Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Kareszka19842013-04-07 10:26:40 // 43873
jaja, nemrossz otlet :) mondjuk a bilincs 1x hasznalatos, vagy siman szetjon?
Alfa GT-Csaba2013-04-07 10:05:47 // 43872
Mit szeretnél még vele pluszban csinálni??Menj vele egy kört ha leengedted ,hogy a motor belül jól kiszáradjon a régitől :-)!!
Kareszka19842013-04-07 08:51:07 // 43871
hali
147nel mennyire szivas hutovizet cserelni? legalso ponton kell lekotni a csovet, kifojatni amennyit lehet, majd cso vissza es feltolteni a rendszert? valoban "csak" ennyi lenne?
XX2013-04-07 08:40:20 // 43870
Hello.Ma reggel hazafele jövet,elkezdett világítani,a töltésjelző,a légzsáklámpa,az abs,a kézifék,és egy "sárga emberkés lámpa",leállítottam,majd elindítottam újra..A kis sárga lámpa égve maradt,valamint a kilométeróra leállt és nem számol semmit,bármennyivel megyek,nem működik.Valakinek ötlete?Köszönöm.
mizooo2013-04-07 08:39:00 // 43869
Na hátha erről érdeklődsz akkor, mostmár tudod :)
bedix2013-04-07 08:36:26 // 43868
Az oks hogy a váltás utáni az a motortérben van.De a régi az utastérben.Én erről érdeklődőm.
mizooo2013-04-07 08:33:45 // 43867
Az első kód:

ENGINE CONTROL UNIT / MODULE, Motronic (M 2.10.4)

A másodikra nem talált semmit :(
mizooo2013-04-07 08:31:35 // 43866
Jah írd be a kódot google-ba szerintem kiírja melyik verzió.
mizooo2013-04-07 08:28:01 // 43865
Két fajta motorvezérlővel szerelték az elsőnek bent volt a motorvezérlője jobb oldalon a lábtérben, ezek aluminium motorborításosak voltak. Az újabbakknál talán 99-től műanyag motorborítás és a motortérben az ECU. Motronic 1.5.5 és 2.10 motorvezérlők.
bedix2013-04-07 08:19:34 // 43864
Sziasztok. Lenne egy költői kérdésem.Ha valaki tudná a pontos választ azt nagyon meg köszönném. Tehát: létezik-e az hogy a váltás előtti 156-os 1.6 ts Alfába két fajta motorvezérlőt raktak-e?Mind a kettő Motronic Bosch viszont a számsorok egyel talán nem passzolnak. Az egyiken 0 261 204 0 0 046 534 944 0 (001) áll,
a másikon meg 1 267 017 152 0 046 474 068 0 (101)
Kérdésem továbbá: ha csak egy vezérlővel szerelték akkor az első számsor melyik autóba való? Fontos lenne a pontos válasz!! Köszy előre is mindenkinek.
BalintDkny2013-04-06 19:13:10 // 43863
Nekem 60 munkadíjba fájt a motorcsere, de ott még a hengerfejet is át kellett rakni, plusz váltó csere, vezérműtengely csere,kézifék+fékcsere elől-hátul, meg még sokminden. Szóval a 40 reális lehet
admirális2013-04-06 19:03:31 // 43862
30-40 a motor csere munkadíj TS-ben? Ez csak motor ki-be, vagy rendesen vezérlés, meg a hozzáférhető tömítések cseréjét is tartalmazza?
redbull902013-04-06 17:01:37 // 43861
Sziasztok harci kérdés jtd motor biztosíték táblán egyik service ki volt olvadva de ha rakok a helyére akkor olyan mintha gyujtásra raknám az autót.. össze érhetett valami kábel vagy a biztosíték táblám.ment tönkre?
vm2013-04-06 11:22:40 // 43860
Használd az 5.1-et. Nem hetente cseréli az ember hogy az ára miatt parázzon, és lehet hogy sosem használod ki a tudását, de ha egyszer szükség lesz rá... ;-)
GTPeti2013-04-06 10:39:00 // 43859
A vezérlés végett lapozz vissza légyszi egy pár oldalt. Nemrég kétszer is megválaszoltuk ezt a kérdést. (Általánosan nézve a Kereső használata javallott. Nem mintha nem segítenénk szívesen, de fair-play.)
Krisz1562013-04-06 10:14:30 // 43858
Sziasztok!
A következőkben kérném a segitségeteket: fékolajat szeretnék cserélni, és ajánlották nekem a DOT 5.1-est. Mi a véleményetek róla?Maradjak inkább a DOt 4-esnél?Vezérlésre milyen márkát javasoltok?Előre is köszönöm.
6UR202013-04-06 09:39:08 // 43857
Teljesen jogos sztem is, kár h az ilyen emberből egyre kevesebb van....
osee_selespeed2013-04-06 09:32:15 // 43856
Összecseréltem a 4. henger trafóját, kábellel együtt a 3. hengerével. De ugyancsak a 4. hengernél van a gond.
Alfa GT-Csaba2013-04-06 09:21:53 // 43855
Tudod én azt vallom magamból kiindulva ,hogy inkább dolgozzak baráti elfogadható áron és legyen sok munkám,mint legyek egy rabló és 10 melóból jó ha egy össze jön,és ezzel nem biztos többet keresnék ,sőt biztos hogy nem,mint ha reális áron többet dolgozok!
Ferke2013-04-06 09:15:49 // 43854
Lehet, hogy mi vagyunk a hülyék akkor a 30-40ezrekkel...nem kéne ilyen barátságosnak lenni már:))
Ferke2013-04-06 09:14:22 // 43853
Nemá...ma már ki normaidőzik? :) Bár amilyen kevés már a szakember, lehet, hogy ez a reális, és nem a fix ár:) Ma már mindenki informatikus...:)
osee_selespeed2013-04-05 19:30:28 // 43852
Azt még hozzátenném, hogy amikor így indul, fehér füstje van. Ha esetleg mond ez valamit.
6UR202013-04-05 16:58:48 // 43851
Csak azért mert az én szerelőm az opelemben mindezt megspékelve vezérléscserével+fék, váltó, szervó olaj cserével 70 ezer ft-kért. (Mondjuk nem tudom mennyi sallang van ezen a motoron de nem hiszem h sokkal több mint az opelen)
Alfa GT-Csaba2013-04-05 16:56:14 // 43850
Szerintem meg sok annyiért!Ha 12 óra alatt végez ,az közel 9 ezres órabér!!
GabCsi2013-04-05 16:49:41 // 43849
12óra a normaideje. Lehet reális is.
6UR202013-04-05 16:35:13 // 43848
Sziasztok egy off témában érdekelne a véleményetek.
Egy barátomnak a ford focusában (2006 1.6 benyás) motort kell cserélni, ki illetve visszaszerelésre reális 100 ezer ft?
Ferke2013-04-05 14:19:32 // 43847
És a gyertyakábel?
Ferke2013-04-05 14:17:41 // 43846
De minek kell kidobni egy forgalmi cserére pénzt, és elbxni egy délelőttöt az okmányirodán?:)
Én ennyire se nem érek rá, se nem vagyok mazo, hogy ezt csináljam.:) Legutóbb tulaj nyomására én is előálltam a műszakin, hogy kérek egy motorkód papírt, de elhajtottak, mint a magzatvizet, hogy ne csináljak én plusz papírmunkát neki, ha nem muszáj, mert van így is elég:)
Ez tipikusan a magyar ember fóbiája: kenyérre nincs pénz, de olyan félelem él még mindig az emberekben, hogy inkább fizet, költ, nem eszik, csak önként adózhasson:)))
BalintDkny2013-04-05 13:55:15 // 43845
Sokszor rakok bele, az elején kis mennyiséget csak, aztán 1-2szer a fele-fele is bejátszott...
semmi különbséget nem észleltem. Ennyi alkalom után szerintem (remélem) már nem is lesz probléma
gecsa2013-04-05 11:21:04 // 43844
mindenre van megoldás..:D:D

nem olyan problémás lepapírozni, mint amennyire mondják...ha felkészülten érkezik az ember, és tudja mi kell hozzá, akkor egy délelőtt meg lehet oldani... a következő műszakiig meg a kutya sem nézi a motorszámot, de lehet még ott sem..
Ferke2013-04-05 11:04:43 // 43843
A motor meg egy xar lesz:) ...de legalább helyes motorszámmal:)))
Ferke2013-04-05 10:59:46 // 43842
Naja, az egyikben kopott gyűrű szereti a másik blokk kopott hengerfalát:)
Kareszka19842013-04-05 10:54:12 // 43841
én meg a sport... :D
gecsa2013-04-05 10:29:00 // 43840
konkrétan nem, de marad a motorszám..:D:D
pb_2013-04-05 10:22:24 // 43839
Már a gépháztető kinyitását is ahhoz kéne kötni.)) A gyártással van a főprobléma nem a többivel.
pb_2013-04-05 10:20:40 // 43838
Nem orvosi Set, csak ximplán hülye, ráadásul még frankó sem lex.))
gecsa2013-04-05 09:55:25 // 43837
textarról még rosszat nem hallottam..ha normál hétköznapi használatra kell, akkor bármelyik megfelel, a puhább hamarabb kopik, de jobban fog, a keményebb meg ellenkezóleg..

ha pályázni is akarsz, vagy sport illetve versenycélokra, akkor egyik sem az igazi..
Kareszka19842013-04-05 09:32:30 // 43836
hali
2001-es 1.6ts 147-eshez mennyire megfelelő a "TEXTAR" fékbetét? ezen kívül van még egy másik, ami "LUCAS-TRW"
TEXTAR:

LUCAS:
Ferke2013-04-05 08:18:39 // 43835
Egyetértek:)
Buddha2013-04-05 08:02:47 // 43834
"Azt sem tartom százasnak, aki ilyen papirozásokkal szivatja magát"

Magamnak nem csináltam hidd el, de ha a fizető ember kifejezetten kéri és többszöri részletes tájékoztatásodra sem retten el, akkor mit tennél?! Ettől nyugszik meg, kész... :-)
Buddha2013-04-05 07:58:32 // 43833
Én a fékbetétek cseréjét inkább, sőt, már eleve az értékesítését is autószerelőhöz kötném. :-)
Persze szerelőként nehéz érdek nélkül nyilatkozni, én azért megteszem. ;-)
TDI752013-04-05 06:23:56 // 43832
Igen de ha a szűrő után oldja fel a szutyit az már mg tud akadni az injektorokban. Ki tudja hogy az előző gazdi mit tankolt az autóba.
Ferke2013-04-04 22:17:37 // 43831
Ahogy ennek a felesleges forgalmi cserének sem. Akkor esetleg, ha amúgy is forgalmi csere van, mint pl eladás, üzembentartói, betelt, vagy vonóhorog...
Ferke2013-04-04 22:15:15 // 43830
Azt sem tartom százasnak, aki ilyen papirozásokkal szivatja magát, de aki átfűz emiatt egy blokkot, az már orvosi eset...:-)
Szatyi2013-04-04 20:22:32 // 43829
Csak annak semmi értelme.
admirális2013-04-04 20:20:08 // 43828
Eddig azt hittem, h a regadót is számon kérik ilyenkor.
gecsa2013-04-04 20:18:54 // 43827
átfűzött blokk esetén marad a motorszám.. ;)
Szatyi2013-04-04 20:18:17 // 43826
Nem kell meglepödni,hogy szakmühely álltali beszerelésröl kérnek számlát.Ez a normális.
Buddha2013-04-04 20:09:58 // 43825
Nemrég jártam végig, Balassagyarmaton így ment:
Feltételezzük, hogy a motorkód ugyanaz: kell számla a motorszámmal vagy kétnyelvű adásvételi, kell számla egy autószerelőtől amivel bizonyítod a szakszerű cserét, (ebben kételkedtem de mivel kérték és gyorsan akartam végezni nem cirkuszoltam pedig grrr...), kérelem, pénz a forgalmi (és esetleg törzskönyv) cseréhez.
redbull902013-04-04 19:46:47 // 43824
Igen holnap lesz kiolvasás rákötöm szépen laptopra csak mondom hátha botlott már valaki ilyenbe köszi szépen!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak