Mutasd

>> Autóápolás2012-08-12

Valaki kifejezte az irigységét vagy nem tetszését és elhelyezte szignóját a motorháztetőn. Elképesztő, hogy manapság még vannak ilyen primitív emberek. Legalább a sárvédőelemre ne karcolt volna. Rosszul esett :(

>> Egyéb2012-07-11

Olvasva a fórumon a diagnosztikával kapcsolatos hozzászólásokat, fellelkesültem és 06.30-án vettem az ebay-en egy kapcsolós VAG KKL kábelt. Alkalmi vétel volt. Próba szerencse licitáltam, hátha megkapom olcsón és végül 12 USD-nél állt meg az összeg +3 a posta. 07.10-én érkezett meg a csomag egyenesen Hong Kongból. Néha komolyan meglepődöm, hogy más országok postája mennyivel gyorsabb és egyben olcsóbb is, mint a magyar.
Próba talán hétvégén.

>> Szerviz2012-07-08

Amikor javíttattam a karosszériát egy dobbetét patentet eltörtek. Eddig halogattam a pótlását. A múltkori bontó látogatásom alkalmával sikerült egy patentet épen kiszednem, azt próbáltam meg bepattintani a helyére.
Amikor megmozgattam a betétet kihullott pár göröngy föld. Na ezt nem hagyhattam figyelmen kívül, ezért alánéztem. A nagy melegben a patentok könnyen jöttek ki, hamar kiszedtem a betétet. Csak kiszárad sárból két lapátnyit söpörtem össze és legalább még egy lapátnyit mostam ki a zugokból. Szerencsére komolyabb korróziót nem okozott.
A dobbetét közepén (beszerelve a legmagasabb pontján) kisebb szakadást és pár lyukat vettem észre. Nem tudom mikor és főleg hogyan keletkezett.
Egyelőre nem javítgattam, csak visszatettem a helyére. Szerintem az a temérdek sár az eddigi 8 év használat során került oda, nem csak az utóbbi egy évben. Szóval megteszi. Talán megnézem a bontóban, van-e ép betét.
Nem készítettem képet, mert nyakig sáros voltam. A bal oldali betéttel nem foglalkoztam, de az ki is lóg a perem alól, szóval még rosszabb lehet.

>> Szerviz2012-06-15

A bal hátsó kilincs már vételkor törött volt, de hanyagoltam a hátsó ajtó ritka használata okán. Most, hogy bővült a család a hátsó ajtót is gyakrabban kell nyitni, így a kilincs cseréje mellett döntöttem.
A helyi bontóban sikerült alkudnom egy jól működő darabra. Kissé kiszívta a nap a műanyagot és nagyon virított volna a fekete fényezés mellett, ezért lefújtam matt fekete festékkel.
A csere menete egyszerű volt és gyors. Ajtókárpit le, két imbuszt kiteker, rudazatot kiakaszt, cserekilincs beakaszt, imbuszt becsavar, ajtókárpi vissza a helyére. Egész jó lett.

>> Szerviz2012-05-04

Mostanában keveset használom az autót, akkor is csak városban rövid távokra. Hétfőn elég meleg volt ahhoz hogy bekapcsoljam a klímát, ekkor vettem észre, hogy a hűtőventilátor nagyon pörög. Teljes fordulaton ment, az első fokozat nem működött.
Hazaérve megnéztem. Az első fokozat reléje kattant, tehát az ellenállás környékén lehet a gond. Olvastam már korábban a fórumon, hogy valakinek volt már ezzel problémája, Nála letört az ellenállás lába. Nos nálam nem ez volt a helyzet. Ránézésre egyben volt, csak kissé megmelegedett. Leégett a felirata, és megrepedt a kerámiabevonat, de az értéke stimmelt.
Van viszont egy hőbiztosíték az ellenállás alatt (szintén ponthegesztve), amelyik szakadt volt. TF=184C van ráírva, tehát nagyon melegnek kellett lennie, hogy kiolvadjon. A nagy meleg okát sajnos nem tudom. Megmértem a motor áramfelvételét mindkét fokozatban: 1 - 9,5A 2 - 13,5A.
Mivel a motor adatait nem tudom, ez a mérés alapvetően nem mondja meg hogy van-e valami gixer. Egy oldalon azt olvastam 312W a teljesítménye, de ezt sokallom.
Minden esetre kicseréltem a hőbiztosítékot, csavarkötéssel rögzítettem és most működik az 1-es fokozat.
Ez volt eddig a legolcsóbb hibajavítás :) Hőbiztosíték 130Ft, csavarok 20Ft.

>> Szerviz2012-02-24

Utólag kijelenthetem, hogy a mai napon kijavított hiba már az autó megvásárlása előtt is megvolt. Csupán nem ismertem fel az erre utaló jeleket, mivel nem voltam tisztában a helyes működéssel.
Csak a véletlennek köszönhető, hogy fény derült erre a rendellenességre és csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt komolyabb baj.
Az első jel az volt, hogy a csomagtér világítása csak akkor működött, ha nyitva volt egy ajtó is. Kissé szokatlannak tartottam, de azt gondoltam ezen spóroltak az olaszok.
A második jel az volt, hogy bekapcsolt fényszóró mellett hátramenetbe kapcsoláskor bekacsolódott a ködzárfény. Furcsállottam, de ki tudtam kapcsolni a gombjával, így hát nem foglalkoztam vele többet.
A harmadik jel a riasztó esetenkénti bekapcsolódása volt a csomagtérajtó lecsukásakor. Gondoltam a riasztók már csak ilyenek, szoktak hülyéskedni.
A negyedik jel, vagy ha úgy tetszik a ráadás a rádión keresztül szólított meg. Persze csak képletesen, hiszen épp az volt a feltűnő, hogy nem szólalt meg amikor ráadtam a gyújtást.

Nos ekkor jött el a pillanat, amikor a hiba keresése nem tűrt halasztást többé. Bár az igazság az, hogy ezzel meg kellett várnom a délutánt, mivel az otthoni számítógépen volt a szerelési útmutató. Amely ugyan francia nyelven íródott és a képek is alacsony felbontásúak, de mégiscsak jó segítségül szolgál nehezebb napokon.
Ebből tudtam meg, hogy a rádió két olvadóbiztosítóval (F10, F1) van kapcsolatban és az F1 jelűn keresztül kapja meg a gyújtás jelet. Tehát először célszerű azt ellenőrizni, de csak másnap, mert nagyon hideg van már estefelé.

Reggel persze rohanás, nehogy elkéssünk a munkából, majd ebédszünetben ránézek arra a biztosítóra. Ehhez a művelethez szükségem volt egy kombinált fogóra, mert kézzel egyszerűen képtelen voltam kiszedni. Miután kijött a helyéről, megállapítottam hogy kiolvadt. Még jó, hogy van tartalék a biztosítótáblában, így rögtön pótolni tudtam. Láss csodát, működik.
Rendben. megtaláltam a rádió hallgatásának okát. Na de miért olvad ki az a biztosító? Már kezdtem aggódni, hogy rámszabadul a sokat emlegetett rejtett elektromos hibák hada, és végül megpatkolt biztosítók közepette egy tűzoltókészülékkel az anyósülésen fogok közlekedni rettegve, mialatt a sárga angyal száma pereg a szemem előtt.
Délután újra megnéztem a szerelési útmutatót, milyen áramkörök kapcsolódnak még az F1 biztosítóhoz. Végül is semmi különös, csak olyan jelentéktelen fogyasztók, mint a féklámpa (!), a tolatólámpa, az ABS meg a rádió.
Szóval másfél napig féklámpa nélkül közlekedtem, bravó.

Ezek után tegnap reggel az történt, hogy álltam ki a garázsból. A csomagtartó nyitva (mert a feleségem még nem ért le és a táskáját úgyis hátra teszi, ne kelljen kétszer nyitni az ajtót), indítom a motort. Minden rendben, rádió is bekapcsol, ám amikor hátramenetbe kapcsolom a váltót, a rádió elhallgat. Szuper, ismét nincs féklámpám, kiolvadt az F1-es - futott át az agyamon és még nem vettem 10A-est hogy kicseréljem.
Féklámpa nélkül mégsem mehetünk, gyorsan betettem helyette egy 15A-est, ideiglenesen megteszi.
A jó az egészben az, hogy a hiba nagyjából behatárolva: tolatólámpa. De az hogyan?
A fórumon kaptam a tippet, hogy a csomagtérajtóba átmenő vezetékekkel lesz a gond. Még aznap délután kibányásztam a helyéről, nem volt nehéz. 11 patent rögzíti a burkolatot a fedélen és 4 (nekem 3 van meg) a csomagtartó felső részén. Maga a vezeték szörnyen dzsuvás, a gyári bandázs ragasztója kivált a köteg felületére. Ennek ellenére némi undor kíséretében gyorsan kijött a helyéről.
Első ránézésre nem látszott a baj, eltakarta a gumiharmonika. Azt félrehúzva viszont nyilvánvalóvá vált a probléma forrása. A vezetékek mintha elnyíródtak volna, a nyolc szálból három konkrétan szakadt volt, háromnak csak a szigetelése tört el. Mindössze kettő volt ép. Nem csoda, hogy furán működtek a dolgok. Három hete voltam műszaki vizsgán. Ott minden világítást ellenőriztek, minden jól működött. A bandázs csukott csomagtérajtónál úgy rögzítette a vezetékeket, hogy megfelelő kontaktus alakult ki. Azonban nyitott ajtónál a vezetékek szétnyíltak, könnyen kialakulhatott egy zárlat.

Szerencse, hogy nem történ komoly baj ebből. Szerencse, hogy a féklámpa nélküli közlekedésem során nem jöttek belém. Szerencse az is, hogy nyitott csomagtérajtóval tolattam és így kiderült a turpisság. Különben lehet, még ma is a szokatlanul működő csomagtér világítással, a tolatáskor bekapcsolódó ködzárfénnyel és a rakoncátlankodó riasztóval élnék együtt.

Egy új kábelköteg 14eFt-ba került volna, a bontott köteg szintén hibás lehet, így hát pár centi vezetékkel és némi forrasztással egy óra alatt orvosoltam a problémát. Most már újra jól működik minden.

>> Szerviz2012-02-14

Az autó Bálint napja alkalmából megkapta az új olajat és olajszűrőt. Még egy kevés fagyállót kellett a tartályba tölteni, hogy a max jelölésnél legyen a szintje. Jöhet a következő 10ekm :)
160137km

 
>> Egyéb2012-02-03

Az autó sikeres műszaki vizsgát tett, de a gép az első lengéscsillapítók cseréjét vetítette előre. Némi üröm az örömben, de majd látjuk.

 
>> Szerviz2012-01-28

Közeleg a műszaki vizsga, ezért elvittem az autót átvizsgálásra, hogy ne érjen meglepetés. A kézifék eltérése a határon kívül esett (32%), amit sejtettem is, mert a bal oldali bowden "rövidebb" volt a jobb oldalinál és a kar nem állt alaphelyzetbe kiengedéskor. Cserélni kell mindkettőt.
A jobb első lengéscsillapító elsőre nem felelt meg, másodjára viszont igen, azzal nem lesz gond. Ennek örülök.

Szóval szombaton száraz idő volt és napsütés, nekifogtam a cserének.
A ház előtt van egy folyóka az út szélén (30-as övezet). Föléálltam az autóval plusz a hátsó kerekek alá tettem két 7cm-es fatéglát, így kényelmesen alá tudtam feküdni.
Kéziféket behúztam, majd a féknyergeken lévő kar ütközőjére ráhúztam egy-egy dugókulcs bitet (19-es és 23-as, a különbség miatt) ami pont befért a kar és az ütközője közé. Ezután kiengedtem a kart és lazítottam a bowdenen, amennyit csak lehetett. Így könnyen ki tudtam akasztani a bowdeneket, csak egy 10-es kulcs kellett az egy-egy rögzítő fül oldásához és mehetett fel az új bowden.
Beállítás után szemmel láthatóan egyformán mozog a két kar, szerintem nem lesz gond a műszakin.

>> Szerviz2012-01-06

A légzsák visszajelzője már egy ideje világított. Az autó megvételekor kezdte, akkor mondták a szervizben, hogy a függönylégzsák az oka és a csatlakozó kontakthibája okozza, csak azt nem mondták meg hogy hol van. Én meg az ülés alattiról tudtam, azt be is fújtam, persze semmi változás.
Azután, amikor Franciaországba utaztunk, nem világított. Se odafelé, se visszafelé nem volt gond. Itthon persze újra elkezdte. (Így utólag látva a vezetékeket és a fityegő csatlakozókat gondolom az utazáskor a csomagok szerencsésen megnyomták a csatlakozót, és jól érintkeztek. )
Városi használatban van az autó, 1-2 hetente egyszer pár km, nem foglalkoztam a légzsákkal. De egy hónap múlva műszaki vizsga, és a fórumon is többen felvetették a témát, gondoltam utánajárok.
A fórumból megtudtam (köszönet ystuc és zalan cartársaknak), hogy a függönylégzsák csatlakozója a csomagtartóban leledzik, hát elkezdtem keresni.
Kiszedtem a kárpitot. A bal oldalon nem találtam sárga kábelt, a jobb oldalon viszont kettőt is :) Továbbá megtaláltam a tankfedél sosem látott nyitózsinórját is.
A sarukat egyesével kiszedtem a műanyag házból és egy órás csavarhúzóval kicsit beljebb hajlítottam a három fülét, majd befújtam kontaktspray-vel.
A kárpit visszarakása előtt ellenőriztem a munkám: a második gyújtás rákapcsolásra elaludt a légzsákvisszajelző. Siker :)
Amikor raktam vissza a kárpitot, feltűnt egy műanyag fedél a jobb oldalon. Már korábban leszedtem egyszer, amikor a zsinórt kerestem, de nem volt mögötte semmi. Csak most értettem mire szolgál. A függönylégzsákok csatlakozóját a hátoldalára kell pattintani. Így könnyen hozzá lehet férni, valamint rögzítve van, nem csak úgy fityeg, mint eddig.
Gyanítom, a riasztó beszerelésekor szedték ki a kárpitot és nem rakták vissza a helyükre a csatlakozókat és a zsinórt sem. De ez mindegy is.
Valamivel több, mint egy órát vett igénybe a művelet. Ha ne adj isten még egyszer előjön, elég kifordítani a kis fedelet úgy csak pár perc.