a kétévente az igen.
A kéthavonta pedig a nyári hónapokban a TS-re. Ilyen jó időben mászkáljon a f@szom hullaszállítóval, jó olyankor a spider is. :-P
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Wickey2012-08-16 15:22:04 // 40022
admirális2012-08-16 14:51:06 // 40021
A felújító készlethez nekem van egy olyan buta elméletem, hogy :
1. megveszed az autót hangos módosítóval. Akkor elviszed a szerelőhöz, kérsz bele új vezérlést, meg egy új módosítót (ez fájni fog, de ha már eleve olyan szar a módosító hogy hallod a hangját, plusz azt sem tudod, mikor került bele, akkor kénytelen leszel)
2. megteszel vele 60E km-t, kb pont akkor fog megszólalni a módosító. Ekkor kérsz bele megint új szíjat, görgőket, és csak felújítod a módosítót. Akkor is ha valami okból esetleg még nincs is hangja.
3. Ez után vezérlés cserekor csak felújítasz.
A kopott módosítónak nem nagyon használ (igaz nem is árt), de ha a fentiek be vannak tartva, szerintem nem kopik el annyira hogy ne újíthasd fel utána párszor. Aztán a kocsi meg már úgyis eléri a 3-4-5 százezer km-t.
Én tapasztaltam jót is, rosszat is a felújító készletről. Akarom hinni, hogy a gyár nem véletlenül találta ki, és a megfelelő előírásokat betartva igenis van értelme.
1. megveszed az autót hangos módosítóval. Akkor elviszed a szerelőhöz, kérsz bele új vezérlést, meg egy új módosítót (ez fájni fog, de ha már eleve olyan szar a módosító hogy hallod a hangját, plusz azt sem tudod, mikor került bele, akkor kénytelen leszel)
2. megteszel vele 60E km-t, kb pont akkor fog megszólalni a módosító. Ekkor kérsz bele megint új szíjat, görgőket, és csak felújítod a módosítót. Akkor is ha valami okból esetleg még nincs is hangja.
3. Ez után vezérlés cserekor csak felújítasz.
A kopott módosítónak nem nagyon használ (igaz nem is árt), de ha a fentiek be vannak tartva, szerintem nem kopik el annyira hogy ne újíthasd fel utána párszor. Aztán a kocsi meg már úgyis eléri a 3-4-5 százezer km-t.
Én tapasztaltam jót is, rosszat is a felújító készletről. Akarom hinni, hogy a gyár nem véletlenül találta ki, és a megfelelő előírásokat betartva igenis van értelme.
gecsa2012-08-16 14:09:55 // 40020
gondolom ez nem a jtd-re vonatkozik..:D:D:D
Wickey2012-08-16 13:25:59 // 40019
Ja, és cserélgetheted 5-10ezer kilométerenként a vezérműszíjat, ha összetojja magát, mert ha megbontják a vezérlést, akkor legalább az a minimum, amit illik... Biztos boldog lennék ha kéthavonta szednék szét a vezérlésem. Így, hogy kétévente szedik, se vagyok mindig túl boldog attól, hogy már megint "idő van". :-)
gecsa2012-08-16 12:55:44 // 40018
ha munkadíjat nem számolunk,akkor elméletiled 40db felújítószett ér fel 1 vezmód árával..csak nem bír 40szer kevesebbet,mint a gyári..de,ha mondjuk csak harmad annyit bír,akkor a munkadíjjal hamar behozza a lemaradást...és a szervízben is örülnek majd..:D
Liquid2012-08-16 12:32:04 // 40017
a felújító készlet ára elhanyagolható az újhoz képest 1000 vs 40000 kb.
Inkább az kérdéses, hogy jobb lesz-e tőle a illetve meddig, de ha bekalkulálod, hogy amennyiben nem lesz jobb, a cseréhez ismét szét kell bontani a vezérlést...
Inkább az kérdéses, hogy jobb lesz-e tőle a illetve meddig, de ha bekalkulálod, hogy amennyiben nem lesz jobb, a cseréhez ismét szét kell bontani a vezérlést...
gecsa2012-08-16 12:17:40 // 40016
ha lehet tudni,hogy mennyi km-t bír a felújított,és mennyit egy új,illetve mennyibe kerülnek,akkor könnyű kiszámolni,hogy melyik éri meg jobban...
Piritu - 1.000.0002012-08-16 10:33:44 // 40015
Nekem Csöri mutatott anno felújító készletet.
Liquid2012-08-16 09:25:55 // 40014
mennyire van oda a vezmód? ha állandó dízelhangja van alapjáraton akkor szerintem nem érdemes javítani, de valóban sok a pro és kontra
Tentacle2012-08-16 09:17:39 // 40013
Azt hiszem Elaforgnál van, de megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy mennyit ér a felújítás ...
Kareszka19842012-08-16 08:30:02 // 40012
amennyire én tudom minél erősebb az indítóárama, annál jobb, persze csak ami méretileg is belefér...meg ügyelni a jobbos/balos kivitelre :)
GTVili2012-08-16 08:18:06 // 40011
Srácok!
Hallottam,hogy létezik felújító készlet vezérlésmódosítóhoz....
Hol és mennyiért kapok ilyet....?
Hallottam,hogy létezik felújító készlet vezérlésmódosítóhoz....
Hol és mennyiért kapok ilyet....?
gecsa2012-08-15 14:36:49 // 40010
60Ah,ha jól olvastam,de a típusoknál te is meg tudod nézni..:D
Thorpe2012-08-15 14:20:20 // 40009
Srácok,
147 2.0 TS-be milyen paraméterekkel rendelkező akkumulátor való?
147 2.0 TS-be milyen paraméterekkel rendelkező akkumulátor való?
gecsa2012-08-15 12:50:19 // 40008
de,ha mégis kicsit elmelegedne,akkor jól jön,ha 2-300 fokig hőálló...:D
lehet kapni tesóban is direkt erre a célra szolgáló festéket,az ára is baráti..
lehet kapni tesóban is direkt erre a célra szolgáló festéket,az ára is baráti..
Jack2012-08-15 12:08:15 // 40007
Köszi az infót mindenkinek!
gecsa2012-08-15 08:08:53 // 40006
én valami cserző anyaggal is lekenném még...(rozsdamaró)
Jorjie2012-08-14 23:08:25 // 40005
Én piros Hammerit-al festettem, blogomban láthatod, hogy néz ki. Eddig még nem vált le :-) Egyébként drótkefével átdörzsöltem, majd csiszolópapírral átcsiszoltam, és lakkbenzinbe mártott ronggyal áttöröltem. (por és zsírtalanít) Két réteg festék és kész.
Hari2012-08-14 21:40:14 // 40003
Bármilyen festéket használhatsz! Mint az előttem szóló is mondá: - Az előkészítésen múlik minden!
Sokan azt hiszik micsoda nagy hőnek van kitéve a féknyereg?! :))) ... háááát nincs! Max. 130-150 C fok. (Kicsit gondolkodjunk el ezen! ... hiszen a féktárcsa komoly igénybevétel esetén szinte izzik! Akkor miért nem melegszik a mh. ? Mert: - a fékbetét kiváló hőszigetelő! / Ezért lényeges, hogy mindig legyen jó vastag a betét! Ne használjuk el 4-5 mm -nél vékonyabbra!/ - azért van a féknyeregre rávezetve - jó esetben! - a levegő!
Egyszerűbben! :
- mennyi is a fékfolyadék forráspontja?!! DOT4 esetén 160-170 C fok körül! Na ennek még a közelében sem lehet a mh. hőmérséklete!!! Ellenkező esetben a fékfolyadék begázosodik! - következmény: - fék nuku!!! :)
Tehát: kb. olyan 150 C fokra számítva - bármilyen (még akril is!) festék kibírja ezt a hőt!
:)
Sokan azt hiszik micsoda nagy hőnek van kitéve a féknyereg?! :))) ... háááát nincs! Max. 130-150 C fok. (Kicsit gondolkodjunk el ezen! ... hiszen a féktárcsa komoly igénybevétel esetén szinte izzik! Akkor miért nem melegszik a mh. ? Mert: - a fékbetét kiváló hőszigetelő! / Ezért lényeges, hogy mindig legyen jó vastag a betét! Ne használjuk el 4-5 mm -nél vékonyabbra!/ - azért van a féknyeregre rávezetve - jó esetben! - a levegő!
Egyszerűbben! :
- mennyi is a fékfolyadék forráspontja?!! DOT4 esetén 160-170 C fok körül! Na ennek még a közelében sem lehet a mh. hőmérséklete!!! Ellenkező esetben a fékfolyadék begázosodik! - következmény: - fék nuku!!! :)
Tehát: kb. olyan 150 C fokra számítva - bármilyen (még akril is!) festék kibírja ezt a hőt!
:)
gecsa2012-08-14 19:40:25 // 40002
Szerintem barmelyik hoallo festek jo lesz..sokkal inkabb az elokeszitesen mulik,legyen mindenhol zsir-por-rozsdamentes,es tobb vekony retegben vidd fel,igy nem folyik majd meg..:-) nem nagy ordongosseg,sokkal inkabb pocsolos melo..
Jack2012-08-14 17:18:19 // 40001
Biztos volt már sokszor téma, a fék festésével kapcsolatban kérdezősködnék. Több féle festéket is találtam, a preventtől a dupli-colorig. Van szett tisztítóval, és külön csak festék is. Sokan csinálták már, néztem is egy-két cartárs blogját, de festék tipust nem sokan írtak. Mit ajánlotok, hogyan es mivel álljak neki? Esetleg valakinek le van írva a blogjában A-Z-ig a művelet? Ennek is vannak biztos buktatói ahol el lehet rontani ( előkészítésre gondolok)és nem szeretném ha fél év múlva elkezdene leperegni a festék.
pepe.052012-08-14 16:02:35 // 40000
hello!
az a kérdésem lenne, hogy az alapjárati szabályzó pontosan hol található és hogy néz ki? előre is köszi
az a kérdésem lenne, hogy az alapjárati szabályzó pontosan hol található és hogy néz ki? előre is köszi
gecsa2012-08-13 19:22:24 // 39999
itt látszik néha,miért volt jobb régebben...:D simán megoldható volt minden akár otthon is..
.......................2012-08-13 10:12:01 // 39998
Igen,csak azzal
az ELM 327 el iski lehet ,amiböl ki kell veni az ellenállást
de csak ha jogtiszta a szoftver a Fiat ECU Scan,
és kell hozzá a zöld adapter kábel is,
szóval nem egyszerü
az ELM 327 el iski lehet ,amiböl ki kell veni az ellenállást
de csak ha jogtiszta a szoftver a Fiat ECU Scan,
és kell hozzá a zöld adapter kábel is,
szóval nem egyszerü
doby2012-08-13 09:46:32 // 39997
mito 1,6 jtdm szervizintervallumát csak komputerrel lehet kinullázni?
köszönöm.
köszönöm.
pb_2012-08-13 09:24:07 // 39995
Amúgy is 1 idő után rozsdabarna színű lesz az összes.)))
B@rney2012-08-13 07:57:27 // 39994
igen, van. elektronikus kulcs :(
Szomorú is vagyok, csak köszörül, de anyagot nem ad a porlasztókra...
Szomorú is vagyok, csak köszörül, de anyagot nem ad a porlasztókra...
Ferke2012-08-13 00:53:00 // 39993
Tökmindegy, hogy milyet rak bele, még csak nem is kell tutela, csak a feladatát lássa el (ne tecsós, vagy legolcsóbb unixos legyen, a többi már jó:) )
Ferke2012-08-13 00:50:36 // 39992
Mi a tköm került azon 200-ba??:)) Levitted az udine-i szervizbe??:))
GTPeti2012-08-12 20:45:17 // 39991
GTPeti2012-08-12 20:34:11 // 39990
Először is ki kéne olvasni van-e hibakód.
B@rney2012-08-12 18:31:47 // 39989
Üdv. Mindenkinek!
van egy kis proplem a vasammal... nem hajlandó elindulni, csak köszörül.
Hiba a köv. "elektromos kulcs" nos már pótkulccsal is próbálkoztam, de semmi :( Akksi sru többször le stb. de semmi sem ok, tiltja az üzemagyagot....
Valakinek van valami ötlete, mi a f...szt csináljak még vele?????????
Holnap reggel meg mennem kellene melóba :(
BÁrkinek van használható ötlete azt megköszönném....
Köszi előre is mindenkinek!
Barney
van egy kis proplem a vasammal... nem hajlandó elindulni, csak köszörül.
Hiba a köv. "elektromos kulcs" nos már pótkulccsal is próbálkoztam, de semmi :( Akksi sru többször le stb. de semmi sem ok, tiltja az üzemagyagot....
Valakinek van valami ötlete, mi a f...szt csináljak még vele?????????
Holnap reggel meg mennem kellene melóba :(
BÁrkinek van használható ötlete azt megköszönném....
Köszi előre is mindenkinek!
Barney
Szido2012-08-12 17:36:08 // 39988
Üdv! Van egy diagnosztikai kábelem, és a Fiat Ecu Scan programot szeretném életre kelteni vele. Valaki le tudná írni ennek a menetét?
GTPeti2012-08-12 15:47:25 // 39987
Zöld vs. piros = szilikáttartalmú vs. szilikátmentes (utóbbi az alumotorknál fontos).
GTPeti2012-08-12 15:37:21 // 39986
(A BASF által régebbi motorkhoz ajánlott G48 (zöldeskék) is foszfátmentes.)
[k i z z o]2012-08-12 15:22:45 // 39985
A lényeg, hogy a G12 foszfátmentes és kevésbé hajlamos korrózió képződésre, illetve ártalmas sóképzésre. Ha jól emlékszem a fő szempont a foszfátmentesség a G12 -ben.
Az is biztos, hogy keverni nem szabad mással. A rendszert amúgy is illik elmosni mielőtt fel van töltve új folyadékkal.
Az is biztos, hogy keverni nem szabad mással. A rendszert amúgy is illik elmosni mielőtt fel van töltve új folyadékkal.
Nandiee2012-08-12 14:54:23 // 39984
Közben beszéltem egy ismerőssel. Váltófelújítás lesz a dologból.
pb_2012-08-12 14:29:13 // 39983
39983 hsz.
Felesleges ezt túlmisztifikálni nem a 90es évek derekán vagyunk, csak + kell nézni néhány adatlapot(+jegyzem Rre tökéletesen alkalmas a qgli)
Felesleges ezt túlmisztifikálni nem a 90es évek derekán vagyunk, csak + kell nézni néhány adatlapot(+jegyzem Rre tökéletesen alkalmas a qgli)
Wickey2012-08-12 13:54:01 // 39982
háde dikmá barátom, én csapvízzel járatom a 145-öt, mer csóró vagyok fagyállóra, oszt se a fűtött garázsba, se a céges mélygarázsban a mínuszhármon nincs cidri sose, uccára meg ilyen úrigéppel úccseállok, meg amúgyis meg van indítva nyolcóránként, annyiidőalattnemfagyikmeg. :-)))))
GTPeti2012-08-12 13:28:15 // 39981
Valami kémiai folyamat van a háttérben. Egyszer olvastam egy elég alapos leírást a fagyállókról, amiben pontosan ezt a kérdést fejtegették.
Rákerestem (érted, nem csak a Google-t ajánlgattam), hirtelen ezt találtam:
"Sonst können sich Klümpchen bilden und das Kühlwasser verfärbt sich bräunlich. Die Flocken fördern aber den Verschleiß der Wasserpumpe, so dass letztlich sogar ein Austausch notwendig wird."
A keveredéskor "lepedék" képződik ami veszélyes lehet. OK, ez ellen az előzetese alapos kimosással lehet védekezni. Volt ám még valami olyasmi, hogy a régihez tervezett anyagok nem feltétlenül viselik jól a piros folyadékot.
Itt szépen leírják a fagyállók különböző fajtáit, mi a jellegzetességük. Sőt képeket is mutatnak, mi történik keverés, illetve a másik (nem jóváhagyott) fajta használata esetén.
Szépen megkérlek, hogy ha ezzel nem értesz egyet, kivételesen írj te is érveket. (De ne csak azt, hogy "mer jó, meg működik, próbáltam".
Rákerestem (érted, nem csak a Google-t ajánlgattam), hirtelen ezt találtam:
"Sonst können sich Klümpchen bilden und das Kühlwasser verfärbt sich bräunlich. Die Flocken fördern aber den Verschleiß der Wasserpumpe, so dass letztlich sogar ein Austausch notwendig wird."
A keveredéskor "lepedék" képződik ami veszélyes lehet. OK, ez ellen az előzetese alapos kimosással lehet védekezni. Volt ám még valami olyasmi, hogy a régihez tervezett anyagok nem feltétlenül viselik jól a piros folyadékot.
Itt szépen leírják a fagyállók különböző fajtáit, mi a jellegzetességük. Sőt képeket is mutatnak, mi történik keverés, illetve a másik (nem jóváhagyott) fajta használata esetén.
Szépen megkérlek, hogy ha ezzel nem értesz egyet, kivételesen írj te is érveket. (De ne csak azt, hogy "mer jó, meg működik, próbáltam".
[k i z z o]2012-08-12 13:26:12 // 39980
Mehet bele a G12.
pb_2012-08-12 13:02:13 // 39979
Miért lenne baj, ha rózsaszínűt tenne bele?
Nandiee2012-08-12 11:26:47 // 39978
Ma végre kiderült, hogy mi kotyog az autó elejénél. Sajnos a kormánymű.
Valakinek valami ötlet? A legjobb és relatív a legolcsóbb megoldás érdekelne.
Más:
Pár napja jött egy hiba a műszerfalon, hogy valami nem stimmel a bal, illetve jobb oldali lámpákkal. Ma megnézte a szerelő, hiba nincs. Megpróbálta törölni a hibát géppel, de azt mondta, hogy nem lát semmit a gép.
Na ezt most hogy meg mi, és miért?
Valakinek valami ötlet? A legjobb és relatív a legolcsóbb megoldás érdekelne.
Más:
Pár napja jött egy hiba a műszerfalon, hogy valami nem stimmel a bal, illetve jobb oldali lámpákkal. Ma megnézte a szerelő, hiba nincs. Megpróbálta törölni a hibát géppel, de azt mondta, hogy nem lát semmit a gép.
Na ezt most hogy meg mi, és miért?
Frank_Skythe2012-08-11 19:56:29 // 39977
Köszönöm! Nagyon korrekt leírás amit ír GTPeti a blogjában. Sokat segített. Mind a 2 fajtát megvetetem vele, úgyis ezzel dolgozik és vissza fogja hozni az árát.
Piritu - 1.000.0002012-08-11 19:37:59 // 39976
Javaslom olvasd el az egy hsz-el lentebb hozzászóló GTPeti blogját a témában.
Frank_Skythe2012-08-11 19:36:33 // 39975
Sziasztok! Remélem jó helyen érdeklődöm. Aki használ ilyet, az ki melyik diagnosztikai kábelt ajánlja a multiecuscan szoftverhez.
K-line/VagCom 409 vagy ELM 327 v1.3+
A helyzet az hogy a szerlelőm sajnos nem rendelkezik a selespeed váltó kalibrálásához megfelelő műszerrel, így a kocsi nem mozdul a szervizből. Így most be kell neki szereznie a megfelelő dolgokat.
Szóval ki melyiket ajánlja illetve mik a tapasztalatok vele?
Köszönöm a segítségeket.
K-line/VagCom 409 vagy ELM 327 v1.3+
A helyzet az hogy a szerlelőm sajnos nem rendelkezik a selespeed váltó kalibrálásához megfelelő műszerrel, így a kocsi nem mozdul a szervizből. Így most be kell neki szereznie a megfelelő dolgokat.
Szóval ki melyiket ajánlja illetve mik a tapasztalatok vele?
Köszönöm a segítségeket.
GTPeti2012-08-11 15:12:54 // 39974
De, valószínüleg a Prevent is ellátja a feladatát. Persze jól teszed, hogy egy fokkal jobbat teszel bele. (Bízunk benne, hogy a tiedben gyárilag kék színű lé volt.) Várd meg a cartársak véleményét, biztos van egy táblázat, amiben benne van, hogy mikor volt az átállás.
(Az enyém 2001/09 és kék folyadékkal jött ki a gyárból.)
(Az enyém 2001/09 és kék folyadékkal jött ki a gyárból.)
osee_selespeed2012-08-11 15:11:48 // 39973
Vagy Prelix, nem is tudom már.