Tagok >> KrTibi >> Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 >> Blog
- Típus:Giulietta 1.4TB Distinctive EU6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2016
- Színe:Bianco Pastello 296/A
Ajándékba kaptam, carcarpit.com -nál készült egyedi megrendelésre. A minősége, kivitelezése kifogástalan, legszívesebben a cipőm is levenném beszállás előtt. :D Ősszel majd visszakerül az eddigi méretpontos gumi szett.
A számláló már ötössel kezdődik. Rendkívüli eseményről, meghibásodásról nem tudok beszámolni.
Vettem pár dolgot a legutóbbi blogbejegyzésem óta:
Zender diffúzor (50533998, Sprint felszereltségű autókon volt ilyen gyárilag)
Cápauszony antenna (Aliexpress)
Feliratos betétek a pohártartóba (Aliexpress, kis alakítás kellett)
Matrica a kormányra (Ebay)
Új nyári gumik (Continental PremiumContact 6)
Azt hiszem le kell állnom ezekkel az apróságokkal, könnyű "túltolni" :D
Az autót az első német tulajdonosa pótkerék nélkül, defektjavító készlettel rendelte. Rég kaptam defektet, de nem szeretnék emiatt trélerre kényszerülni. Végül az ünnepek előtt beszereztem egy 17-es mankókereket. Egy 156 szerszámkészlete volt kéznél, a műanyag tartót kicsit átfaragva összeraktam a kerékkel, így már nem lóg ki. Majd kicserélem ide valóra, addig is a funkcióját ellátja. A gyári kompresszor meg jó lesz nyáron a matrachoz :)
Az a mániám, hogy a ködlámpákba sárga fény kell, de gyűjtöttem a lelki erőt a cseréhez. Magneti Marelli izzók, kicsit sárgábbat szerettem volna, de elmegy. A bal oldal könnyen ment, a jobb kicsit nehezebben. Gyári előírás szerint lökhárító levétellel cserélhető, de az sok csavar. Nézegettem, a légszűrőház rögzítése csak 1 csavar és 1 bilincs. Ezeket lebontva annyit el tudtam mozdítani, hogy beférjen a kezem. A lustaság fél egészség.
Végül bekerült egy csomagtértálca. Lengyel Rezaw-Plast, gumis anyag, nem büdös, jó cucc.
Erre az évre ennyi :)
A Giulia tartozékkatalógusban láttam hasonlót, ott tetszett meg. Aztán véletlenül találtam ezt az egyik népszerű kínai oldalon. Na ennek már az ára is tetszett. Megrendeltem, megjött, beszereltem (plug&play), ilyen lett:
Felkerültek a nyáron vett 159 felnik és Michelin Alpin 5 gumik. Kaptak új kupakokat (viccesen olcsó kínai, de pont passzol, és tök jó minőségű), és emblémás szelepsapkákat. Szépen futnak, súly alig kellett rájuk, szóval jó vásárt csináltam a szettel. Kicsit szokatlan a sötét felnik után, de szerintem nem áll neki rosszul.
45086 km
Elromlott az eredeti. Tuner hiba, javíthatatlan. Nem volt őszinte a mosolyom. Gondolkodtam, ha már cserélni kell, jobban tetszene a nagyobb kijelzős verzió. Minden egyezik, vágjunk bele. Olaszországból jött, hibátlan állapotban, kóddal, GPS antennával. Utóbbi egy univerzális darab, ezt a műszerfalba rejtettem. Összeraktam, proxy rendezés, és mintha mindig is ez lett volna benne.
Update: a fejegység az újabb, Apps gombos verzió. Kis utánajárás után sikerült életre kelteni az ezzel elérhető Live funkciók egy részét, és az Alfa Performance menüt. Külön örülök az olajhőmérőnek.
UPDATE 2.0: az utolsó apróság is működik, az Efficient Drive menüpont és a kis zöld levél a főképernyőn. Meg kell cáfoljam az olasz fórumok állítását, miszerint ezt utólagos beszerelésnél nem lehet előcsalni. AlfaOBD programmal a Body Computerre csatlakozva, a Car configuration change és azon belül a Convergence Configuration pontot kell átállítani Uconnect Live 6.5-re.
Beiktattam egy olajcserét, előbbre hozva a gyárilag megadott 15 ezres intervallumot. Selenia Star P.E. és gyári szűrő került be. Egyúttal a beázó jobb oldalindexet gyári újra cseréltem.
43309 km
Nagy örömömre a magasnyomású mosó egy foltban lekapta a lakkot a bal tükörről. A bal küszöbspoileren már a vételkor volt egy pici festékleverés, szóval úgy döntöttem, itt az ideje egy szépészeti kezelésnek. Mindkettő fényezve lett. A szerelést magam végeztem, a szakmunkát természetesen profira bíztam. A maximalizmus jegyében a küszöböt új patentekkel raktam vissza.