Blog >> alfa

>> EseményGy.Attila // Alfa 159 SW // 2020-03-05

Elég régen kezdődött a történet amikor is megláttam előszőr egy Alfa 159-et valamikor 10. osztályos koromban. Egyből tudtam, hogy nekem egyszer kell egy ilyen, ám akkor még nem tudtam, hogy sok idő fog eltelni mire meg tudok egyet vásárolni. És hát körülbelöl 8 évvel később elérkezett az idő, így hát komolyan belevágtam egy Alfa 159 keresésébe. Hosszas keresgélés után megnéztem egy 1.9-es benzines piros SW-t, ami csak mégjobban megerősített, hogy nekem kell egy ilyen. Ám a benines kissé lomhának éreztem ezért mindenképpen ki akartam próbálni egy dieselt is. Siekrült is kipróbálni egy 1.9 16V ami chippelve volt állítolag 190 ló lakozott benne de mielőtt megnéztem azelőtt levő héten üttették meg elég rendesen így az nem jöhetett szóba. Aztán kis idő elteltével sikerült kipróbálni egy gyári 150 lovast ami egész jónak bizonyult, de nekem SW kellett ez meg sedán volt. További keresgélés után ráakadtam egy fekete SW-re 2009-es 1.9 jtdm gyári 150 ló. Az autóban 124ezer km volt ami hát igen gyanús volt, de hát állapotot veszünk nem km-t szlogennel belevágtunk. A képeken jól nézett ki, egyben volt így hát elmentem érte kb 150 km-ert. (Persze azelőtt többször is beszéltem az eladóval rákérdeztem mindenre karcok, horpadások... Csak azt a választ kaptam hogy minden rendben van.) 2020.02.08.-án el is indultunk, hogy megnézzük. Odaérve voltak azért hibái az autónak, főleg karcok és kisebb horpadások de mégis ez volt eddig a legjobb azok közül amiket megnéztem. Hosszas gondolkodás után úgy döntöttem, hogy megveszem 3800E-ért. Elintéztük a papírokat majd elindultunk hazafele. Óriási mosollyal gurultunk hazafele amíg kb 25km volt még hátra jött a check engine és elment az erő. Talán a motor is megállt bár ebben nem vagyok biztos. Parkolóba be majd megpróbáltam újrainditani. Indult is de maradt a hibajelzés de az ereje visszajött így tettük meg a maradék utat. Hazaéve ment a találgatás, hogy mi lehet. Az eladó említette, hogy ne használjam alacsony fordulaton mert nem szereti az autó lekormolódik stb. Nem bírtam csak nézegetni, így gondoltam kikormoolom és lássuk mi lesz. Következő indításnál el is tűnt a hibajelzés és három napig nem is jelentkezett, amikor szintén megállt a motor. Újraindítás után megint volt erő de maradt a hibajelzés. Mostmár nem kormoltam ki hanem elmentem és kiolvastuk a hibakódokat (P0091 és P0092). Mindekettő az üzemanyag rendszerhez kapcsólódott és érdeklődve az Alfás csoportokban két szenzor meghibásodása jöhetett szóba (a közös nyomócső végén a szenzor vagy a nagynyomású pumpa szenzora) először. A hibakódokat kitörülve megpróbáltuk ismét előidézni a problémát de még semmi. Az új szenzorok vásárlásával még várom amíg még egyszer megjelenik a hiba de akkor rögtön csere lesz, de már 2 hete használom és még semmi. Na de félre a gondokat. Összességében nagyon meg vagyok elégedve nekem tetszik és imádok vele menni. Remélem sok kilómétert teszünk majd meg együtt. Megprobálok jó gazdája lenni majd és megadni a törődést. Az alfás villogások, intések meg mindig jó érzéssel töltenek el.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-02-23

Kicsit korainak bizonyult az öröm, az eBay-ről rendelt tükör nem ment fel az autóra. Azt hittem 10 perces munka lesz tükörlap tisztítással együtt. Hát nem.
Kiderült, hogy ez egy 145 tükör, ami nagyobb (lásd kép), mint a 146-é. Úgyhogy az eladóval felvettem a kapcsolatot, korrekt módon felajánlotta, hogy visszautalja az árát.
Aztán gondoltam egyet, jó lesz ez így nekem, az autó letört gyári tükréből és a 145 tükörből építek egy jót, ami fel is megy az autóra.
A 145 tükrön a belső váz hibátlan, a csavarok, szigetelő gumi újszerűek.
Pár órám ráment, de sikerült, jó lett. A legnagyobb gondot az okozta, hogy az alu vázba úgy belerohadnak a csavarok, hogy semmilyen trükk nem szedi ki, az egyiket fúrni kellett.De találtam normális, stabil megoldást.
Most köt még a ragasztás, holnap felteszem az autóra, a saját felújított belsejű tükrét.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2020-02-19

Mivel a gyári GTA kormány elég szép állapotban van, úgy döntöttem, hogy veszek egy másik gyári új bőr kormányt, ne az eredeti kopjon. Majd talán egyszer visszakerül, majd talán ha oldtimer lesz belőle.
Az újat a fiatalkatreszek.hu oldalról rendeltem, multikormány gombokkal együtt volt 31.600 Ft.
Az eredeti kormányban pedig kicseréltem a multikormány gombokat, szintén a fiatalkatreszek.hu-tól, 15.000 Ft-ért.

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2020-02-17

Volt itthon 1 pár gyári új ablaktörlő lapát, úgyhogy megkapta őket a GTA.

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2020-02-19

Kicseréltem a pollenszűrőket. Nem volt vészesen koszos, de nem tudtam, hogy mikor volt utoljára cserélve.

>> SzervizGtv6fan // Alfa 146 1.7 16V Boxer // 2020-02-22

Hála Turi Sanyi barátomnak lassan de biztosan készül a motor .

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2020-02-09

Pixelhibás volt az infocenter kijelző, már a próbaúton észrevettem. Meleg hatására alig lehetett leolvasni.
Még decemberben vettem másik kijelzőt a fiatalkatreszek.hu-nál.
Gyári új, 38.000 Ft. Kicsinek hirdették, de valójában ez a nagyobbik, úgyhogy ugyanaz mint ami eredetileg is az autóban volt.
Cseréjéhez ki kell szerelni a kesztyűtartót is, ott lehet széthúzni a csatlakozót. Ha az nincs széthúzva, akkor nem lehet kihúzni a helyéről az infocenter egységet, mert rövid a kábel.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2020-02-09

Pótkerék alá szőnyeg. Kicsit kellett rajta faragni, de bement a helyére.
Trencsiktől vettem, 5.000 Ft volt, gyári új.
Gyári cikkszáma: 156035805

A múltkor, amikor kézhez kaptam az alkatrészeket, be is jelentkeztem szervizre. Az autót én szervizkönyvvel, számlákkal kaptam, és ehhez igazodtam, nem cseréltem vételkor vezérlést. Volt annyira megbízható az autó előélete, hogy ezt megtehettem. Az első autóm amit nem kell feljavítani, "csak" folytatni kell a normális szervizelését. Ez szétszedéskor szépen látszott is, öröm azt hallani, hogy "szép száraz a motortér, egyebet nem találtunk".
A vezérlés és a hosszbordás szíjhoz tartozó alkatrészek sem voltak igazán elkopva, a vízpumpa is tökéletes volt még, viszont a szíjtárcsa belenyalt a vezérműszíj szélébe.
Érdekes, de ezen kívül épnek tűnt. Köszönet a fórumosoknak a gyors tapasztalat megosztásokért, a csere mellett döntöttünk. Új INA szíjtárcsát kapott az autó.
Szintén cseréltük a "sztreccs" szíjat, ami viszont elég elhasznált állapotú volt.

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2020-01-31

Kicseréltem a kiegyenlítő tartályt, mert a régi már nem volt szép.
Gyári újat vettem.