Fórum >> Egyebek >> Off-os verdák, tapasztalatok...

Kazes☻2023-10-26 11:49:07 // 24493
Szuper... sok szerencsét a vásárláshoz! :)
TUYUNGA2023-10-26 11:24:16 // 24492
Természetesen. A családom szeretne Punto EVO 1.4 8v vásárolni. Mivel ebből a típusból csak az 1.3jtd-vel kapcsolatban rendelkezem tapasztalatokkal. Ezért fordultam segítségért ehhez a fórumhoz. Amit ismételten szeretnék megköszönni!
Kazes☻2023-10-26 11:01:36 // 24491
Nincs mit... ha már itt tartunk, szabad érdeklődni milyen a kiszemelt? Feltételezem ezért az érdeklődés. :)
TUYUNGA2023-10-26 10:14:17 // 24490
Köszönöm szépen, a hozzászólásokat! Gyakorlatilag az ismereteimet megerősítették, a hozzá nem értő okoskodókról is (kereskedők, stb. )! A régebbi FIAT motorokat ismerem azok ugyan így megbízhatóak voltak (1.1,1.2,1.4). 20 éve volt 2.0Ts nem volt gond az olaj fogyasztással pedig 140.000.km használtam.
Kazes☻2023-10-26 09:19:43 // 24489
Egyetértünk! :)
DKori2023-10-26 00:08:35 // 24488
Nekem is volt 1.4 16v 95Le Stilo, 10+ év és 120e km használat után (74e-el vettem anno 5 évesen...) csak jókat tudok róla mondani...normálisan mozgott vele az autó (ha nem is rakéta), korrekt/reális fogyasztás mellett, olajat minimálisan csipegette, de messze nem úgy mint akár a TS-ek (2 olajcsere közt 1x ha lement minimumig...), gyújtótrafók szerettek elköszönni benne (vagyis nem jobban mint sok korabeli benzinesben...a 200e km alatt sorban mind a 4et, de mindet csak 1x kellett cserélni...az nem dráma...), ezen kívül csak kopó/fogyó karbantartások (olaj+vezérlés+gyertya cserék...). A légszűrőház valóban tré...az nekem is elengedett, de ennyi...ettől nagyobb baj autóval sose legyen (az 1.6 kényesebb volt az ECU miatt, 1.8 vezmod miatt, 2.4 szintúgy és nehéz szerelni, az 1.2 16v volt még ugyanilyen stabil/kiforrott...meg a dízelek, csak ott ugye több hibalehetőség...).

Szóval osztom a véleményed :) én nagyon szerettem (józan okom anno nem volt megválni tőle - maradt is a családban utána ;) - de hát ugye a GT meg az Alfavírus :)) ).
DKori2023-10-25 23:59:46 // 24487
Nana! Az MTA sok marha hirdetésben, márkától függetlenül ManualTrAnsmissiont vagyis kéziváltót jelent, messze nem MultiAirt...szóval engedd el, őszintén szólva ha egy tulaj, pláne egy kereskedő de legfőképp egy autószerelő (tőle azér lt elvárható, hogy képbe legyen...legalábbis ha ilyen marhaságot beszél akkor 0 a típusismerete, oda olajcserére se mennék...) ilyet mond akkor messze kerüld el.

Az olasz (Fiat/Alfa..) MultiAir motor 1.4-ben 16v és szívó változatban 105LE (a nem MultiAir 1.4 16v az 90-95-100Les autótól függően) a turbós meg 135-140Le, ennyi! ;)
Kazes☻2023-10-25 17:43:02 // 24486
Üdv!
Én a 95-ösről tudok pár szót... nálunk egy Stilo MW-t mozgat... mit mondhatnék, remekül! Főként külvárosi - városi (Bp) forgalomban használva elegendő és a fogyasztása is rendben. Fő problémája a légszűrőház6 elhelyezése, amit a kipufogó leömlőről folyamatosan feláramló meleg levegő elég hamar tönkretesz és újonnan nagyon drága, ha lehet kapni, bontottban nehéz elkapni jót, mert szinte mindenki arra vár, ami meg megmarad, az ugyanolyan ramaty, mint amit épp cserélne az ember. Viszont az 1,6-al ellentétben, ennek jobb helyen van a vezérlő elektronikája, így azzal sem szokott probléma lenni.
TUYUNGA2023-10-25 14:27:30 // 24485
Köszönöm szépen a hozzászólást. Én is így tudtam, ahogy ön. De a kereskedők ezt sima 1.4 8 iLL.16V is (77iLL.95LE) sokszor a telefonon és hirdetésben is MTA jelzővel látják el sokszor. Amikor rákérdeztem, a "már pedig az" mondatott kaptam válaszul! Élőben amit megtekintettem "8v"-ét az mind sima motor volt.
DKori2023-10-24 21:11:10 // 24484
Értelek is meg nem is...ugyanis a Fiat eredetű 77LE-s 1.4 8v Fire motor az nem MultiAir, az egy relatíve ősrégi-kiforrott technikára építő nem túlbonyolított valami, szíj hajtás, 8 szelep, hengerenkénti befecskendezés (semmi kokszosodó közvetlen befecsi, MultiAir modul vagy ilyesmi varázslatok), ha jól tudom az egyedüli "varázslat" benne, hogy változó szelepvezérlésesy talán ennyivel bonyolultabb, mint a tényleg faék 1.2 8v. Széles körben elterjedt, nem túl fikcós erejű de cserébe tudtommal a megbízható/egyszerű/olcsó fenntartású motorok közé valók.
TUYUNGA2023-10-24 07:36:17 // 24483
A tapasztalatukra lenne szükségem.
FIAT 1.4 8V 57kw MTA-val szerelt motorral kapcsolatban, szerelték ezt nagyon sok típusba.
Az autószerelők és a tulajdonosok nagy többsége (hozzá nem értésből, elfogultság okán ) nagyon rossz véleménnyel rendelkezik a Multiair motorokról! Így az esetleges tapasztalatukat ha megosztanák, megköszönném.
Kazes☻2023-07-26 23:56:54 // 24480
Volt ebből már minden is! :)
Zsolt1552023-07-14 13:41:12 // 24479
[img1]
Zsolt1552023-07-14 13:27:11 // 24478
Kazes☻2023-03-17 22:47:37 // 24477
Vagyis szüliévezés... :D
Kazes☻2023-03-17 22:45:45 // 24476
Satti2023-02-24 16:54:31 // 24475

Van most egy Veloster is nálam, amit árulok. Nekem bejön, hasonló jó vele autózni, mint a Brera-val, de persze az sokkal szebb. :)
Kazes☻2022-12-03 22:47:34 // 24470
Még szép! :D
Buksi2022-12-03 09:58:49 // 24469
Kiáll... :-DDDDD
Kazes☻2022-11-09 11:14:28 // 24467
De mégsem! ;)
Buksi2022-09-02 17:22:04 // 24466
Biztos nehéz volt a névválasztás is. Majdnem Volvo. :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-09-01 19:33:59 // 24465
800ftos nyál ár mellett biztos fain lesz a fogyasztása mert ugye azt az 5let valahogy nehezen hiszem el max 50 kmen 🤣🤣🤣
Kazes☻2022-09-01 18:48:10 // 24464
Na, tessék... az Alfa meg totál villanyba lesz téve... 😒
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-31 20:28:02 // 24463
Kicsit lecsúsztam erről, de a mazda végül tényleg kihozta a RWD sorhatos platformját. És nem is drága az az alapár.
Kazes☻2022-08-01 12:43:45 // 24462
Piritu - 1.000.0002022-07-01 17:08:23 // 24461
Indexelésre szólítja fel vásárlóit a BMW
...és még engem neveztek előítéletesnek :-DD
Giuntini2022-07-01 05:38:21 // 24460
Tegnap ezt láttam! Jó a hangja😊
Kazes☻2022-06-21 13:17:41 // 24459
A végén meg még elkunyizza a MiTodat! ;)
tirex2022-05-19 10:23:09 // 24458
Nekem lassan 2 éve van meg a Subaru wrx sti-m,2.5 turbo. QV volt kinézve de elvitték előlem addig agyaltam, mostmeg már megfizethetetlen, elengedtem. 2015 évjárat, 45ezret tettem bele most van benne 110ezer, eddig nulla hiba. Napi használatban van, de nincs kitaposva a bele. Azt mondta a szakember amíg nincs hozzányúlva nincs vele gond, teszi a dolgát. Ja, olajcsere 25ezer… :)))
Giuntini2022-05-17 21:21:34 // 24457
Nem, de nem is szólhatok bele!
Neki ez tetszett, én végig az 500X-et tanácsoltam. Nem tetszik neki....
Marklar1552022-05-17 17:31:00 // 24456
Ügye kitagadtad a húgod? :DD
Kazes☻2022-05-10 16:58:38 // 24455
☹️ ennyike... ☹️
Giuntini2022-05-10 13:19:26 // 24454
Húgom új autója a Punto után! Nem olasz:(
Greene2022-04-22 22:35:37 // 24453
Jó választás volt, nagyon vagány kis autó. Tavalyelött majdnem vettem egy ilyet én is városi szaladgálósnak, csak a kereskedő nem volt hajlandó tesztautót hozni belőle...
Több hasonló méretű autót is próbáltam, és ez volt a legkényelmesebb.
Giuntini2022-04-22 22:35:26 // 24452
Köszi! Valahogy fura, még emészteni kell ezt a Citroent.
Húgom döntése, én támogattam ebben. Érthető a döntése, ha már az olaszok a Punto kategóriát ennyire feladták. Au 500 X meg horror drága. Egy használt két-három évesért 6-7 milliókat kérnek. Valahol ez a világ megőrült.
Fornitore2022-04-22 22:03:04 // 24451
Pesti úti Citroen Pásztorba tudok segíteni hogy mindig megfelelő szervízt kapjon a szervíz főnök jó ismerősöm, ha gondolod.
Giuntini2022-04-22 18:54:25 // 24450
Na a Citroen lett a befutó!
Pár kép:
Liquid2022-04-22 10:31:10 // 24449
I20 1.2 szvó?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-22 08:41:37 // 24448
egy Stelvio-t orca sárga színben :DDDD
tdemeter2022-04-22 08:26:54 // 24447
3 citroenem és 3 peugeot-om volt, a végére teljesen jók voltak.
Persze ezek legjobb esetben is 2012-es modellek voltak, szóval így 10 évvel később nem ismerem a megbízhatóságukat. Viszont a citroen szerethető autó, bár nem vagyány mint egy olasz, de egy szuzukinál biztosan komolyabb emóciót ad.
Giuntini2022-04-22 08:06:07 // 24446
Kérdésem van felétek! Érdekel a véleményetek! Húgom új autó vásárlása előtt áll! Baromi nehéz a döntés. Mindig olasz autója volt. Puntója már 18 éves, 1,4 16V, több mint 300 ezer km van benne, kopó alkatrészeken kívül semmi probléma nem volt vele, de érződik, hogy a motorban már nem sok idő van. Nincs igazából Fiat, amelyik neki megfelelne, nincs Punto utód. Az 500X neki nem jön be mellette baromi drága.
Először a Fiat Tipo Cross volt amelyiket elfogadta volna, de az ára borzasztóan magas, mellette kis motor abban az alsó-közép kategóriában nem igazán ütős. Városi használatra, rövid távokra egyedül használva túl nagy, autópályán a Balatonra meg erőtlen, és ott jöhetnek ki a gyengéi.
Jött egy új jelölt, Citroen C3! 1,2-es 3 hengeres Turbo 110 lovas motorral. Igazából tetszetősebb az autó, van benne egy kis egyedi feeling, ki is próbáltuk, engem is csomó mindenben meggyőzött. Motorja egyáltalán nem erőtlen, és ott van az ár. Szinte fullos felszereltséggel 5,8 millió az ára (egyetlen darab van ilyen Veszprémben), szemben a Cross 7 milliójával. Ezeket átgondolva ti melyilet választanátok?
Kazes☻2022-04-13 18:56:37 // 24445
Látod milyen jó hasonlat... hát akkor pöccintsd be a nappalit és járj azzal... még a gépalkatrészek is jól elfognak férni! 😜😅
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-13 18:49:42 // 24444
A nappaliban is jó üldögélni, kb ennyire fogott meg. :-) Igen, hazajöttem nélküle, azóta sem bánom.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak