Ötcsillagosra tört a Giulia

2016-06-22  Tedi
Ötcsillagos töréstesztet ért el az Alfa Giulia az EuroNCAP legutóbbi próbáján.
Hírek >> 2016  

Ötcsillagos töréstesztet ért el az Alfa Giulia az EuroNCAP legutóbbi próbáján, a Giulia az utasain kívül a gyalogosokra is megfelelően vigyáz.

Az európai központú biztonsági szervezet összesítésében 98 százalékot adott a felnőtt, 81 százalékot a gyerek utasok védelmére, a gyalogosok védelmi 69 százalékot, míg a biztonsági felszerelésekre 60 százalékot kapott.

 

Az összesítés szerint a frontális ütközésnél az utaskabin sértetlen maradt, nem deformálódott, a vezető és utas térde és combja is megfelelő védemet kap, és ugyanilyen jó védelmet biztosít az autóban utazó összes embernek. Az oldalütközéses teszten a Giulia maximális pontszámot kapott, az oldalirányú oszlopbecsapódásos teszteknél viszont a mellkasvédelem csak megfelelő minősítést kapott. Cserébe viszont az ostorcsapás elleni fejvédelem kitűnőre vizsgázott.

 

A gymerekvédelem terén is jó osztályzatokat hozott el a Giulia, egyedül a frontális ütközésnél kapott "megfelelő" minősítést a jó helyett a mellkasvédelem. Az EuroNCAP azonban megjegyezte, hogy a hátsó sorban a középső ülésnél nincsenek univárzális csatlakoztatási pontok, mivel az Alfa szerint oda nem lehet ilyen pontokat létrehozni.

 

Gyenge eredményt mindössze a Giulia motorháztetejének bizonyos részei kaptak, a közepe jó minősítéssel zárt, viszont a gépház szélein a szervezet szerinte gynege a gyalogosvédelem. A láb- és medencevédelem viszont maximális pontszámot kapott.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Shadin2025-07-01 18:38:41 // 39487
Nem mondom, hogy nem ülök kényelmesebben a Veloce ülésekben, mint anno a Ti-ben, de a Giu-ban még nem találtam meg azt a pozíciót, ami kényelmes is, ill. értelme lenne a combtámasznak, azért próbálkoztam a magasítással, viszont miután ez sikerült és értelmet is nyert a combtámasz állíthatósága, addigra pont átment a Ti fekvős pozijába ami meg nem volt kényelmes itt még rövid távon sem. :-)
Shadin2025-07-01 18:35:44 // 39486
Eskü nem vagyok nepper, de van egy AAWirteless (ONE) és egy friss ropogós AAWireless TWO+ AA adapterem, ha valakit érdekel :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-01 14:06:54 // 39485
Az szép, ilyen magassággal, egy halom gyerekkel. Ugye hogy nem kis autó! XD

Azért nincs lábvisszafeszítéses fájdalom, mert jó a pedál és a rugóerő is. A 146-nál anno feszítettem a rugón egy alu alkatrésszel, úgy egész jó lett. A Giuliánál szerintem ezt is jól eltalálták ezzel a padló pedállal. Egyrészt jó a rugóerő, másrészt padló pedálnál tudsz játszani az erőkarral, vagyis hogy mennyire a tetején taposod. Aztán a lábad odaszokik ahol pont jó.
Az eredmény? Állok a pirosnál a Giuliettával.. állok, és pár másodperc után fülelelek, hogy basszus, valaki álló helyben forgatja a motort a környéken. Ja nem, én forgatom álló helyben XD Mert rajta hagytam a lábam megszokásból a gázon, és ez nem tartja meg a lábam, mint a Giulia pedálja.
Egyedül a fék és a gázpedál közti magasság különbség zavart eleinte a Giuliában, de már kiküszöböltem a problémát.