Mutasd

>> Szerviz2025-05-30

A nyekergés nyomába indultam. Felső lengőkarra gyanakodtam, hiszen a stabilizátor szilentjeit nem olyan rég cseréltem lila műanyagra.

Emelőre fel. Kerék le, stabpálca leköt. Na megvan a forrás. Mégis a rúd a ludas. Visszanézve a képeket, a nem is olyan rég 4 év 2 hónappal és 40 ekm-rel ezelőtt volt.

Szóval ez a lila műanyag sem bírja tovább a gyári szilentnél, de legalább a rudat nem ette meg. Később vissza tudom tenni a gyári gumit újabb 40 ekm-re. De most egy komplett új rudat kap. Még jó, hogy annak idején 2 GTA stabilizátort vettem.

Pár meglepetés azért még adódott ezen kívül. Jobb belső féltengely gumiharangról a bilincs eltűnt. A vezérlés műanyag fedelének egy csavarja szintén. Az alsó hűtő cső már tűréshatáron kívül eresztette a fagyállót. Nem halogathatom már tovább a javítását.

Kornél felajánlotta, hogy üregvédelemben, fényezés javításban számíthatok Rá. Most, hogy emelőre került az autó el tudott jönni ezzel foglalkozni. Lebontottuk a dobbetéteket és kiszedtük a gumidugókat. A kasztni jó álapotnak örvend. Nagy beavatkozás sehol sem szükséges. Érdekes, hogy a bal küszöbben egy cső húzódik. Először tákolásra gondoltunk, de gyári megoldásnak tűnik. Talán az oldal ütközés elleni védelmet hivatott erősíteni.

Amíg Ő a vegyszerekkel ügyködött, én nekiestem az elejének. A bölcső leengedése már rutinfeladat. Kipufogóhoz tömítés mindig van bekészítve. Más nem is kell. A felsorolt teendőkhöz az alkatrészek korábbról megvannak. Felső lengőkarokból gyárit vettem még anno. A gömbfej kopása miatt cserélem azokat is. Az előző szintén gyárit 110 ekm-rel korábban kapta talán 2012-ben.

Egy hidraulikus váltóemelő viszont jól jönne a meglévő mellé. Kényelmesebb lenne a motort tartani vele.

A leömlőkbe benézve látszanak a lambda szondák. Tiszták, már nem kormosak, mint korábban. Látszik is a csökkenő olajfogyasztás.

A végére hagytam a kényes részét. A háromágú vízcső már minden végén eresztette a fagyállót. A termosztát ház csonkja tele volt rózsaszín lerakódással és csekély kráterekkel. A kiegyenlítő tartály csonkja sorjás volt. A hűtőnél pedig a műanyag idom és a cső között szivárgott.
Az alu házat a helyén 500-as papírral felcsiszoltam, a műanyag sorját eltávolítottam és egy új Impergom csövet raktam fel, bízva abban, hogy gyári bilincses műanyag idomnál nem fog ereszteni.

Az előző 2 cső Malo volt (egyszer már cseréltem, szart szarra) azon az idom is máshogy volt öntve. Legyen jó végre.

A kerekeket a két tengelyen megcseréltem. Az elsőknél a belső fele láthatóan jobban kopott. Mentek hátra.

Az autó pöpec lett. A pöttyözés sokat dobott a megjelenésén, köszi Kornél!
282588 / 9384 km