Bpali - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2016-11-28

Halloo!

Lassan kész a szerelmem! Kissé lassan, de remélem annál biztosabban halad a felújítás....
Csináltunk magunknak egy kis plusz munkát.... A képeken jól látszik mi maradt ki... Pénteken délelőtt váltó le és délután már a helyén is volt.. :)
A szerencse, hogy észrevettem és nem az úton ért a baj. Az "kellemes" lett volna.
Nyáron volt nálam "vendég szerelni" Hari mester is, innen is grazie neki!!
A másik alaknak még több köszönet, ő a legnagyobb segítségem és mentorom!!
Kösziiii Ati!!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2016-07-08

Halloo!

Végre készen van a a blokk is és a hengerfejek is...
Indulhat az összeszerelés.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2016-04-27

Egy kis helyzet jelentés.
A szívósori szelepek sérültek. A hengerfejek már a felújító bázison. A motor gyakorlatilag darabokra szedve. A dugattyúk, gyűrünk rendben és remélem a csapágyak is. Főtengely még megy mérésre. Valószínűleg a csapágyakat ki fogom cserélni.
Önindító és a generátor is át lesz vizsgálva.
Egyenlőre ennyi....

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2016-03-15

Ciao!
Sajnos megállt a motor...
Ezért fel kell újítani és arra a döntésre jutottam, hogy ismét én csinálom a barátommal.
A motort kivettük és arra vár, hogy szét szedjük. Mértem kompressziót és érdekes módon a felső sori hengerekben 1 dkg kompresszió sincs, csak pörög az önindító.
Az alsó sorban kb 12bar egyformán...
Sebaj indul a szerviz.
Akinek van tapasztalata és szívesen megosztaná, kérem jelentkezzen!

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2015-04-05

Ciao!
Ott voltunk a Nyír1 találkozón és elég jól sikerült!
Meg ismertünk új embereket és tetszett a közvetlenség.
Volt szakács is, aki sütötte az elemózsiát.(köszönet érte neki)
40+ Alfa volt és akadt köztük ritkaság!
Jól éreztük magunkat, köszönet Judas!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2015-01-10

Motortartó szilent is cserélve!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2014-06-30

Sziasztok!

Nos, megtörtént a vízpumpa, hosszbordás szíj, kuplung szett, kettős tömegű lendkerék, váltó-motor olaj, szűrők cseréje, termosztát, vízhőmérséklet jeladó, szimeringek, 1db féltengely gumiharang...

Kezdem a vízpumpával...
Találni egy megfelelő helyet...:) Autó felbakol, kerekek, burkolatok le.
Bontás megkezd, víz leenged, hosszbordás szíj le, feszítők - vezető görgök le.
Mind ezek mögött van a vízpumpa...jeee.Természetesen volt 1 csavar ami bele tört.(hegeszt, kicsavar,megoldva). A vízpumpa eltávolítása nem egyszerű, de nem lehetetlen. Kicsit játszani kell vele mire kiforgatja az ember. Hengerfejek le, gyújtó trafók ki. Az új vízpumpa megfelelő tömítésével a helyére került. A komplett hosszbordás szíj szett is a helyén. A vezérmű tengelyeket sablonokkal rögzítettük. Mehetnek vissza a trafók és a hengerfejek. A hengerfejek újra tömítve. Szervószivattyú tárcsa is cserélve.(bontott jó állapotú).
Irány a másik oldal....

A termosztát abszolút jó helyen, pillanatok alatt könnyen cserélhető.
Ez igaz a vízhőmérséklet jeladóra is.
A váltó leszereléséhez már több munka szükséges. A burkolatok után le kell szedni a szívó csöveket majd a levegőszűrő házat a kiegyenlítő tartályt. Itt van egy adag elektromos csatlakozó köteg. Viszonylag könnyű eltávolítani, félre lehet rakni. Az ablakmosó tartályt is könnyen ki lehet venni. Ezek után már hozzá lehet férni a váltó kulisszához. Van itt is bőven vezeték, tartó konzol ami a kis hely miatt kicsit babrálós. Talán nem hagytam ki semmit, felülről szabaddá vált....
Alul már több a munka. Kezdem azzal, hogy a némi olaj szivárgás "szerencsére" az olajteknő tömítetlensége miatt volt. Ezt orvosolandó eltávolítás után a perem megtakarítása után, egy jó fajta pasztával újra tömítve. Azt hiszem itt gyárilag pasztát alkalmaznak, ha nem akkor javítsanak ki.
A futóművet a lengőkarokból kiemelve félre lehet húzni. Mi madzaggal ki is kötöttük. Így már ki lehet szedni a féltengelyeket.
Alul van egy takaró lemez. Ez alatt a főtengely jeladó. Ezek eltávolítva. A kipufogót is le kell szerelni a leömlőkről. Itt is volt két beletört csavar. A fent említett módszerrel megoldva.
Majd következnek a motortartó bakok, ezekből ugye több is van. A belső megint nem egyszerű művelet, de nem észvesztően nehéz levenni. Ilyenkor már könnyebb hozzá férni alulról az önindítóhoz, amit felülről is kell bontani. Nem egyszerű helyen vannak a csavarjai.Természetesen ilyenkor már alá kell támasztani. Mi felülről is ki kötöttük. Lehet játszani fel - le engedni a motort, hogy több helyet kapjunk. A váltó a csavarok eltávolítása után mozdítható és némi ügyeskedés után a földre helyezhető. Eddig még nem is olyan nehéz a dolog. A váltó szépen zsírtalanítva kívül - belül, már ott ahol látszik is a képeken. Jobban nem szedtük szét. Jól teszi a dolgát. Természetesen a szimeringek cserélve lettek. Kapott megfelelő zsírt is ahová kell. Új olaj került bele.
Ezek után a kuplungtárcsa, kinyomó csapágy és a kettős tömegű lendkerék lett újra cserélve. Ehhez gyártattunk központosító "szerszámot" a helyi üzemben. Egyet seprűnyélből, egyet fémből. Jól tette a dolgát! Az alkatrészek a helyükön. A régi kissé már bele ért a váltó házba.... A csapágy pedig fordított, tehát húz nem pedig nyom. Ennek később lesz jelentősége. Ugyan is, ha a váltó a helyére került és rajta a kulissza, arra finomat ütve ugrik a helyére.
Előtte viszont a váltót fel kell rakni.
A váltó szépen megtakarítva megfelelően tömítve friss olajjal indul vissza a helyére.
Ez volt talán a legnehezebb. Kicsi a hely nincs fogás. A motor fel - le engedésével szépen a helyére ment. Vagyis valami miatt mégsem. Azt hittük nem lett jó a központosítás....
Tévedtünk... Kellett némi idő, mire rájöttem... El felejtettük az önindítót. Azt ugyan is be kell illeszteni. Mindig bele akadt. Egyébként szépen és könnyen a helyére csúszott...
Már csak a kuplungot légteleníteni kellett és lehet össze pakolni a lebontott dolgokat.
Vízzel fel lett töltve, valamint az olaj a szűrők ki lettek cserélve.

Szépen indul. Remek. A kuplung mint a vaj. Remek. Nincs olaj szivárgás. Remek.
Köszönöm a barátaimnak!
Sajnos nem lettem kész pénteken....
Nem tudtam elmenni az AlfaCity-re...
Remélem jövőre sikerül.

Ciao!!!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2014-06-07

Ciao!

Újabb felújításba kezdtem.
Klíma kompresszor szárító szűrő , hosszbordás szíjszett , vízpumpa.
Ez volt a terv.
A végére csak a kompresszor lett lecserélve a szűrővel.
Ugyanis a vízpumpa a vezérmű mögött van arra már nem volt idő.

A kompresszorhoz lökös , burkolatok le. (Egyúttal megnéztem a hosszbordás szett állapotát, csapágyak jónak tűnnek, csak a szíj van enyhén beszakadozva. Ettől még csere.) Le viszonylag könnyen jött és nem sok olaj volt benne. Bele törölve kissé koszosnak tűnt, de azt mondták ez már csak ilyen. A rendszer átmosását nem vállaltam, viszont kapott vadi új szárító szűrőt, ami a tetején lévő csavart kitekerve gond nélkül távozott a helyéről. Nos az új kompresszor felfogatásával annyi volt a plusz, hogy a régiről át kellett tenni az átmenő csavar betéteit és némi ügyeskedés után ketten fel tudtuk rakni. A gond annyi, hogy eléggé feszül, de viszonylag könnyen hozzá férhető. Mindenképp ajánlott a tömítés csere, mert a kivezetés takaró lemeze elnyomja és ott szivárogni fog. Erre a klímásnál jöttünk rá, gyors csere majd teljes műszeres eljárás és tökéletesen teszi a dolgát. Igaz csak 1.75-nél kapcsol a ventilátor, de jó kis 5 fok alá hűt.
Km : 122727

Következő menet elméletileg 06.29.
Vezérműtengely , főtengely , váltó tömítések , hosszbordás szíjszett , vízpumpa , komplett kuplung , váltó - motor - szervó - fék olajak, szűrők cseréje.

Most pedig fényezőnél a kicsike...
Jah a Nastro Azzurro nagyon finom... :)
Ciao!

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2014-04-20

Egy kis segítség...
:)

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2014-04-06

Halihoooo!

Jó ilyet látni....