Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Bilux2012-05-08 10:00:23 // 38722
Nem a gond a hiba okozója a "tűz" ami nálad valószínű a elektromos gázpedál potmétere.
Bontottan szerezz egyet cseréld töröld a hibát és el van oltva a tűz.
Nem pedig az ordibáló tulaj lesz fejbeb@szva jelen esetben a hibaüzenet törölve állandóan ami nyilván nem oldjaj meg a problémád.
Forsberg2012-05-08 09:19:11 // 38721
Biztos korán van még, de ezt most nem értem. :)
Mármint a poént értem, csak azt, hogy a gond a törlés lenne?
Grando2012-05-08 09:03:28 // 38720
Lehet, hogy nem a hibaüzenet miatt van a probléma, hanem fordítva?
Látom magam előtt a tűzoltókat, ahogy kivonulnak az égő házhoz. A ház tulaja az utcán futkos és üvölt, hogy "Ég a házam!! Segítség!". A tűzoltók egy lapáttal fejbecsapják a tulajt, aki ájultan elterül. Majd elvonulnak. Probléma megoldva.(?) :D ;)))
Forsberg2012-05-08 08:54:11 // 38719
Amikor felvillan a kontroll lámpa, akkor érzem, hogy torpan egyet, de utána nem érzek problémát. Csak hiába törlöm a hibaüzenetet, egy idő után újra jön.
Kareszka19842012-05-08 08:50:30 // 38718
ötletes dolog, igaz meg kell sozkni, meg azis, hogy rálehet szokni :)
Liquid2012-05-08 08:48:19 // 38717
nem hallottam még ilyen problémáról, de lehet hogy "kikopott" a potméter
van érezhető jele az autó viselkedésében? pl. adott fordulat környékén megtorpanás
Forsberg2012-05-08 08:41:21 // 38716
Sziasztok!
Ezt a hibakódot dobja fel az autó: P0220=Fojtószelep-/pedálhelyzet-jeladó B funkció-rendellenesség. Mi lehet a probléma? Köszönöm előre is!
Liquid2012-05-08 08:15:58 // 38715
lambdaszonda ügyben mi a tapasztalat? szigorúan gyári (Bosch) mint az LMM-nél vagy lehet mást is használni?
Ferke2012-05-07 22:37:48 // 38714
Engwm rohadtul idegesilített mindíg is ez az automata többetindexelő.:-)Fiestaban ültem először,amiben gyárilag volt,én nem szeretem,ha helyettem indexel az autó:-)
Kazes☻2012-05-07 21:53:36 // 38713
Ellenszer a parasztindexelésre: komfortindex utólag

Klassz, szvsz, és hátha valakinek pont jól jön. :)
mreni2012-05-07 18:06:53 // 38712
"Gázadásra történő torpanásnál nem hiszem, hogy Lmm hiba lenne. 2000 ford. történő tirpanás, kengurubenzin, egyenetlen alapjárat, és gázadásra sem pörög fel a motor, az már LMM hiba! " rosszul hiszed,könnyen lehet LMM hiba is
Dzsozy2012-05-07 12:44:26 // 38711
Na már elkéstem, de talán még tud segíteni a blogom 3 és 4 oldalán leírtak, ami ezzel kapcsolatos.
Liquid2012-05-07 08:04:50 // 38710
nagyon köszi, lecsekkolom!
zee2012-05-07 07:42:29 // 38709
Esetleg még a reléjét ellenőrizd,az az akku és a zárhíd között van. Nálam ennek a hibája nyírta ki rövid idő alatt az új vezmódot. Ha a motortérből adsz gázt fordulaton (per pill nem tudom az értéket) kapcsolnia kell a relének ami táplálja a szolenoidot. Ha ráteszed az ujjad a relé hátzára még úgy is érezni ha működik.

Z
Liquid2012-05-06 23:18:02 // 38707
Köszi! meg fogom nézni, még annyi kérdeznék, hogy hol találom ezt?
[k i z z o]2012-05-06 22:40:37 // 38706
A vez. mod solenoiddal lesz valami gond, illetve az ő áramkörében.

Ha minden igaz, 10 - 12 ohm körül kell lennie a tekercsnek. Lehet néha megszakad.

A P1653 -t dobja testzárlat, batt. zárlat és szakadás esetén is. Az első kettő lehet harness, az utóbbi maga a solenoid.

Kell egy multiméter és megnézni mit mutat. Menet közben is megnézheted, ha a tekercset aktiválja a vezérlő, hogy mekkora áram folyik rajta, ill. milyen feszültség van rajta (Egyáltalán meghúz e?) Lehet alapjáraton is meghúzatni és ha működik, azt hallanod kell a motor járásában. Ehhez be kell táplálnod a tekercset.
Liquid2012-05-06 22:05:07 // 38705
nemtudom :) hol keressem és hogy tudom tesztelni?
Dzsozy2012-05-06 21:33:56 // 38704
Mit jelen az, hogy "vez.mód környékéről jön" ?
Vez.mód.működését befolyásoló mágnesszeleppel minden rendben?
Liquid2012-05-06 21:11:36 // 38703
Van némi parajelenség a géppel, gondoltam bedobom ide hátha tudtok segíteni.
Az első dolog valamelyest egyértelmű inkább megerősítést várok .)
P0170-magas jel-tárolt, illetve P0130-alacsony jel-tárolt. A 170-es már 1 hónapja is előfordult, a 130-asra viszont nem emlékszem hogy láttam volna tegnapig. Ezek a kódok lambdacserét javasolnak?

A másik kicsit érdekesebb, P1653-nincs jel-tárolt a vezérlésmódosító környékéről jön, de mit jelenthet?

Annyit érzékeltem csak, hogy párszor előfordult olyan, hogy 0-ról kigyorsítva 3000 alatt szinte halott volt, aztán magához tért és minden OK. néhány alkalommal fordult elő 2 párszáz km-es út alatt, majd töröltem a hibákat és azóta nem éreztem gyengeséget, de a 3 hiba megvan
Dzsozy2012-05-06 20:27:16 // 38702
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a cartárs azt írta, hogy " egy-két pillanatra" torpan az autó. Nem lebeszélni akarom a gépi kiolvasásról, de nem egy tipikus Lmm hiba egy pillanatnyi torpanás. Igaz egy denszeszes tisztítás nem árt neki, ill.az sose árt! :)
Grando2012-05-06 18:24:08 // 38701
Nekem a V6-ban anno a beteg légtömegmérővel 5000-nél megtorpant. Vagy pontosabban fogalmazva: a gyorsulás abbamaradt, olyan érzés volt, mintha onnantól elkezdték volna húzni hátrafelé egy gumikötéllel. Gyorsult az, csak onnantól lassabban. Egyéb tünet nem volt. Se rángatás, se semmi. Légtömegmérő cseréje után megindult, és húzott mint a táltosparipa, át az 5000-es fordulaton, egészen a leszabályozásig. Szóval vannak fázisok. Érdemes lenne ránéznie a cartársnak a LMM/lambda párosra. Ha vmi a gyári konfiggal nem tökéletes, akkor ilyen légszűrős meg lekötögetős kuruzslásokkal sem lesz az. Bár a hibát nem fogja esetleg tapasztalni, de a gép ettől tuti nem lesz 100-as. Legfeljebb stabilan gyenge. ;)))
Mint a 33-asom, amiben lekötöttem a lambdaszondát. Azóta hidegen első indítás után nem áll le, és talán kevésbé torpan gyorsításkor 2800-3000-nél. A szonda bele 30-40 rongy, azaz a kisautó piaci árának tetemes hányada. Plusz vmelyik jeladó sem okés. Úgyhogy most eltötyörög itt a városban néhanapján így vészprogramon. :(( De egy pillanatig sem állítanám, hogy megoldottam a problémát. ;))
GTPeti2012-05-06 17:25:51 // 38700
Gyári szűrővel sem szabad(na) megtorpanni. A hibát kéne megkeresni.
Dzsozy2012-05-06 17:01:34 // 38699
Gázadásra történő torpanásnál nem hiszem, hogy Lmm hiba lenne. 2000 ford. történő tirpanás, kengurubenzin, egyenetlen alapjárat, és gázadásra sem pörög fel a motor, az már LMM hiba! LMM csati le, gáztneki, csati vissza és ugyan ez. De hát oldalakat regéltünk erről!!!!!! Félre értés ne essék, én sem vagyok a direktszűrő híve. Nekem is feltűnt, hogy gázadásra egy-két pillanat, míg reagált a vas,mintha megfulladna. Kipróbáltam a direktsz. és láss csodát, megtáltosodott a paripa. :) Hosszú távon nekem is megkajált egy LMM-t, de a tény az még tény maradt, nem bök le tőle a vas, apró gázadásra is húz. Csak zárójelben, gyári szűrőm van nekem is! :)
Dzsozy2012-05-06 17:01:34 // 38698
Gázadásra történő torpanásnál nem hiszem, hogy Lmm hiba lenne. 2000 ford. történő tirpanás, kengurubenzin, egyenetlen alapjárat, és gázadásra sem pörög fel a motor, az már LMM hiba! LMM csati le, gáztneki, csati vissza és ugyan ez. De hát oldalakat regéltünk erről!!!!!! Félre értés ne essék, én sem vagyok a direktszűrő híve. Nekem is feltűnt, hogy gázadásra egy-két pillanat, míg reagált a vas,mintha megfulladna. Kipróbáltam a direktsz. és láss csodát, megtáltosodott a paripa. :) Hosszú távon nekem is megkajált egy LMM-t, de a tény az még tény maradt, nem bök le tőle a vas, apró gázadásra is húz. Csak zárójelben, gyári szűrőm van nekem is! :)
Piritu - 1.000.0002012-05-05 21:31:23 // 38697
Egyetértek, a "tünet" eltüntetése nem segít. Törött lábra se jó a kalmopirin.
Piritu - 1.000.0002012-05-05 21:29:08 // 38696
Ki kellene olvasni, hogy mi a nyűgje. Vélhetően LMM lesz.
Dévid2012-05-05 21:26:45 // 38695
Nem kellene inkább a hiba okát megkeresni? Ha már alapállapotban nem torpanik, utána lehet LMM gyilkos dolgokat felszerelni. :)
Dzsozy2012-05-05 21:18:59 // 38694
Tegyél rá direktszűrőt. Van aki ellenzi, van aki mellette van. Vannak előnyei is, vannak hátrányai is, de az biztos, hogy a torpanás megszűnik. (tapasztalat)
rstyleAlfa2012-05-05 20:39:57 // 38693
Üdvözlök Mindenkit!

Van egy kis gondom az alfámmal, ha tudna valaki segíteni előre is köszönöm. Gázadásra néha megtorpanással reagál az autó, mintha 1-2 pillanat erejéig nem lenne ereje, olyan mintha ''turbólyuk'' lenne, pedig szívó 1.6. Segítséget előre is köszönöm.
Mózes2012-05-05 20:23:10 // 38692
Ciao!

Segítséget kérnék,meta típusú riasztó van a 156ba,ha zárom a kocsit táv írányitóval akkor a bal oldali index nem alszik el,folyamatosan ég,alap esetbe kettőt villogna.
Köszi
alfarosso2012-05-05 20:02:25 // 38691
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki,hogy miért nem megy a ventillátor kettes fokozatban 156 Selespeeden?Az egyes bekapcsol,de túlmelegszik a motorom,mert nem megy a kettes fokozat.Van valahol valami érzékelő szenzor?Köszönöm a segítséget előre is:)
mreni2012-05-05 18:18:49 // 38690
nem feltétlenül látsz rajta folyást,de attól még lehet rossz ,sajnos
Jack2012-05-05 18:17:55 // 38689
Érthető volt;). Az alsót amennyire tudtuk fentről megnéztük, szerencsére ott nem láttunk folyást. Eléggé rossz helyen van mindkettő, egyik sem tűnt egyszerűen szerelhetőnek. Bizony ha csak 1-2hónapot megy, akkor nem úszom meg simán légtelenítéssel...
mreni2012-05-05 18:13:49 // 38688
ezt így kell,sokkal hamarabb lelégteleníted :) szenvedés nélkül
zee2012-05-05 15:20:24 // 38687
Nálam váltó feletti lett cserélve anno a 146-on,azt nem tudtam légteleníteni normálisan ill. csak a munkahenger felől a légtelenítőn át telenyomtam olajjal amíg a fékolaj tartály abbahagyta a buborékolást és friss olaj jött fel. Remélem érthetően fogalmaztam... :)
GTVili2012-05-05 14:20:20 // 38686
Inkább az alsót (a munkahengert ) is nézd meg...
Nekem pl az szórakozott....aztán egy-két hónap elteltével végleg tönkrement.
Jack2012-05-05 12:54:43 // 38685
Ide is berakom, hátha:

Üdv Urak!
A kuplungom kezd vicceskedni. Valamelyik reggel mikor beültem a kocsiba a kuplungot benyomva azt tapasztaltam, hogy fél útig beesett a pedál. Teljesen benyomva kiemel, tudom használni, de érezhetően az olaj (részben) elment belőle. 20km városi autózás után a pedál visszatért a helyes állásba, amjd másnapra megint leeresztett. Az felső munkahengert megnéztem, könnyezik némi olajat, viszont a fékolaj szintje nem igazán csökkent... Kérdésem az volna, hogy tudom-e a kuplung olajrendszerét légteleníteni valahol? Segít-e rajta, vagy cseréljem ki a felső munkahengert azonnal. Azért gondolok a légtelenítésre, mert már többször "megjavult", olyan mintha csak levegős volna.
Köszi a válaszokat!
zee2012-05-05 12:47:20 // 38684
Sziasztok

Vkinek van tapasztalata a német e-bay-es lengőkarkészletekkel kapcsolatban? Mennyire tartósak? köszi
Alfatika 592012-05-04 20:58:14 // 38683
Kösz az infót Whiteshark.

A szerelőm átmenetileg hasonló megoldásra jutott, de előtte még kicserélte az olajszűrőt.
Wickey2012-05-04 20:27:10 // 38682
Igen. Meg a hosszbordás által hajtott cuccok csapágyazásai is.
W.2012-05-04 19:30:16 // 38681
Ezt nem Neked írtam, hanem az utánad szóló 159-es cartársnak! :)
ernoe2012-05-04 19:19:49 // 38680
De nekem csak akkor ingadozik ha bekapcsolom a klímát.
Bence2012-05-04 19:18:21 // 38679
sziasztok!
a hosszbordás görgői kiadhatnak ilyen csipogó-ciripelő-nyöszögő hangot? (csak meleg motornál hallatszik)
W.2012-05-04 09:16:39 // 38678
Olvasd el a 159-esem blogját! :)
Alfatika 592012-05-04 09:10:49 // 38677
Sziasztok!
Van egy 159-es dízelem és egy ideje a dízelszűrőből kijövő egyik cső elkezdett búgni, ami zavaró. Már több szerelőnél voltam nem találják a hiba okát.
Segítsen valaki. Kösz
ernoe2012-05-04 05:21:20 // 38676
Sziasztok!

147-esem van. Ha bekapcsolom a klímát, ingadozik az alapjáratom. Ezt az ingadozást menet közben is adja. Ha kikapcsolom semmi probléma.
Van valakinek ötlete mitől van??
Gallyra ment a klímám???
GTPeti2012-05-03 14:06:01 // 38675
Pedig azt mondtad, nincs az autódban box!! :)))
Piritu - 1.000.0002012-05-02 19:49:04 // 38674
Változnak az idők. Amikor vettem ismeretlen volt a netnek az oldal :-DD
Wickey2012-05-02 19:45:02 // 38673
Gondolom. Királyság, hogy a képen levő weboldal egy forex ügynökséget vagy mit takar. :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak