Tagok >> liusz >> 156 2.5 V6 >> Blog
- Típus:156 2.5 V6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Kozmosz kék AR428
2018. novemeber 20-án hoztam el az autót nyolc hét várakozás után Hódmezővásárhelyről. Ennyi időbe telt a honosítás a svájci import után. Utolsó pillanat volt amikor még nyugaton szabadultak a gyönyörű V6 156-októl. Szerencsém volt és számomra a legszebb 2A szériás darab lett. Persze lehet, hogy hosszú távon nagyobb szívás lesz az újabb elektronika generáció.
Tetszett, hogy megkímélt volt, csak a jobb hátsó ajtót javították, nem tetszett, hogy szárnyat csavaroztak rá. Remek hétvégi/túrázos gép. 179600km
Mi is történt vele eddig?
2019 alapszervíz, vezérműszíj és görgők cseréje, ezt kivételesen mesterre bíztam, Precíz üregvédelem, kis javítás a jobb hátsó küszöbvégen, ezt is szakember csinálta. Az alját wax-szal átkentem. Új motorvédőt kapott, felfedeztem , hogy a hátsó futómű hossztartók belülről gyanúsan elgyengültek korrózió miatt, ez még a festett nem a horganyzott gyári kivitel volt, újakat kapott. Pár alkatrészt szintereztettem (hűtő alatti konzol, ventilátorház, akkutartó)
2 nagy túra, családi nyaralás Horvátországba
2020 szereztem egy színazonos csomagfedelet (meg egy színazonos jobb hátsó ajtót is), azonnal lekaptam és bedobozoltam a szárnyas csomagfedelet, motorbak felújítás, motor szintezés, féltengely gumiharangok
4 nagy túra, jópár kisebb
2021 bordásszíj feszítők, a mester nem vállalta a megbontásukat, engem is a csikorgó bordásszíj kényszerített a műveletre, szerencsére nem volt menetkárosodás, megúsztam, első kísérletek a 16" -os kerékkel
5 nagy túra, számtalan kisebb
2022 fék felújítás: első nyergek felújítása, féknyergek festése, új fékcsövek, új tárcsa, betét
Áttértem a 16"-os kerekekere a 17"x8" helyett, friss sport gumiabroncs, júliusban volt az autó húsz éves, és akkorra elértem vele az első közös 20 ezer kilométert
4 nagy túra, számos kisebb, Alfa City
2023 1 nagy túra, pár kisebb, a srácokkal betervezett/itiner szintig kidolgozott Selmecbánya környéki felfedező túrát elmosta az ősz, remélem tavasszal összejön!
205204Km
eddig mindösszesen 25604 közös km







Precízen lemostam, gyorsan míg világos volt leszárítottam Izsák felé. A városban korábban mentem, így az olaj már meleg volt. Vette a fordulatot.
~35km

Veszprémben volt jelenésem, gimnáziumi osztálytalálkozó. Kicsit háttérbe szorult a V6 ebben a szezonban, valahogy mindig az öreg GTV felé billent a mérleg.
Most kapott egy lehetőséget a gyönyörű bódéba épített kis hatos busso a kilencvenes évek autótechnikájával.
A délelőtt alkalmas volt egy kisebb bakonyi bejárásra, alfistarg78 barátom is csatlakozott Kecskemétről.
Korán indultunk, hogy legyen idő teljesíteni a tervezett útvonalat. Az 52-est kihagytuk, az egy rettenet, inkább egy 20-assal hosszabban, Izsák, Csengőd, Akasztón keresztül mentünk. Csak Solt előtt van úthiba és forgalom. Reggeli Solton a Kurta Kocsmában. Cecéig sokan nyüzsögtek az úton, ez várható volt 9 óra környékén. A 63-ason Székesfehérvárig, majd Bodajk, Szápár. Tés felé a szerpentint megnéztük háromszor, sajnos egyben nem tudtuk a 3-4km-t megtenni. Majd Tés-Bakonynána-Alsópere-Olaszfalu-Zirc, ez szerencsére elég nyugodt volt. Zirc-Bakonybél, egészen a Hubertlaki-tó bejáratáig, ahol megfordultunk. Ezen a részen mindenki is élvezte az utolsó nyári napot ebben a szezonban. Azért megtaláltuk a módját egy kis élvezetes autózásnak.
Hárskút-Nagyvázsony. Utána egyedül folytattam az utat Dörgicse-Pécsely-Balatonfüred-Tihany-Balatonfüredre. Pécsely előtt a Kakas-hegyről a balosok lefelé és utána öregapám birtoka előtti egyenes szakasz emlékezetes volt most is és nem csak azért mert ott tanultam meg motorozni. Füreden első sorból nézhettem a szüreti felvonulást majd negyed óráig. Kicsit késésben voltam már, onnan fél perc a szüleim háza.
A szombat nyüzsgős errefelé, hétköznap érdemesebb lehet menni.
Másnap haza, Dunaföldvár-Akasztó-Izsák-Kmét.
Az autó remek, mint mindig, csak tartsa az ember észben melyik fokozatban van, forogni szeret, menni nagyon akar. Foglalkoztam a pedálkezeléssel, fékezéssel. Alapvetően itt csak a fordulatszám szinkronizálásra kell a gázfröccs, nem kell duplakuplung, kicsit más az időzítés, és bátrabban is kell a gázba rúgni, egyrészt lassabban ugrik a fordulat, másrészt hamarabb kifogy a lendülete (perdülete) mint az öreg nordnál. Ennél az autónál sarok talppal kell gázra pöccinteni, a 105-ösnél inkább a lábfej oldalával. Idővel előjöttek az idegpályák emlékei, újra belejöttem. Párszor kipróbáltam a jobbról ballábra fékátvételt, néha az is kellhet, jó ha megvan az is a kelléktárban. Továbbra is egy kellemetlenséggel szembesülök, hogy erős gyorsításnál vacakabb úton nagyon kóvályog az autó, hiába raktam vissza a gyári ET-s 16”-os kerekét. Nyilván az elsőkerekesség az alapvető oka, de nem tartom kizártnak, hogy az ültelés tovább rontja ezt a tulajdonságát. (Az alap 159-ből elég jól kigyomlálták ezt.) A rövid felső lengőkar nagyon progresszíven küldi negatívba a kerékdőlést, növeli az utánfutást, viheti a talppontot, az meg növelheti az elkormányzási hajlandóságot. Érdekelne milyen lehet gyári állapotában. Lassan visszakanyarodok oda, hogy csak egy tuning kell erre az autóra, a szolid sportkipufogó. (korábban a szárnyat, meg a 8”-os kereket félretettem már) Ez a kipufogó egyébként olyan, hogy 100-nál lehúzott ablaknál már szinte nem is hallani semmit a motorból, a hajtáslánc meg olyan selymes, alig érzékelem hol állunk éppen. Az öreg GTV-t nyáron lehúzott ablaknál is tudja az ember követni, a vibráció, motorhang jobban segít, nincs olyan hogy kis bambulás és elfelejtek visszakapcsolni. Érdekes volt még tovább ízlelgetni az első és hátsó hajtás adta különbségeket. A lényeg, hogy a 105-ös közel hatvan éves technikája alacsonyabb sebességnél adja az összességében markánsabb impulzusokat, ezért vidéki utakon autózásra nekem nagyobb élmény, továbbra is a szívemhez közelebb áll.
Nagyszerű autók.
Mindösszesen 629.2 km.
205139km
kép1 erőgyűjtés a tési emelkedő előtt
kép2 nyárvégi gesztenyefasor Alsóperéből
kép3 füredi Szüreti Fesztivál



A Kisfityó műszaki nélkül, az éves sátortáborozáshoz a fuvart a V6 biztosította.
Kmét-Vadkerti-tó-Kmét

Picit megmozgattam a kerekegyházi bekötő úton. Kanyar nincs. Utána Ágasegyháza felé a szokott bekötőig. Két kanyar oda, két kanyar vissza. Repült.
4 valamirevaló kanyar/45km. Eszembe jutott a felvideki túra - nem véletlenül.

Kmét-Izsák-Orgovány-Jakabszállas-Kmét
~70km
Pompás kis gurulás volt. Repült.
Na most már elég. Miért koppan valami előre-hátra irányváltást követő fékezés közben? Csak a fékbetét lehet. Azannyát, mindkét oldalon elhagytam a féknyereg rugót. A régit szereltem fel legutóbb mikor betétet cseréltem, mert könnyen felment. Műhiba. Szépen fent is fogott a fék. Megtaláltam amit akkor be kellett volna tennem és beépítettem. Az új erős rugó jobban megnövelte a felfektetési utat, beljebb fog a fék.. Elrontotta a begyakorolt fék-gázpöccintési mozdulatot. Valamit tenni kell.