Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GTPeti2012-03-25 21:50:27 // 38272
Remek! Reméljük nem jön elő újra a hiba.
droberto2012-03-25 21:40:54 // 38271
Úgy tűnik az ABS szenzor és a csatlakozások tisztítása, megtette hatását. Jó lett a gép (egyenlőre). Köszönöm a támogatást. :)
Volt egy kis lerakódás a szenzoron, vsz. az okozta a hibát. Nagyobb sebességnél már eldobálta a jelet...
Volt egy kis lerakódás a szenzoron, vsz. az okozta a hibát. Nagyobb sebességnél már eldobálta a jelet...
zsolti19762012-03-25 21:37:39 // 38270
Sziasztok! Tudna segiteni valaki, merre találom a fűtőventillátor reléjét? Elearnban nem egyértelmű.... J35 a száma. Köszi!
mreni2012-03-25 19:11:31 // 38269
szép mondat lett,és igaz is :)
GTPeti2012-03-25 15:25:34 // 38268
Szerintem inkább a nem olyan egyértelmű, esetleg egymással összefüggő hibák nyugodt és alapos kielemzésére jó.
Egy fordulatszámjeladót egyszerűen lehet figyelni élőben is.
Egy fordulatszámjeladót egyszerűen lehet figyelni élőben is.
Grando2012-03-25 14:01:32 // 38267
Értem. Akkor az adatrögzítő inkább a nem egyszerűen előidézhető, szórványosan előforduló hibák feltárására alkalmasabb.(?) ;)))
(De jó mondat lett. :DD)
(De jó mondat lett. :DD)
mreni2012-03-25 13:21:39 // 38266
Ezt tudja egy pár diag progi,nekem is van néhány ilyen,de élőben sokkal egyszerűbb és pontosabb az infó :)
GTPeti2012-03-24 22:05:11 // 38265
Ha ez az egyik szenzor jele volt, akkor goto csere.
droberto2012-03-24 21:54:55 // 38264
Köszönöm, csak megerősítés akartam, mert azért nem vagyok 100% biztos benne.
Az on-lány adatrögzítés megtörtént, diagramm formában is. Egyszer csak elment a jel, függetlenül a sebességtől. Ezt csak 80 felett csinálja!
Az on-lány adatrögzítés megtörtént, diagramm formában is. Egyszer csak elment a jel, függetlenül a sebességtől. Ezt csak 80 felett csinálja!
GTPeti2012-03-24 21:42:10 // 38263
Persze.De ha nem nap mint nap csinálsz ilyet, a hagyományos nootebook-os megoldás is megteszi.
Grando2012-03-24 21:40:35 // 38262
Van erre vmi ketyere is, amit feldugaszolsz a diag. csatira, és rögzít. Aztán leveszed, majd a maestro adatelemez . ;)))
GTPeti2012-03-24 21:35:41 // 38261
Olvastam olyat, hogy az ABS szenzor egyben a sebességmérő szenzor is!
Igen... ezért írtam. B)
Mit értesz élő-adatelmzésen?
Hogy menet közben nézed laptopon az értékeket a FES-nel. Amelyik szenzor nem, vagy nem mindig küld értékelhető adatot, az...
Igen... ezért írtam. B)
Mit értesz élő-adatelmzésen?
Hogy menet közben nézed laptopon az értékeket a FES-nel. Amelyik szenzor nem, vagy nem mindig küld értékelhető adatot, az...
droberto2012-03-24 21:28:30 // 38260
Ez is ugye a keréknél van...
droberto2012-03-24 21:26:45 // 38259
Olvastam olyat, hogy az ABS szenzor egyben a sebességmérő szenzor is!
Mit értesz élő-adatelmzésen?
Mit értesz élő-adatelmzésen?
GTPeti2012-03-24 21:08:48 // 38258
SZVSZ kerékfordulatszám-szenzor. Az élőadat-elemzés megmutatja melyik.
droberto2012-03-24 21:06:02 // 38257
Így van! 1.3 JTD 75LE, 2006-os évjárat. Egy barátom autója, és a gond az, hogy ha városon kívülre merészkedik 5-10 km-en belül tendenciózusan, bedobja a P0500-as hibaüzenetet (jármű sebesség szenzor), az alábbi tünetek kísérete mellett:
- a km óra restartig 0-t mutat
- világít a motorhiba, ABS, szervókormány led
- nincs ABS
A témába vágóan ennyit találtam. Sajnos nem kerültem előrébb.
A hiba sebességtől független.
Én a szenzor hibájára, vagy a csatlakozás oxidációjára tippelek.
Találkoztatok hasonlóval?
- a km óra restartig 0-t mutat
- világít a motorhiba, ABS, szervókormány led
- nincs ABS
A témába vágóan ennyit találtam. Sajnos nem kerültem előrébb.
A hiba sebességtől független.
Én a szenzor hibájára, vagy a csatlakozás oxidációjára tippelek.
Találkoztatok hasonlóval?
Grando2012-03-24 21:00:16 // 38256
Nincs mit. Ha ezt így betartod + 10 (esetleg 15 - előírás: 20e) ezrenként fincsi Selénia Racing lötyi szűrőkkel együtt cserélve, értő és elkötelezett helyen, akkor jó eséllyel hosszú és boldog együttlétnek néztek elébe. ;)))
krisz.v2012-03-24 20:49:58 // 38255
Köszi a részletes infót! Az eddigiek alapján hamarosan szervíz lesz...
krisz.v2012-03-24 20:44:04 // 38254
Olajakat, szűrőt most cseréltem! Egyébként nem vagyok profi alfa szaki, de amihez nem kell különleges "nem éri meg megvenni" célszerszám azt megcsináljuk általában!
Grando2012-03-24 20:38:26 // 38253
Köszönöm, ezzel már kiegyezek. :DD ;)))
Totti2012-03-24 20:37:08 // 38252
4 es + a piros pötty! :-)
Grando2012-03-24 20:35:30 // 38251
Komolyan mondom, hogy a végére akartam írni. De az olajos témába belenyúlni most nem érzek elég erőt magamban. :DDD
Ötös nem lehetne? Nagyon esetleg öt alá? :D
Ötös nem lehetne? Nagyon esetleg öt alá? :D
Andy2012-03-24 20:31:52 // 38250
Kihagytad az olajat és a szűrőket!
Amúgy nem rossz, beírhatsz egy hármast! ;))))
Amúgy nem rossz, beírhatsz egy hármast! ;))))
Grando2012-03-24 20:28:03 // 38249
Normál esetben rögzítő célszerszámmal, szelepfedelek levételével zajlik a csere.
A hosszbordás szíj csereperiódusa a fogasszíjéval megegyező. Előírás tehát: 120e km/5 év (vagy 4 év), 60e km-nél már ellenőrzés, figyelés van előírva.
A nagyvad topic öreg V6 rókái 80e km/4 évente cserélnek. ;)))
A cserébe tehát beletartoznak:
- vezműszíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő) + vízszivattyú (fémlapátos marellihez ragaszkodj)

- hosszbordás szíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő)

- szelepfedél tömítés készlet (lehetőleg a gyertyaüregek tömítőgyűrűivel együtt)

- és ha már arra jársz, gyertyákra ránézni (csereperiódus előírás 100e km, NGK PFR6B Platinum)

Ami a fent leírtaktól elmarad, az megúszásos félmegoldás. Utána sírni nem ér. :))
Nem tudom mennyire vagy felkészült szaki, de sztem ne a V6-tal kísérletezz. Alkatrész ügyben pedig keresd bátran Erhardot... akár. ;)))
A hosszbordás szíj csereperiódusa a fogasszíjéval megegyező. Előírás tehát: 120e km/5 év (vagy 4 év), 60e km-nél már ellenőrzés, figyelés van előírva.
A nagyvad topic öreg V6 rókái 80e km/4 évente cserélnek. ;)))
A cserébe tehát beletartoznak:
- vezműszíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő) + vízszivattyú (fémlapátos marellihez ragaszkodj)

- hosszbordás szíj készlet (szíj + 2 vezetőgörgő + feszítőgörgő)

- szelepfedél tömítés készlet (lehetőleg a gyertyaüregek tömítőgyűrűivel együtt)

- és ha már arra jársz, gyertyákra ránézni (csereperiódus előírás 100e km, NGK PFR6B Platinum)

Ami a fent leírtaktól elmarad, az megúszásos félmegoldás. Utána sírni nem ér. :))
Nem tudom mennyire vagy felkészült szaki, de sztem ne a V6-tal kísérletezz. Alkatrész ügyben pedig keresd bátran Erhardot... akár. ;)))
Public Enemy2012-03-24 20:24:16 // 38248
Vidd Várpalotára a "Csöri"-hez, hidd el, megéri, még a nem csekély távolságot is beleszámítva! :-)
krisz.v2012-03-24 19:11:02 // 38247
Tehát inkább az évek mint a km, az én esetemben! Ezek alapján akkor lassan csere! Szerintetek le lehet cserélni otthon úgy, hogy "mindent összejelölök mindennel" (mert a csere maga nem lenne akadály, csak a vezérlés el ne menjen) vagy a vezérműtengelyrögzítő speckó szerszám nélkül nem lehetséges? Úgy gondoltam a cserét, hogy minden szíj és fogasszíjtárcsán jelölnék, majd a szíjról átjelölném az új szíjra és vissza a helyére...nagyvonalakban! Ez így működhet? Ha nem lehetséges kivitelezni, akkor tudnátok ajánlani valakit Miskolc közelében akinél cseréltethetem?
Grando2012-03-24 18:27:50 // 38245
Ja igen, és nem árt, ha nem a sarki szuzuki szervizbe esik be a cseréért az ember! :DD ;)))
mreni2012-03-24 18:20:44 // 38244
99-es autóra néztem Autodata-ban,lehet változtattak a dolgon 7év alatt :)
De a lényeg az hogy cserélni kell a szettet
De a lényeg az hogy cserélni kell a szettet
Grando2012-03-24 18:18:59 // 38243
Ahogy mondod. Bár a fokozott igénybevételnél a 2006-os kezelési 4 évet ír, nem hármat. Gondosabb V6 tulajok 80e km/4 év után cserélik. Min. gyári minőségre, szettben, vízszivattyúval. Ezzel nem viccelünk, mert ha dúrcás lesz, akkor hipp-hopp rendet rak. ;)))
mreni2012-03-24 18:04:59 // 38242
erre biztosat nem tudok mondani,elöregednek a szíjak egy idő után ezért is van időbeni korlát is. Én cserélném a vezérlést,biztos ami biztos alapon.
Megnéztem pontosan normál igénybevétel esetén 120e km 5év,fokozott igénybevételnél 120e km 3év.
Megnéztem pontosan normál igénybevétel esetén 120e km 5év,fokozott igénybevételnél 120e km 3év.
krisz.v2012-03-24 17:59:28 // 38241
Gyárilag 120000km van megadva azt tudom de nem lett rövidítve ez is mint a TS motoroknál? Egyébként külföldi oldalakon is 60000 ill. 72000mérföldet írnak és 4-5 évet, ahány oldal annyit írnak. Nem tudom hogy a kora mennyit számít mert kilométerben még bőven belefér viszont a kora?! Nem szeretném ha elszakadna, de "feleslegesen" cserélni sem akarom mivel a V6-osoknál nem túl olcsó a csere.
mreni2012-03-24 17:47:59 // 38240
120.000 vagy 5 év,ha nem tévedek
krisz.v2012-03-24 17:44:48 // 38239
Sziasztok,
Tudnátok segíteni abban, hogy V6-os motorban hány km vagy év a vezérműszíj csereperiódusa? Az én vezérműszíjamban 64000km van 5 éve volt cserélve Continental típusra, nem tudom, hogy cseréljem vagy még mehet?
Tudnátok segíteni abban, hogy V6-os motorban hány km vagy év a vezérműszíj csereperiódusa? Az én vezérműszíjamban 64000km van 5 éve volt cserélve Continental típusra, nem tudom, hogy cseréljem vagy még mehet?
mreni2012-03-24 17:35:19 // 38238
gondolom jtd,a váltóban van ha jól emlékszem
droberto2012-03-24 16:27:10 // 38237
Valaki esetleg tudja, hogy 1.3-as 8V Grande Puntoban fizikalisan a sebesség jeladó?
t2012-03-24 16:03:13 // 38236
Meg van a hibás! A biztitábla felett is vannak biztik!! :D Azok közül volt egy szakadt. Ha valakinek kell kapcsolási rajz 156 hoz az szoljon :D
GTPeti2012-03-24 11:34:51 // 38235
Kieg.: Vagy maga a biztosítéktábla a tettes.
GTPeti2012-03-24 10:42:34 // 38234
Gyújtáskapcsoló, vagy biztosíték...
(De ha ez nem egyértelmű, akkor inkább szakival nézesd meg, az a biztos.)
(De ha ez nem egyértelmű, akkor inkább szakival nézesd meg, az a biztos.)
Ferke2012-03-24 10:13:41 // 38233
Én csak a sok éves tapasztalatomat osztom meg, itt vitatkozni, és bizonygatni nem fogok, ráadásul mindenki olyan olajat rak a gépébe, amit akar, én csak örülök, így van +melóm:))
t2012-03-23 17:54:48 // 38232
Légyszi segítsetek!!!!!! 156 JTD men elment minden, ami a gyújtás után van :(
Ami van: világítás, elakadásjelző, kürt ! Ami hiányzik: Index, elektromos ablak, tükör állítás, központi zár, klíma, fűtő ventilátor..... Ha valakinek van valami ötlete, segítsen légyszi. Ezt Valami központi dolog vezérli? Esetleg az a fehér kis dobozka a kesztyűtartó mögött? Köszi: Attila
Ami van: világítás, elakadásjelző, kürt ! Ami hiányzik: Index, elektromos ablak, tükör állítás, központi zár, klíma, fűtő ventilátor..... Ha valakinek van valami ötlete, segítsen légyszi. Ezt Valami központi dolog vezérli? Esetleg az a fehér kis dobozka a kesztyűtartó mögött? Köszi: Attila
Dzsozy2012-03-22 19:01:20 // 38231
Hát nem is oly régen a Discowery tv csatornán a két lökött tudós, az Állítólag műsorában tesztelt ilyen mágneses fogyasztáscsökkentő szerkezetet. Semmi hatása nincs az ott mért adatok szerint! :)
Robbye2012-03-22 18:59:52 // 38230
Piritu - 1.000.0002012-03-22 18:16:51 // 38229
5-10 évente van ezeknek a szezonja. Eljön, aztán eltűnik, majd megint feldobják.
Először a 70-es években volt nagy divat, a szomszédnak is volt az 1200-esben.
Először a 70-es években volt nagy divat, a szomszédnak is volt az 1200-esben.
Wickey2012-03-22 18:02:29 // 38228
A magyar cégek telibeszarják, és felteszik a sima kerek flexicsövet. Mellesleg én is feltenném az ötezer forintos univerzális flexicsövet, nem lesz semmivel se rosszabb. Persze a te autód és a te pénztárcád, de hidd el, nem a tied az első, ami kiszakad, ha olyan nagy tudomány lenne benne, már rég feltalálta volna valaki a megoldást rá. :)
Wickey2012-03-22 17:58:08 // 38227
Az azért elég érdekes, ha egy akármilyen 10w40 olaj nem olajozza át a motort. Azért még az ásványi 15W40 sem kéne, hogy az a szivattyúzhatatlan kategória legyen. Ennyire fos az olajköre?
Mellesleg az AR a sokat futott JTD-be eleve a Selenia TD-t írja elő, ami (véletlenül pont) 10W40-es. Szóval úgy vagyok én ezzel most, mint a zsiráffal, elhiszem én, hogy csinált már ilyet, de szerintem ilyen állat akkor sincs. :P
Mellesleg az AR a sokat futott JTD-be eleve a Selenia TD-t írja elő, ami (véletlenül pont) 10W40-es. Szóval úgy vagyok én ezzel most, mint a zsiráffal, elhiszem én, hogy csinált már ilyet, de szerintem ilyen állat akkor sincs. :P
.......................2012-03-22 17:38:31 // 38226
mit gondolsz miért van 45 % haszon az utángyártott alkatrészeken
hogy jól menjen a kereskedöknek
hogy jól menjen a kereskedöknek
frank1562012-03-22 17:33:07 // 38225
Sziasztok!
Okulásként, illetve ha valakinek hasonló gondja akad és nem kókányolni akar, írom le az elmúlt két nap eseményeit.
A kipufogóm rezgéscsillapító csöve kiszakadt és cserére szorul. Az első a különböző hazai neves autóalkatrész kereskedő cégeknél a próbálkozás, de eredménytelenül. Csak csövet nem tudnak rendelni, komplett majdnem 300.000. Na ettől dobtam egy hátast,más megoldás kell...Helyi és internetes kutakodás után pesti kipufogós cégek felhívása után is csak annyit tudtam meg, hogy ovális csövet nem gyártanak(szerintük) és a kerek csövet kell valahogy odafarigcsálni. Ezzel két gondom volt: A cső a karter alatt fut és nem véletlenül olyan van ott, amit a gyárban odatettek. A hely szűkös és nem szívesen melegíteném még feleslegesen az olajat a karterben. A második gond, hogy nem szeretem a félmegoldásokat.
Ma volt egy kis időm és szerencsére egy több nyelven beszélő ismerősöm és az E-bayen találtunk egy német céget amelyik forgalmaz Alfákhoz különböző típusokra készített rezgéscsillapító csövet és annyi van nekik belőle, hogy még el is adják:)
Itt a kép a csőről:
Ha valakit érkekel, a cég: Auspuffcenter Wedemark
Megrendeltem, két év garanciával 33 euró az ára+postaköltség 28 euro.
Így utólag már csak azon gondolkozom, ha ez nem volt egy lehetetlen feladat, vajon a magyar cégeknek miért volt az? Vagy ennyire jól megy és nem kell az ügyfél?
Okulásként, illetve ha valakinek hasonló gondja akad és nem kókányolni akar, írom le az elmúlt két nap eseményeit.
A kipufogóm rezgéscsillapító csöve kiszakadt és cserére szorul. Az első a különböző hazai neves autóalkatrész kereskedő cégeknél a próbálkozás, de eredménytelenül. Csak csövet nem tudnak rendelni, komplett majdnem 300.000. Na ettől dobtam egy hátast,más megoldás kell...Helyi és internetes kutakodás után pesti kipufogós cégek felhívása után is csak annyit tudtam meg, hogy ovális csövet nem gyártanak(szerintük) és a kerek csövet kell valahogy odafarigcsálni. Ezzel két gondom volt: A cső a karter alatt fut és nem véletlenül olyan van ott, amit a gyárban odatettek. A hely szűkös és nem szívesen melegíteném még feleslegesen az olajat a karterben. A második gond, hogy nem szeretem a félmegoldásokat.
Ma volt egy kis időm és szerencsére egy több nyelven beszélő ismerősöm és az E-bayen találtunk egy német céget amelyik forgalmaz Alfákhoz különböző típusokra készített rezgéscsillapító csövet és annyi van nekik belőle, hogy még el is adják:)
Itt a kép a csőről:

Ha valakit érkekel, a cég: Auspuffcenter Wedemark
Megrendeltem, két év garanciával 33 euró az ára+postaköltség 28 euro.
Így utólag már csak azon gondolkozom, ha ez nem volt egy lehetetlen feladat, vajon a magyar cégeknek miért volt az? Vagy ennyire jól megy és nem kell az ügyfél?
spick2012-03-22 15:04:10 // 38224
Nagyon szkeptikus vagyok én is, de ilyen árak mellett nem lenne rossz, ha működne :D
Tentacle2012-03-22 14:48:17 // 38223
Aki hisz benne annak működik :) Gázkazánnál láttam ilyet, ott a videón műszerrel bizonygatják, hogy ez ér is valamit, de szerintem lehet benne valami barbatrükk ..