Azért azt tudni kell, hogy ez a gányolás top5 lista első helyezettje volt már anno a ladánál is, rögtön a disznózsírral és népszabival felújított hengerfejtömítés előtt...a ladán túl egyébként nem is lehet tisztességesen megcsinálni, de legalábbis sokkal de sokkal nagyobb xopás, mint tisztességesen megcsinálni:)
Én mindenesetre nem vinném olyan szerelőhöz az autómat, aki ilyet elvállal:)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Ferke2013-03-29 17:48:07 // 43723
Piritu - 1.000.0002013-03-29 13:32:33 // 43722
Kareszka19842013-03-29 13:19:47 // 43721
vagy valamivel egyenként megfogják fixre? de tény és való pár éve nekem is magyaráztak ilyent, hogy járható út. egyedül akkor kell lebontani a hengerfejet, ha beesik a szelep :)
Bilux2013-03-29 13:12:53 // 43720
Gondolom felső holtpontra nyomják a dugókat egyesével és bontják meg a szelepeket.
Máshogy nem tudom elképzelni, hogy nem esik bele a hengerbe a szelep.
Máshogy nem tudom elképzelni, hogy nem esik bele a hengerbe a szelep.
Kareszka19842013-03-29 12:51:07 // 43719
erről karattyoltam a napokban :) (43652hsz)
Piritu - 1.000.0002013-03-29 12:19:50 // 43718
Szerintem nem vagy egyedül vele :-)
Buksi2013-03-29 12:00:49 // 43717
Hmm... Azért kíváncsi lenék élőben is egy ilyen műveletre! :-)
Piritu - 1.000.0002013-03-29 11:54:35 // 43716
De, klatty :-)
admirális2013-03-29 11:51:51 // 43715
Ha jól vettem ki a szavaiból, akkor Bambinooo-nak így csinálták meg a kocsiját a héten.
Buksi2013-03-29 11:20:20 // 43714
Sztem ilyet nem lehet!
BalintDkny2013-03-29 11:04:42 // 43713
Srácok, nem tud valaki BP-n olyat, aki kicserélné a szelepszárszimeringet a hf levétele nélkül? Egy hengerfejkipofozás most nem fér bele sajnos
KloWn2013-03-28 20:36:30 // 43712
padand2013-03-28 18:37:42 // 43711
Köszi a segítséget, beszélek velük!
forrasr2013-03-28 17:04:29 // 43710
Szia!
Nekem egy bontott kulcs távirányító részét kellett feltanítani(immot nem-azt nem is lehet) és nem kellett hozzá a kódkártya, 5000e ből megvolt a tanítás számlásan Fiat Rieglerben győrben.
Nekem egy bontott kulcs távirányító részét kellett feltanítani(immot nem-azt nem is lehet) és nem kellett hozzá a kódkártya, 5000e ből megvolt a tanítás számlásan Fiat Rieglerben győrben.
padand2013-03-28 10:01:36 // 43709
Sziasztok!
Nemrég írtam, hogy elszállt a távírányítós kp.-zár a 156-osomon. Egy bikázás után, pedig álló motornál, gyújtás nélkül bikáztam, de többet sehogyse fogok bikázni senkit se :) a lényeg, hogy a kulcsot kell csak újraprogramozni elvileg, viszont nem kaptam a kocsihoz kódkártyát, de legalább most lekérem (18.000 Ft.) és akkor az is meglesz. Azt mondták azon van a táv. kódja.
Nemrég írtam, hogy elszállt a távírányítós kp.-zár a 156-osomon. Egy bikázás után, pedig álló motornál, gyújtás nélkül bikáztam, de többet sehogyse fogok bikázni senkit se :) a lényeg, hogy a kulcsot kell csak újraprogramozni elvileg, viszont nem kaptam a kocsihoz kódkártyát, de legalább most lekérem (18.000 Ft.) és akkor az is meglesz. Azt mondták azon van a táv. kódja.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-28 08:48:49 // 43708
mindegyik automatában van szűrő :) az Aisin váltót szét kell szedni a cseréjéhez, egyébként érdemes bennük 60e-ként olajat cserélni és akkor örökös ...felesleges a 2x egymás után
A Tutela is jó bele természetesen ....
A Tutela is jó bele természetesen ....
weltner2013-03-27 20:05:22 // 43707
Én Szatyi kolegát ajonlom!!!! Nagyon korekt,és nem drága!!
www.alfaszatmari.hu
www.alfaszatmari.hu
Wickey2013-03-27 19:01:17 // 43706
pontosan, eddcsájna is ígycsinája. :-)
Robi642013-03-27 18:59:59 // 43705
Köszönöm az észrevételeidet, sajnos én nagyon bíztam mindig is a Seleniában, mint lentebb írtam és le is ragadtam ennél. Ettől függetlenül szívesen veszek minden tapasztalatot, amit Tőletek hallok, olvasok...
A japán váltó valóban nem feltétlen Seleniat igényel, csak gondoltam az jó lehet. A kétszeri cserét a szerelő azért ajánlotta, hogy ha az első adag olaj kémiailag felold valamit a váltóban akkor ki is kéne dobni belőle, amit csak a kivehető mennyiség enged. Én valami olyasmit hallottam Tőle, hogy ebben szűrőt nem lehet cserélni...ha láma volt, akkor így én is :)
A japán váltó valóban nem feltétlen Seleniat igényel, csak gondoltam az jó lehet. A kétszeri cserét a szerelő azért ajánlotta, hogy ha az első adag olaj kémiailag felold valamit a váltóban akkor ki is kéne dobni belőle, amit csak a kivehető mennyiség enged. Én valami olyasmit hallottam Tőle, hogy ebben szűrőt nem lehet cserélni...ha láma volt, akkor így én is :)
CSIBI2013-03-27 18:47:59 // 43704
Ha jó szerelöt keresel keresd meg Szatyit.
Robi642013-03-27 18:35:57 // 43703
Szia! Ezen logika mentén már én is átgondoltam a dolgot, valószínű egy sikertelen kísérletnek biztos, hogy ez lenne a magyarázata. Nekem anno a Selenia volt az Alfához a numero uno, de mióta látom ezt az igénytelen műanyag csomagolást teljesen elbizonytalanodtam. Adhatnátok tippet, hogy milyen olio most a jó minőség a márkához, én már Castrol, Mobil és társairól is hallottam sok negatívumot....az a baj, hogy üzletkötőként járom az ország autósboltjait, benzinkutakat, gumisokat és minden hülyeséget meghallgatok :)
Gtaati2013-03-27 17:35:50 // 43702
Hello! Érdeklődnék, hogy valaki szerelt-e már be utólagosan tolatóradart gt-jébe? Ebben kérnék esetlegesen segítséget, információt! Köszönöm!:)
BalintDkny2013-03-27 13:18:59 // 43701
Bp-n kihez érdemes vinni TS-motort aki korrekt áron dolgozik és ért is hozzá?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-27 09:40:00 // 43700
minek annyi olajcsere benne? egyszer kell cserélni szűrővel együtt vagy a GI/E-t rakd bele vagy hívjál fel egy automataváltós emberkét jó hozzá nevesebb dextron VI is (dextron 3-at inkább ne) egyéb iránt Aisin váltós annak a gyári olaja sosem volt Tutela max ő is fejlesztett hozzá bár minőségre jó ...a tisztán látás végett
Ferke2013-03-27 08:41:38 // 43699
Ezzel csak annyi a baj, hogy spórolsz ugyan 14ezret, de ha nem válik be, akkor a szaki - mivel ha jól értem, nem a haverod - azt fogja mondani, hogy amit ő ajánlott olaj, azzal jó lenne...ezek a dolgok mindig neccesek, ha nem ismered a szerelődet...sajnos sok ilyenről hallani.:P
Egyébként egyre többen ráncoljuk már a szemöldökünket, amikor seleniaról/tutelaról van szó, én nem is raknám bele..
Egyébként egyre többen ráncoljuk már a szemöldökünket, amikor seleniaról/tutelaról van szó, én nem is raknám bele..
DieselManiaco(NagyVad)2013-03-27 07:16:03 // 43698
köszönöm szépen:)
Robi642013-03-27 00:03:54 // 43697
Sziasztok! Sürgősen tudnom kellene, tapasztalat alapján melyik automata-váltóolaj a bevált a 166-os 2,4 JTD-ben. Egy itteni szaki vállalta, hogy ránéz a rakoncátlankodó automatámra, azzal kezdené némi próbaút után, hogy csinálna egy olajcserét benne, majd 500 km után még egy cserét. A baj csak annyi,hogy Ő Dex.III-as olajra több mint 3000 ft-ot számolna, én Seleniat durván kétezerért láttam (Tutela GI/E). Ez ugye cserénként azzal a leengedhető kb. 7 liternél számolva már nem kevés és mindezt kétszer...
[k i z z o]2013-03-26 22:41:09 // 43696
Elnézést, elhalt az egérben a pergésmentesítés:)
[k i z z o]2013-03-26 22:39:57 // 43695
Szemcseszórás, galvanikus horgany, és lefestve Temacoat GPL -el. (Ezt minden futóműelem megkapta, de a rugón is elég rugalmasnak mutatkozik.)
[k i z z o]2013-03-26 22:39:57 // 43694
Szemcseszórás, galvanikus horgany, és lefestve Temacoat GPL -el. (Ezt minden futóműelem megkapta, de a rugón is elég rugalmasnak mutatkozik.)
Attika012013-03-26 22:31:15 // 43693
4-ik éve van nálam a 156-os. Harcos kollegától vettem és nekem sem volt ilyen bajom vele, csak tavaly télen, és azóta 2-szer már csinálni kellett. Lehet nem jó szírt használok?
Tudom rézpaszta kellene............ :)
Tudom rézpaszta kellene............ :)
KloWn2013-03-26 22:12:03 // 43692
Hm... talan akkor hetvegen neki is allok :) ha sikerul, kivancsi leszek nekem meddig fogja birni, miota megvan az auto (3eve) most csinalta ezt elosszor
Attika012013-03-26 21:45:05 // 43691
Szerintem nem egy bonyolult feladat, Én sem vagyok autószerelő :)
Csak (képzem ) magam a cartársak leírásai alapján :)
Csak (képzem ) magam a cartársak leírásai alapján :)
KloWn2013-03-26 21:36:44 // 43690
Koszonom a leirast , valaszt :)
Eleg egyszeruen leirtad ^^ ez valosagban is ilyen egyszeru?, vagy ha nincs nagy rutinom autoszereles teren inkabb vigyem szakemberhez ? :)
Eleg egyszeruen leirtad ^^ ez valosagban is ilyen egyszeru?, vagy ha nincs nagy rutinom autoszereles teren inkabb vigyem szakemberhez ? :)
Attika012013-03-26 21:03:15 // 43689
Szia. Nem tört el semmi. :)
Akksit vedd ki, Akksitartót szintén. Meg fogod látni mi motgatja a sebváltó sebességfokozatait. 2-db bovden van rajta. A váltó tetején lévő (kulissza) vízszintes tengelye a probléma. Ki kell venni, megcsiszolni a tengelyt és a hüvelyt is majd lekenni.
Nálam fél éves művelet. Addig bírja.
Akksit vedd ki, Akksitartót szintén. Meg fogod látni mi motgatja a sebváltó sebességfokozatait. 2-db bovden van rajta. A váltó tetején lévő (kulissza) vízszintes tengelye a probléma. Ki kell venni, megcsiszolni a tengelyt és a hüvelyt is majd lekenni.
Nálam fél éves művelet. Addig bírja.
Buddha2013-03-26 20:39:54 // 43688
Szia!
Sok dolog lehet, de először a váltóbowden-t ellenőrizd le, hogy akadálytalanul menjen! ;-)
Sok dolog lehet, de először a váltóbowden-t ellenőrizd le, hogy akadálytalanul menjen! ;-)
KloWn2013-03-26 20:15:24 // 43687
Sziasztok
Egy olyan gond lepett fel az auton, hogy a sebvalto nem ugrik vissza uresbe. Vkinek mar volt ilyen problemaja? Interneten irtak olyat is igaz mas automarkanal, hogy a sebvaltoba torott el vmi rugo. Itt is ez lehet a problema?
Egy olyan gond lepett fel az auton, hogy a sebvalto nem ugrik vissza uresbe. Vkinek mar volt ilyen problemaja? Interneten irtak olyat is igaz mas automarkanal, hogy a sebvaltoba torott el vmi rugo. Itt is ez lehet a problema?
Kovi2013-03-26 19:09:10 // 43686
Sziasztok.
Szerintetek találok valahol 1,9jtd mjet 16v 140le kuplungtárcsát külön?
Vagy ne is keressem mert nincs?
Szerintetek találok valahol 1,9jtd mjet 16v 140le kuplungtárcsát külön?
Vagy ne is keressem mert nincs?
gecsa2013-03-26 16:59:40 // 43685
aranyárban bárhol....:D
az új itt van a legjobb árban, ha használtat keresel, akkor kérdezd az olaszautobonto.hu oldalon, én ott találtam újszerű bontottat 8000ért.
az előbbi meg pápán van, és 38eft programozással együtt...
az új itt van a legjobb árban, ha használtat keresel, akkor kérdezd az olaszautobonto.hu oldalon, én ott találtam újszerű bontottat 8000ért.
az előbbi meg pápán van, és 38eft programozással együtt...
Squeky2013-03-26 16:04:53 // 43684
Szeva!
Nekem csak gépre kötve sikerült, szerintem nincs más módja.
Nekem csak gépre kötve sikerült, szerintem nincs más módja.
MÁRK1562013-03-26 15:41:24 // 43683
Hali! Budapesten hol tudnék komplett kulcsot szerezni 2001es 156 sw-hez?
.......................2013-03-26 15:33:36 // 43682
a FES kiírja ,hogy milyen színü kell
.......................2013-03-26 15:32:53 // 43681
Coolby2013-03-26 15:29:20 // 43680
ohh, gondoltam, hogy kiolvasom majd, de nem gondoltam, hogy tényleg megmondja merre lehet a hiba, azt hittem majd ott is azt mondja csak, hogy parking assistant not available, ezért szaladtam előre a kérdéssel, de akkor megnézem előbb :)
CAN infó buherálás nélküli bluetooth-os ELM327-tel olvasható? Nem emlékszem, hogy ilyen menüpontot próbáltam-e már...
CAN infó buherálás nélküli bluetooth-os ELM327-tel olvasható? Nem emlékszem, hogy ilyen menüpontot próbáltam-e már...
.......................2013-03-26 15:26:49 // 43679
a FES megmondja hol a bibi,
csak ki kell olvasni a CAN infót
csak ki kell olvasni a CAN infót
Coolby2013-03-26 15:24:07 // 43678
Sziasztok!
Gondoltam beírom ide is, talán a tolatóradarok nem annyira típusspecifikusak. Szóval a 159 2.4 jtdm-ben gondom van a tolatóradarommal. Egyik indításnál kiírta, hogy Park assistant not available és megjelent egy kis ikon. Azóta rükibe téve is felhívja rá mindig a figyelmem, hogy nem elérhető (gondolom mindig kiírja, nehogy azt gondoljam, hogy sípolni fog).
Merre induljak? Hogy tudom felmérni, hogy mi lehet és hol lehet a bibi?
Gondoltam beírom ide is, talán a tolatóradarok nem annyira típusspecifikusak. Szóval a 159 2.4 jtdm-ben gondom van a tolatóradarommal. Egyik indításnál kiírta, hogy Park assistant not available és megjelent egy kis ikon. Azóta rükibe téve is felhívja rá mindig a figyelmem, hogy nem elérhető (gondolom mindig kiírja, nehogy azt gondoljam, hogy sípolni fog).
Merre induljak? Hogy tudom felmérni, hogy mi lehet és hol lehet a bibi?
Nándi2013-03-26 15:08:17 // 43677
Sziasztok!
Kellene egy kis segítség van nekem egy 156-osom (2004.11) 1.9JTDm
Hogyan tudnám le nullázni az olajcser ciklusát? Nem tudom hogy jól fogalmaztam e meg:) Egy olyanon már túl vagyok (gyújtás, info,szervice,info,+/- egyszerre) Nem csinált semmit!
Köszi a segítséget előre is.
Kellene egy kis segítség van nekem egy 156-osom (2004.11) 1.9JTDm
Hogyan tudnám le nullázni az olajcser ciklusát? Nem tudom hogy jól fogalmaztam e meg:) Egy olyanon már túl vagyok (gyújtás, info,szervice,info,+/- egyszerre) Nem csinált semmit!
Köszi a segítséget előre is.
Gegee2013-03-26 14:40:59 // 43676
Valószínű, hogy légzsák hiba. Első körben pillants az ülés alá, hogy a légzsák csatik egyben vannak-e! Ha nem csatlakozik rendesen, akkor szokott produkálni ilyen jelenséget. Nincs kizárva, hogy mástól nem lehet, csak arról nem tudok. :)
Kareszka19842013-03-26 14:39:59 // 43675
ok, de board computeres vagy sima kis kijelzős?
diagnosztikán lehet megoldja egy proxy alignment
diagnosztikán lehet megoldja egy proxy alignment
gecsa2013-03-26 14:31:35 // 43674
156nál hátsó hátsó stabilizátor rúd gumiszilentnek a belső átmérője 17mm, vagy 13.5mm?
mindkét fajtát találtam a neten... igaz az egyikre azt írja, hogy külső, a másikre, hogy belső, de nem csak 2 van, oldalnként 1-1?
mindkét fajtát találtam a neten... igaz az egyikre azt írja, hogy külső, a másikre, hogy belső, de nem csak 2 van, oldalnként 1-1?