Megérkeztek a 2022-es árlisták

2021-12-29  Alfa Amore
Rekordeladással zárja és drágulással nyitja az évet Magyarországon az Alfa Romeo. Egyszerűsödött a modellpaletta, eltűntek színek és felnik is.
Hírek >> 2021  

Idén november végéig 400 darab Alfa Romeót adtak el itthon, amely decemberben még biztos 15-20 darabbal növekszik majd, de az biztos, hogy évek óta a legjobb évét zárja most az Alfa Magyarországon.

2018-ban 257, 2019-ben 273, 2020-ban pedig 235 darab Alfa Romeót értékesítettek Magyarországon, így most ez a 400 darab brutálisan jó eredménynek számít, főleg úgy, hogy az év második felétől már nem volt Giulietta, csak két modellel, a Giuilával és a Stelvióval kellett bizonyítani.

A két modell árai pedig tovább növekednek, 2022-ben is. Az év végén kiadott árlisták szerint a Giulia alapmodellje 13.800.000 forinttól, a legolcsóbb Stelvio pedig 15.980.000 forinttól kezdődik majd.

Egy évvel ezelőtt, 2020 december közepén a Giulia alapára még 10.490.000 forint volt, a Stelvio pedig 12.440.000 forintba került.

Az egész éves áremelések védelmében persze elmondható, hogy más európai piacokon már jóideje jelentősen drágábbak az Alfák, mint Magyarországon és nyilvánvalóan az elmúlt év forintárfolyama is hatással volt a drágulásokra.

Az árlistát böngészve viszont megállapíthatjuk, hogy alapáron is egy nagyon jól felszerelt Giuliát/Stelviót kaphatunk:

Egy ideje már a legolcsóbb Giulia is xenon fényszórós, de mostantól minden Giulia és Stelvio modellben alapból jár a navigáció, a vezetéknélküli töltés, a telefontükrözés, az első és hátsó tolatóradar, a tolatókamera, és több vezetéstámogató rendszer is.

Megszűnt a Veloce Ti felszereltségi szint, amellyel gyakorlatilag a Quadrifoglio modell belsejét pakolták egy Veloce modellbe.

A Giulia már csak 10 színben elérhető: Alfa Piros, Alfa Fehér, Vulcano Fekete, Vesuvio Szürke, Lunare Gyöngyház, Anodizzato Kék, Misano Kék, Etna Piros, Montral Zöld, Ocra Sárga. 

Eltűnt két népszerű felni is az árlistáról, a Veloce eddig alap felnije, a Sport nincs már, illetve a Performacence felni is kikerült a kínálatból.

A Stelviónál is kevesebb lett a rendelhető szín, itt is már csak 10 féle fényezés közül választhatunk, ezek: Alfa Piros, Alfa Fehér, Vulcano Fekete, Vesuvio Szürke, Moonlight Gyöngyház, Anodizzato Kék, Misano Kék, Etna Piros, Montral Zöld, Ocra Sárga. 

A Giulia Quadrifoglio alapára 27.690.000 forint lett, a Stelvio Quadrifoglio pedig 30.990.000 forinttól kezdődik.

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-11-04 14:49:57 // 40533
Eleve hűvös lett, csak a könyvelésig és haza egy rakat kanyar gázpumpálásba torkollott. Ma valahogy pont jó idő volt a kontrollált tapadásvesztéshez vagy hogy mondjam :-)) Mind kiadta, nem kockult be. Jókor vettem el és léptem vissza, időben sikerült az ellenkormány, még egy távolsági busz hátulja körül is sikerült elfordítani miközben az 45-tel haladt XD
A fogyasztás 14-en, azt hagyjuk is...

Meg kéne nézni milyen relé kattog szerencsétlenben, szerintem az érintkezői már beégtek XD
SD2025-11-04 13:00:50 // 40532
+1

mióta fent van a SuperSprint az autón anyós rendszeresen megkérdezi hogy dízel-e az autó :D És szerinem meg van róla győződve hogy rosszul tudom, mert oly brummogós az hangja.. dezele?:D:D:D
SD2025-11-04 12:58:12 // 40531
Megfutottam a Bp-Miskolc-Bp utat QV méretű keréken:)
Első benyomásaim, ha az elhasználódott gumi miatti parát leveszük, ami még mindig elég volt hogy megtanítsak pár majmot:D

1. parkolóban az autó nagyon suta, kitekert kerékkel nagyon kemény ahogy masszírozza az aszfaltot, előrefele darál hátrafele kattog, semmi nem ér hozzá sehol..
Ugye van 0.5-0.5cm nyomtáv most alatta ez is módosíthat a kormány szögön.

2. komfort terén semmi visszalépést nem érzek jól rugózik jól kanyarodik tökéletesen irányítható, seggét könnyebben dobja éles kanyar és gáz kombinációra mint egy széles kerekekkel, indulásnál nagyon szeret elkaparni:D:D:D (kéne rá minta:D)

3. fogyasztás, ez nem lett reprezentatív eredmény mert odafele belekeröltünk egy órás dugóba és ezért inkább városi vegyes falhasználásnak felelt meg a út:D így lett 8.8L/100

visszafele többször reszeteltem, kiváncsiságból..
a. 140-160 utazóban áll be az optimum, ekkor már 8. ban a gép, a kerék mérete miatt érzésre ez olyan 120-nak érződik elég jól tartja az autót:)
a fogyasztás ekkor olyan 8.5-9 körül van..
b. M0 ás már nyugodt szakaszon tempomat 110-el olyan 6.3-6-9 körül fogyasztott, de itthon csak a kútra mentem még el mostni és már 7elett volt szóval ez nem reális ha a gázpedált is használja az ember:D

Összességében a kanyar fekvés nagyon jó, az oldaltartás kevésbé határozott mint a kifeszített 255-ös gumokkal, de kellően stabil.

Hátsókerék tapadás problémáim vannak:D:D:D
Azt hittem QV méreten unalmassá fog válni az autó.

I. ez nem igaz mert annyival gyorsabban megyek hogy pont ne legyen az:D:D:D
II. vérfarkassá változott az autó, mindenki megnézi, mindenkinek van véleménye róla, és mindenki be is kaphatja:D:D:D
Nem találtam olyan ellenfelet aki magtanított volna:D
Ez maradjon is így:D

Összesen úgy 1 literrel ehet többet a közlekedési stílust is beleszámolva ezzel a kerékkel:D


target='_blank'>https://youtube.com/shorts/3Ha1aRuWzMw

A kerék rohadt veszélyes mert meg meg csúszik:D Leginkább a hátsó, de az elektronika hősiesen küzd:D