Mutasd

>> Egyéb2018-07-24

Mivel a 156-ot a téli kerékkel adtam el, kellett valami. Jó áron találtam mondhatni a szomszédban 16-os Teledialokat, Komáromból hoztam. Mindig tetszettek ezek a felnik, de jelenleg 17 colban nem engedhetem meg magamnak, biztos szép lesz ezzel is. Időközben kicseréltem a pollenszűrőt is aktív szenes került újra bele és egy klíma fertőtlenítőt is ellőttem. Egy hete Alfás barátommal megejtettünk egy komplett belső tisztítást is, meglepő volt hogy még a tisztának hitt helyekről is milyen kosz jött ki. Egyre jobb beleülni ahogy minden lassan a helyére kerül. Augusztus vége felé elkészülnek Rendes József által az új kézifék és váltó szoknyák is, sokat fog javítani az összképen. A jeleket kicseréltem feketére, mert az első nem volt a legszebb. Roll1983 cartárs megszponzorált vele :)

 
>> Szerviz2018-06-28

A négy napos Szilvásváradi pihenőnkről hazafele egy autót követve észrevettem, hogy kiégett a bal oldali tompítottam. Mielőtt otthonról elindultam Sopronba, vettem a Tescoban Osram Nightbreaker Lasert egy párat, 6990-ért és kicseréltem gyors. Pár napra rá a kuplung kiemelővilláján kicseréltük TZolival a perselyt gyári újra, így már befejezettnek tekintem a kuplung felújítást. Sokkal jobb érzetre mint volt. 4500 Ft volt.

 
>> Szerviz2018-06-18

195 856 km-nél 8756 km után megejtettem egy olajcserét, Selenia-t kapott, olajszűrő Bosch és új leeresztőcsavar. Majd 203 000-nél komplett kuplung szett, kettőstömegű, főtengelyszimering, váltóolaj és kuplung főhenger csere történt. Corteco szimering, Valeo kettőstömegű és kuplugszerkezet került beépítésre, a váltó Tutela olajat kapott, Alco légszűrőbetétet. Mivel az eddig is akadozó váltó nem javult, kutakodás után ki lett cserélve a kiemelőtengely karja is mivel hajlott volt, Még most sem tökéletes így rendelve lett persely is hozzá, később beépítésre kerül.

 
>> Szerviz2018-05-17

Valami kedves ember letörte a jobb oldali tükröt, a tatai bontóból pótolva lett. 20 ezer Forint volt, grafit színben , így fújni is kellett. Ezzel egyszerre az egy mosás alkalmával lepattant lakkozású első vonószem takarót is megfújtuk TZolival. Kapott egy Pioneer fejegységet is. Mikor beraktam, se kép se hang, ki kellett mérni a kábeleket, nem volt a csatlakozóban gyújtásra jövő 12V. Mikor kibontottam a középső panelt, kiderült, egy mókamiki korábban kihúzta a kötegből és egymagában lifeg a vége nélkül. Kapott egy csatlakozót és minden patent.

 
>> Szerviz2018-02-06

Mai napon melóból kifelé szórakoztatott az akksi. Konkrétan nem indult, egyre lassulótekerés és a végén csak a relék kattogtak össze-vissza. Asszonykahála égnek oda tudott ugrani a kis 147-el, TZoli rendelt egy Exide-ot a Bárdiban így hamar újra vidáman teker a kisautó. Persze hogy kellett valami, mivel ebben a hónapban nem akartam rá költeni :D Még korábban kicseréltem a törött pohártartós kis tárolót a műszerfalban, olaszbontó Tata volt ez is.

 
>> Szerviz2018-01-27

A kuplung légtelenítve lett még egy körben és közel tökéletes lett, ettől még ki lesz cserélve a főhenger is. Szétszedtem a klíma kezelőfelületét ha már kiszedtem a rádiót, mert nem működött rendesen a középső tekerő. A szokásos hiba volt, el volt törve a kis reteszelő pöcök tartója, kétkomponensűvel megragasztottam. Kitakarítottam fültisztító pálcikával a hőérzékelőt, szappanos vízzel és körömkefével megtakarítottam a tekerőket, féktisztítóval kívülről az évek alatt rárakódott zsírt. A pohártartó rész sajnos javíthatatlan, egyik oldal nem csillapít, a másik nehezen jár. Több helyen is törött, ez csere lesz. Megkapja a 156-ból a Pioneert, beépítőkeret van, bedugtam a csatikat, sajna valami nem ott van ahol kellene mert se kép se hang. Folyt. köv.

 
>> Szerviz2018-01-24

Igencsak bent fogott a kuplung pedál, így kiszedtem az akksi tálcát és nem túl szép látvány tárult elém. A munkahengerrel együtt sikeresen letörtem a konzolját, így kapott újat a tatai bontóból, Magnetti Marelli munkahengerrel egyetemben, ami volt a polcon elfekvőben. Sok-sok légtelenítés után használható az autó, de messze nem az igazi, így tervek szerint jövő héten kap egy TRW gyártmányú főhengert is. Castrol Dot 4-et egy literes bontatlan dobozt átvettem pajtástól, azzal lett feltöltve. Folyton visszadobta a felső holtponti jeladó hibát, így azt is kapott a bontóból. A check engine első indításra eltűnt. El van törve a kulcsház, néha nem érintkezik, így azt is hoztam. Később összepárosítom a mostani belsejével. Folyt. köv.

 
>> Szerviz2018-01-06

Igencsak maszáltak a lapátok, a jobbosnak csodálatos hangja is volt, így kapott két új Bosch Eco nevezetűt. Ilyenem még nem volt, majd kiderül mivel jobb az 1500-as csodáknál :)

 
>> Egyéb2018-01-03

Ma GT cartárstól megjöttek a rendelt matricák, sőt újfent több is, ezúton is köszönet. Gyors fel is raktam és a fényszóró izzókat is kicseréltem mert elég halovány teljesítménye volt eddig. Remélem beválik, Osram Nightbreaker Lasert kapott, eddig is Osram volt benne, valami sima nem növelt fényerejű. Megigazítottam az első jelet is, a mostani alatt ott volt az eredeti is, lebontottam sérülés nélkül, majd lebarbárkodtam a régit is, a végén kétoldalas ragasztóval visszaraktam ami felül volt. Nem a legszebb, a króm keret is kissé viseltes, idővel csere lesz szépre.

 
>> Egyéb2017-12-30

Miután a kormányt kicseréltem, a váltógomb már új, elkezdtem számba venni a teendőket. A sofőrülés lötyög, kicsit jobb idő lesz kiveszem és meghúzom a csavarjait. Kell egy komplett belső takarítás, csak tiszta autóban érzem magam maradéktalanul jól. Kell egy új váltó és kézifékszoknya, természetesen akkor azok is piros varrással lesznek. A váltókar körüli műanyagban nagyon csúnyák voltak a csavarok, némelyik feje rozsdás is. Vettem egy 8 darabos csomagot, kicserélgettem őket, kitakarítottam előtte a helyüket. Természetesen miután birtokba vettem a gépet vettem észre, hogy a könyöklő alsó burkolata is szétugrott, illetve elromlott a pohártartó ami eddig jó volt. Idővel szeretnék új fejegységet, még nem döntöttem el hogy megelégszem egy sima 1din mp3-as usb-s alappal, vagy esetleg 2din navis csoda kerül be. Majd kimatekozom.