Blog >> izzítógyertya

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-10-29

Az utóbbi (hidegebb) időben, egyre többször fordult elő, hogy nehezen indult, főleg ha nem a garázsban állt. Múlt hétvégén aztán kiírta, hogy probléma van az izzítógyertyákkal.
Kicseréltük az összeset egyben. Ezenkívül bal előlről hallok kopogást rossz úton. Ennek is utána akartam járni. Úgy néz ki alapvetően minden rendben, nem lett meg az oka. Talán a stabrúd szilentek, de nem tuti, más nem akar mozogni. Egyelőre marad minden, aztán meglátjuk...

>> SzervizAttie // Alfa 159 2.4 JTDM Ti automata // 2014-01-06

Karácsony előtt dobott egy olyan hibaüzenetet az autó, hogy "Pre-heating glow plugs not available". Ma nyitott ki a Szamosi műhely a karácsonyi szünet után, úgyhogy mentem is hozzájuk. A 3. hengerben adta meg magát az izzítógyertya. Seperc alatt kicserélték, és már mehettem is az utamra :)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-02-16

A fedélzeti computer azt mondta, hogy menjek a dealer-hez, mert igényli a törődést. Így is történt, meglátogattam Alfater műhelyét.
Az 5db izzítógyertyából egy már teljesen kuka volt, kettő pedig haldoklott. Ki lett cserélve az összes, valamint az EGR szelep ismét egy nagytakarításon esett át. Ezek miatt volt a hibaüzenet.
Ezeken kívül a klíma kapott egy fertőtlenítést és feltöltést. Valamint észrevettem, hogy a xenon nem szintez. Ennek oka az volt, hogy a kis bizbaz, ami figyeli a rugózást, állandóan leesett a kis gömbfejről, kikopott. Mivel ilyen nem volt a bontóban (na meg ha lett volna, nagy eséllyel szintén kikopva), valamint tekintve, hogy az új ára eléggé horror szerintem, Alfater 2db faudi fejjel orvosolta a problémát. :-)
A hátsó lengéscsillapító a következő project, eléggé gatya már, jövő hónapra van tervezve a rendberakása.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2013-02-14

A rest kétszer fárad. Izzítógyertya csere még síelés előtt, szerviz után 1 hónappal.
Miután "Tibi" megjött az alkatrészekkel, 20 perc múlva kész is volt.
Persze a hó megint esett.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-01-30

A héten a képen látható üzenettel fogadott a műszerfal.. Izzítógyertya-hiba. 2 napig minden indításnál csinálta, úgyhogy átnézettem az Autóház Budaörsnél. Egy gyertyát kellett csak cserélni, a többire nem írt hibát az examiner.

Ha már ott volt az autó, kértem egy EGR-szelep tisztítást is, azt gondoltam, hogy 65 ezer kilométernél durván koszos lesz már. Azzal a kérdéssel hívtak fel, hogy volt-e már cserélve, mert ilyen tisztát még nem láttak ennyi kilométerrel... na ezt magyarázza meg valaki :)))

Volt még izzócsere (rendszámtábla világítás és féklámpa), valamint a szivargyújtó biztosítékát is ki kellett cserélni.

Beköttettem állandóra az új Dension Car Dock tápkábeljét, így nem kell állandóan felnyitogatnom a hamutartó fedelét, ha tölteni akarom a telefont.

Köszönöm az ügyintézést és az odafigyelést Horváth Lacinak!

>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2012-02-16

eljutottam Zé kollégához, aki volt olyan jó hozzám, és komplett első lengőkarozást, első betét+tárcsa cserét, és izzítógyertyacserét végzett Lián.
Az eredmény: végre nem nyekereg a futómű, stabil a haladás, és nem villog az izzítógyertya visszajelzője:)

Emellett a fékek is biztonságosabbak lettek.. egyszóval minden oké.

Még megtudtam, hogy más hibát nem talált. Alváz rendben, kipuff rendben, hátsó futómű és fékek rendben. A motornál volt valami olajfolyás, azt is elintézte, szóval minden kiváló:)

Ami maradt:
-üzemanyag szint jelző háttérvilágításának cseréje, mert nem ég
-plusz rájönni, hogy melyik izzó miatt ég a lámpavisszajelző, mert sehogy sem találtuk meg:)

örülök, hogy végre ez is megvan. Mindenki egészséges

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2011-10-04

Nagyszerviz: olajcsere, vezérműszíj,, vízpumpa, felső lengőkar szilent csere, hátsó kereszt merevítő csere, izzító gyertya csere, egr tisztítás.
Vére megszűnt a nyikorgás elől, és már nincs karácsonyfa a műszerfalon sem a kiégett lámpa, az izzítógyertya és az egr miatt.

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2011-08-16

Mostanában néha villogott az izzításlámpa. A minap volt időm, felnyitottam a gépházat. Végigmértem a gyertyákat, a második elhiccent. Ha már nyitva volt az eleje, kicsit matattam, megnéztem a löttyöket. A szervótartálynál kis meglepetés ért, a piros ATF helyett valami barnás trutymót találtam. Tényleg, mióta megvan a vas, nem cseréltem le! A gázolajszürő is 3 éves, km is van benne...a termosztát is tavaly óta szórakozik, 70-ig se megy fel a víz ... na, úgy néz ki összekoszolom magam!
Elszaladtam Albaautóba a B.foki útra, megrendeltem a motyót. ATF meg G12+ fagyálló van itthon, arra nem költünk.
Először nekiálltam a szervóolajcserének. Az olajhűtőnél valami műanyag gyorscsati van, nem mozdult, inkább nem bolygattam. A kormányműnél könnyen hozzáférni, lebontottam a csöveket és átforgattam 3-szor a kormányt. Aztán beindítottam a gépet, és még 1-2-szer átforgattam. Hát ja, ez kétemberes dolog, sikerült az aknát leamortizálni: a lámpákról is folyt az olaj.
Aztán kibányásztam a termosztátot. Az aksit kell kivenni - ha valaki nem csinált volna még ilyet (amit kétlek, de az majd fog) - és utána már könnyen kijön.A speckó bilincset ami a vastag vízcsövön van, egy különleges módszerrel - ún. barmolással - tudtam csak leszedni.
Az izzítógyertyát - ha van 9-es csőkulcs - hátrakötött kézzel is ki lehet szedni.
A gázolajszűrővel volt egy kis malőr, az új nem nagyon hasonlított a régire, rövidebb volt vagy 3 centivel, és vaskosabb némileg. Aztán Erhardék meggyőztek hogy ez a belevaló. A szűrőkön a számok adnak némi magyarázatot, márpedig ez a két szűrő egyforma! Simán bement a helyére.
Az idén már nem szeretném felnyitni az orrát, csak novemberben a vizsgán.
Ja, a víz percek alatt 90 fokra felmegy és ott le is cövekel.
Holnap leruccanunk pár napra Balcsira, élesben lesz a főpróba.

>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2011-03-24

Kétszer vagy háromszor volt, hogy nagyon nehezen indult be, az egyik épp Zénél volt. Hibát is írt: izzítógyertya + üzemanyagszűrő.
Egyik reggel elvittem gyereket oviba és utána már nem indult, az indítózás (összesen kb 10 mp) leszívta az aksit. Ott ragadtam, cserbenhagyott, ezt nem fogom elfelejteni a ribijének!
Vicces volt viszont, hogy először Ignissel próbáltuk bebikázni: gondoltam, hogy nehezen fog menni, de azt nem, hogy kb ugyanolyan volt az indítózás, mintha ott se lett volna a suzuki... Hívtam egy nissan navaros ismerőst, azzal pöcre indult :)
Irány szerelő: cserénél kiderült, hogy a gyertyáknak semmi baja, így csak a szűrő lett cserélve, de szerelő már nem bírta hazahozni a kocsit, mert nála sem indult.
Meg lett a hiba: akkumulátor sz@ródott el. Erre nem is gondoltam, mert előző tulaj szerint nem fél-egy éve volt cserélve. Persze még a gyári volt benne, már meg sem lepődök.
Került bele egy Bosch 95Ah-s (gyárival megegyező) és 800 A (gyári 470A) indítóáramú. Most teker, mint degú a mókuskerékben!
Két cucc cseréje mindösszesen 40e (10+30), amiért óriási köszönet a szerelőmnek!

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2010-01-25

Izzítógyertya csere...azért Giovanniék elmehetnek valahová...gondolták az izzítógyertya úgysem hal meg, mert Bosch? Igen komoly sebészi beavatkozást igényel a csere, főleg a nagynyomású szivattyú van útban, szóval hossszított 10-es vagy csőkulcs nélkül baromira felejtős a művelet....
Levezetésként:
Egr-szelep tisztítás
Pllangószelepház tisztítás
Gázolajszűrő csere