Csabi2014-03-23 22:41:01 // 50698
:D Persze, kényszerhelyzetben voltál...a tárcsák kukák, akkor már persze betét is... no para :))
Csabi2014-03-23 22:38:16 // 50697
ott örökélet a tárcsa :)
Dömpi (il dottore)2014-03-23 22:38:10 // 50696
Na, most akkor az új tárcsához vissza kellett volna rakni a régi betéteket?
Amúgy meg ne irkálj ilyeneket, mert ha a feleségem elolvassa, leszedi a fejem, hogy "feleslegesen cseréltem" valamit, pedig nem is.
Amúgy meg ne irkálj ilyeneket, mert ha a feleségem elolvassa, leszedi a fejem, hogy "feleslegesen cseréltem" valamit, pedig nem is.
Csabi2014-03-23 22:36:16 // 50695
Jah, igazad van, azok tényleg csere érettek voltak...
Dömpi (il dottore)2014-03-23 22:34:00 // 50694
de a tárcsa!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 22:32:43 // 50693
jah nem igazán aki sokat pályázik elmegy 150e km-t is Gábor barátom konkrétan 200e-t
Csabi2014-03-23 22:32:16 // 50692
Szerintem ezzel még elmentél volna 10-15ezret...a képet nézve,azok még sacra 5-6mm vastagok, pont mint nálam, most.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 22:30:41 // 50691
eddig én sem a dohányzás és a rák összefüggésére de a koleszterin meg az érszűkületre sem :)
Csabi2014-03-23 22:30:32 // 50690
Jó, de Te 80%ban pályázol(?)...az nem hétköznapi használat:)
Dömpi (il dottore)2014-03-23 22:22:04 // 50689
A betét még bírt volna vagy 2ezret, de a tárcsa már nagyon gáz volt.
Mostanság sokat megyek.
A suli miatt vagy most cseréltem, vagy majd június végén, ha lemennek a vizsgáim.
Gáz lett volna, ha pont csak május végéig bírják a betétek.
Mostanság sokat megyek.
A suli miatt vagy most cseréltem, vagy majd június végén, ha lemennek a vizsgáim.
Gáz lett volna, ha pont csak május végéig bírják a betétek.
Piritu - 1.000.0002014-03-23 22:21:39 // 50688
Csabi2014-03-23 22:19:24 // 50687
Azok a betétek még elég jók voltak, feltéve ha mindegyik oldalon ilyen vastagok...
Mostanában nézegettem a sajátjaimat, és rácsodálkoztam,h 30e km után lassan cserélhetem őket megint... de gondolom a 40e km/betétgarnitúra az normális...vagy tévedek? :)
Mostanában nézegettem a sajátjaimat, és rácsodálkoztam,h 30e km után lassan cserélhetem őket megint... de gondolom a 40e km/betétgarnitúra az normális...vagy tévedek? :)
Piritu - 1.000.0002014-03-23 22:10:28 // 50686
Ez a cikk (is) a szokásos pletykák összefoglalása.
Ráadásul ezer éves alapokkal.
A német Wikipédia ennél ezerszer jobban összefoglalja a témát. Legalább azt elolvasta volna mielőtt megírja. Ott már hivatkozik a szövegben dolgokra, bár belinkelve ott sincs semmi érdemi.
Amúgy mióta végighallgattam a belsőség adásokat (most jön a 111.), kicsit megváltozott a csapatról a véleményem. Élőben beszélgetve olyan alap dolgokat nem tudnak, és kérdeznek vissza, hogy néha fáj.
Ráadásul ezer éves alapokkal.
A német Wikipédia ennél ezerszer jobban összefoglalja a témát. Legalább azt elolvasta volna mielőtt megírja. Ott már hivatkozik a szövegben dolgokra, bár belinkelve ott sincs semmi érdemi.
Amúgy mióta végighallgattam a belsőség adásokat (most jön a 111.), kicsit megváltozott a csapatról a véleményem. Élőben beszélgetve olyan alap dolgokat nem tudnak, és kérdeznek vissza, hogy néha fáj.
mzo2014-03-23 21:55:37 // 50685
Azert az autos ujsagirasban ha valakirol a Csikosrol biztos nem lehet azt mondani hogy hiteltelen figura lenne es hulyesegeket irkalna ossze vissza.
Dömpi (il dottore)2014-03-23 21:50:29 // 50684
Hello Urak!
Készen van a ma esti munka: fékbetét/-tárcsa csere és j.e.felső lengőkar csere.
Másrészt az ú tárcsák miatt picit módosítani kell a nyomtávszélesítőmet.
Készen van a ma esti munka: fékbetét/-tárcsa csere és j.e.felső lengőkar csere.
Másrészt az ú tárcsák miatt picit módosítani kell a nyomtávszélesítőmet.
Liquid2014-03-23 21:50:03 // 50683
valahol láttam egy újabbat, de most hirtelen nem tudom hol
Mindensetre én hiszek ebben
Mindensetre én hiszek ebben
Piritu - 1.000.0002014-03-23 21:47:52 // 50682
Ugye ezt te sem tekintet hiteles forrásnak.
Az első link tizenvalahány éves, a másik meg nem működik. Mérési eredmény sehol, csak elmélet.
Az első link tizenvalahány éves, a másik meg nem működik. Mérési eredmény sehol, csak elmélet.
Piritu - 1.000.0002014-03-23 21:42:36 // 50681
Ezért mondtam, hogy érdemi mérési eredményt nem találtam.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 21:25:25 // 50679
hm internet... Dzseko meghalt még is láttál már egy páran
Piritu - 1.000.0002014-03-23 21:21:36 // 50678
Az internet erről szól, azt teszel fel, amit akarsz. Különben nem létezhetnének bizonyos oldalak.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 21:15:45 // 50677
mert ha lenne szerinted engednék? :)
Piritu - 1.000.0002014-03-23 21:14:11 // 50676
No, erre az elméletre még nem találtam hihető mérési eredményt, még a nagyon zöldek oldalain sem. Ha tudsz megköszönném.
Amit eddig találtam, az egy svájci munkavédelmis mérése volt (alagútban dolgozó gépek miatt), ahol is minden méretben legalább az eredeti 5%-a alá csökkent a mennyiség.
Amit eddig találtam, az egy svájci munkavédelmis mérése volt (alagútban dolgozó gépek miatt), ahol is minden méretben legalább az eredeti 5%-a alá csökkent a mennyiség.
Liquid2014-03-23 20:56:15 // 50675
ez így nem fedi a valóságot, ugyanis a helyzet az hogy a DPF sikeresen kiszűri a látható részecskéket, de a modern befecskendező rendszereknek hála a részecskék sokkal kisebbek, ezek nagy hányada nem látható méretű és a DPF se szűri ki, tehát tökmindegy hogy van vagy nincs, csak annyi hogy látszik korom vagy nem látszik de van.
Szóval egy régebbi dízel valszeg büdösebb, de max zavaró a füstje, míg a modern dpf-es nem zavar de rákkeltő
Szóval egy régebbi dízel valszeg büdösebb, de max zavaró a füstje, míg a modern dpf-es nem zavar de rákkeltő
mzo2014-03-23 20:51:44 // 50674
:) Jó ezeket én is tudom, de ha jól belegondolunk erre az igazi megoldás az elektormos autó lenne. Bár azoknak az üzemanyagát meg szintén a környezetet károsítva termelik ki, szóval.... Nem könnyű. Ha jól belegondolunk mi magunk vagyunk önmagunk legnagyobb károsító tényezője. Környezett szennyezés, élővilág kiszipolyozása, nem megújuló energia források kiszívása, stb... És mindezt pusztán alantas anyagi indokokból. Vagy ha igazán pusztítani akarod magad, menj be egy mekibe, edd végig a kínálatot, aztán öblítsd le egy színezéket cukrot adalékanyagokat mesterséges aromákat rákkeltő szereket tartalmazó löttyel, utána gyújts rá egy cigire és már mehetsz is a kemóra. Jó persze sarkítottam, nehogy valaki magára vegye. :)
Viszont az is igaz hogy soha nem fogunk előrelépni ez ügyben, ha mindig a másikra mutogatva meg a leszrom tablettát bevéve tojunk mindenre.
Sajnos a pénz diktál, nem az ész. Bocs az offért.
Viszont az is igaz hogy soha nem fogunk előrelépni ez ügyben, ha mindig a másikra mutogatva meg a leszrom tablettát bevéve tojunk mindenre.
Sajnos a pénz diktál, nem az ész. Bocs az offért.
mzo2014-03-23 20:30:29 // 50673
Ajánlom a DX.com -ot, nagyon olcsó és megbízható. Igaz 2-3-om hét mire kiszálítják. ;)
GTPeti2014-03-23 20:29:57 // 50672
Az klassz. Félszint (alatti) 10W40... Remek. Olyan teszek a szívó Uno-ba. (Bár már ezen is gondolkodom...) Nem értem, hogy gondolták. (A 156-nak is az az egyik ajánlása.)
Zsolt1552014-03-23 20:22:28 // 50671
orr szőröd = orrszőröd
Zsolt1552014-03-23 20:19:38 // 50670
A DPF - részecskeszűrő - feladata a káros részecskék felfogása és égetéssel történő megsemmisítése. Leegyszerűsítve a katalizátor a durvaszűrő, míg a DPF a finom. Míg a régi dízel motoroknál a "klasszikus" koromszemcse gombostűfejnyi nagyságú, addig az új dízelrmotorok kipufogógázában a részecske szabad szemmel nem látható méretű.
A finomszűrőre ezért van szükség, mert a szervezeted - orr szőröd - ezt már nem tudja felfogni, ergo közvetlenül belélegzed és megy a tüdődbe.
A gyerekek esetében ez még veszélyesebb, mert a magasságuk miatt közelebb vannak a kipufogóhoz.
Ezért jó ha benne van. :-))
A finomszűrőre ezért van szükség, mert a szervezeted - orr szőröd - ezt már nem tudja felfogni, ergo közvetlenül belélegzed és megy a tüdődbe.
A gyerekek esetében ez még veszélyesebb, mert a magasságuk miatt közelebb vannak a kipufogóhoz.
Ezért jó ha benne van. :-))
Zsifi sw2014-03-23 20:19:14 // 50669
Köszönöm, holnap rendelek egyet. :)
Liquid2014-03-23 20:07:43 // 50668
nem is akkor kezd gondolkodni az ember a belezésen amikor minden működik rendesen. Ellenben egy akkora rollerezés után amit te produkáltál, én biztos nem ragaszkodnék a buzgár környzetvédelmi normákhoz.
Liquid2014-03-23 20:04:38 // 50667
bármelyik ELM jó lesz. Nekem van normál kábeles, és mini bluetooth-os, a 3. verzió amit Shadin linkelt. Ezek szerint mindegyik jó :)
Giuntini2014-03-23 19:46:17 // 50666
Holnap lesz kicserélve a nyomásérzékelő cső. A szétégés a sok regen. következménye? A DPF-et azért nem bántom, mert sokat megyek autópályán, a sok probléma a nagyon sok városi használat következménye.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 19:27:45 // 50665
meg az a gáz ha kinyitom a Phedra motorháztetejét tudod mi a gyári ajánlású matrica Selenia TD :)))
2 olajcsere és mehetne a bontóba....
2 olajcsere és mehetne a bontóba....
Shadin2014-03-23 18:39:49 // 50664
Tehát a Fiat kitalálta a 9.55535-N2 -es specifikációt amit beletett kezdetben Selenia WR néven az 1.9-es és 2.4-es DPF-es motorba, amiről kiderült, hogy nem igazán jó, majd az 1.9 esetében változtatott a FIAT 9.55535-S1 -re SELENIA WR P.E. néven ami vékonyabb korommegkötős olaj. Ezzel adott a szarnak egy pofont, DPF jó lesz, motor turbó stb meg majd meglátjuk. Viszont van lehetőség a két spec. kombinálásának, amilyen olaja meg nincs a Seleniának és ez lenne a 3w-40 C3, amiről csak elvben tudjuk, hogy jó lehet bele :-(
mzo2014-03-23 18:23:49 // 50663
Igen ezt tudom, csak az Alfa direkt C2 ajanlja, mig az opelnel eleg a C3-om is. Erre akartam ravilagitani.
ValeRossi462014-03-23 17:53:15 // 50662
5W40-et használok már Én is,Castrol-ból eddig minden rendben van vele. Bízom a márkában,motorban és a másik kocsiban is mindig az van. :)
Piritu - 1.000.0002014-03-23 17:51:52 // 50661
A C2 és C3 is DPF-hez való.
mzo2014-03-23 17:30:30 // 50660
Én már 5W40-est fogok tenni bele mivel már nincs a szűrő ugye.
A márkában még nem döntöttem, bár a szivem a Castrol felé húz, lévén az Octáviáimban több mint 10 évig csak az volt. Meglátom. A Peti által ajánlott Motul már régóta piszkálja a csőrömet. Meglátjuk na.
Egyébként érdekes ez a C2-es ajánlás a szűrő miatt, mert pl az Opelekbe az 1.9-eseknél Dexos 2-es olajat raktak mindig is ami "csak" C3-as. És ott az a gyári ajánlás.
A márkában még nem döntöttem, bár a szivem a Castrol felé húz, lévén az Octáviáimban több mint 10 évig csak az volt. Meglátom. A Peti által ajánlott Motul már régóta piszkálja a csőrömet. Meglátjuk na.
Egyébként érdekes ez a C2-es ajánlás a szűrő miatt, mert pl az Opelekbe az 1.9-eseknél Dexos 2-es olajat raktak mindig is ami "csak" C3-as. És ott az a gyári ajánlás.
ValeRossi462014-03-23 16:51:53 // 50659
Köszi,viszem a futóműveshez :)
Shadin2014-03-23 16:49:24 // 50658
Köszi! Tartalmas az olajblog :-D
GTPeti2014-03-23 15:47:56 // 50657
Elírtam, PE C2-es, tehát a lenti szövegben mindenhol C2-t kell érteni a DPF-re optimizált olaj alatt.
Én valószínűleg 5W40 C3-at használnék DPF esetén. Pl. ezt.
Bár egy JTD-nél alapvetően ezt (csak egy példa, a többit már leírtam a blogomban).
Én valószínűleg 5W40 C3-at használnék DPF esetén. Pl. ezt.
Bár egy JTD-nél alapvetően ezt (csak egy példa, a többit már leírtam a blogomban).
Shadin2014-03-23 15:14:56 // 50656
Kérdésem továbbra is az, hogy mi lesz, ha 5w-30 C2 helyett 5w-40 C3-at teszek az autóba?
Shadin2014-03-23 15:13:43 // 50655
Mi a baja a Magnatec-nek? Amit írnak (a gyártó) az egy álom.
GTPeti2014-03-23 14:59:02 // 50654
Az 5W40-et azért ajánlották anno, mert alapvetően az való a blokkhoz... Ja, hogy DPF őnagysága C3-at akar és ilyet csak a csökkentett filmstabilitású W30-as olajok tudnak. Adjuk meg neki amit kér, a mechanik pedig majd csak valahogy elboldogul az alapvetően nem oda való olajjal. Na ez a gáz.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 14:15:05 // 50653
és fog is, Skull is azt használja nem is tudom hány sokezret ment el vele és jó a DPF-je...
mizooo2014-03-23 14:13:21 // 50652
Én mostmár több mint 20 000 Km-t mentem az ajánlásodra az Edge 5w30-al egyenlőre minden jól működik :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 13:57:04 // 50651
van igen ilyen olaj még sosem adtam el ... Magnatec 5w40 C3...mivel Magnatec inkáb hagyjuk..Edge 5W40 C3 ... mivel a gyári olaja 5w30 mindegyik DPF-nek mindenki csak azt keresi
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 13:52:48 // 50650
aki 40-es használ 2,4-ben mindenkinek tönkre ment vagy tönkre fog menni a DPF-je ...meg sem tudom számolni csak a tagok közül hányan szoptak vele...
emléxem volt olyan tulaj aki beszívta a DPF-et, a kormányművet, a szívósort szabadult is tőle ahogy tudott mivel akkor még nem volt ugy DPF csak a gyári potom 4kilóért, a kormánymű 2 kiló, szívósor 1xx e...és ugye a munkadíj a 4 millás autóból rögtön 5 millás lett... ez gáz
emléxem volt olyan tulaj aki beszívta a DPF-et, a kormányművet, a szívósort szabadult is tőle ahogy tudott mivel akkor még nem volt ugy DPF csak a gyári potom 4kilóért, a kormánymű 2 kiló, szívósor 1xx e...és ugye a munkadíj a 4 millás autóból rögtön 5 millás lett... ez gáz