Dozer - főkép
>> EgyébAlfa 155 Q4 // 2012-02-08

Nem volt sok időm, ezért most írom.. meggyógyult a gép egy hét alatt :) Már volt azóta némi kilinccsel előre autózás a hóban.
Szeretem ezt a ribancot, pedig rendesen megvezet!

 
>> EseményAlfa 155 Q4 // 2012-01-18

Nahh van pár percem, leírom a történéseket.
Először is THX Gery-nek a gyári rugókért, visszaemeltem a vasat eredeti magasságba.
Ha már szétkaptam, új lengéscsillapítók, új toronycsapágyak. ;)
Örültem mint majom a farkának, hogy nem csókolgatom az aszfaltot végre minden bukkanónál. :))

Egy hónap múlva, december végén egyszer csak dadogás, 2 hengeres üzemmód. :(
Diagnózis:
1-es és 2-es hengerben elmúlt a kompresszió :O
Az előzetes várakozással egyező látvány tárult a szemem elé a szétszerelés után... átégett a csodálatos utángyártott hengerfejtömítés.
(MénemhallgattamGeryrehogyaCometicetkellmegvenniésnemutángyártottszart!!!)
Megrendeltem a Cometic tömítést, csavarokat, meg ha már szét van szedve, a vízcsövek nagy része is megújul.
Apropó... mondtam már, hogy orbitális szopás szerelni a Q4-et? :D
(Vagy csak az én kezem nagy, vagy a motortérben kicsi a hely :S)

 
>> EseményAlfa 155 Q4 // 2010-08-14

Projekt: Műszaki vizsga.
Status: Done.

:DDDDD
Újabb két év legális rosszalkodás :DD

 
>> SzervizAlfa 155 Q4 // 2010-08-11

Új hátsó féktárcsák és betétek... persze összerakáskor eltéptem a kézifékkötelet... ÁÁÁáááááá!!
Kézifékkötél megrendelve... költséget nem számolom ismét.

 
>> SzervizAlfa 155 Q4 // 2010-07-12

Hétvégén megvolt az olajcsere, 5,5L Motul 300V Le Mans 20w-60. Eddig csak jó tapasztalatok, az idő eldönti majd :))

Most valahogyan hozzá akarok férni az ECU-hoz, nem ártana egy diagnosztika :))

 
>> EgyébAlfa 155 Q4 // 2010-07-06

Hallgattam mint a hal ismét, de érhető mert autózok folyamatosan :DD ... első start óta 1000 km felett járunk, jól viselkedik a gép. Olajcsere következik, a nagymester autósportos tapasztalatára alapozva MOTUL 300V Le Mans 20w-60 (nem óccsóóóó :(( ) lesz szerintem, a 20w miatt nem aggódok max tovább melegítem ha hideg van :))

A kezdeti aggodalmam, hogy lusta alacsony fordulaton, eloszlani látszik ahogy járódik be a vas egyre jobb :)
Vannak gyerekbetegségek, váltóolaj - szivárgás (megoldom hamarosan) a motorháztetőt meg nem jól raktam vissza, meghúzom a kart és nem nyílik... csak ha valaki megemeli picit :DDD béna vagyok úgy látszik de megoldom ezt is :)

Turbónyomás jelenleg max 0,5 bar - ezen emelünk majd cseppet - ha valakinek van költséghatékony megoldása erre (esetleg belülről állítható.... :D) az ne legyen rest megkeresni ;) -

 
>> EgyébAlfa 155 Q4 // 2010-06-10

Az elmúlt egy hétben haladtam ismét apránként. :) Motor a helyén, hajtáslánc összerakva, futómű szintén. Új intercooler befaragva a helyére, sok kis biszbasz összerakva... autósboltban kisebb vagyon otthagyva utolsó pár alkatrészre és folyadékokra... :P

Ami hátravan: Hűtő és zárhíd, valamint pár vízcső majd életvíz és egyéb testnedvek beöntögetése aztán próbastart. :)))
Már alig várom, hogy vége legyen a melónak és nekieshessek :D

 
>> EseményAlfa 155 Q4 // 2010-06-04

Kicsit elhanyagoltam mostanában ezt a blogolás dolgot. Dióhéjban... megérkezett olaszoktól a motor (két hónap várakozás után), ami olyan állapotban volt, hogy beépítés után biztosan sokáig szolgált volna (egy kipuff oldali vezérműtengely cserét követően).
De persze nekem neeeeeeemmm... gondoltam. Gyorsan mint a villám... csapágyazzuk meg, plusz ha már veztengely csere akkor hengerfejet is újítsuk fel.

Ahogy én azt elképzeltem.. :S Blokk + HF gépműhejben letámaszt, majd várakozás.
Természetesen amíg nincs vezérműtengely nem tudnak vele haladni. Gépműhely főnöke ígérte, hogy szereznek veztengelyt. Persze múlt - maradt a dolog, mindig csak jövő hét.... vagy utána való hét. Pfff
Végül pár hónap után nyakamba szedtem a lábamat és beszereztem ami kell.
Így elment egy év a szétszerelés óta, de hát ez van... közben a motor meg is lett gyűrűzve, tehát majdnem minden új rajta.
Május közepén végre hazahoztam a főbb darabokat a gépműhelyből, és elkezdődött a legózás. Szimeringek, szíjak, csapágyak is újak lettek.
Most éppen beemelésre vár a motor, rajta van minden ami szem szájnak ingere... váltótól, a szívósoron át szervószivattyúig minden.
Szóval itt tartunk... remélem nemsokára dübörög a gépezet :))

Képek: coming soon..

 
>> EseményAlfa 155 Q4 // 2009-03-17

Hír érkezett olaszhonból... törött autóból (Lancia vagy Fiat tökmindegy... valami elsőkerekes vas) származó, az ismerős szerint "keveset futott" komplett motor a kis qrvámba.... kérésemre számlával együtt az udvaron landol.. jóárasítva 500EUR környékén... erre csak egy szó van... "occsóocccsóoccsóóóó"

Bakkkkker.. ez belekényszerít egy csomó agytekervénytúlterheléssel járó gondolkozássorozatba.

Na most aztán mi a f@sz legyen???

Megvárom a gépműhely ajánlatát... és döntök..

/Mondtam már, hogy útálom a döntéskényszert?!?/

 
>> SzervizAlfa 155 Q4 // 2009-03-16

Majdnem kifelejtettem a kedvencemet!! Balansztengely csapágy.. a karterből kukáztam ki. :-O