Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Liquid2015-11-23 21:25:26 // 51122
az 5W30 WRPE a DPF-hez kell, ha az nincs akkor inkább 5W40 a megfelelő. 1.9-ben nem vagyok otthon, de sztem nem fog ártani, azonfelül, hogy nem ez lett volna a megfelelő, és drágább is.
Zselé2015-11-23 19:26:25 // 51121
Sziasztok,
Ma elvittem olajcserére az autót, de nem oda, ahova szoktam (de szintén Alfa szerelőhöz). Odaadta a maradék olajat, akkor néztem, hogy ez nem a megszokott Selenia 5w40-es WR Diesel, hanem a WR 5w30. Én nem értek hozzá, úgyhogy az lenne a kérdésem, okoz-e ez gondot? 1.9 115LE JTD-ről van szó, 260 ezer km-el :)
Előre is köszönöm a válaszokat!
Ma elvittem olajcserére az autót, de nem oda, ahova szoktam (de szintén Alfa szerelőhöz). Odaadta a maradék olajat, akkor néztem, hogy ez nem a megszokott Selenia 5w40-es WR Diesel, hanem a WR 5w30. Én nem értek hozzá, úgyhogy az lenne a kérdésem, okoz-e ez gondot? 1.9 115LE JTD-ről van szó, 260 ezer km-el :)
Előre is köszönöm a válaszokat!
Szunyi2015-11-23 15:03:03 // 51120
Passz! Nekem is a szerelőm mondta, de, hogy hol volt az jó kérdés!
Ferizöld1452015-11-21 19:28:33 // 51118
A vízhőfok jeladóra gondolsz, ami a termosztátnál van?
Mert más hőfokérzékelőt nem találtam.
Mert más hőfokérzékelőt nem találtam.
Alfa GT-Csaba2015-11-20 18:01:18 // 51117
Semmit nem kell tenned !
nagyferi812015-11-20 17:34:26 // 51116
Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy ha elemet cserélek a kulcsba utána kell valamit tenni még vagy csak tovább használom? Alfa GT
Szunyi2015-11-19 22:48:38 // 51115
Nekem is volt hadonló gondom 146osommal, meg az alapjárat is mászkált néha, meg indokolatlanul volt magasan amikor már be volt melegedve is. Egy motor hőmérsékletét érzékelő gombát cseréltünk és tünet mentes lett. Előtte tolta rá a szivatót egyfeszt, mert úgy érzékelte, hogy még hideg a motor, nekem ez miatt volt torpanása, meg néha fulladozása.
Ferizöld1452015-11-19 20:55:41 // 51114
Sziasztok!
Mitől van az A145 TS-nél, hogy kis fordulaton a gázreakció késik? Nem vészes a jelenség, de mégis zavar egy kicsit. Ezt mivel lehetne orvosolni? Kinek van ilyen tapasztalata?
Mitől van az A145 TS-nél, hogy kis fordulaton a gázreakció késik? Nem vészes a jelenség, de mégis zavar egy kicsit. Ezt mivel lehetne orvosolni? Kinek van ilyen tapasztalata?
fater0082015-11-19 17:36:20 // 51113
Segítséget kérnék 166 os kuplung főmunkahenger cseréjének menete és még egy kérdés a főmunkahenger honnan kapja az olajat?
Kimis1112015-11-18 19:47:08 // 51112
Rosszul állítják. Nekem ugyan ez volt. Vizes úton ki sem mertem menni...
Itthon megoldottam,most tökéletes.
Itthon megoldottam,most tökéletes.
Piritu - 1.000.0002015-11-18 19:46:18 // 51111
...és olyan futóművesnél voltál-e, aki a hátsó futóművet is tudja mérni? A 156-omnál nedves úton még kicsi huplira hajtva is elment a hátulja. Aztán kiderült, hogy a hátsó futómű elmászott az elsőhöz viszonyítva. Külön mérve jó volt, de együtt mérve félre ment az autó. Ráadásul csak a győri Rieglernél tudták kimérni. Állítottak rajt és jó lett. Más futóműves szerint jó volt. Többször is jártam így...
Lalli2015-11-18 19:39:51 // 51110
Köszi!
Még hozzá tartozik a dologhoz, hogy mikor indítozol akkor világít az ablakfűtés visszajelzője!
Még hozzá tartozik a dologhoz, hogy mikor indítozol akkor világít az ablakfűtés visszajelzője!
Alfás Theo2015-11-18 19:27:12 // 51109
Esetleg a mûszerfal test pontja. Kappánál anno ez volt a kiválto ok. De én csak tippelek itt.
Lalli2015-11-18 19:06:36 // 51108
Sziasztok!
Segítséget kérnék!
146 1.6 TS 2000es évjárat.
A probléma a következő: a kilométerórán a napi számláló nulláz, a teljes számlálóba pedig 4 km-nél több nem megy! Amikor nulláz az óra, akkor a mutatók is kilengenek. Ha leállítom, szintén nulláz!
A kilométerórát Zsámbékon az alfások már megnézték, az elvileg jó!
Mi lehet a gond, ha van ötletetek.
Előre is köszönöm!
Segítséget kérnék!
146 1.6 TS 2000es évjárat.
A probléma a következő: a kilométerórán a napi számláló nulláz, a teljes számlálóba pedig 4 km-nél több nem megy! Amikor nulláz az óra, akkor a mutatók is kilengenek. Ha leállítom, szintén nulláz!
A kilométerórát Zsámbékon az alfások már megnézték, az elvileg jó!
Mi lehet a gond, ha van ötletetek.
Előre is köszönöm!
hansgeee882015-11-18 18:58:55 // 51107
Sziasztok.
Még mindig nincs meg az autóm baja (Alfa Gt JTD) a lényeg hogy ha nagyobb sebességgel belemegyek egy gödörbe akkor megdobja az autó hátulját erősen oldalirányba...
Már minden ki lett cserélve ami gyanús volt.Most volt műszakin is, ott jól megcibálták és megrángatták az egész futóművet és csak a bal első lengéscsillapító ami gyenge...Akkor most mitől van hogy instabil az egész futómű? Volt már futómű beállításon is...Nem lett jobb.
Még mindig nincs meg az autóm baja (Alfa Gt JTD) a lényeg hogy ha nagyobb sebességgel belemegyek egy gödörbe akkor megdobja az autó hátulját erősen oldalirányba...
Már minden ki lett cserélve ami gyanús volt.Most volt műszakin is, ott jól megcibálták és megrángatták az egész futóművet és csak a bal első lengéscsillapító ami gyenge...Akkor most mitől van hogy instabil az egész futómű? Volt már futómű beállításon is...Nem lett jobb.
tibi672015-11-15 12:32:20 // 51106
Köszönöm
Piritu - 1.000.0002015-11-15 12:26:31 // 51105
A Spiderbe ilyet raktam be, így.
A beépítés szerintem adja magát. A kompresszort össze kell kötni a körtökkel a mellékelt csövekkel, aztán a kompresszort elektromosan az eredeti duda helyett kell bekötni. Arra vigyázz, hogy illegális dolog, rendszám lekerülhet a vasról miatta. Nekem ezért lehet egy relén keresztül egy kapcsolóval visszakapcsolni az eredeti dudára.
A beépítés szerintem adja magát. A kompresszort össze kell kötni a körtökkel a mellékelt csövekkel, aztán a kompresszort elektromosan az eredeti duda helyett kell bekötni. Arra vigyázz, hogy illegális dolog, rendszám lekerülhet a vasról miatta. Nekem ezért lehet egy relén keresztül egy kapcsolóval visszakapcsolni az eredeti dudára.
tibi672015-11-15 12:10:06 // 51104
Légkürtöt szeretnék beszerelni az autómba,viszont nincs beszerelési leírásom,kompresszor,légkürt,relé,ez a tartozék,kérdésem mit és hogyan kezdjek hozzá?köszi a segitséget
GTPeti2015-11-14 19:27:46 // 51103
A feszítő mutatója szerint nincs túlfeszítve. (Természetesen FHP-n nézve.) A barátom szerint a szíj valóban feszesebb, mint amilyenre ő pl. állítaná. A két felső szíjtácsa között alig lehet középen benyomni a szíjat, míg a réginek ott azért volt pár mm játéka.
[k i z z o]2015-11-14 19:23:04 // 51102
3-5 század mm a csapágy illesztése, átmérőn értve. Nem feszítettétek túl?
AlfaAttila2015-11-14 18:27:46 // 51101
Helló, tud valaki egy jó ötletet 156-os Alfa kulcsra? Kicseréltem az elemet, de nem reagál semmire, sem a központízárra és a csomagtartó sem nyílik. A kulcs mehetett tönkre vagy van valami más is benne? Válaszotokat előre is köszönöm.
GTPeti2015-11-14 17:10:41 // 51100
A szíjtárcsa sajnos jól van fent. Erre figyeltünk. Az nem túl szerencsés, hogy ez a nagy bumszli pont a csapágytól legtávolabb van.
A balansztárcsa is jól kell, hogy fent legyen, mert a balansz-szíj rendkívül egyenletesen fut. A feszítője gyakorlatilag meg sem mozdul, mikor a motor melegebb.
Tesztképpen lazítani fogunk egy picit a szíjakon. (De nem annyira, hogy olyan legyen, mint csere előtt.)
Az a baj, hogy a "szíjtárcsával és anélkül teszt" eredményét nem tudom máshogy értelmezni, csak hogy az rángatja ide-oda a főtengelyt. Még ha a hézag extrém kicsi is és mindig van ott olaj. Hülyén hangzik és én sem hittem benne. De perpill így tűnik
Világos, a felesleges zsírt le fogom törölgetni a szíj környékéről.
A balansztárcsa is jól kell, hogy fent legyen, mert a balansz-szíj rendkívül egyenletesen fut. A feszítője gyakorlatilag meg sem mozdul, mikor a motor melegebb.
Tesztképpen lazítani fogunk egy picit a szíjakon. (De nem annyira, hogy olyan legyen, mint csere előtt.)
Az a baj, hogy a "szíjtárcsával és anélkül teszt" eredményét nem tudom máshogy értelmezni, csak hogy az rángatja ide-oda a főtengelyt. Még ha a hézag extrém kicsi is és mindig van ott olaj. Hülyén hangzik és én sem hittem benne. De perpill így tűnik
Világos, a felesleges zsírt le fogom törölgetni a szíj környékéről.
[k i z z o]2015-11-14 16:51:38 // 51099
Egy fújást megérhet, csak ne szálljon a szíjakra, fújás után forgasd meg kézzel és töröld le.
Ez az olajos dolog nem valószínű, hiszen olajfilmen fut minden, leállítás után is ottmarad a szintetikus olaj, a csapágyhézag század mértékű ott.
Az ütéssel mi a helyzet?
Ez az olajos dolog nem valószínű, hiszen olajfilmen fut minden, leállítás után is ottmarad a szintetikus olaj, a csapágyhézag század mértékű ott.
Az ütéssel mi a helyzet?
GTPeti2015-11-14 14:35:22 // 51098
Ha van ott vm.szíj tárcsája és az olajpumpa között pár mm, akkor megpróbálok gyártani egy 90°-os tűt és vhogy tárcsalevétel nélkül belenyomni egy kis zsírt. (Amit amúgy jó ötletnek tartok. Igazából a szimmeringet is kicseréltem volna egyből, ha nem lenne annyira macerás a legbelső szíjtárcsa levétele. A biztonság kedvéért szimmeringet is rendeltem oda.)
Nem lenne jó ötlet egy kis láncspray-t a tengelycsonkra küldeni? (1mm-es, hosszú spray-fúvókával), teszt jelleggel.)
Nem lenne jó ötlet egy kis láncspray-t a tengelycsonkra küldeni? (1mm-es, hosszú spray-fúvókával), teszt jelleggel.)
GTPeti2015-11-14 14:17:54 // 51097
Gondolom, ha a szimmering okozná, akkor az kicsit emelkedő fordulatszámnál sem hallgatna el. Vagy tévedek?
Igen, féktisztító megvolt, de a vm.szíj fogastárcsáját csak végszükségben szedném le onnan. (A 300 Nm miat...) Az a baj, hogy megérzésem szerint, ez a fajta csiszatoló hang ilyen erősséggel nem jöhet egy kis gumidarabtól. :(
(Felvételt hamarosan készítek!)
Igen, féktisztító megvolt, de a vm.szíj fogastárcsáját csak végszükségben szedném le onnan. (A 300 Nm miat...) Az a baj, hogy megérzésem szerint, ez a fajta csiszatoló hang ilyen erősséggel nem jöhet egy kis gumidarabtól. :(
(Felvételt hamarosan készítek!)
GTPeti2015-11-14 14:14:57 // 51096
"Remélem azt nem gondolod, hogy 1mm-t lógnak a főtengelycsapágyaid? "
Nem, ilyet nem írtam. Úgy mondanám, hogy a szíjtárcsa peremének lehet gyárilag is egy kis ütése. A gyári "centírozáskor" valószínűleg nem ezt, hanem a tömegeloszlásbeli egyenetlenségeket kompenzálják.
Azt viszont írtam, hogy ékszíj NÉLKÜL is jön a hang.
A teóriám ugye úgy szól, hogy alapjáraton alacsony az olajnyomás, így az olajfilm is "gyengébb". Ha ekkor terheled a tengelyt talán előfordulhat, hogy érintkezik fém a fémmel. De nagyon remélem, hogy NEM. Mind felcsavarozott főtengely szíjtárcsa, mind a szíjak terhelik a tengelyt. A különbség csak az, hogy vm. szíj nélkül nem tudom kipróbálni. :)
Ha egy kis gázt adok, megszűnik a hang.
Nem, ilyet nem írtam. Úgy mondanám, hogy a szíjtárcsa peremének lehet gyárilag is egy kis ütése. A gyári "centírozáskor" valószínűleg nem ezt, hanem a tömegeloszlásbeli egyenetlenségeket kompenzálják.
Azt viszont írtam, hogy ékszíj NÉLKÜL is jön a hang.
A teóriám ugye úgy szól, hogy alapjáraton alacsony az olajnyomás, így az olajfilm is "gyengébb". Ha ekkor terheled a tengelyt talán előfordulhat, hogy érintkezik fém a fémmel. De nagyon remélem, hogy NEM. Mind felcsavarozott főtengely szíjtárcsa, mind a szíjak terhelik a tengelyt. A különbség csak az, hogy vm. szíj nélkül nem tudom kipróbálni. :)
Ha egy kis gázt adok, megszűnik a hang.
[k i z z o]2015-11-14 09:17:54 // 51095
Várj, most olvasom újra. Lehet elmostad a főtengely szimeringet? Féktisztító volt? A szennyvédő ajak ha szárazon fut, akkor annak van szép hangja, könnyen megég, azt nem keni semmi. Meg szoktam tömni a szimering 2 éle között szintetikus nagy fordulatú zsírral pl. szimering cserekor.
Tompa injekciós tűvel finoman az ajkat nem roncsolva tudsz kenni ott. Persze ne üssön a tárcsa se.
Tompa injekciós tűvel finoman az ajkat nem roncsolva tudsz kenni ott. Persze ne üssön a tárcsa se.
[k i z z o]2015-11-14 09:07:14 // 51094
Remélem azt nem gondolod, hogy 1mm-t lógnak a főtengelycsapágyaid?
Ilyen kijelentés után mérnöki pályára nem javasollak:)
Valami nem kerül rendesen a helyére a főtengely ékszíjtárcsánál. Vagy az illeszkedő felületek rosszak.
A főtengely vége nem üthet. De hogy mindent kizárj, órázd ki, majd órázd ki tárcsával is.
Itt kiderül: axiális vagy radiális ütése van? Ez alapján rá fogsz jönni, hol a baj.
A hang valószínű azért jön, mert a v profil V szárán feszülve válik le a szíj, nem fut le a helyén.
Ilyen kijelentés után mérnöki pályára nem javasollak:)
Valami nem kerül rendesen a helyére a főtengely ékszíjtárcsánál. Vagy az illeszkedő felületek rosszak.
A főtengely vége nem üthet. De hogy mindent kizárj, órázd ki, majd órázd ki tárcsával is.
Itt kiderül: axiális vagy radiális ütése van? Ez alapján rá fogsz jönni, hol a baj.
A hang valószínű azért jön, mert a v profil V szárán feszülve válik le a szíj, nem fut le a helyén.
GTPeti2015-11-13 23:15:25 // 51093
Kieg.: Az egyedüli változás a szíjcsere előtti állapothoz képest a szíjak feszessége. Mindkettő jóval lazább volt a csere előtt. (99%, hogy nem az új görgők egyike adja a hangot.)
GTPeti2015-11-13 22:12:39 // 51092
A legjobb ötletem, hogy lazítunk egy lehelletnyit a vm.szíjon. Most a kör "felső felébe" mutatott a mutató FHP-n, levinnénk az alsóba. Vélemények?
GTPeti2015-11-13 21:57:53 // 51091
Érdekes problémám van...
Lecseréltük a vezérlést a JTS-en. Feszítő FHP-n a jelen, szépen jár, sunshine.
Azonban... Mihelyt felteszem az ékszíjtárcsát is a főtengely végére, melegen elég hülye hang jön mögüle. Amit gondolom nem adhat más, csak a csapágy. Hogy az ékszíj fent van-e, vagy nincs gyakorlatilag mindegy. A szíjtárcsa szélén is érezni egy kb. 1mm-es ütést.
Természetesen vettem egy zsír új tárcsát, semmi változás.
Melegen jön az az idegesítő hang.
Mit lehet ilyenkor tenni? (Az összes főtengelycsapágy kicseréléséhez most konkrétan nem lenne kedvem. :)
A motorban 70ekm van, hajtva nem igen volt.
Tapasztalt TS-specialisták, értekelne a véleményetek! Köszönöm előre is!
Lecseréltük a vezérlést a JTS-en. Feszítő FHP-n a jelen, szépen jár, sunshine.
Azonban... Mihelyt felteszem az ékszíjtárcsát is a főtengely végére, melegen elég hülye hang jön mögüle. Amit gondolom nem adhat más, csak a csapágy. Hogy az ékszíj fent van-e, vagy nincs gyakorlatilag mindegy. A szíjtárcsa szélén is érezni egy kb. 1mm-es ütést.
Természetesen vettem egy zsír új tárcsát, semmi változás.
Melegen jön az az idegesítő hang.
Mit lehet ilyenkor tenni? (Az összes főtengelycsapágy kicseréléséhez most konkrétan nem lenne kedvem. :)
A motorban 70ekm van, hajtva nem igen volt.
Tapasztalt TS-specialisták, értekelne a véleményetek! Köszönöm előre is!
Dévid2015-11-12 20:52:18 // 51090
Néha nehéz, én is azért hordom 160 km-re a vasat, mert közelebb nem igazán találtam olyat akire rá merem bízni.
biroatt2015-11-12 19:07:56 // 51089
úgy érzem elég tájékozott vagyok csak normális szerelőt nem találok... a mostani lesz az 5.
reménykedem hogy 1x megáll a szopóroller :)
reménykedem hogy 1x megáll a szopóroller :)
MikeTheDevil2015-11-12 19:03:21 // 51088
Szevasztok!
Érdeklődnék, hogy 145 öm van, de a 155 hátsó abs jeladóját szeretném bele rakni.
Müködni fog vele az abs?
Üdv!
Mike
Érdeklődnék, hogy 145 öm van, de a 155 hátsó abs jeladóját szeretném bele rakni.
Müködni fog vele az abs?
Üdv!
Mike
Ferke2015-11-11 23:11:57 // 51087
Nem annyira sikerült a pasztázás....nem kell feltétlen levenni váltót, ezért írtam, hogy érdemes tájékozódni:)
Ferke2015-11-11 23:10:16 // 51086
Így végigolvasva a blogodat kissé sokkot kaptam...szerintem tájékozódni kellene valamerre, mielőtt folytatod az alfázást....:))
Ferke2015-11-11 23:03:04 // 51085
Kuplungozásnál szokás cserélni, mert pont ugyanakkora meló szimmeringet cserélni...a munkadíja max 30e. Az 50-esével menjen a fenébe:)
Béci Ɨ|ѯ2015-11-11 13:59:31 // 51084
Lehet másik szerelő után kéne nézned... Elolvasva a blogod elég sokat szívtál már szegény kocsival, érdemes lenne egy alfához értő szerelőhöz vinni, aki egyszer rendesen megcsinálj, hogy használhasd is végre. Sokszor ezért van rossz híre az Alfáknak, mert a nem hozzáértő szerelők kókányolása miatt rendre tönkremegy minden, amihez hozzányúlnak.
pettinke2015-11-11 09:46:00 // 51083
:-(
vannak szar szimmeringek, amiket nem szabad betenni ... pl. Ajusa.
vannak szar szimmeringek, amiket nem szabad betenni ... pl. Ajusa.
Liquid2015-11-11 09:29:12 // 51082
milyen LMM? gyári Bosch?
biroatt2015-11-11 08:55:11 // 51081
1,5 cserélve lettek a főtengely szikeringek ha már ott voltunk a kuplung is ...
Most meg okádja az olajat, jó sokat bírt.
Most meg okádja az olajat, jó sokat bírt.
pettinke2015-11-11 08:19:40 // 51080
vagy nem bele valót vettél, vagy valami kábelhuba van...
pettinke2015-11-11 08:18:57 // 51079
hát ... szervize válogatja, mármint mennyi az óradíj.
de ugye órában ez azért nem kevés: bal futómű le, jobb futó félig szét a 1/2tengely miatt, váltó le, kuplung le, lendkerék le, aztán visszafelé fel minden, légtelenítés, trallala. maga a szimering ára ehhez képest lófütty :-)
és ha már egyszer amúgyis szétbontottunk mindent, akkor érdemes megnézni a kuplungot, hogy áll - ha folyt az olaj a szimmeringből, akkor pláne.
de ugye órában ez azért nem kevés: bal futómű le, jobb futó félig szét a 1/2tengely miatt, váltó le, kuplung le, lendkerék le, aztán visszafelé fel minden, légtelenítés, trallala. maga a szimering ára ehhez képest lófütty :-)
és ha már egyszer amúgyis szétbontottunk mindent, akkor érdemes megnézni a kuplungot, hogy áll - ha folyt az olaj a szimmeringből, akkor pláne.
biroatt2015-11-11 07:32:19 // 51078
Üdv!
Megtudnátok mondani, hogy egy főtengely szimering (váltó felöll) csere kb mennyibe kerül? Voltam szervízbe ott azt mondták min 50.000csak a munkadíj!
Megtudnátok mondani, hogy egy főtengely szimering (váltó felöll) csere kb mennyibe kerül? Voltam szervízbe ott azt mondták min 50.000csak a munkadíj!
Ferke2015-11-06 20:42:57 // 51077
Szerintem érdemes a szerelődre hallgatni, ha nem bízol benne, akkor már megette a fene:)))
Ferke2015-11-06 20:36:41 // 51076
Maradt egy nálam a műhelyben, ha kell, nem jöttek érte, csak bejelentkeztek:)
szakosmate2015-11-05 15:28:46 // 51075
Tommaso 1592015-11-04 19:46:53 // 51073
Jóvanmár! :-))
Csak a hsz. statisztikáinál lecsúsztam a dobogóról, így próbálom behozni a lemaradást :-))))
Csak a hsz. statisztikáinál lecsúsztam a dobogóról, így próbálom behozni a lemaradást :-))))