Pénteken este érkezett a telefon hogy nemigazán akar elindulni a " Plutó " mert hogy így hívják nővéremék a kis narancssárga Puntót amit most vett a barátja. Az nem éppen jó mert szombaton azzal akartunk menni kirándulni Budapestre. Hmm najó 10 perc és ott vagyok. Be is értem hamar próbálom indítani alig akar tekerni. A kollégái az önindítóra tippeltek, de mondom azért próbáljuk meg bebikázni... hátha csak az akku szar. Alig ráraktuk a kábelt már indult is... Alfa a megmentő ;) úgy döntöttünk hogy azért elmegyünk azzal mert még jó volt a pálya matrica. raktunk bele másik aksit semmi probléma nem volt vele. Ami viszont feltűnt, hogy 130-as tempónál szinte semmi zaj nem szűrődik be az utastérbe Jó kis kocsi, de hát OLASZ ! :) okés csak 1.2 -es és 4 személyel jövő keddre gyorsul fel 130-ra de tényleg jó kis kocsi.Pesten kellemes napot töltöttünk el az idő is kegyes volt hozzánk. Sok mindent megnéztünk, sokfelé jártunk. Este érkezett a telefon miközben az Aréna plázában nézegettünk hogy itt Győrbe szakad az ónos eső... az F*a ... kicsit azért tartottam a hazaúttól mert mégsem az én autóm... de szerencsére semmi baj nem volt :) Jó kis nap volt !







Tettem a kocsiba pár " kényelmi" extrát, amivel nem az volt a cél hogy a kocsinak az értékét növeljem ( mivel semmivel sem növelné amúgy sem ) hanem hogy én jobban érezzem magam benne :) Szerettem volna rá ülésvédőt mert mostanában sokat van használva és nem szeretném ha kikopna az ülés... sajnos már kezd, de még nemvészes ezért vettem rá ülésvédőt. De akkor már miért ne legyen fűthető?? gondoltam :) Hidegek a reggelek.
Ezen kívül lett bele rakva egy Porral oltó is mivel sajnos az előző kocsim úgy gondolta hogy füstjeleket küld felém hogy valami nincsen rendben... akkor nagyon megijedtem hála istennek abból nem lett nagyobb baj.
Karácsonyra kaptam tesóimtól egy autós kompresszort , szivargyújtós jó kis cumó amivel fel lehet fújni a kerekeket ha esetleg valahol leeresztene.
A közeljövőben még szeretnék bele egy kartámaszt is mert az nagyon hiányzik. Csak nem tudom hogy 145 be van e gyári.
Tertmészetesen már egy ideje fent van a " hovatartozás" matrica is amit GT-től szereztem be még Alfacity-n.
Egyenlőre ennyi :D Jah és miközben mostuk az olaszokat hülyültünk kicsit a Sógor jelöltel és az új verdájával ;)
Km: 127 325







Már korábban felkerült az autóra, a led-es nappali menetfény. Úgy kaptam. Nem volt nehéz felrakni, gyors kötözővel rögzítettem az alsó rácshoz. Így olyan mint ha folyton mosolyogna :D. Már este is megismertek, tessék integetni :P :D. összeségében nekem tetszik :)
km: 127 045



Már egy ideje írogatok ide-oda hogy mit kezdjek azzal hogy alacsonyabb fordulatszámról való gyorsításnál csörög az autó... kaptam pár infót hogy a kopogásérzékelő lehet a ludas. Milyen szerencse van az udvaron egy 156 ts ...egyik barátomé... motorfelújításra vár. Megbeszéltem vele hogy had próbáljam ki az övével. Okés! Kivenni nem nagy kunszt berakni sem úgy hogy megvoltam vele 10 perc alatt. Elmentem egyet kerülni és nemhalottam a csörgést :):) Még nem kiabálok el semmit, majd meglátjuk. De azért biztató jelek :)Ha beválik akkor veszek bele egy újat. Plusz kapott egy külső belső mosást is az autó :) már ideje volt :) Tisztán sokkal szebb.
km: 126 010
ui: Sajnos megmaradt a csörgès.nyomozunk tovább... talán trafo... vagy gyertya... nemtudom. remèlem hamar kiderül.





Megtörtént az aktuális olaj- és szűrőcsere. Természetesen ismét Selénia került bele. Általában ez a művelet maximum 1 óráig tart... hát nálam ez 3 napig tartott... mivel még az előző olajcserénél vettem észre hogy a karterba nem sok menet van.
Akkor mivel jobb nem volt, megtette az unixos paszta is, de idővel elkezdett csöpörészni. Most rákészültem a cserére. Leengedtük az olajat, és elvittem a csavart mintának a munkahelyemre, ahol nagyon pöpec csavart csináltak nekem ! Köszi!! Egy mérettel nagyobb lett a csavar és adtak hozzá menetvágót is. na akkor munka után irány a garázs belevágtuk a menetet. OKÉÉÉ mehet bele a csavar... vagy.... ?!? alátét??? na f*sza... azt nem hoztam... Másnapra hoztam megfelelő rézalátétet, betekertük a csavart és kész ! Felraktam az új szűrőt , ment bele az olaj és végre készen vagyunk !
Majd jövő év elején kap xado-t is mert csak jókat halottam róla !
Ja és kösz a türelemért Dzsozy ! :D
Km: 125 300





Kicsit unatkoztam itthon, és azon törtem a fejem hogy mit lehetne csinosítani a kocsin. Eszembe jutott hogy van nálunk a cégnél egy polír gép amit még ki sem próbáltam. Kerestem egy alanyt amin kipróbálhatom. Hát ez lett belőle. Nem tökéletes, de nem is egy profi polír gépen csináltam. Fixen van rögzítve és így nehézkes volt a részleteket megcsinálni. Nekem tetszik, kicsit feldobja a motor teret. :)



Itt a hétvége, és szántam egy kis időt a kocsira. Kipucoltam a szívócsövet, Légtömegmérőt és a fojtószelepet is, bár meglepően tiszták voltak. Olajszint ellenőrzés, minden OK :) Már régóta nézegettem az első pajzsot hogy fakul, fakul és egyre fehérebbnek tűnik. NA lássuk miből élünk :):) A felni festésből maradt még fekete festék, ne vesszen már kárba... :) Meg tisztítottam körberagasztottam 3 réteggel elfújtam. Hagytam megszáradni és kész! Nekem nagyon tetszik a végeredmény.





Közeleg a tél, gondoltam lemászok a kocsi alá és körülnézek, hogy mégis milyen állapotban van. Bár másztam már le párszor, de mindig éri meglepetés az embert. Már kezdett aggasztani az olajfogyasztása a kocsinak ( kb 1,5l / 10.000 km ) de láttam hogy kb fél liter biztos hogy az aszfalton végezte, eddig bírta az olajcserekor mókerolt leeresztőcsavar. Sabaj! úgy is mindjárt megint olajcsere majd orvosolva lesz ! El van még törve egy kipufogó felfüggesztő bilincs, és el van rozsdásodva az egyik első motor felfüggesztő.... wtf ?? azt hogy? mikor a másik oldalon semmi baja? mellette ott van a klímakompresszor, lehet hogy szivárog ? és a gáz miatt rohadt el ? Még menthető mert felületi rozsda, de nyáron mindenképpen meg lesz nézetve a kompresszor. JA és mit keres GM lambdaszonda a kocsiban???!! tudtommal nem is lehet kapni ilyet alfához... Bár nem vettem észre rendellenességet a működésben akkor sem bele való! Ez is orvosolva lesz majd, de most első a kopogásérzékelő cseréje lesz, mert gyorsításkor meleg motornál becsörög mint anno az 1200 lada...
km: 123 800
Átlag fogyasztás: 7,2 liter





Délelőtt kicseréltem a termosztátot végre... :) Már ideje volt ! Mikor megvettem az autót hazaúton kiderült már hogy cserés, csak valahogy minden más fontosabb volt, és nem volt vészes mert nyár volt. De most hogy bejöttek a hidegek bekómált a mutató és alig akart 50 fok fölé menni. Fűtésem úgy ahogy volt., de nem halogathattam már tovább a cserét. Facet márkájú került bele ez is Olasz! :) A csere kb 1 órát vett igénybe, nem volt nagy cucc! A csere után a mutatót mint ha odaszögelték volna 90 fokhoz :)





- " Dejó ez Diesel ? :) " Hangzott el jó párszor a kérdés mikor a kocsimat nézegették a rokonok , ismerősök ! Erre a válasz csak annyi volt ... " őőő... nem ... ez sosem volt Diesel bármennyire tűnik annak " . Na ezt a párbeszédet már kezdtem unni, és már engem is nagyon zavart hogy Diesel hangja van, és hogy meleg motornál gyorsításkor enyhe csörgés hallatszik , ezért el is látogattam Laci barátomhoz hogy cseréljük ki a vezérlésmódosítót. Dzsozy cartárstól kaptam egy használt ám de jó állapotú módot. Innen is Köszönöm !! Régi ki új be , utána csak finom duruzsolás... :) Ha már szerelőné volt a verda át is nézettem rendesen mert nálam még nemigazán volt. A jó hír hogy teljesen rendben van az autó futóműve és a fékek is. :) a Vezérlésben meg nem lehet több 20 000 nél.! Az előző tulaj esküdött rá hogy cserélve volt kompletten, igaza volt :) Ennek azért örülök annak viszont nem hogy a csere után az enyhe csörgés gyorsításkor megmaradt ... :(:(:( Valaki valami ötlet ?? :)


