megfelelő belső átmérővel.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-12-12

Ráfért egy kis tisztítás már szegénykémre, hát megtettem.

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-12-05

6 Celsius fok, pára, és én rendszámot ragasztok :-)
Pityukomának köszönhetően sikerült szépen befoltozni 6 csavar lyukat a művelet előtt.

Matrica vízszintessége nem tökély, nem tudtam mihez állítsam és mire rájöttem, hogy a lökhárítóban gyárilag meglévő kis gödröcskékhez kellett volna pozicionálni, már fent volt :-(

Na mindegy, az előző autón lefelé konyult, ez meg kevésbé ugyan, de felfelé egy kicsit. Hajszárítóval melegen tartva vizesen ragasztottam.

Javaslom ezt a cikket.