Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Kimis1112015-09-25 16:37:49 // 50922
A szelepvezető repedést donpepe-nek szántam :)
Nálad amíg a gyűrű be nem kopik oválba a hengerhez.addig szar lesz....
Kimis1112015-09-25 16:30:59 // 50921
Az egy dolog...
atis_166jtd2015-09-25 16:22:37 // 50920
Full hengerfely felujjìtás volt.
Kimis1112015-09-25 13:27:00 // 50919
Szelepvezető nincs megrepedve? Mert jártam így . Ott aztán bírja szívni az olajat.
atis_166jtd2015-09-25 09:46:56 // 50918
Ha az is jó akkor valószínű az előző tulaj megfőzte egy kicsit. Sajna én most szívtam egy ecotec mocival, ugyan ezzel a problémával. Kapott új gyűrűket meg ki lett takarítva a sok koksztól a dugattyú és most jobban eszi az olajat mint elötte. A tulaj inkább megválik tőle mind hogy megcsináljuk. Sajna elég sokat ment víz nélkül a drága.
donpepe92015-09-25 09:43:23 // 50917
Ez lenne a baj örülnék de félek hogy valami repedés van vagy a hengerfalban vagy a hengerfejben akkor pedig megint nem csináltam semmit a hengerfejet úgy adtam oda direkt ezzel foglalkozó szakműhelybe hogy teljes de ahogy láttam rajta ez csak félig sikerült nekik pl.ha nem nyomáspróbázták már ott a hibalehetőség.Ha biztos lennék hogy jó lesz kicserélném akár az összes dugót szelepeket is de kissé pesszimista vagyok ezzel kapcsolatban.Örülnék ha ez a motor javítható lenne mert eddig ez a legerősebb 1.6-osom
Mr. Z2015-09-25 09:00:42 // 50916
Tehát motor megbont 4-es henger gyűrű csere lesz most válaszoltad meg.
donpepe92015-09-25 08:29:49 // 50915
Nyomásveszteség mérés is volt és az sem hozott eredményt de hidd el elég öreg szaki vagyok én is és 3 másik autószerelő töpreng.valószinű amugy hogy elcseszték a hengerfejet most a javításnál mert most már a vízbe nem megy az olaj arany tiszta.A 4-es henger eszi el az összes olajat
atis_166jtd2015-09-25 08:13:26 // 50914
A kompresszió mérés egy kopott motornál nem biztos hogy pontos eredményt mutat mivel az olaj ebben az esetben tömít. Ezen fogtok vitatkozni de meg kell kérdezni az öreg szakikat. Mérj egy nyomás veszteség mérést abból mindjárt kiderűl melyik henger milyen állapotban van.
donpepe92015-09-25 07:47:49 // 50913
Ha annyira megérné kínlódni a motor felújítással megcsinálnám magamnak de nem éri meg egy tisztességes motorfelújítás fél millió forint és még nem is biztos a siker mi van ha repedt a blokk vagy a hengerfej???Ezenkívül a 200 ezer alatt szarrá kopott motorról annyit hogy az 1.6 ts 145 ömet 465000 kilométerrel adtam el 4 éve és azóta is megy az autó felujítás nélkül.2005-ben vásároltam egy zsír új fiat punto multijet-et 5 év alatt 200 ezer kilométert tettem bele azóta exem jár vele napi 100 kilométert munkába hiba és füstmentes az autó.
MiszöszFőnök2015-09-24 20:35:13 // 50912
El sem tudom képzelni, hogy egy nem kipróbálható, polcon heverő kibontott motort megvennék, bárki bármit mesél róla.
Vagy, ha még nem szerelték ki a motort a donorból akkor, kiszerelés (költség) után el is kell hozni a blokkot (költség).
20-30 éve gépműhelyben dolgozó mesterek kezében bízok.
Persze én saját használatra,hosszútávra gondolkodom, és szeretem, ha megbízható az autó, nem kell félve elindulni egy hosszabb távra. Ki..szott sokba kerül a trélerezés. Alfa City Komárom -Debrecen 70.000 Ft :-(
Minden esetre most már naon érdekel mi a baja a Cartárs autójának.
donpepe92015-09-24 17:19:18 // 50911
Nekem már sok autó átment a kezemen szerelőként is de még olyan kopott vagy akár törött gyűrűs motort nem láttam aminek a kompressziós végnyomása gyári értéken egyforma az összes hengerben de ha nem egyforma volt is 1liter olaj 100 km-re anno a skoda 100 gyűrű nélkül ment mert elfelejtették a lehúzó gyűrűket belerakni és úgy tolták bele a dugattyúkat a hüvelyekbe úgy füstölt az autó mint az óbudai pelenkagyár de az sem evett meg 1 liter olajat 100-ra ezenkívülaz autómon le vannak húzva a kartell gáz csövek a szívótorok tele van olajjal vajon az honnan kerül oda nem a hengerekből az biztos hacsak nincs benne szívó szelep.Mint mondtam több 1.6 ts-em volt már de így nem húzott egyik sem és mindnek sokkal hangosabb volt a motorja.Szóval ilyen gyári jó állapotú autóm még nem volt de mégis ez zabálja az olajat
Mr. Z2015-09-24 13:26:33 // 50910
nekem a V6 225.000 km-nél jár, olajcsere óta eltelt 5500km sportos hétvégi autózás + 1 gyorsulási verseny és hiányzott belőle 2dl olaj :) Blogba tettem képet is. nekem 100km-en enne 1 liter seléniát akkor alágyújtanék :D

viccet félretéve én a motorfelújítást választanám, mert a hengerfej kész akkor már félúton nem dobnám ki.
GTPeti2015-09-24 13:03:50 // 50909
Ha kifogsz egy olyan donor autót, aminél az előélet ismert (vagy valószínűsíthető), TS-esetén főleg az olaj szempontjából, akkor az is jó alternatíva. Amúgy - ahogy írod - tényleg rizikós egy bontott motor. Bár egy felújítás sem teljesen rizikómentes.
donpepe92015-09-24 12:25:03 // 50908
Nekem 5000 fordulat alatt egyáltalán nem füstöl még egy kicsit sem pedig mint említettem 100km/liter fogyasztásnál azért illene!!! És tegnap 20 percen keresztül túráztattuk mérve a környezetvédelmi értékeket és gyári értékeket mutatott
Kazes☻2015-09-24 12:04:56 // 50907
Inter is így tett... hát nem két fillér volt... de kinek hogy' tecc... :)
MiszöszFőnök2015-09-24 11:57:16 // 50906
Na, nálam is ez volt a dilemma.
Felújítás, vagy másik motor/autót.
És, ha rá is adja a fejét az ember, hogy másik motort/autót vesz, akkor vajon annak a másik autónak a motorjában mi lehet? Vagy az "új gépet" is szétszedés összerakással kezdi, hogy tudja mi van benne? Vagy egyszerűen csak beleül és reménykedik, hogy az jó lesz?

Én ezen kérdések függvényében döntöttem úgy már 2 motornál is (1.6 Ts, 2.0 Ts) hogy, a benne lévőt csináltatom meg, és akkor ettől fogva tudom, hogy miben ülök.
Kau2015-09-24 11:39:41 // 50905
Múltkor ugyan erre írtam neked. Akkor még azt mondtad nem füstölt.
Írtam, hogy a gyűrűnél volt probléma.
Ha úgy mentem, hogy a fordulat 3000 alatt maradt, akkor nem volt szembetűnő a füstölés. 3000 fölött viszont kék ködbe borítottam mögöttem az utat. Az olajat meg úgy vettem, mint más a kenyeret...
Ha jól tudom, mikor szétszedték a motort, nem is találták meg a gyűrűt.
Mr. Z2015-09-24 08:22:12 // 50904
Motorcsere, vegyél bele egy jó 2.0Ts-t , sok műszaki állomáson elég ha megőrzöd a régi motort :D
donpepe92015-09-23 20:38:26 // 50903
Egy normálisnak mondható felújítás áráért jó autót adnak!!!
[k i z z o]2015-09-23 20:23:40 // 50902
Jól látod, a gyűrűzés nem segít önmagában.
donpepe92015-09-23 20:18:02 // 50901
Azt nem hinném mert ezt a motort mégegyszer szét nem bontom amugy 1000km/20liter olaj fogyasztáshoz a gyűrűhiba nem hiszem hogy elég lenne főleg úgy hogy 10 kilométeren keresztül füstmentesen megy az autó majd 200 méter füstbomba aztán újra10-15 kilométer füstmentes és újra 100 méter füstbomba!!!
GTPeti2015-09-23 19:43:18 // 50900
Nálam a Jurid abszolút bevált.
Mr. Z2015-09-23 18:32:35 // 50899
tehát amit vakon jósoltak gyűrűzés lesz belőle...
donpepe92015-09-23 17:44:05 // 50898
Összeraktuk a vasat és ugyanaz a helyzet 100 kilométer fél liter olaj de most talán közel jutottunk a megoldáshoz 1.henger gyertya fehér 2.szürke 3.fekete 4.úszik az olajban kartelgáz cső levesz a szívócsonkról és tisztulnak a hengerek 10 kilométer alatt tisztára égtek a gyertyák.zöldkártya értékeg mint az új motornál.
Kimis1112015-09-22 20:28:14 // 50897
Textar,Brembo... szettben és akkor illik egymáshoz.
Szunyi2015-09-22 20:20:11 // 50896
De lehet h kompletten szettet cserélek! Csak kérdés h milyet lenne érdemes!?
Szunyi2015-09-22 20:18:26 // 50895
A tárcsák még abszolút jók, de paszz h mi a típusuk.
Kimis1112015-09-22 19:31:51 // 50894
Értem :) Persze ahhoz ugye azt is kéne tudni,hogy milyen a tárcsa minősége...
Szunyi2015-09-22 19:20:51 // 50893
Úgy hogy inkább legyen puha és kopjon a betét, ami taknyolja a felnt, mint hogy a kemény egye a tárcsát!
Kimis1112015-09-22 19:12:10 // 50892
A mosás hogy függ össze a puhasággal???
Szunyi2015-09-22 18:52:47 // 50891
Sziasztok! Gt 2.0 Jts 2006-hoz milyen fékbetétet javasolnátok? Hátul kopott, elól még bírná, de akkor kompletten cserélném. A tárcsák még bőven jók. Van valami bevált márka. Puhát szeretnèk, úgy is sűrűn mosom.
Kimis1112015-09-21 17:46:08 // 50890
III. ker. Csillaghegyi 23. Alfa szervíz
Kimis1112015-09-21 17:44:52 // 50889
Egy pici szervó motor ,irányváltóval. A teleszkóp helyére egy akkora dugattyút feltenni és kész. Nyit-zár.
Liquid2015-09-21 15:46:21 // 50888
hogyan? :)
Greentimus2015-09-21 15:23:56 // 50887
Korrekt klímás szerelőt keresek Budapesten. Ha valakinek van pozitív tapasztalata, kérem ossza meg velem. Köszi!
Kimis1112015-09-21 12:41:33 // 50886
szerintem pofon egyszerűen megoldható :)
atis_166jtd2015-09-21 08:09:51 // 50885
Sajna nincs. Mindenképpen valami kis szerkezet kell. Én nem foglalkoztam a témával, de valamit fel kell áldozni az ügy érdekében. Ha erre rászánod magad akkor lehet ötletem de csak emilben.
.......................2015-09-20 22:22:03 // 50884
az a5 ben egy sima rugo van ,
Liquid2015-09-20 22:08:00 // 50883
mert ha a csomagtér belsejében lenne a mechanizmus, már akkor sokkal könnyebb lenne a dolog
Liquid2015-09-20 22:07:24 // 50882
számtalan olyan autó van :)
engem inkább az érdekel, hogy konkrétan a 159 berlinához hogy tudom megoldani...
.......................2015-09-20 21:49:53 // 50881
Nézz meg egy audi a5 öt ,az olyan
Liquid2015-09-20 21:32:51 // 50880
nincs valami konkrétabb tipped merre, hogyan? Már egy csomót gugliztam a kérdés felvetése előtt és azóta is, említésre méltó eredmény nélkül :(
barkoczi tesók2015-09-20 09:07:44 // 50879
Sziasztok!
Van egy GTV V6 Turbóm és valamiért nincs elegendő turbó nyomás.Úgy 0.5 bárig fel megy de ennyi.Mi lehet a baja hol mehet el?Nem rég volt turbó csere,a csöveket át néztem nem láttam hogy valamelyik lyukas lenne,a coolert kitakarítottam.
Orosz2015-09-19 17:41:12 // 50878
Én egy ilyen megoldást láttam youtubeon:
https://www.youtube.com/watch?v=huwOL6DS9q4
Azt hiszem a srác rugókat használ, de nem vagyok benne biztos.
Csibcsa2015-09-19 11:36:33 // 50877
Sziasztok! Tudja valaki esetleg, hogy a 166os 2.0 v6 tb manuális váltót rá lehet e rakni 3.0 v6 automata helyett?
janikiraly2015-09-19 05:21:54 // 50876
Köszönöm a válaszodat, végig megyek az izzítási ágon.
A fék probléma megvételkor is fennállt, de még nem lett kiküszöbölve. Gondolom diagnosztika többet fog mutatni.
Szervízkönyve van esetleg valamelyikőtöknek 156 SW 2003 facelifthez lehetőleg angolul?
Üdv.
BoXeR & Italy872015-09-17 23:07:19 // 50875
Sziasztok. Nemrég vettem egy 146 Boxert és olyan problémám van vele hogy hidegen mikor elíndÍtom akkor olyan hangja van mint ha szelelne a kipufogó.Amikor kicsit bemelegszik akkor kicsit enyhül de zavaró.Levettem a kipufogó csövet tömítés csere meg volt vissza raktam de ugyan az.Úgy hallani mintha a katalizátorból jönne nem tudom mi van vele?esetleg ha valaki tudna tanácsot adni aszt meg köszönném.
Liquid2015-09-17 20:54:05 // 50874
lenne meglepetés mikor a kolegák felnyitják :D
Mr. Z2015-09-17 18:36:17 // 50873
vagy egy gecc! nagy rugót teszel be és amikor kipattintja a zárat akkor akkor fel is pattan :D :D bezárni nehéz lesz de akkor már van szabad kezed hisz bepakoltál :D :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak