sajnos tovább bonyolódott az ügy. a kuplung mégis k.o. azt hiszem a kinyomócsapágy törött el. Szerencsére márkaszervízben csináltam, és még volt 1 hét az 1 év garanciából, és azt "ingyen" megcsinálták.
Most új a munkahenger, a kuplung, és a főtengely szimmering is.
Mégse bírt a Valeo egy évet se... :(
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
vienna2012-03-28 19:50:07 // 38322
Skodra2012-03-28 18:58:31 // 38321
Sziasztok Urak!
Valaki szedett már le nyomtávrudat (axiálcsukló)a fogaslécről a kormányműben?? Mert semilyen kialakított fogási lehetőséget nem látok rajta,kerek az egész! Köszi !
Valaki szedett már le nyomtávrudat (axiálcsukló)a fogaslécről a kormányműben?? Mert semilyen kialakított fogási lehetőséget nem látok rajta,kerek az egész! Köszi !
hg6idn2012-03-27 22:28:11 // 38320
Eszembe jutott, hogy rádió hallgatás közben (95 % ban CD vagy Alfa motor szól a kocsiba) időnként recseg URH-n. Lehet hogy vmi nagyfesz áthúzás, ez elég csúnya tüskéket tud kreálni a DC-n. Na lesz dolgom ha lesz időm.
GTPeti2012-03-27 22:21:16 // 38319
Az elsőt lefordítom, mert elég elektrós nyelven íródott...
Arról van szó, hogy lehet, hogy a vezérlőegység (ECU) processzora működik hibásan. Ez pl. zavaros "hullámzó" (ripple) tápfeszültség okozza (pl. a fesszabályozó hibájából), vagy a testeléssel van gond.
Törölje a hibát és figyelje, hogy újra jön-e.
(Az ezután következő magyarul írt következtetést nem egészen értem.) Az, hogy a hibakódot valószínüleg egy hibás szenzor okozza... (Az angol szöveg ugyanis nem ezt mondja.)
Arról van szó, hogy lehet, hogy a vezérlőegység (ECU) processzora működik hibásan. Ez pl. zavaros "hullámzó" (ripple) tápfeszültség okozza (pl. a fesszabályozó hibájából), vagy a testeléssel van gond.
Törölje a hibát és figyelje, hogy újra jön-e.
(Az ezután következő magyarul írt következtetést nem egészen értem.) Az, hogy a hibakódot valószínüleg egy hibás szenzor okozza... (Az angol szöveg ugyanis nem ezt mondja.)
hg6idn2012-03-27 21:45:46 // 38318
Reggeli analizálás eredménye
Betárolt hibák:
READING ERROR CODES:
1: P0606 - Vezérlôegység hibás (Microprocesszor)
ECU microprocessor error is indicated. Check that the ECU has ripple free voltage and solid ground supplies.
Clear the code and ensure that it does not reappear.
A hiba oka hogy a vezerlo ervenytelen jelzest kapot a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara nem aktivalodott a hibajelzo lampa.
2: P0420 - 1. katalizátor
Anomaly of the catalyzer functioning being detected in the signal emitted by the two lambda probes that are installed upstream and downstream of the catalyzer itself (with some equipments only);
check with exhaust gas analyzer and oscilloscope gases and signals of both probes before carrying out any replacements.
A hiba oka hogy a vezerlo tul magas jelet kapott a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
3: P0430 - 2. katalizátor
Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 2)
A hiba oka hogy a vezerlo tul magas jelet kapott a szenzortol. A hiba jelen van!itt a lehetoseg hogy torolje. Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
4: P1151 - 2., elöl lévõ lambda-jel (megbízhatóság)
No help available
A hiba oka hogy a vezerlo ervenytelen jelzest kapot a szenzortol. A hiba jelen van!itt a lehetoseg hogy torolje. Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
5: P0139 - 1., hátsó lambda jel (lassú)
No help available
A hiba oka hogy a vezerlo tul magas jelet kapott a szenzortol. A hiba jelen van!itt a lehetoseg hogy torolje. Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
Egy két élő adat:
READ PARAMETERS:
Vízhômérséklet: °C
Levegôhômérséklet : 15,0 °C
Befecskendezési idô: 0,851 ms
Levegômennyiség: 26,2 Kg/h
Akkumulátor feszültség : 14,00 V
1., elöl lévô lambda-feszültség: 1,411 V
2. lambda-fesz., elöl: 1,533 V
1., hátsó lambda-feszültség: 0,001 V
2., hátsó lambda fesz.: 0,167 V
READ PARAMETERS:
Vízhômérséklet: 87,8 °C
Levegôhômérséklet : 15,0 °C
Befecskendezési idô: 0,966 ms
Levegômennyiség: 16,1 Kg/h
Akkumulátor feszültség : 13,85 V
1., elöl lévô lambda-feszültség: 1,719 V
2. lambda-fesz., elöl: 2,017 V
1., hátsó lambda-feszültség: 0,001 V
2., hátsó lambda fesz.: 0,035 V
READ PARAMETERS:
Vízhômérséklet: 87,8 °C
Levegôhômérséklet : 15,8 °C
Befecskendezési idô: 1,085 ms
Levegômennyiség: 17,0 Kg/h
Akkumulátor feszültség : 13,93 V
1., elöl lévô lambda-feszültség: 1,357 V
2. lambda-fesz., elöl: 1,489 V
1., hátsó lambda-feszültség: 0,001 V
2., hátsó lambda fesz.: 0,729 V
Próbálom megálmodni mi legyen a következő lépés...
A csatlakozókat már Kontakt spray-vel kezeltem de megnézem az ECU csatikat is, nagyon tiszta volt a motor vásárláskor...
Betárolt hibák:
READING ERROR CODES:
1: P0606 - Vezérlôegység hibás (Microprocesszor)
ECU microprocessor error is indicated. Check that the ECU has ripple free voltage and solid ground supplies.
Clear the code and ensure that it does not reappear.
A hiba oka hogy a vezerlo ervenytelen jelzest kapot a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara nem aktivalodott a hibajelzo lampa.
2: P0420 - 1. katalizátor
Anomaly of the catalyzer functioning being detected in the signal emitted by the two lambda probes that are installed upstream and downstream of the catalyzer itself (with some equipments only);
check with exhaust gas analyzer and oscilloscope gases and signals of both probes before carrying out any replacements.
A hiba oka hogy a vezerlo tul magas jelet kapott a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
3: P0430 - 2. katalizátor
Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 2)
A hiba oka hogy a vezerlo tul magas jelet kapott a szenzortol. A hiba jelen van!itt a lehetoseg hogy torolje. Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
4: P1151 - 2., elöl lévõ lambda-jel (megbízhatóság)
No help available
A hiba oka hogy a vezerlo ervenytelen jelzest kapot a szenzortol. A hiba jelen van!itt a lehetoseg hogy torolje. Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
5: P0139 - 1., hátsó lambda jel (lassú)
No help available
A hiba oka hogy a vezerlo tul magas jelet kapott a szenzortol. A hiba jelen van!itt a lehetoseg hogy torolje. Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
Egy két élő adat:
READ PARAMETERS:
Vízhômérséklet: °C
Levegôhômérséklet : 15,0 °C
Befecskendezési idô: 0,851 ms
Levegômennyiség: 26,2 Kg/h
Akkumulátor feszültség : 14,00 V
1., elöl lévô lambda-feszültség: 1,411 V
2. lambda-fesz., elöl: 1,533 V
1., hátsó lambda-feszültség: 0,001 V
2., hátsó lambda fesz.: 0,167 V
READ PARAMETERS:
Vízhômérséklet: 87,8 °C
Levegôhômérséklet : 15,0 °C
Befecskendezési idô: 0,966 ms
Levegômennyiség: 16,1 Kg/h
Akkumulátor feszültség : 13,85 V
1., elöl lévô lambda-feszültség: 1,719 V
2. lambda-fesz., elöl: 2,017 V
1., hátsó lambda-feszültség: 0,001 V
2., hátsó lambda fesz.: 0,035 V
READ PARAMETERS:
Vízhômérséklet: 87,8 °C
Levegôhômérséklet : 15,8 °C
Befecskendezési idô: 1,085 ms
Levegômennyiség: 17,0 Kg/h
Akkumulátor feszültség : 13,93 V
1., elöl lévô lambda-feszültség: 1,357 V
2. lambda-fesz., elöl: 1,489 V
1., hátsó lambda-feszültség: 0,001 V
2., hátsó lambda fesz.: 0,729 V
Próbálom megálmodni mi legyen a következő lépés...
A csatlakozókat már Kontakt spray-vel kezeltem de megnézem az ECU csatikat is, nagyon tiszta volt a motor vásárláskor...
Hari2012-03-27 20:05:53 // 38317
Na ez az amit szerintem senki nem fog "kölcsön" adni! :)
Hari2012-03-27 20:00:25 // 38316
Nincs egy kiselejtezett mérőszalagod esetleg?! :) ... mert azt akár rá is ragaszthatod az eggyik pálcára. ... de az egyik méretnél megjelölöd alkoholos filccel aztán a másiknál is és a két jel közt megméred! ....akár! :)
alfaromeo332012-03-27 18:28:30 // 38315
Nálunk egy alu pálca van, kettő inkább, egymásban csúsztatható és rögzítő kontrás csavar van a tetején, valami olyasmi kéne. de ugye itt mm-re számít a pontosság... házilag meg hogy gyártsak olyat?
alfaromeo332012-03-27 18:24:44 // 38314
a műhelyben egy alu pálca van, kettő inkább, egymásban csúsztatható és rögzítő kontrás csavar van a tetején, valami olyasmi kéne. de ugye itt mm-re számít a pontosság... házilag meg hogy gyártsak olyat...
Hari2012-03-27 17:58:35 // 38313
Na ezt nem így kell!!!
Foksz 2 db 8-10 gömbvasat (kb. 1 m-es darabokat ) 2 vasat egymás mellé fogod és beilleszted a a felni peremére - olyan közép tájon elöl - össze jelölöd aztán a felnihátsó részénél is megcsinálod - kb 180fokkal - ue. az illesztést , jelölést. a két mérés különbségét megméred és tudsz mindent!
Foksz 2 db 8-10 gömbvasat (kb. 1 m-es darabokat ) 2 vasat egymás mellé fogod és beilleszted a a felni peremére - olyan közép tájon elöl - össze jelölöd aztán a felnihátsó részénél is megcsinálod - kb 180fokkal - ue. az illesztést , jelölést. a két mérés különbségét megméred és tudsz mindent!
Ferke2012-03-27 17:52:06 // 38312
ez így felejtős!:-) állítsd be nagyjából egy mérőszalaggal,és irány a futóműves:-)
gabi alfa332012-03-27 17:25:23 // 38311
Sziasztok! Egy kis segitségre lenne szükségem. 166 2.5 V6 hoz kellene nekem kölcsönbe vezérmütengely rögzitö készlet.n Még fizetnék is érte. Elöre is köszi
Imyx2012-03-27 17:21:51 // 38310
:-). Így tanul az ember, ha ilyen konkrét, hozzáértő válaszokat kap! :). Most már tudom, hogy mit, hol kell nézni, nagy előrelépés :-). Ezer köszönet a válaszért, sokat segített.
alfaromeo332012-03-27 17:02:30 // 38309
1986-os 33-as Alfán mennyi menetet kell betekerni a kormányösszekötőn, hogy jó legyen az összetartás? nincs futóműállítóm, csak ez alapján tudnám megcsinálni, hogy hány menet látszik ki, és még esetleg ha valaki az összes menetszámát tudná a kormányösszekötőnek...
Hari2012-03-27 17:01:15 // 38308
:) .... itt jön az amikor mindenki nagyon ügyes és mindent meg tud csinálni! ( Ne értsd félre! Én nem akarok senkit bántani, de ha: "nem ismered hogyan működik a rendszer, jobb ha nem nyúlsz bele!")
1. " a lamda ki-be kapcsol!" - integritás vizsgálatnál! Addig jó! (vagy dús, normál, szegény - váltakozva!)
2. az "első" szondák feszültség értéke folyamatosan változik 0,100V és 2,00V között! ( mivel ezek széles sávú szondák! (a hagyományos: 0,10V és 1,00V tartomány)
3. a "hátsó" - diagnosztikai - szondák működése akkor jó (vagyis inkább a katalizátor működése jó!) ha az ideális 0, 45V környékén mozog, vagy inkább be van betonozva. (kis ingadozásokkal) Ennek a szondának csak terhelés ill. gáz elvételkor kell kilengeni. (Persze ez az elmélet!!)
A lényeg az ha az első szondák le-föl szaladgálnak, (diagramos vizsgálatnál) a hátsók pedig nyugiban vannak (egyenletes fordulaton, terhelésnél) akkor ott nincs gond!
1. " a lamda ki-be kapcsol!" - integritás vizsgálatnál! Addig jó! (vagy dús, normál, szegény - váltakozva!)
2. az "első" szondák feszültség értéke folyamatosan változik 0,100V és 2,00V között! ( mivel ezek széles sávú szondák! (a hagyományos: 0,10V és 1,00V tartomány)
3. a "hátsó" - diagnosztikai - szondák működése akkor jó (vagyis inkább a katalizátor működése jó!) ha az ideális 0, 45V környékén mozog, vagy inkább be van betonozva. (kis ingadozásokkal) Ennek a szondának csak terhelés ill. gáz elvételkor kell kilengeni. (Persze ez az elmélet!!)
A lényeg az ha az első szondák le-föl szaladgálnak, (diagramos vizsgálatnál) a hátsók pedig nyugiban vannak (egyenletes fordulaton, terhelésnél) akkor ott nincs gond!
Jack2012-03-27 14:08:27 // 38307
Ha büdös, a katalizátor elégtelen működése miatt lehet(nálam okosabbak mondták). Nekem is ugyan ezt produkálta az autó, lambda ki-be kapcsolgatott, ha megküldtem záptojás szaga volt. Áttértem 98-as benzinre és eltünt a szag is és a hibajel is.
Imyx2012-03-27 13:15:39 // 38306
Az 1. és 2. lambda szonda elsőt, és felsőt jelent? Illetve az 1. az alsó? :)). Továbbá van valakinek infója, hogy melyik lambda milyen értéket kell mutasson meleg motornál?
Imyx2012-03-27 13:14:27 // 38305
hg6idn2012-03-27 07:48:53 // 38304
Ilyen az ember fia/lánya ha szerelmes :)
Ma rádugtam gépre az ECU-t.
Termosztát marad a 70/80 fok ECU szerint 85 Fok. Viszont a két hátsó monitor lambda úgy néz ki elhalálozott. Feszültséget nem igazán adnak, folytatom tovább hétvégén az analizálást.
Ma rádugtam gépre az ECU-t.
Termosztát marad a 70/80 fok ECU szerint 85 Fok. Viszont a két hátsó monitor lambda úgy néz ki elhalálozott. Feszültséget nem igazán adnak, folytatom tovább hétvégén az analizálást.
Piritu - 1.000.0002012-03-27 06:58:20 // 38303
Semmi gond. Az elmúlt években itt az Amorén sokan voltak így ezzel. Többek közt én is :-))
hg6idn2012-03-27 05:57:45 // 38302
Bocsi, lányos zavar....
Talán hétvégén lesz időm a FES-el faggatni online az autót.
Ha jól emlékszem nálam a vonal az 50 és 90 fok között található félúton ebből következtettem a 70-et :)
Talán hétvégén lesz időm a FES-el faggatni online az autót.
Ha jól emlékszem nálam a vonal az 50 és 90 fok között található félúton ebből következtettem a 70-et :)
Piritu - 1.000.0002012-03-26 22:26:26 // 38301
"nem igazán megy 70 fok fölé" - a 90 alatti vonal 80 fokot jelent, nem hetvenet :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 21:32:51 // 38300
látod nem kell farkast kiabálni egyből :)
vienna2012-03-26 21:25:09 // 38299
alsó kuplung munkahengerem döglött meg. Annyi szerencsém volt, hogy pont a szervíz parkolójában adta meg magát végleg...
ricsi832012-03-26 20:43:04 // 38298
Sziasztok az egyik pillanatról a másikra elment az egyes kettes fokozat az auton miért lehet:156 1.6 ts
hg6idn2012-03-26 20:23:40 // 38297
Először is üdv mindenkinek!
Köszönöm a kedves fogadtatást!!! :)
Végre eljött a nagy nap:
március 21 óta boldog Alfa 156 SW JTS tulajdonos vagyok :), ez az első Alfám, de eddig is olasz autókat használtam.
Sajnos azért nem fenékig tejföl az élet, szervizes átnézés, diag előzte meg a vásárlást minden ok volt. Viszont tulajdonlásom kb 150 km után kigyúltak a fények:
Chek Engine! :x
Gyorsan rádugtam a FiatEcuScan mindkét felső lambda határon túli érték hibát mutat, illetve volt valami processzor hiba is betárolva. Hiba törlés után az élő adatokban meleg motornál folyamatosan váltogatott a nyílt-zárt ciklus az első lambdáknál.
Amit még tapasztaltam büdös kipufogó gáz szag. Adaléknak még: a termosztát is vacakolhat mivel menetben nem igazán megy 70 fok fölé, városi araszolgatásnál éri csak el a 90 fokot...
Természetesen további 100 km után ismét dekoratív sárga piktogramom van.
Van esetleg vkinek ötlete?
Norbi
Köszönöm a kedves fogadtatást!!! :)
Végre eljött a nagy nap:
március 21 óta boldog Alfa 156 SW JTS tulajdonos vagyok :), ez az első Alfám, de eddig is olasz autókat használtam.
Sajnos azért nem fenékig tejföl az élet, szervizes átnézés, diag előzte meg a vásárlást minden ok volt. Viszont tulajdonlásom kb 150 km után kigyúltak a fények:
Chek Engine! :x
Gyorsan rádugtam a FiatEcuScan mindkét felső lambda határon túli érték hibát mutat, illetve volt valami processzor hiba is betárolva. Hiba törlés után az élő adatokban meleg motornál folyamatosan váltogatott a nyílt-zárt ciklus az első lambdáknál.
Amit még tapasztaltam büdös kipufogó gáz szag. Adaléknak még: a termosztát is vacakolhat mivel menetben nem igazán megy 70 fok fölé, városi araszolgatásnál éri csak el a 90 fokot...
Természetesen további 100 km után ismét dekoratív sárga piktogramom van.
Van esetleg vkinek ötlete?
Norbi
Kareszka19842012-03-26 14:42:57 // 38296
ma délelőtt szabadkán az OMVn, de még nem sípolt, hogy kellene bele, kicsivel az első beosztás felett volt. én is egyből erre gondoltam, ezért is tankoltam bele.
reggel kezdte
reggel kezdte
FRC2012-03-26 14:33:00 // 38295
mikor raktál bele utoljára benzint?
Kareszka19842012-03-26 14:23:39 // 38294
amúgy ha beröffen, akkor már nincs gond
Kareszka19842012-03-26 14:22:43 // 38293
gyanús nekem is valami a benzinellátásnál lehet...én először szűrőre tippelek.
nemtudom, pedig mindig szokott lenni benzin is a kocsiban, amennyinek kell :( egyenlőre elmegyek így, hogy pici gázadásra gyujtok, de hosszú távon orvosolni kell majd
nemtudom, pedig mindig szokott lenni benzin is a kocsiban, amennyinek kell :( egyenlőre elmegyek így, hogy pici gázadásra gyujtok, de hosszú távon orvosolni kell majd
FRC2012-03-26 14:20:00 // 38292
szerintem az üzemanyag szivattyú, mivel gázos az autód: próbáld ki hogy gyújtás ráadás előtt lenyomod a gáz kapcsoló gombját és tartod indítózás közben. ha beröffen akkor valami a benzin ellátással van, mert így azonnal gázra indul az autód...
Kareszka19842012-03-26 14:11:29 // 38291
sziasztok!
akadt egy bibi :(
nemigazán gyullad a kocsi (147, 1.6TS), csakha adok pici gázt, amikor forgassa a motrot :( ezt nem mindig csinálja, csak hosszabb parkolás után :( mi lehet a bibi? mit nézzek meg?
akadt egy bibi :(
nemigazán gyullad a kocsi (147, 1.6TS), csakha adok pici gázt, amikor forgassa a motrot :( ezt nem mindig csinálja, csak hosszabb parkolás után :( mi lehet a bibi? mit nézzek meg?
Ferke2012-03-26 12:55:50 // 38290
Ja, értem:)
Ferke2012-03-26 12:55:08 // 38289
Mennyit ment ez?
Joker 1562012-03-26 11:39:11 // 38287
Szevasztok! Vki próbált már régebbi 156-ból faceliftes elejét csinálni? Teljesen esélytelen, vagy azért nem akkora nagy szívás? Ahogy nézem lökháritó, motorháztető,lámpa csere...No de esetleg még vmi? Előre is kösz.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 10:58:44 // 38286
1.9jtd-ről beszélünk :))
András bácsi2012-03-26 10:48:28 // 38285
Azt mondjuk nehéz rekontsruálni, hogy jól volt-e a villa beakasztva a fülekbe, olyan sorrendben, ahogy kell.
Mindenesetre nekem is tele a tököm a kettőstömegű xarsággal, a 2.4-en érzem, hogy valami nem kerek már. :( Asszem a következő próba egy felújítás lesz.
Mindenesetre nekem is tele a tököm a kettőstömegű xarsággal, a 2.4-en érzem, hogy valami nem kerek már. :( Asszem a következő próba egy felújítás lesz.
Ferke2012-03-26 10:42:59 // 38284
Mióta van ez?:) Boxerhez most kaptam frankó luk-ot...legalábbis ez van minden porcikájára nyomtatva..ez is lehet valeo???:))
Ferke2012-03-26 10:41:25 // 38283
Jaja az is volt cserélve. Bár nem látok összefüggést, mert ha xar a munkahenger, akkor max nem tolja ki a villát rendesen, ettől viszont nem kéne, hogy letörjön a csapágy füle:)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 10:41:15 // 38282
ok hozzál egyet megveszem most kp-ban :D
Ferke2012-03-26 10:40:09 // 38281
Tudom, de a rendes luk-ra gondolok, ami valóban az:))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 10:15:35 // 38280
nehéz megmondani sajnos sok az ok-okozati dolog ami garis azt természetesen elfogadják ami nem azt meg elutasítják elvileg a kuplungot 250e km-re tervezik sajnos nem én döntöm vagy dönthetem el mi a garis vagy mi nem már mindent kiküldenek a gyártóhoz és ők vizsgálják be...egyébként kevés a garis kuplung a többi márkánál is bár lassan teljesen össze mosódik a Sachs,Valeo, LUK egyik gyártja a másik kettő csomagolja és vice-versa :P
vienna2012-03-26 10:02:26 // 38279
szerelőmnek sok a dolga, talán holnap estére meg lesz. majd megírom mit kellett cserélni, én annyira nem értek hozzá :)
Erhard szerintem a kuplungot még nem tőled rendeltem kb. 1 éve. Eddig minden alkatrésszel, és vásárlással elégedett voltam ;) Tapasztalataid szerint a többi márkával is ugyanennyi gond van?
Mérges vagyok, mert azért egy kuplungnál hosszabb élettartamra számítottam :)
Erhard szerintem a kuplungot még nem tőled rendeltem kb. 1 éve. Eddig minden alkatrésszel, és vásárlással elégedett voltam ;) Tapasztalataid szerint a többi márkával is ugyanennyi gond van?
Mérges vagyok, mert azért egy kuplungnál hosszabb élettartamra számítottam :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 09:53:56 // 38278
munkahenger lett cserélve?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 09:52:53 // 38277
pssssszt megsúgom a LUK-ban is Valeo lakik :DDD
Ferke2012-03-26 09:39:38 // 38276
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-26 09:03:52 // 38275
azért kivi vagyok mi van vele miért nem emel ki szerintem nem a kuplungszett a ludas nálam is van egy garis valeo ami 16e km után csúszik amit nem is csodálok annyira meg lett zsírozva a kinyomócsapágy hogy a szerkezet is tiszta zsír :( a másik ismerősömnek is csúszott 1 év után ott meg a főtengely szimering eresztett és tiszta olaj lett a tárcsa....
vienna2012-03-26 08:36:52 // 38274
Valeo kuplungszettet nem ajánlom senkinek! 1 év, és kb 30.000km után megadta magát... Jelenleg egyáltalán nem emel ki, szétszerelés után kiderül mit lehet tenni. :(