Minden, amit tudni akartál az új Giulia Velocéról

2016-09-20  Tedi
Akár 280 lóerős benzinmotorral, és összkerékhajtással, illetve számos egyéb újdonsággal támad a Giulia Veloce.
Hírek >> 2016  

A Párizsi Autókiállításon mutatja be az Alfa Romeo a Giulia legújabb változatát, amely a Veloce névre hallgat. Az új felszereltségi szinttel azonban nemcsak a külső, és a belső, de a technikai tartalom is változik: egy 280 lóerős benzines és egy 210 lóerős dízelmotor is csatlakozik a csapathoz, és bemutatkozik az összkerék-meghajtás is.

 

A technikai részletek érdekesek, szóval vegyük sorra őket. A 280 lóerós, 2 literes benzinessel teljessé válik a benzines motorpaletta, amely így két motor háromféle verziójából áll: a kétliteres sornégyes 200 és 280, a V6-os biturbo 510 lóerőt teljesít. Dízelfronton is kiteljesedett végre a paletta: a 210 lóerős a negyedik variáns a 136, 150 és 180 lóerős egységes után. Mindegyik motor Olaszországban készül, a benzines egységeket Termoliban, a dízeleket pedig Pratola Serában rakják össze.

A 280 lóerős, sornégyes benzines teljesen alumínium motor, amelyet ugyanúgy hosszában építenek be, mint a többit, maximális teljesítményét 5250-es fordulaton adja le, 400 Newtonméteres nyomatékmaximuma már 2250-es főtengelyfordulaton rendelkezésre áll. Ez az egység annyiban tér el a többi sornégyes benzinestől, hogy a MultiAir befecskendezéshez kettő az egyben turbót párosítottak, a benzinbefecskendező rendszer pedig 200 bar nyomáson dolgozik a gyorsabb gázreakció érdekében.

A 2.2 literes dízel 3500-as fordulaton adja le mind a 210 lóerejét, 470 Newtonméter nyomatéka 1750-es fordulattól már elérhető. Ez az első olyan dízelmotor, amely teljes egészében alumíniumból készült. A MultiJet 2 befecskendező rendszer kétezer bar nyomással üzemel ebben az egységben, a teljesítmény előállításában egy elektronikusan vezérelhető változó geometriájú turbófeltöltő segédkezik.

Mindegyik új Giulia modell nyolcsebességes ZF automata váltóval rendelhető, amely már ismerős az előző Giuliákból. Van viszont még egy nagy dobás a 2.2-es dízelnél: jövőre elérhetővé válik egy alváltozat, amelyet Advanced Efficiency névre kereszteltek és külön jelölést is kap majd az autó farán ez a verzió. A technológiának köszönhetően a 180 lerős változattal a gyári adatok szerint 4,2 literes fogyasztás is elérhető lesz. Ennek érdekében az Alfa Romeo alacsony nyomású EGR-szelepet, levegő-vízhűtő intercoolert, második motorhűtő kört és speciális váltófokozat-kiosztást alkalmazott. Az autót emellett 5 milliméterrel lejjebb ültették, és speciális felniket kapott, 16 collos, 205/60-as gumikkal, így a légellenállási együtthatója 0,23-ra csökkent.

A másik nagy dobás azonban a Q4 összkerékmeghajtás bevezetése. A mindössze 60 kilogramm súlyú rendszer nyomatékelosztását és reakcióidejét a DNA-kapcsolóval is lehet változtatni, az első és hátsó tengelyek közti nyomatékelosztást a rendszer több tényezőt figyelembe véve változtatja. Alapesetben az összes nyomaték a hátsó tengelyre terhelődik, a tapadási határ elérésével fokozatos tevődik az első tengelyek felé is a nyomatékből, de legfeljebb 60 százalékot visz előre a rendszer.

A Veloce felszereltséggel a külsőben és a belsőben is lesznek változások. Kívül a 19 colos felnik, a diffúzort és dupla kipufogókat is magába foglaló hátsó lökhárító és a fényes fekete ajtókeret különbözteti majd meg a többi Giuliától, de kérhető rá Veloce típusjelzés is. A beltérben fekete sportülések és sportosabb, jobb markolattal ellátott kormány fogadja majd a sofőrt, a műszerfalon pedig alumínium betétek lesznek.

Az október 1. és 16. között látogatható párizsi autókiállításon a Veloce új színben, Misano kékben is látható lesz.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-10-11 13:57:37 // 40338
Hmm a súly kérdés..

 Alu: 2700 · 2,25×10⁻⁶ = 0,00608 kg ≈ 6,08 g
 Titán: 4430 · 2,25×10⁻⁶ = 0,00997 kg ≈ 9,97 g
 Acél: 7850 · 2,25×10⁻⁶ = 0,01766 kg ≈ 17,66 g
SD2025-10-11 13:54:25 // 40337
Még a hötágulás külónbség kérdéses titan vs. steel, mert ha nagyon precízen vezéreljük lehet hogy bele van kalkulálva hogy melegen legyen hegyes a gép:)

ChatGPT szerint:

Titán vs acél: 100 C fokonként 0,12mm a különbség 15cm-en
Alu vs acél 100 C fokonként 0,17mm
Alapból az acél 0,18mm nyúlást produkál 100 C fokonként

Tehát elvileg be kell legyen kalkulálva.

Ha 0-300fok között számolunk az acél majd fél milimétert nyúlik
Az alu ezt megdupláznà az már hasnálhatatlan
A titán kevesebb, vagy hidegen is harapni fog vagy meleg nem:P

0,2 mm lógást ha teszünk a rendszerbe akkor 0,3mm-ről beszélünk nem lényeges de nem is elhanyagolható:)

Már ha nem egy centiméterrel hosszabbat rendelünk:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-10-11 10:55:39 // 40336
Látod és már árnyalódik is a véleményem. Hanggal nézve hallatszik, hogy cicceg, vagyis a csapágy nem szorosan illeszkedik az aktuátor csapján. Újabb kérdéseket vet fel :-) Szerintem így is ez a kisebb tűrésű a bronz perselyeshez képest, ám vajon forog az a csapágy, vagy igazából rozsdamentes csúszik a rozsdamentesen? Jó volna látni, kézbe fogni. Oké, vagy csak el kell hinni a gyártónak, hogy a megoldása műszakilag jó. :-)