Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

FRC2023-12-07 16:00:09 // 55723
Sziasztok,

Ritkán kérek segítséget, most kellene!

159 2,4 automata. kellene rendelnem motortartókat, mindegyiket. cikkszámot tudna valaki írni?

Köszönöm!
szoja2023-11-30 11:05:59 // 55722
Ráadásul a hibák soha nem indításkor villantak meg, hanem elindulok, utána 10-15 perccel később. Előbb a Hill Holder aztán pár perc múlva a másik... aztán 5-20-40 perc elteltével eltűntek.... (eddig, most már nem tűnik el) ....ezért nem is gondoltam eddig akksi hibára...
Ha szervízben volt és a computerből törölték a hibát, akkor hetekig-hónapokig nem jött elő, aztán kezdődött újra...
szoja2023-11-30 10:52:14 // 55721
Szia, nem hiszem , hogy szar lenne...kb. két éves az akksi, de a hiba, jobban mondva hibák ennél jóval régebbiek... nagyjából 10 évesek.:-) természetesen nem folyamatos.
Időnként megjelent, egy darabig ( napokig) jelez, úgy, hogy semmi "értelme" aztán eltűnt.
Mostanában (idei kuplungcsere óta) rosszabb a helyzet, most már folyamatos, nem tűnik el.
Mivel "sárga" és nem folytonos volt eddig a hibakód, ezért nem mozgattam meg minden követ, hogy megoldódjon, (jónevű) szervíz alapból nem nem tudott vele mit kezdeni azt láttam, úgy voltam vele, akkor ezzel együtt tudok élni.
Most, hogy állandó a hibajelzés, ez már zavar. Most már előfordult többször, hogy ha hibajelzésnél állítottam le a motort, nem indult el a legközelebbi indításnál. Le kellett kapni a sarut az aksiról egy pillanartra... Na ez azért nagyon zavar. persze az sem 100 %, hogy ez az összefüggés, de az biztos, hogy csak olyankor nem indít, ha leállítás előtt ég a sárga lámpa.
Két - három éve Csörgő Attihoz hordom, ő tényleg mindent meg tud oldani, de ezzel úgy látom ő sem akar foglalkozni, ő tanácsolta, hogy keressek autóvillamossági szerelőt.
Itt tartunk.
Piritu - 1.000.0002023-11-30 10:06:03 // 55720
Akku mikori? Szar akksival szoktak ilyen hibaüzenetek jönni…
szoja2023-11-30 09:54:10 // 55719
Sziasztok,

tudnátok esetleg ajánlani autó villamossági szerelőt/műhelyt? Bp-en illetve Dunántulon.
öreg 159 es akut hibaüzeneteivel ( HILL HOLDER és VEHICLE PROTECTION SYSTEM NOT AVAILABLE) kezdenem kellene valamit...


köszi szépen

János
jjohn2023-11-26 07:52:57 // 55718
Köszönöm neked, meg ezt a másik oldal ajánlást is.
Piritu - 1.000.0002023-11-25 20:53:17 // 55717
vagy esetleg itt az Amorén néz először körül :-)
Piritu - 1.000.0002023-11-25 20:50:18 // 55716
Indulj ki abból hogy a szerelők és a többi tulaj a használati utasítást (gyári előírást) nézi meg először :-)
jjohn2023-11-25 11:45:29 // 55715
Na végre megtaláltam kézikönyvet, és valóban GI/A-t ír nekem is. Csak a másikat dobta fel az oldal, semmi gond. Köszi nektek!!!!!!!!!!!
Még egy kérdés most nem tudom milyen van benne, után tölthetem a GI/A-t?
jjohn2023-11-25 11:12:23 // 55714
Gyári beszállítói
Automataváltók hidraulikus és elektrohidraulikus rendszereinek szintetikus bázisú kenőanyaga.
Fiat, Alfa, Lancia, Iveco gyári ajánlású kormány szervó olaj.
ISO VG 22, FIAT 9.55550-AG3 CONTRACTUAL TECHNICAL REF. N°F428.H04, ZF TE-ML 02K, IVECO 18-1807 CLASSE APU CONTRACTUAL TECHNICAL REF. N°I428.I07, MS-11655, MB 345.0 Teljesíti a MAN M3289 elvárásait. 159 Alfa Zöld színű kormány szervó olaj
jjohn2023-11-25 11:10:39 // 55713
Megadtam neki minden paramétert a kocsiról, így dobta fel. De ha azt mondjátok, hogy GA/A-t veszek. Köszi.
jjohn2023-11-25 11:08:28 // 55712
A Fiat Alfa alkatrész weboldal adta be.
Liquid2023-11-25 00:27:05 // 55711
Én is mindig Tutela-t használtam mindegyik autómban.
Liquid2023-11-25 00:26:35 // 55710
Tutela GI/A az ajánlás a 147 TS-hez, a GI/R a 159-be való.
Piritu - 1.000.0002023-11-24 12:42:34 // 55709
Én eddig mindenbe a Tutela-t tettem. Könnyű beszerezni (pl. Fiatalkareszek.hu) és nem is drága. Innentől nem kérdés a keverhetőség se.
A GI/R-et honnan szedted? Nekem a kabriótetó hidraulikába kellett. A szervóba GI/A-t ír nekem a használati (156SW, Spider)
jjohn2023-11-24 10:32:21 // 55708
Szép napot minden Alfásnak!
Kérdésem lenne. Alfa 147 1,6 TS 105 Le benzinbe milyen kormány szervolajat tegyek?
Keverhetőek? Azt tudom hogy Dexron II típusú van előírva.
Ugyan találtam Tutela GI/R ami gyári ajánlás.
Esetleg más gyártóé mehet e bele.
Tocsa2023-11-08 12:02:41 // 55707
Nálam ugyan ez a hiba volt ugyanez a motor 145 be.
A vezmű keréken levő jeladót cseréltük.
pettinke2023-11-02 18:09:46 // 55706
hát ... vagy csatlakozó probléma, vagy volt pl. szélvédőcsere és olyan üveget raktak be, amin nem lát ki a szenzor. most fejből nem vágom, de szerintem MES-el meg lehetne nézni, milyen állapotban van ez az automatika.
aztán ahogy a kapcsolási rajzot elnézem, az esőszenzor az az automatikusan sötédő tükörrel lakik együtt, akinek a Body Computeren belül van egy külön biztosítéka. ha ez elszállt v.mi miatt, akkor se szenzor, se sötétedős tükör nincs.
Robi752023-11-02 15:52:40 // 55705
Sziasztok, 2012-rs Giulietta QV-m van, az esőszenzor nem működik, pedig elvileg a felszereltségéhez tartozik. Mi lehet a probléma?

Köszi
Soti2023-11-02 07:19:25 // 55704
De csalt, csak nem ennyit....a 146 3-4%-t a 164 pedig szinte tű pontos volt.
Liquid2023-10-31 22:34:37 // 55703
A Stelvio 255/45/R20-szal szintén nagyon közel van a GPS-hez
Liquid2023-10-31 22:33:51 // 55702
háát te tudod, én nem nyúlnék bele :)
A 146, 164 nem csalt?
G-MANN🍀2023-10-31 20:38:42 // 55701
Giulianál nálam a gyári 19-es kerekekkel nyáron a Pirelli PZeroAR gumikkal nincs eltérés, meg is lepődtem, pont annyi az annyi 🙂
Soti2023-10-31 18:27:23 // 55700
Igen, ezt jól látod, ezért keresek valamilyen lehetőséget a kalibrálásra, vagy az érték pontosítására.....kis túlzással mindegy milyen a megoldás, csak ne legyen ilyen durva az eltérés
Liquid2023-10-31 16:01:15 // 55699
oké :) gondolom az se vigasztal hogy az alapméretes gumival szerelt autók (vagyis szinte az összes, kivéve a legnagyobb motoros variánsokat) ugyanígy csal :)
Soti2023-10-31 08:48:27 // 55698
Ha kevesebb mint 5 lenne az eltérés, nem zavarna.....
Liquid2023-10-30 16:57:12 // 55697
Azért csal a km. óra hogy semmiképp se fordulhasson elő olyan eset, hogy te mondjuk 90-et látsz az órán de valójában gyorshajtasz mert 92-vel mész.
Nem hiszem hogy egyszerű módon ezt lehetne pontosítani, de nem is világos nekem, hogy miért kellene ezen változtatni.
Nyilván ha nagyobb kereket (átmérőben nagyobb) teszel fel, akkor változik, vagyis ha a legnagyobb gyári mérettel mész akkor esetleg pontosodhat, attól függően hogy a gyárban mit vettek alapul. Pl. a 159-nél a 235/40R19-cel kevesebb mint 5-öt csal.
A gyári méreteken is lehet természetesen túlmenni, de meg kell nézni nem ér-e el valamit a kerék pl. terhelve berugózáskor, vagy teljesen kifordítva.
Én használtam 245/40R19-et amikor nagyságrenddel volt olcsóbb ez a méret mint a gyári. Alapvetően elfért, de 4 személlyel és cuccokkal előfordult hogy beleért a dobbetétbe.
Illetve télinek használtam 225/55R17-et a 225/50R17 helyett mert a gyári mérettel a TI mindenhol leért. De aztán váltottam gyári méretű (nem keskenyebb) 18-asra és megszűnt a probléma. Ez utóbbi soha sehol nem ért bele.

Szóval, szerintem teljesen értelmetlen rugózni a "csaláson" és emiatt túlméretes gumit venni. De persze, Te döntesz :)
Soti2023-10-30 12:10:41 // 55696
Van lehetőség valamilyen formában a pontosításra?
Liquid2023-10-29 23:29:35 // 55695
Mindegyik autó csal kb. ennyit, sőt nagyobb sebeségnél némelyek többet is :)
Soti2023-10-29 22:01:36 // 55694
Sziasztok!
166 2.4 fl kilóméteróra 10%-t csal. Eléggé zavaró, hogy 100-t mutat, de csak 90-nel megyek. Létezik valami kalibrálási lehetőség a korrigálásra?
bedix2023-10-29 13:27:08 // 55693
Sziasztok. 1.6 ts üzemképes komplett motort keresnék sürgősen!! Ha valakinek lenne ne tartsa magàban!!
berobbantam2023-10-24 17:26:58 // 55691
Szia.
Így vakon szerintem eltört a támla váza.A leg egyszerűbb ha kerítesz egy másik ülést.
pettinke2023-10-24 17:19:35 // 55690
úgy "elszórva" szerintem tetszőleges számmal.
nem tesz különösebben jót sem a motornak, sem az egész kipufogórendszernek ez az álló helyzetben 3500-ra pörgetés, szóval sokszor nyilván nem érdemes, de nem tudok korlátról.
NeoEx482023-10-24 15:25:54 // 55689
Sziasztok,
Adott Alfa 156 alap plüss ülés, vezetőoldali konkrétan. Valami szétjött jobb oldalt ott ahol a hátlap találkozik az ülőfelülettel. Kézzel benyúlva érezhető, hogy van egy rúd ami a hátlapból jön és annak kellene rögzülnie szerintem az ülőfelületbe, de ez valahogy kiakadt a helyéről és mozog. Szóval az ülés jobb oldalra húz mert a háttámla nem tart a jobb csuklónál.
Házilag ez javítható? Ülést ki kell venni hozzá? Mit javasoltok?
killerlowmoney2023-10-21 21:11:52 // 55688
az autó életében
pettinke2023-10-20 23:04:19 // 55687
Egymás után? Vagy az autó életében összesen? De ha egyszer nem elég, akkor ott általában valami gebasz van...
killerlowmoney2023-10-20 15:38:52 // 55686
Cartársak!

Valaki tudja-e, hányszor lehet megcsinálni a kényszerített regenerálást?
Liquid2023-10-11 19:47:36 // 55685
A lámpa csak bizonyos hibáknál világít, szóval azért megnézném...
pettinke2023-10-11 17:41:32 // 55684
innen a fotelből sok mindent nem lehet rá mondani :) akkor kéne méregetni valami értékekt, amikor éppen nem hajlandó elindulni... pl. holtponti jeladó ad-e jelet, hogy az ECU merje elindítani a motort. nincs-e valami kontakt gond bármelyik csatlakozónál, amitől mondjuk nincs gyújtás.
szóval ez így kb. lehetetlen...
pettinke2023-10-11 17:38:02 // 55683
2) azt írod, kimérték, és eleget szállít menet közben is a pumpa - akkor nem lehet, hogy egyszerűen szenzor (v. csatlakozó / kábel) hiba?
ervin2023-10-11 15:20:51 // 55682
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.

145 2.0TS azt produkálja, hogy kb. kéthavonta egyszer váratlanul leáll. Közvetlenül utána történő indításokra nem indul újra, de ha várok egy fél percet, beindul.
Mindig meleg motornál, mindig alapjárati fordulatról gázt adva (lámpától induláskor, vagy parkoláskor).

Két ilyen hiba között autózom vele 100-200 km-t, semmi tünet.

Hibakódot még nem olvastattam, de nem hiszem, hogy lenne, lámpa nem ég.

Mi lehet ez?

Köszi
Ervin
Shyciii2023-10-11 14:06:17 // 55681
0) Elég az üzemanyag. Semmi extra nagy tuning nincs rajta, el kell bírnia, és az kimérve hogy elég naftát kap-e. Aki a szoftvert csinálta eléggé ismert Alfás körökben, sokaknak csinálta már, így kizárnám, hogy ügyetlen (amúgy akinél elsőnek próbálkoztam, ott ugyanez volt a jelenség)

1) Sorry, benzines turbós volt az előző, így még nem szoktam át teljesen :D Szal az alacsonynyomású cserélve lett (más okból kifolyólag(, úgyhogy az vadi új, a motornál levőt meg kimérte a szervízes, és az is jó. Szűrő cseréje is megvolt.

2) Pumpa jól kell hogy szállítson, mert elvben azt is kimérték.

3) gyári szoftverrel nem jön elő

4) Alapjáraton le lett mérve a résolaj veszteség, de ott a gyári értéken belül volt, viszont már ezt a problémát az első tuningos, aki mellesleg versenyző is volt, meg a mostani is mondta, hogy az eddigiek után csak a terhelésesre tudna tippelni, de azt szakemberrel kellene kiméretni, mert brahiból 4db inketort venni nem jó móka.
pettinke2023-10-11 13:50:35 // 55680
0) ha magas fordulaton jön elő, fokozattól függetlenül, akkor tuti, hogy nem elég az üzemanyag - vagy csak úgy érzi. lehet, hogy ennek köze van a szoftverhez, lehet csak véletlen egybeesés ....

1) benzimpumpa nincs az autódban :) két szivattyú van, az alacsony nyomású a tankban meg a magas nyomású fent a motornál. mind a kettőt meg kéne nézni. ha bármelyikkel szállítási gond van (fáradt pumpa, tömődött szűrő) akkor kaka lesz.

2) ha így szemre nem találni a pumpáknál valami nyilvánvaló gebaszt, akkor kéne mérni külső műszerrel nyomást, hogy nem a szenzor rossz-e.

3) vissza is lehetne rakni a gyári szoftvert, hátha eltűnik a hiba :D

4) gondolom a résolaj csöveket megnéztétek, ha egyszer résolaj hibára gyanakodtok. bár akkor lehet a régi szoftverrel is elő kellett volna jöjjön már a huba...
Shyciii2023-10-11 10:23:23 // 55679
Sziasztok,

Az lenne a problémám, hogy egy 2006-os Alfa 147 1.9JTDm (120LE) kapott egy lightosabb szoftvert. Viszont így időnként (nem tudom se időjáráshoz, se páratartalomhoz stb kötni), ha teljesen lepadlózom, akkor 3000-es fordulat feklett letilt P0091-es hibakóddal. Ez előjöhet 2-esben, 3-asben és 5-ösben is. Teljesen random. Mire szervízeshez vittem és tudott vele foglalkozni, már nem produkálta. Viszont ha előjön, akkor pár napig simán lehet. Volt már benzinpumpa és benne a szelep is cserélve más okból, de semmi. Kábelek, csatik ellenőrizve, és jók, akksi cserélve. Pár helyen arra tippelnek, hogy a porlasztók réolaj vesztesége nem lehet rendben, viszont csak alapjáraton tudjuk mérni, ott nem problémás. Esetleg tud valaki olyan megbízható helyett Budapesten, ahol ezt rendben ki tudják mérni, mint pl a Filep Diesel szervíz? Csak ők sajnos Székesfehérváron vannak.
pettinke2023-10-06 15:52:49 // 55678
vez.tengely pozíció ézékelő - vagy maga a szenzor halt el (ami nem ritka) vagy a hozzá vezető kábel.
az a sufni szigetelés még gyári is lehet, csak koszos és foszlott :D
jano02202023-10-06 14:09:55 // 55677
Ééés nem bírta ki az index cseréjéig..
Tegnap hazafelé a városban kaptam egy sárga checklámpát.
Az autón semmi változást nem vettem észre. Egy hónapja nagyjából ugyanígy volt, akkor hétvégén, hétfőre már nem világított, így nem foglalkoztam vele.
Most, mivel hétköznap volt, gyosan egyeztettem a helyi szervízzel, hogy olvassák ki.
Ma reggel, indításkor már szintén nem világított.. -_-"
Azért kiolvastuk. Csatolt képen látjátok a hibakódot.
Mekkora a gond, merre lenne érdemes elindulni? Hová vigyem szerelőhöz? Budapest 80 km, Zsámbék se sokkal több, valamelyikkel van tapasztalatotok, ajánlanátok őket?
Illetve a 2. képen láthattok egy csatit a motortérben, amin ilyen "sufniszigetelés" van. Ez minek a csatlakozója, illetve mik vannak ide kötve? Okozhatja a hibát?

Az alany egy fl 147, 2005, 1.6 TS, 105 hp.
Minden segítséget, tanácsot, tapasztalatot és választ előre is nagyon köszönök. :)
Piritu - 1.000.0002023-10-02 21:59:24 // 55676
OFF

ON
jano02202023-09-19 18:31:34 // 55675
Köszönöm a válaszod és a tanácsaidat.
Felvettem a bolttal a kapcsolatot, megerősítették, hogy fl 147-hez is jó a termék.
Megjön, aztán feldobom a tapasztalatokat a blogba.
Kristyon2023-09-18 19:41:50 // 55674
Szia, amit csatoltál képet az a 156-os alfához illeszkedik, lehet, hogy a 147-hez mássabb forma lesz. Hasonlót építettem be, 156-ba. Menetiránynak ellentétesen meg kell tolni, és az eleje kibillenthető, ennyi lenne kiszedni, ha nagyon nem, megy, akkor a kerékjárati dobbetétet kell kivenni, és onnan kisegíteni. Tapasztalatom az volt vele, nagyon szép, de széria hiba lehet ezekkel a burkolatokkal, a bal oldali, barátomnak is, meg nekem is beázott, és nagyon megcsúnyult a kromozás bellül. Lehet célszerű amint megérkezik körberagasztani a burkolatot rajta...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak