Kacorka2006-12-21 12:50:00 // 5973
	Ha érdekel majd rakok fel fotókat most a szétszedés utáni állapotokról. Szerintem gázos a helyzet. Igazából attól félek tudod, hogy ráteszek egy szép fényezést és fél év múlva ha nincs rendesen a lakatosmunka megcsinálva, akkor a fényezés ablakon kidobott pénz volt.
	
Kacorka2006-12-21 12:44:15 // 5972
	Aha. Értem. Igen abban lehet vmi, hogy nem tudja megmondani addig a dolgokat, amíg nem kapta széjjel teljesen, de ha meg már elkezdte akkor nincs visszaút. Csak akkor tényleg az a helyzet, hogy akkor vki olyannal kell kezdeni akiben maximálisan megbízok, máskülönben tényleg egy vég nélküli sztori lehet a dologból, mind időben, mind anyagilag. Ilyen közeli ismerősöm viszont nincs. Dehát gondolom akkor is tud egy óradíjat mondani, meg tud óraelszámolást is adni. Kicsit úgy érzem túl van misztifikálva ez a dolog... Próbálom a lakatos oldaláról is átérezni a dolgot, csak kicsit úgy érzem magam, mint általában az autószerelőnél, hogy csak szívás lehet belőle.
Lehet igaza volt annak srácnak aki a totalcaron írt cikket a veteránja lakatolásáról, hogy vagy magad csinálod, ha értessz hozzá, vagy felejtsd el.
Na mindegy agyalok még rajta egy sort.
	
pedrito2006-12-21 12:33:51 // 5971
	Én még azt is megkockáztatom, hogy nem biztos, hogy ekkora felújításra van neked szükséged. Nem láttam még az autód, de ha nem feltétlen kell teljesen dirib-darabjaira szedned, akkor ne tedd. Kevesebb pénzből és hamarabb élvezheted a Sprint-érzést :-)
	
Ferke2006-12-21 12:27:58 // 5970
	Szerintem akkor járnál a legjobban, ha nem is annyira az idővel foglalkoznál. Ezt nem lehet sajna behatárolni időben, úgyis csúszni fog, mert valami mindíg közbejön. Szerintem ezt tt és Whiteskull is alátámasztja, mert ez egy nagy meló.
Inkább olyat kéne keresned, akinek láttad már a hasonszerű munkáját saját szemeddel+tudod az emberről, hogy megszállott!:)))
	
Ferke2006-12-21 12:26:12 // 5969
	Bizony, bizony, erre akartam még kitértni! Ránézésre lehetetlen megmondani, hogy mi van a festék alatt, mi van az alvázvégő alatt, sokszor akkor derülnek ki gondol, amikor elkezd dolgozni a felülettel.
Így egyetlen józan eszű lakatos sem fog belevágni papírral.
Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb lakatos nem is nagyon áll szóba velünk, mint régi autó tulajokkal, mert jobban megérni az újabb, sérült autókat javítani inkább, mint elbaxni az időt egy régi vassal. Bevállalnák ők a régi vasat is, csak olyan összegért, hogy seggreülünk.
Szerintem, Kacorka, lehet, hogy találsz lakatost, aki így, papírral megcsinálja, de ha egy csepp esze van, akkor dulpa árat fog mondani:(
	
Ferke2006-12-21 12:20:44 // 5968
	Igen, tényleg ezu így a legmegnyugatóbb, így a legoptimálisabb is. Viszont kész csoda, ha találsz olyan lakatost, aki megcsinálja úgy a vasad, ahogy Te megálmodtad. Ha leszűkíted ezt az amúgyis brutálisan kevés számú kört azzal, hogy papírt is írjon, és így is találsz olyan lakatost, aki pont úgy megcsinálja, ahogy Te szeretnéd, akkor mágus vagy...komolyan!:)))
Azért nem tudnám egy szobafastőhöz hasonlítani, mert egy szobafestő munkája (nem akarom megbántani őket, de) közel nem olyan volumenű, mint egy lakatosé.
Egy szobát én is kifestek, glettelek, azt igazából nem lehet elbaxni.
Egy kasztnit nagyon csúnyán el lehet baxni.:(((
	
pedrito2006-12-21 12:20:06 // 5967
	Ennyire elaprózni a fázisokat nincs értelme, mert a lakatos előre úgysem tudja megmondani, hogy mire mennyi idő kell neki, meg mennyibe fog kerülni. Egyszerűen nem tudhatja, hiszen minden akkor derül ki, amikor már látja, hogy mi van a régi festék alatt...
	
Kacorka2006-12-21 11:42:10 // 5966
	Az autót én már a blokk-váltó-futómű kivételével kipucoltam azok ott pihennek szépen a garázsban.
Én igazából olyanokra gondoltam amiket tt emlegetett itt vmikor, hogy régi alvázvédőt mikor és hogyan lehet alaposan eltüntetni, lakatolás, alapozás, gittszórás, csiszolás, horpadások kihúzása stb.
	
pedrito2006-12-21 11:30:08 // 5965
	Ja, egy kimaradt: Beltéri elemek visszaszerelése, amikor kiderül, hogy mi "veszett" el :-)))
	
pedrito2006-12-21 11:27:26 // 5964
	Aha, tehát külső-belső fényezés. Én ilyen esetben a belső elemeket félteném. Hogyan szedi le, mennyit veszít el belőle, stb. Ez lehet egy első fázis. Aztán jöhetne a régi festék eltávolítása 2. fázisként. 3. fázis: karosszériamunka, 4. fényezés előkészítés, 5. fényezés. Ha engem kérdezel, én ezeket a fázisokat különböztetném meg így hirtelen.
	
Kacorka2006-12-21 11:22:46 // 5963
	Akinek lakatos a tesója az könnyen beszél :-))))
	
Kacorka2006-12-21 11:21:15 // 5962
	Én vmi ilyesmire gondoltam :)
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=10557
	
Whiteskull2006-12-21 11:18:10 // 5961
	Természetesen igazad van, de akkor se hallottam még ilyenről. :)))
	
Kacorka2006-12-21 11:16:45 // 5960
	Még nem szerződtem lakatossal soha :-) Lehet hogy nem ír alá, de azért fiúk legyünk már egy kicsit reálisak. Ha a szoba-festő, meg az építési vállakozó, meg a tervező meg stb. aláír vállakozási szerződést akkor miben különb egy lakatos? Még egyszer mondom, a szerződéstől nem azt várom, hogy a munka precíz legyen, az tényleg azon múlik, hogy becsületes és tisztességesen dolgozik, de úgy azért nem szeretnék járni, hogy átadom a kocsit munkára aztán a végén kiderül, hogy a munka nem ennyi hanem ötször ennyi, nem az idén hanem 2010-re lesz kész, ja és egyébként mikor viszem az autót.
Közhely de igaz: Pontos elszámolás = hosszú barátság.
	
pedrito2006-12-21 11:10:20 // 5959
	Mik a pontos terveid? Csak a rossz, rohadt elemek cseréje és azok fényezése, vagy az egész autó külső fényezése, vagy az egész autó külső-belső fényezése?
	
Whiteskull2006-12-21 11:08:37 // 5958
	Én se nagyon tudom elképzelni, hogy ilyent aláírjon. 
Hát a kasznimunkát nem nagyon tudod elkülönülő elemekre bontani szerintem.
	
pedrito2006-12-21 11:08:22 // 5957
	Na igen, erről beszélek én is :-)
	
Kacorka2006-12-21 11:07:45 // 5956
	Képeket kértem volna tőle, de még nem sikerült.
	
Kacorka2006-12-21 11:06:27 // 5955
	Még nem :-)
De anélkül tényleg nincs munka, ha így nem vállalja akkor szomorú leszek de elválunk.
	
Ferke2006-12-21 11:04:51 // 5954
	Létezik, hogy egy lakatos aláír egy ilyen szerződést???:)
Szerintem amelyikkel szerződést kell kötni, csak azért, hogy mismásoljon, az már rég rossz.
Persze nem könnyű olyan találni, akinek a munkájába nem lehet belekötni, de szerintem egy szerződés nem fog egy lakatost precízebb munkavégzésre ösztönözni. Ha valaki precíz, pontos és szép munkát végez, az szerződés nélkül is úgy dolgozik. Ha meg nem, akkor szerződéssel sem.
	
pedrito2006-12-21 10:49:18 // 5953
	Ja, ha csak ennyi, akkor nem szóltam :-)
Sárvédőt megkérdezted a móri gép tulajától?
	
Whiteskull2006-12-21 10:48:52 // 5952
	És ezt a szerződés dolgot említetted a lakatosnak is már?
	
Kacorka2006-12-21 10:46:56 // 5951
	Persze, mindenkit meg lehet szivatni, de ha van szerződésed azért legalább te is tudsz csinálni valamit és nem a sírva-rimánkodás az egyetlen eszközöd. Végül is ez a foglalkozásom.
Nem vagyok nagy híve az 'urambátyám' stílusnak meg a 'megoldjuk okosba' helyzeteknek.
'Megtanulni' meg nyílván nem lehet, nem is akarom, annyit szeretnék csak tudni hogy mik a főbb szakaszok amikre érdemes megbontani a teljes munkát.
	
pedrito2006-12-21 10:04:43 // 5950
	Én is tudnék írni egy-két dolgot a témával kapcsolatban, de vannak itt olyan cartársak, akik már túl vannak egy, vagy több autó restaurálásán, ezért ezt a részét meghagyom nekik :-) A lényeget én inkább ott keresném, hogy sajna hiába is "tanulnád" meg a szakmát egy-két a topicban írt levélből, úgysem tudod bebiztosítani magad. Ha nem akarnak átverni, akkor nem fognak és szépen megcsinálják, ha át akarnak verni, akkor hiába minden szerződés, meg "hozzáértés" úgyis átvágnak. Sajna ilyen világot élünk, de vannak kivételek, többek között az ilyek kivételek miatt érdemes élni :-)))))))))
	
Üvegtigris2006-12-20 19:08:36 // 5949
	Köszi szépen utólag is! : )
Mostanában nem voltam gépközelben.
	
Beryq42006-12-20 17:31:19 // 5948
	Üdv Urak! Az oldalamon látható néhány kép,két jobb sorsra érdemes olasz sportvasról. Eladóak! A kék 120000HUF,a matt pink 40000HUF. Ez utóbbi ideiglenesen kivonva a forgalomból. Érd. az oldalamon! Csaó!
	
Kacorka2006-12-20 17:07:53 // 5947
	Sziasztok Skacok!
Szeretnék egy kis szakmai támogatást kérni tőletek. Elképzelhető, hogy tavaszal megindul kis CIRmos kasztnijának restaurálása egy lelkes (és remélhetőleg becsületes) lakatos közreműködésével. Valószínűleg hosszabb, több részletben zajló folyamat lesz, mert közben vannak a szokásos lakatosmelói. Ennek megfelelően a fizetés is részletekben zajlik majd egy-egy munkafázist követően. (Ami nekem is könnyebb lenne anyagilag). Szeretnék egy rendes szerződést összehozni vele, de ehhez nagyjából tudnom kellene, hogy milyen főbb fázisokból áll egy ilyen komplett karosszéria restaurálás.
Ha esetleg van arra vonatkozó információtok, hogy hogyan is néz ki egy ilyen dolog, milyen anyagok felhasználásával, milyen módon történik stb. Esetleg mi az amit szeretnek a lakatosok kispórolni, elmismásolni stb., akkor megköszönném ha közkincsé tennétek.
Előre is köszi.
	
Whiteskull2006-12-20 09:38:28 // 5945
	
	
Whiteskull2006-12-20 09:20:43 // 5944
	
	
Whiteskull2006-12-20 09:18:05 // 5943
	Hú basszus! Szerencséd volt. Örülök, hogy nem történt komolyabb baj.
Mondanám, hogy óvatosan, de sajnos ezeket nem lehet kivédeni.
	
pedrito2006-12-20 09:15:14 // 5942
	Sprintpower!
Basszus, majdne gazdagítottam a Balesetek topicot... Megyek-megyek, előttem lévő előz, én megyek utána, kinézek mögüle, nem jön senki szembe, minden ok, befejezi az előzést, hely van, őt is megelőzöm, már térek vissza a sávomba, nagy durranás (110 körül), valami megdobja az autó bal hátulját, elkezd szitálni, de ilyen hülye nyúlósan... Megállok, defekt. Valamire rámehettem, mert a lyuknál a felni felütődött egy kicsit, de javítható. Az egész nem zavarna annyira, ha nem egy hete vettem volna vadiúj gumikat... Nem egy szerencsés hónap ez a december az Alfistiknek, de én még "olcsón" megúsztam...
	
Face2006-12-19 22:05:52 // 5940
	Neeemott van a baj :))))  hűtőventi vége és termosztátház között csúcsosodnak ki a problémák... :D  meg az a baj hogy itt nemigen tudok viszonyitani :D, tavasszal majd jól összehasonlítjuk h akkor merre hány méter :)))
	
Gery832006-12-19 22:01:47 // 5939
	Hűtő - generátor táv  :D
	
Face2006-12-19 21:59:33 // 5938
	Hmmm, de mitis kene itt néznem? Már nemtudom :DDDDD
	
Gery832006-12-19 20:40:33 // 5937
	Remélem láccik' valamennyire!  :DDD
	
Gery832006-12-19 20:39:09 // 5936
	
	
Gery832006-12-19 20:31:43 // 5935
	
	
tt (tt Alfa team)2006-12-19 20:30:58 // 5934
	Jovan, köksz! :))
	
Gery832006-12-19 20:28:17 // 5933
	Szia!
Majd holnap akkor hívlak kulcs ügyben!
	
tt (tt Alfa team)2006-12-19 20:26:35 // 5932
	Igen. Szinte minden van hozzá, egyedül a lökössel van gond. Azt rohadtul nem találok (legalábbis hibátlant). Ha véletlenül valahol rábukkantok egyre neten, felétlenül értesítsetek!!! Előre is kösz mindenkinek!
	
Whiteskull2006-12-19 20:23:06 // 5931
	Egy a lényeg. Neked nem esett bajod. A 75-öt meg szépen kikalapálod. :)))
	
tt (tt Alfa team)2006-12-19 20:19:43 // 5930
	Sziasztok Sprintesek!
Látjátok a Sprint hálásabb! Volt baja, és pik-pak jó lett...
Köszi a részvétet a 75 miatt mindenkitől! :))
Szóval elég szar dolog lecsukni a vasat!
	
Gery832006-12-19 19:56:43 // 5929
	Mi ez a pangás így délután????
Csak munkaidőben tudtok poffázni???  :DDD
	
Whiteskull2006-12-19 16:53:02 // 5928
	Én megsértődni? :DDDDDDD
Egy kis dolgom akadt hirtelen! További szép napot! :))
	
pedrito2006-12-19 16:11:52 // 5927
	Egy kicsit túlragoztuk ezt a tükrös dolgot... Remélem nem sértődtél meg :-) Sprintelek ajándékokat venni, meg minden. Sziasztok!
	
pedrito2006-12-19 15:37:52 // 5926
	
	
pedrito2006-12-19 15:33:19 // 5925
	Gondolom akkora, hogy a napellenző nem is látszik. :-)))
	
Whiteskull2006-12-19 15:28:15 // 5924
	Látod? A miénkben ez az extra. :))
	
Online tag
2
		Vendég2
382




