Blog >> műszerfal

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-03-10

Kiégett a kilométerórában az egyik izzó. Kicseréltem abban is és a fordulatszámmérőben is mindegyiket.

>> Tuning és extraLacci33 // Alfa 33 1.7 8V I.E. // 2012-05-04

Az úgy kezdődött, hogy apám hozott nekem olaszból egy műszerfalat az autóba, amit szétszedtem megérdeklődni, hogy mi van benne. Arra jöttem rá, hogy azért világít zöldet, mert az izzókon zöld búra van, amit ha leveszek, elméletileg fehéret kéne világitania a számoknak.. Elméletileg csak, ugyanis a hagyományos izzók narancssárgát világítanak, úgy meg nem nagyon volt szép fénye. Leltem jó árban T5-ös fehér LED izzókat, amiket beraktam, és pont olyan, amilyennek megálmodtam... Továbbá unokatestvérem bontott 164-eséből "loptam" mutatókat, mert azt hittem hogy a 33-ban is fog "világítani".. Hát tévedtem.. Megy majd vissza az eredeti.

>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-05-02

Valahol ott fejeztem be a legutóbbi pötyögést, hogy felkerült a poroltó első verziója, mert leszakadt a továbbfejlesztett. Azóta az is lekerült, a katalizátortól hátrafele kapott egy teljesen új rendszert. (Zé.-nek hatalmas köszönet az alkatrészért)
Megcsináltam végre a tetőkárpitot, amit még régen letépett valaki, mert a fejére lógott.
Lett végre működő lambdaszonda is az autóban, a fogyasztás 3 litert csökkent.
Salat cartárssal elcseréltem a fekete hátsó lökhárítómat és a kilincseimet színazonosra. Valamint szert tettem egy pár első ülésre is. Az enyém ülőlapja oldalt már kezdett repedezni. Elkezdtem legózni, a végeredmény pedig nagyon is emészthetőre sikeredett. 3 ülésből legóztam össze egy tuticsúcsszupi vezetőülést:) Megkapta a donor anyósülés ülőlapját, az eredeti ülésem sínjét, (módosítva: kiszedtem a magasságállítást, mert 1: úgysem állítgatom, 2: így kényelmesebb.) és a donor vezetőülés háttámláját, mivel ez tökéletes állapotban volt. Az eredmény egy olyan vezetőülés, ami úgy néz ki, mint az új és legalább olyan kényelmes is:)
Közben el lett bontva egy 146os, ami Nedudgi cartárs ex autója volt. Sajnos felborult vele. 1 nap alatt teljesen kibeleztük, ami menthető volt, azt mentettük is belőle. Elsőként átraktam a fekete műszerfalat, ennek több oka is van. Az első, h jobban tetszik a fekete, mint a szürke, a második, h utasoldalon is van légzsák. Kb 3 óra meló volt, de megérte, teljesen más lett a hangulata az autónak.
Bekerült alóla a hátsó híd. Itt volt némi szívás, mert a régi hidam nagyon nem akarta megadni magát. Szinte minden csavart melegíteni kellett, hogy kijöjjön, de végül sikerült a műtét. Mondjuk akkor nem volt őszinte a mosolyom, amikor a fékcső csatlakozásának melegítése közben a nyomástól eldurrant a fém(!) cső, és a pofámba nyomta a forró fékfolyadékot. Sebaj, másnap gyártattam egy darabot. Ezután jött a felismerés, hogy a jobb hátsó légtelenítő csavar feje valahol kieshetett az éterbe. A régi féknyeregbe is bele volt törve a csavar. Nyomás esztergályoshoz.. Ideig óráig jó volt, de erről majd később:)
Ezután következett egy nagyobb meló, amit a motorcsere tesz ki. Kb szombaton 10 óra körül álltunk neki, este 10kor már röfögött:) A váltó is cserélve lett természetesen. Az 1.4es motor és a váltó szétválasztásakor elég érdekes dolgokat találtunk. Azt tudtam, h egy bontott kuplung került ősszel az autóba, de erre nem számítottam. A kinyomóvilla stiftje helyére egy szög beütve, arra egy alátét hegesztve. A váltóházból letörve egy darab. Ok, nem gáz, máshogy nem lehetett javítani, tiszta sor. Viszont a kuplung az már érdekesebb téma. A kinyomócsapágy darabokban jött ki, a szerkezet közepe félig átszakadva. A kinyomó nem ott feküdt fel szerencsére, nagyobb volt az átmérője, de már itt se volt neki sok az átszakadásig. Szerencsére a donor motoron egy szinte új kuplung volt, ahogy volt, bekerült. És hogy milyen? az 1.4 után állat. Nem emlékeztem ekkora különbségre 1.4 és 1.6 között.
És itt térnék vissza a hátsó fékre. A kuplung légtelenítésekor véletlenül ráléptem a fékre, amit az első nyergek azzal háláltak meg, hogy szépen kiejtették magukból a dugattyút, mert balfasz voltam és elfelejtettem, h nem kerültek még vissza a helyükre. Én voltam a fasz, elismerem. Ugye a fékfolyadék elfolyt, légtelenítsük le. Na ez az a pont, ahol kiderült, h az esztergályos egyáltalán nem végzett jó munkát. Túlfúrta a jh féknyeregben a légtelenítő kúpját, ami egy gyenge ráhúzásnál átszakadt. Sebaj, van másik, csak éppen törött légtelenítővel. Nekiálltam kifúrni, sikerült is, a maradékot is sikerült kipiszkálni, csak éppen a menet ment tönkre közben. Másnap lett új féknyereg, felkerült, ebben van légtelenítő, ami nincs beletörve. Viszont légteleníteni most sem sikerült. A Tudásbázis bácsi zaklatása után kiderült, h a főfékhenger lehet a ludas. Ezt korábban már átraktam a donor autóból. Visszaraktam a régit, kicsit jobb lett, de eleve azért cseréltem ki, mert az se volt vmi fényes állapotban. Legalább már lehet használni. Itt döntöttem el, h ha már cserés a főfékhenger, akkor kidobom az abst, mert úgyse működik, jeladó után meg nem fogok horror pénzeket kiadni. Szerzek egy sima főfékhengert, jövő hétre lesz normális fékcső. Ha már megcsinálom akkor kicserélem az összes fékcsövet az autón.
A másik anomália némi melegedés. Termosztát ok, viszont a vízpumpa nem. A régi motorból nem jött ki egy darabban. Találtam egyet a garázsban, bekerült, de csapágyas, viszont már nem melegszik, ezt mihamarabb cserélnem kell.
Nagyjából itt tartok most. Fejlődés, alakulás van. Lassan befigyel egy lakatolás is, erősen fókuszálva az emelési pontokra.
Röviden ennyi történt az elmúlt két hétben. Az, h alakul az autó rátesz egy lapáttal a lelkesedésre is. Egészen kezd autóra hasonlítani:)
Alkatrészekért meg lehet jönni aktívan, egy 46 bontott cuccai vannak a nyakamon:)

>> AutóápolásNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-10-31

Alfa tegnap lett egy éves :) Egész pontosan egy éve van nálunk.

Ennek örömére kapott egy kis műszerfal ápolást, az összes belső műanyaggal egyetemben, valamint egy jó alapos mosást kívülről, mindezt házilag :)
Lassan úgyis eljön a téligumis időszak, legalább egy kicsit még gyönyörködhetek a felnikben, melyekre már valóban ráfért a mosás.

A műszerfal ápolást egy olyan spray-vel csináltam, aminek a flakonján egy 159-es műszerfala van :) Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, gyönyörű lett minden. Még a rádió-középkonzol is kapott, és rajtuk is nagyon szép a változás.

Máig folyamatosan gyönyörködök a műszerfalban, és az egész belső térben. Elképesztő, hogy egy 99-es autónak milyen hihetetlen stílusos, ízléses, igényes a műszerfala, kormánya. Máig alig látni olyan hétköznapi autót ami akár megközelítené szerintem, ide az újakat is beleértve.

Mindezek örömére tankoltunk egyet, majd örömautóztunk a gödöllői dombságban :)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-02-03

Mióta bekerült az új fejegység, azóta fura, hogy egy rész fekete a középkonzolnak, a többi meg ezüst. Valahogy az összkép nem igazán volt így rendben. Így hát a Fanat-X csapatnak köszönhetően a közép rész teljesen karbon-matricát öltött magára. Valahogy egységesebb lett így a kép, nekem jobban tetszik. :-)

(A fejegység még nincs rendesen rögzítve a végleges helyén, ezért áll olyan furán a képen)

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-11-26

Majdnem 3 év szünet után végre újra működik az ABS. rászántam magam, pénzt és időt, és megjavíttattam. Főleg azért, mert jövő héten vizsga, aztán emiatt ne piszkálódjanak megint. Meg így nincs piros fény sem a műszerfalon. És mellesleg nem blokkol a kerék. :)
Ezúttal Zsámbékon szereltettem, mert ott sikerült bontott jeladót találnom. Helyben össze is rakták.
És bónuszként sikerült megjavítani a műszarfalat is. Egy csatlakozó volt rossz, egy bontottat ráforrasztottak szépen, most újra megbízható, és nem lesz több elveszett kilométer! Szerencsére összesen kb. 40 esett csak ki. A 206 ezerhez képest igazán elhanyagolható. :)

>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-11-22

Az utóbbi pár hétben többször előfordult, hogy a műszerfal lehalt. Csak 1-2 percre maximum. Ez azzal jár, hogy a műszerek nem jeleznek, világítás nincsen, csupán a töltés vészjelző világít. Egy vezeték lehet sérült...
Pár napja ismét jelentkezett a dolog, de most ez azzal járt, hogy kimaradt vagy 30-40 km az órából. Ez nagyon bosszant, pláne, hogy így a precíz könyvelési rendszeremben fals adatok szerepelnek majd. Mindegy, ez van, a hibát meg megpróbálom kideríteni és javítani. Manualt már megnéztem, gyanakszom is az egyik fekete zsinegre. ;-)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-02-22

Egyre több izzó kezdett kiégni a műszerfalamon és a középkonzolon. Végül már csak kettő világított. Mivel amúgy is tervben volt a nyagy változtatás, eljött hát az idő, hogy itt is frissítsük a dolgokat. A piros a domináns szín az autómon, a zölden világító műszerfal valahogy nem fért a képbe. Fehér számlapokat kapott, és teljes piros ledezést.

A szétszedés pillanatai.
Az elektromos ablakok kapcsolói, a tükörmozgató, valamint a fényszórómagasság állítóval sok gond nem volt. Utóbbiban volt egy zöld fényvezető plexi, ami kirepült belőle. Középen az elakadásjelző kapcsolónál sem volt igazán nagy gond, a kapcsolók, a kvarcóra és a nyitott ajtókat jelző téma is egyszerű eset.
Az első nehézségek a középkonzolnál akadtak. A 3 tekerő gombban zöld plexi van, valamint a középkonzol hátulja valami zöld cuccal le van kenve, amit egyszerűen lehetetlen eltávolítani. A gombok még kérdésesek, hogy hogy lesznek megoldva. A középkonzolnál egy megoldás van, mégpedig ha a lehető legközelebb, minden ikonhoz led kerül. Ez van... :-(
Bajuszkapcsolóról túl sokat még nem tudok írni, egyelőre negatív tapasztalat van... :-( Teljesen még nincs szétszedve. De ahol szétszedtem, ott sajnos nem jó dologgal találkoztam... Mégpedig a zöld plexire festett ikonokkal. Ez így feledős, valószínüleg új cucc lesz ide legyártva abból az anyagból, amiből az órák is készülnek.

A műszerfal+gombsor visszaalakítása. Még csak felületi tünetkezelés, mert a megbontás után iszonyat látvány fogadott. Félig újra kell vezetékezni belül.:(
+egy kép az ús Sebring durrogóról.:)

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2007-09-06

Kicserélték a benzines műszerfalat a belevaló dízelesre. Garanciális, természetesen.
Km-óra állás maradt, de akármennyit beleírhattak volna.

Az utolsó benzines emlékeim is hamarosan szertefoszlanak.. :)