Apropó, 14-es: a hármas-Tátra is egy csoda jármű, akkora ereje van, hogy egy normális pályán simán kigyorsítható 90 fölé is :)))
(Mértek már be emberkét az Árpád hídon a yardok valami 80 körüli tempóval az 1-es vonalán :D :P )
Eredetileg a metró is talán csak idáig jött volna..
Én valami metróépítésről szóló könyvben olvastam ezt :) Meg a korabeli terveket, hogy nézzenek ki az állomások. Hát, szerencse, hogy nem az 50's években épült meg, mert akkor kb. olyan lenne minden, mint a győri állomás meg annak a folyosója (azt is ugyanaz az állami építőipari vállalat csinálta, akik az akkori metrót kezdték :) ).
Azt már nem tudom, hogy pénzhiány vagy más okból nem ment el a HÉV, de több értelme volna, főleg, hogy évtizedekig megvolt a rámpa is, csak betemetve, na meg még ma is ki lehetne építeni a hévet arra, akár csak azon az egy nyomorult vágányon is :))
Mennyivel kisebb tömeg lenne az Örs téren is az aluljáróban...
Sőt, eredetileg az Astoria se lett volna, csak mivel akkoriban adták át az Erzsébet hidat és megépült alá az aluljáró, tettek oda is egy állomást végül.
Bár egyszer körbejárnám, mert lehetnek ott még érdekes dolgok :))) Mármint az alagútrendszerben...
(Igaz, a 3-as vonalán Káposztásmegyeren még megvan az új járműtelep területe is, szokásos beton ,,metrókerítéssel'', sőt még a megálló neve is Járműtelep, ahol most a 14-es vili jár -- metróvágányokon...)
A Népstadion úti metró megálló úgy lett tervezve, és kialakítva, hogy a Gödöllői HÉV az Örstől a földalatt közlekedve ér be ebbe a megállóba, és az utasoknak csak át kell sétálniuk a peronon az egyik kocsiból a másikba.
Aztán a pénzhiány miatt a Metró ment el az Örsig.
A kupolás épületek voltak eredetileg a Népstadion állomás (metró) épületei, de aztán valami miatt nem tetszett valakiknek és lebontották, amikor újra nekiálltak befejezni a metrót.
A hév nyomvonala ma is kivehető, a ,,százlábú'' híd ugyanis két félből van (mikor a Kerepesin áthaladunk a keleti vágányai felett), az egyik háromsávos út (ami befelé megy) ugyanis kicsit magasabban van, ez a töltés, amin a végényok haladtak és a híd másik felén mentek anno az autók mindkét irányba.
Azért anno nem szűkölködtek a híd méretével, mert ma simán elfér rajta egy 2x3 forgalmi sávos út járdával, világítással.. (bezzeg a lágymányosi híd, egy 2x4-5 sávos belvárosi autópályá(nak építet)t szűkit le két nyomorult sávra...)
Jah.. aztán arra is ráaszfaltozott a kedves és jóságos Gábor bácsi :)
Egyébként a másik sínpár a mostani bokrok helyén ment kb, vagyis amit most látsz vágány, az a külső volt, a belsőt (amin a képen a szerelvény áll) bontották el.
Én is azért ennyire öreg még nem vagyok, hogy láttam volna :P , csak olvasgattam utána na meg van 1-2 lelkes nosztalgikus BKV-s ismerősöm ;-)
(Anno járt hév a Rákosi út egy szakaszán is, mikor még Szentmihályra járt ilyen zöld szerelvény, ráadásul az jobboldali szabályok szerint járt, nem úgy, mint ez :) )
A Keletiig, jobban mondva a Keletihez kd addig, ahol most a kínai étterem van (ott a 13-as vágány környékén).
Megált a Fehér útnál, Törökőrnél (ahol most a sínek lemennek az autószalon felé), a Ruggyantagyárnál (ma Michelin-Taurus).
(Lehet, hogy akkor is megállt már a Pillangó utcánál is, meg a Főtaxinál is, nem tudom. Vágánykapcsolata volt a gumigyárhoz is, meg a taxivállalathoz is)
Karira meg akartam venni a Közlekedik a főváros c. könyvet, de még nem is nagyon tudtam belenézni, egyáltalán mi van benne, meg nem is olcsó.. Talán ha januárban leárazzák :))
Én igen :D! Csak nem engedtek fényképezni :P. Melóügyben jártam ott, és szűk egy óra alatt végigrohantunk a gyár jó részén. Egyébként én nem ebben az egységben voltam, van egy teljesen új telephely, néhány kilométerrel távolabb, külterületen, nem benn a városban.
De egy időben a Délinél a metró mozgólépcsőnél a hírdetőtáblák mögött is voltak ilyen ,,retró'' szivárványrajz, meg mindenféle fiúk-lányok rajzai.. Ezeket nem tudom hova tenni, amolyan önreklám a rendszernek vagy mi ? :) (volt)
Fura, hogy mi is gyártottunk kamiont anno... :) (igaz, Steyr vagy ,,stájer'' vagy mi a szösz gépeket se nagyon látni már, bár nem tudom, azokat ki gyártotta, osztrákok vagy valami ba(ti)káni állam...)
Erről jutott eszembe, látta valaki a Kenguru c. filmet ? :))
Na jó, azért kapunk mi is jó cuccokat, pl. Ausztriából. Beszélő nyomógomb, ami mondja a parasztnak, ha ,,ződ'' van, átkelhet az úttesten.
Aki egri, meg is nézheti, pár helyre tettünk ki. Persze ezek promóciós céllal jöttek nekünk is, mert árban annyira drága szinte, mint egy komplett forgalomirányító szekrény :)) De legalább szép, világít, bazinagy méretű is :)