Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

gecsa2012-10-10 09:10:22 // 40732
csak csavarok,és patentek kérdése az egész....nem vészes mutatvány..
Forsberg2012-10-09 19:27:34 // 40731
Köszönöm a segítséget!
Így már tudom, akkor holnap megcsinálom.
Imyx2012-10-09 19:04:43 // 40730
Írd külön! :D
Sotime2012-10-09 16:54:09 // 40729
KiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretnémKiszeretném
Forsberg2012-10-09 16:34:45 // 40728
Kiszeretném cserélni a hangszórót az első ajtóban, mert nem szólnak.
Van valami különleges trükkje a kárpit leszedésének? (147)
Köszi!
gecsa2012-10-09 14:31:51 // 40727
most akkor az alapján választottál, hogy melyik hasonlít legjobban a gyárira?

mondjuk az a tárcsa, ami csak 12e km-t bír ki,az szerintem vagy gyári hibás,vagy valami más játszott közre..
GTPeti2012-10-08 22:52:33 // 40726
Ma megjött az ékszíjtárcsám...

Sokat filóztam, hogy melyiket vegyem. Szeretném elkerülni a 159 topicban olvasott problémákat, ezért Conti-t rendeltem. Ezt dícsérte (az azóta törölt) százötvenkilenc nickű cartárs is. Már a Ruville-nél és a vele megegyező INA-nál is láttam, hogy az eredeti JTD-hez valót már nem gyártják, új számmal van egy máshogy kinéző, azt írja helyette a katalógus. Szóval megrendeltem a Conti-t.

Így nézne ki elvileg:




Gyakorlatilag viszont inkább erre hasonlít a négy külső szegecs nélkül:



(A gumi külső szegélye nem ennyire elmosódott.)


Jobban megnézve hátulról 1:1-ben ugyanígy néz ki, mint ez a Febi (27822):



...és az újfajta INA/Ruville is több, mint hasonló. Ráadásul az L1360 felirat van az enyém gumirészén, ezen itt lent, pedig L1362 a fémrészen.



Az előző háromban gondolom nincs retesz. Vagy tévedek? Ez volt a kérdés igazából. B)


A TVD1013-as Gates-ről nem találok értékelhető képet. (Feltételezem, hogy ilyen típusú Gates volt a cartárs autójában, ami 12ekm-et bírt ki.)

Kíváncsi lennék, hogy vajon ki gyártja ezt a tárcsát. (Én a Conti-ra tippelnék.)
gecsa2012-10-08 14:00:31 // 40725
jó a kis bigicijó..:D lehet,hogy liter arányában nézve drágább,mint a gázolaj,de egy liter gázolajjal is 5ször körbemosom a motort?
a brigihez csak víz kell..a gázolajhoz tisztító is..azt is adjuk csak hozzá az árához...
Wickey2012-10-07 20:55:20 // 40724
épp azt mondom, hogy nekem úgy dereng a 2ezres évek elején is 7-800 forint volt, akkor, amikor a gázolaj meg ilyen 160-180 forint. Most is 8-900 körül van, csak ráadásul ócskult a minősége, a gázolaj árát meg most inkább hagyjuk, mert köpködni támad kedvem akárhányszor eszembe jut. :-P
pb_2012-10-07 14:32:34 // 40723
Nem kell mindent Lhinni amit mondanak. + hát valaki még az ablakon is kinyúlt, hogy kézzel hajtsa a kereket a yátszmában maradásért.DD
G-Burt2012-10-07 14:15:46 // 40722
Lényeg, h működőképes, de még nem az igazi:) Hallottam, hogy a napi használatos első kerekes családi autók lenyomják:D
pb_2012-10-07 14:11:24 // 40721
Sikerült.)
pb_2012-10-07 14:10:39 // 40720
Naja.))
Zolika1552012-10-07 12:55:54 // 40719
Örülök neki hogy meg lett csinálva.
G-Burt2012-10-07 12:48:14 // 40718
akkor megérte szurkolnom:D
atis_166jtd2012-10-07 12:37:35 // 40717
szerintem a brigó már rég volt 400!! most több mint a duplája!! Ja és az sem mindegy melyiket veszed.
pb_2012-10-07 12:25:56 // 40716
Persze.
pb_2012-10-07 12:25:22 // 40715
Nem, nem találkoztam vele.)))
G-Burt2012-10-07 12:23:17 // 40714
Dráágaszág tette a dolgát, ok volt minden?
Zolika1552012-10-07 12:16:49 // 40713
tükörbe néztél? :P
pb_2012-10-07 00:44:36 // 40712
Találkoztam ma én is a 3 karakteres kollégával.))
Zolika1552012-10-06 23:18:25 // 40711
te meg folytattad :D
G-Burt2012-10-06 22:58:22 // 40710
Te kezdted:D
Zolika1552012-10-06 22:34:58 // 40709
tudod te azt! :) Ne offold szét a topicot oks? :PP
G-Burt2012-10-06 22:14:48 // 40708
Zöld vagy lila?:D
Zolika1552012-10-06 22:07:38 // 40707
tisztára*
Zolika1552012-10-06 22:07:05 // 40706
kezdesz tiszta a hárombetűs emberkénkre hasonlítani :-))) Te vagy az Robin?
DieselManiaco(NagyVad)2012-10-06 20:58:21 // 40705
én is ezt írtam:D dehát nem baj az ha rögtön felépül a turbonyomás:D
G-Burt2012-10-06 18:53:25 // 40704
Vagy a hideg zsíroldó, ami kb 400 forint egy flakonnal:) csak az alu alkatrészekkel kell óvatosnak lenni, mert hajlamos kikezdeni
GTPeti2012-10-06 18:25:50 // 40703
Ja... csak a coolert vmi kevésbé olajos szerrel is ki kell öblíteni visszarakás előtt. Erre próbáltam célozni.
DieselManiaco(NagyVad)2012-10-06 18:24:58 // 40702
az már más kérdés hogy az eset után semlegesíteni kellett volna valamivel:D
DieselManiaco(NagyVad)2012-10-06 18:22:47 // 40701
ne azzal törődj hogy olajat olajjal,hanem hogy teljesen jó homemade oldószer és nem robbanásveszélyes mint a benzin ami szintem kiváló homemade oldószer:D
Wickey2012-10-06 18:01:19 // 40700
a benzin párolog mint állat, robbanásveszélyes ráadásul kevésbé agresszív mint a gázolaj ha jól dereng.
Wickey2012-10-06 18:00:09 // 40699
gazdagoknak karbi és féktisztító spré, közepesen eleresztetteknek brigéciol ecsetelve flakonból, csóróknak meg gázolaj kannából. :-)
Wickey2012-10-06 17:58:27 // 40698
tegyük hozzá, hogy most, hogy a gázolaj már 400 forint felett van bőven, még így is olcsóbb, mint a brigéciol. Akkor ez pláne mennyire volt igaz akkor, amikor a Brigi kábé ugyanennyibe került (merthogy olyan sokat nem változott az ára az elmúlt 6-7 évben az fix), a gázolaj meg volt 160... :-)
G-Burt2012-10-06 17:16:05 // 40697
attól függ, h mire kell, mennyire redvás és mi a költségvetés
Buddha2012-10-06 16:12:03 // 40696
A gázolaj az egyik legolcsóbb és legáltalánosabb tisztítószer volt a régi időkben, de a mai napig sokan használják, pl én is szoktam!
Olajsarat nagyon nehéz vízzel letakarítani, de ha előtte gázolajjal meglocsolod, ecseteled, akkor mosóval meg némi általános mosószerrel csoda történik! :-) Persze van brigi meg egyéb szerek, de ha épp nincs kéznél akkor ez még mindig bejön!
Liquid2012-10-06 15:46:22 // 40695
hogyne, petróleummal kiválóan lehet pl. tisztítani, esetleg benzinnel is
GTPeti2012-10-06 15:46:05 // 40694
Köszi az észrevételt. Egyúttal leírhatnád, hogy te mit javasolsz, ha már.
G-Burt2012-10-06 15:39:27 // 40693
Te se sűrűn pucolgattál alkatrészeket...
GTPeti2012-10-06 12:57:23 // 40692
OK, de olajat, olajjal lemosni? :) Inkább vmi zsíroldót használnék erre a célra.
Wickey2012-10-06 12:03:51 // 40691
talán mert egy 2-300ezret futott tédéi már erősen teleköpi olajos szutyokkal? :-)
Rizzo2012-10-05 22:03:32 // 40690
Hát ez jó .Én egyszer olajcsere közben láttam ,hogy kevés az ablakmosófolyadék a
tartályban.Rá is öntöttem vagy 1,5 litert .Persze nem a helyére,
hanem bele a motorba, rá a friss olaj tetejére.Hogy miért ?????
Persze aztán ismét olajat cseréltem.
GTPeti2012-10-05 22:00:27 // 40689
Az intercoolert vajon minek mosogatják gázolajjal? Nooormális?? :))
Ferke2012-10-05 21:53:18 // 40688
Semmi baja nem lesz tőle, nem kell pánikba esni, ha benne marad, még akkor se lett volna gond, de így, hogy leszívtad a nagyját, így tuti semmi para:)
Ferke2012-10-05 21:38:48 // 40687
Sőt. Tilos erősen meghúzni. Nagyon bírom, amikor szaxervizek után hidegvágóval kell leszedni a csavart....
GTPeti2012-10-05 19:24:33 // 40686
Ezt én nem így látom. Nem véletenül van rajta réztömítés. Az tömít, ahogy Wickey is írja.
Wickey2012-10-05 18:37:18 // 40685
legyen inkább csak a tömítés alatta puha anyagból ha már lehet választani. Azt az alátétet amúgy is ILLENE cserélni minden egyes olajcserekor... csakhát valami 500 forint darabja. Én azért minden 2. 3. cserénél kicserélem.
Wickey2012-10-05 18:35:51 // 40684
azért a faboryban kis túlzással még azt is megválaszthatod, hogy melyik dzsunkán reszelje formára a jómunkásember. Alap, hogy többféle keménységű csavart is dobnak ugyanabban a méretben az ember után, igaz, a kevésbé kurrenseket csak rendelésre. Azért a 10.9 az alap cucc náluk, de a 12.9-től se dobnak hátast. :-)
Wickey2012-10-05 18:27:09 // 40683
király. De az utána random feldobott videók között is van tanulságos. :-)
A legszebb, hogy egyiknek nem jutna eszébe, hogy nem túl tanácsos, ha a túrón keresztül a dízelmotor a saját motorolajával forog öt-hatezren, mert előbb-utóbb elfogy az "üzemanyag". Lefullasztani meg egyiknek nem jutna eszébe. Nem is tudom ki mesélte, hogy anno TD-n megdöglött a turbó, kicserélték vagy felújították nem ez a lényeg, de nagy okosan elmosogatták az intercoolert belülről... gázolajjal. Azt pislogtak amikor elsőre beindították. Bejáródott az új túró is rendesen. :-PPP
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak