A Giulia következő generációja már teljesen elektromos lesz

2022-04-05  Alfa Amore
Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója egy interjúban arról beszélt, hogy a Giulia következő generációja már biztosan teljesen elektromos modell lesz.
Hírek >> 2022  

Az Alfa Romeo jelenleg a Tonale bevezetésével van elfoglalva, de ennek kapcsán Jean-Philippe Imparato vezérigazgató gyakorlatilag folyamatosan interjúkat ad a szaksajtónak. A gyártó már bejelentett tervei között szerepel a várhatóan 2024-ben érkező Brennero, amely egy a Tonalénál kisebb crossover, de már azt is közölték, hogy 2026-ban vagy 2027-ben érkezhet egy Stelvionál nagyobb SUV, ami teljesen elektromos lesz.

Jean-Philippe Imparato a Stellantis pomiglianói gyárában az Automotive News Europe-nak azt nyilatkozta, hogy a Giulia is megmarad majd az SUV-k mellett, de a jövőbeli utódja már teljesen elektromos lesz.

A Giulia 2023-as modellfrissítését már az utcán tesztelik - várhatóan mátrix LED-es első fényszórókkal, belül pedig teljesen megújuló kijelzőkkel -, de ez még biztosan belsőégésű motorokkal érkezik. Ez a modellváltozat még néhány évig biztosan a piacon marad majd.

Az Alfa Romeo korábban már bejelentette, hogy 2027-től csak teljesen elektromos modelleket gyárt majd, a Stellantis pedig most készíti elő a különböző méretű, már az elektromos modelleket befogadni tudó platformjait, nem nehéz kikövetkeztetni, hogy legkésőbb 2027-re megszülethet a Giulia új, teljesen elektromos utódja.

Jean-Philippe Imparatót a Giulietta esetleg utódjáról is kérdezték, de ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy gyakorlatilag a Tonale veszi át a helyét... A Giuliette ugyanis egy kifejezetten Európának készülő modell volt, a Tonale viszont már a globális piacra készült.

Korábban Imperato azt nyilatkozta, hogy vannak terveik arra, hogy sportautókat is gyártsanak a jövőben, de úgy tűnik, hogy ezek most a háttérbe szorulnak, mivel tudják, hogy az SUV-kkel több pénzt lehet keresni, mint a rétegmodellekkel.

A vezérigazgató arról is beszélt, hogy a Tonale bevezetése után az a céljuk, hogy évente több mint 100 ezer autót adjanak el, ez reményeik szerint már 2023-ban bekövetkezhet. Ezzel gyakorlatilag megduplázhatnák a 2021-es eredményüket, amikor világszerinte 52 ezer Alfa Romeót értékesítettek.

Az Alfa Romeo SUV-okról és az eladási tervekről is beszélgettünk a Backstage legújabb adásában. Kommentelj minket a YouTube-on!

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Shadin2025-07-01 18:38:41 // 39487
Nem mondom, hogy nem ülök kényelmesebben a Veloce ülésekben, mint anno a Ti-ben, de a Giu-ban még nem találtam meg azt a pozíciót, ami kényelmes is, ill. értelme lenne a combtámasznak, azért próbálkoztam a magasítással, viszont miután ez sikerült és értelmet is nyert a combtámasz állíthatósága, addigra pont átment a Ti fekvős pozijába ami meg nem volt kényelmes itt még rövid távon sem. :-)
Shadin2025-07-01 18:35:44 // 39486
Eskü nem vagyok nepper, de van egy AAWirteless (ONE) és egy friss ropogós AAWireless TWO+ AA adapterem, ha valakit érdekel :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-07-01 14:06:54 // 39485
Az szép, ilyen magassággal, egy halom gyerekkel. Ugye hogy nem kis autó! XD

Azért nincs lábvisszafeszítéses fájdalom, mert jó a pedál és a rugóerő is. A 146-nál anno feszítettem a rugón egy alu alkatrésszel, úgy egész jó lett. A Giuliánál szerintem ezt is jól eltalálták ezzel a padló pedállal. Egyrészt jó a rugóerő, másrészt padló pedálnál tudsz játszani az erőkarral, vagyis hogy mennyire a tetején taposod. Aztán a lábad odaszokik ahol pont jó.
Az eredmény? Állok a pirosnál a Giuliettával.. állok, és pár másodperc után fülelelek, hogy basszus, valaki álló helyben forgatja a motort a környéken. Ja nem, én forgatom álló helyben XD Mert rajta hagytam a lábam megszokásból a gázon, és ez nem tartja meg a lábam, mint a Giulia pedálja.
Egyedül a fék és a gázpedál közti magasság különbség zavart eleinte a Giuliában, de már kiküszöböltem a problémát.