esetleg ha valakit érdekel...keressen 2.4 209 le...

 
	
 
 
	
	Mèg mindig azon töprengek hogy milyen nyári gumit vegyek ,de passz Hankook conti ,Michelin  good yeer nokian ,
	
 
	Chianti2014-03-04 15:30:37 // 
49430 
	...köszi a válaszokat, a későbbiek folyamán lehet sort kerítek 1 optimalizálásra...remélem akkor is számíthatok a segítségetekre, ki az akihez (ár / megbízhatóság arányban) érdemes elvinni a gépet...
	
 
	mzo2014-03-04 15:24:16 // 
49429 
	
így néz ki a Brembo, már amennyire látszik
 
	
 
	mex862014-03-04 15:06:17 // 
49428 
	330as häny dugos?
az mind brembo csak alfa felirattal vagy bremboval?
	
 
	
	2007-es a vas szóval akor ATE a fékrendszer és 305-ös a tárcsa? Jól értem?
	
 
 
	
	A gyári 150 le és a megírt 180-ra között hatalmas a különbség!Tapasztalat :-)
	
 
	
	2008 előtti vagy utáni, az ATE előtti és egy dugattyús, a Brembo 4 és utáni....mindegyiknél a tárcsa 305, a 2,4-nek 330....
	
 
 
	Liquid2014-03-04 14:07:59 // 
49421 
	a mérete alapvetően meghatározza, a 305, és 330 Brembo, a kisebbek ATE, de majd kijavítanak :)
	
 
	
	semmit nem érsz el, annyira nincs kihegyezve ugyan ez a motor a GT-ben 170 lovas...
	
 
	Liquid2014-03-04 14:06:39 // 
49419 
	a tüdőrák? az van DPF-el is, allergia dettó, világbéke meg attól van hogy nem szopok vele :D
	
 
	mex862014-03-04 13:41:06 // 
49418 
	szoftfrissités a gyári progi hibáit küszöböli ki, gyär adja ki.
attol nem lesz ältaläban rugalmasabb meg ugrosabb a kocsid vagy max minimälisan
neked amit szeretnél arra tökéletes gyógyir egy optimalizálás ami egyenlö chip :)
attól hogy megirják a kocsidat nem csak a csucsloeröt meg nm-ot tudják változtatni
	
 
 
	Chianti2014-03-04 13:34:49 // 
49417 
	Tuningmesterek! ...még mindig a szoftveres motortuninggal kapcsolatban kérdeznék...a szoftverfrissítéssel  mit lehet elérni mondjuk 1 remap-hoz, vagy, 1 optimalizáláshoz képest? őszintén szólva nem nagyon szeretném a lóerők számát növelni - szerintem egy 1.9-es turbódízel 150 LE-vel amúgy is eléggé ki van hegyezve - viszont ha változtatna valamit a motor karakterisztikáján, tehát kicsit agilisebb, harapósabb lenne az alsó szegmensben, kvázi a  turbólyuk hatást csökkenteni lehetne vele, akkor lehet elgondolkodnék rajta...tudom a súly miatt soha nem lesz rakéta, de ha kissé sportosabb lenne a gyorsulás (ha már Sportiva a felszereltség...) azzal meg tudnék barátkozni... :o)
	
 
	
	Azt honnan tudom meg, hogy a fékrendszerem brembo vagy ATE? Lehet más is?
	
 
 
	mzo2014-03-04 13:13:21 // 
49415 
	Ha minden jol megy meg ket het es szogre akasztom az enyemet is. A helye mar megvan...  :)
	
 
 
	mex862014-03-04 13:12:22 // 
49414 
	na Pityukoma sztorija volt az utolsó lökés ahhoz hogy számüzzem a szüröt.
inkább ültetek pár fát.
	
 
 
	mzo2014-03-04 12:59:54 // 
49413 
	Holnap en is lekapom rola az akksi sarut hatha az rendbeteszi.
	
 
 
	
	naaa és mi lesz a tüdőrákkal, az allergiával meg úgy egyébként a világbékével? :PPP
	
 
	
	Ha nem vagyok indiszkrét, akkor honnan és mennyiért sikerült?
Nekem is ebben a témában kell mozognom az elkövetkezendő 1-2 hétben.
	
 
 
	Liquid2014-03-04 12:23:38 // 
49410 
	elképesztő mennyi szopás van ezzel a sz@r dpf-fel, nagyon nem bánom hogy az enyémben nincs...
	
 
	
	Tegnap megrendeltem a nyári gumikat. Ez mellett döntöttem: Continental PremiumContact 5 215/55R16 93V. Remélem nem okoz csalódást:-)
	
 
 
	
	Sziasztok:-)
Csak hogy ne maradjak inaktív a DPF témában leírom a tegnapi estem a "szeretett" szűrőnkkel: Éjszaka hazafelé észrevettem hogy elkezdte a regent. Persze most is mint mindig, akkor mikor már megállok a ház előtt. No akkor egy rüki és irány a jól kitapasztalt útvonalamon. Most ahogy írtátok is, a közlekedési szabályokat betartva olyan 2500-3000fordulat között tartottam a vasat. A ciklus végén pedig dobott egy Have engine checked üzit és a mil lámpa is virított. Már nem volt kedvem vele foglalkozni akkor. Ma reggel indít -a kis lámpa szépen virít-. FES rádug -kiolvas- nyomás érzékelő tartományon kívül. kitöröltem, azóta semmi:-) Egész délelőtt városoztam, ha gond lenne biztos visszaadná. Idáig nem tartottam közel állandó fordulaton a mocit, csak egy kicsivel pörgősebben használtam a regen alatt -vagy úgy is mondhatnám hogy meghúzgáltam az oroszlán bajszát. Azt hiszem visszatérek a bevett szokásomhoz:-) Ezzel + csak az a baj hogy a sünök nem alszanak :-(

Szerintem ezek az értékek nem rosszak egy full (kül) városi használat után. Már alig várom hogy jöjjön az az igazán kirándulós idő mikor végre ismét elemében lehet a pályán.
 
	
 
	vzolee2014-03-04 12:06:28 // 
49407 
	Én még mindig ott vagyok leragadva, hogy elmaradt a tél :/

 
	
 
 
	vzolee2014-03-04 12:02:49 // 
49406 
	17-es kereket én is keresek, még mindig :)
	
 
	vzolee2014-03-04 12:02:22 // 
49405 
	Tavaly nekem is lefagyott, kivettem a kulcsot és ugyanúgy szólt a rádió tovább. Sehogy sem lehetett kikapcsolni, így az akku sarut le kellett venni. Azóta viszont nem csinált ilyet. Régebben az SD kártyával volt baja, néha hibásnak érzékelte, valszeg azért is fagyott le.
	
 
	vzolee2014-03-04 11:59:01 // 
49404 
	Én amikor nem sietek és eszembe jut, 4.ben szoktam 3000-3250es fordulaton menni autópályán bő tíz percig. Az óra szerint nekem kb 120-130. Aztán meg a fene tudja, hogy jó-e :) A dpf-em nem tömődött még el, FES/MES-em nincs, így nem is szoktam nézegetni. Egyszer Szamosiék nekem is csináltak egy kényszerített regent önszorgalomból, de sem előtte, sem utána nem volt vele gondom.
	
 
	mex862014-03-04 11:10:08 // 
49403 
	a turboval jot teszel ha igy järsz el, de hogy a dpf-nek mi a jó?
igazából valamelyiknek mindenképp rosszabb lesz ha a másiknak jobb....
	
 
 
	
	Amikor ez megtörtént veled, akkor magától mennyi km-enként regenerált? Rajta volt a szoftver frissítés?
	
 
	
	Nem is baj hogy nem Alfa márkajelzéssel fogják gyártani az új Spidert. Az Alfa maradjon Olaszországban. Jól teszik, hogy minden gyártás Olaszországban marad. Csak jöjjenek már az új típusok. Az viszont érdekes, hogy Genfben mutatják be, az új 4C spidert, és az Auto Bild meg sem említi az újdonságok között. Úgy látszik a VW nem képes megemészteni, hogy kirúgták őket. Nem tudnak még egy márkát tönkretenni. És nem üzletileg mondom, hanem az identitását.
	
 
	
	Ezek szerint korrektebb ugyanazzal a gázzal menni autópályán regenárálás alatt? Gondoltam, ha hétvégén elkapom a reg.-et, ki az automata kézibe, vissza 5-be, és 3000/ford. Ezek szerint, ahogy te mondod, ugyanúgy normál tempóban regenerálás alatt. Általában utazótempóm 150 környéki 2500/ ford.-nál. Akkor hagyjam ugyanígy re. alatt?
	
 
	mex862014-03-04 09:14:30 // 
49399 
	még egy dolog amin nem szoktunk gondolkodni akkor amikor a dpf duguläsokrol beszélünk
mikor dugult a dpf, gondoljätok el mit vältozik az emap/imap arány, és az mit tesz a turboval... ilyenkor még nekiällunk taposni hogy tisztuljon
szerencsétlen tengelye mit kap...
még egy ok amiért mehet a polcra nälam a szürö...
volt mär turbotengelytörésem off-nál 2x is sajnos (egy 520d-nél vásárlás után 700km-el, megy egy 1.9tdi-nél ahol leragadt a geometria, chippes volt a kocsi igy nem tiltott be amikor tultöltött, t.nyomäsméröm meg nem volt ami figyelmeztetett volna), na az az igazi regeneráló füst ami oylankor van :D
	
 
	Liquid2014-03-04 08:46:49 // 
49398 
	az korrekt, nem volt hideg az autóban :D
	
 
	
	Pótkerèk mellett el fèr a dugókulcs ,plusz 1 szàr a kitekerèshez 5 perc az egèsz úgyis meleg a kipufogó cső így könnyebben ki jön a csavar hideg csönël meg se probälom
	
 
	
	Én meg Szardíniába vágyom. :)


 
	
 
	
	A jó egy nyugis főút is, csak vissza kell tenni 4-be, a kedves közeg miatt. :) (Meg persze azért, hogy ne érj be túl hamar a következő településre vagy körforgóba)
	
 
	
	Ha már 48 °C, akkor ismét egy ilyen csodás helyen szeretnék lenni:


Jó éjt mindenkinek!
 
	
 
	
	Ugyanezt mondta a szerelőm, a forced regenről. Jobb időnként meghajtani, és lehetőleg autópályán regenerálni. De ugye nem vagyunk mindig autópályán.
	
 
	
	Erre inkább majd a Shadin fog válaszd adni, mert ő használja hasonló szakaszon.
Egyébként nem csak a távolság a lényeg. Fontos, az ECU-nak az is, hogy egyenletesen, magasabb fordulaton menjél.
	
 
	
	Jó éjt mindenkinek!

Egy kis nyáridézés :-)
 
	
 
 
	
	Holnap kérek egy időpontot, és megnézem "tüzetesebben" a dolgot.
Mivel nem én megyek vele napközben, így én se szeretném, ha egyszer csak leállna.
Mi számít még rövidtávnak? Napi szinten megyünk Kispest - Budaörs (25 km), Budaörs - Kispest (25 km) úton. Már mondtam páromnak, hogy reggelente picit pörgősebben menjen a kivezetőn, addigra úgyis eléri a rendes üzemi hőmérsékletet. Ez használhat?
	
 
	
	A kényszerített regenkor elér a szűrő egy olyan hőmérsékletet, aminek égése ilyen füsttel jár. Normál viszonyok között ezt (ha jól emlékszem rendre 630°C fölött) nehéz elérni. A Forced regen jó a szűrőnek, de rossz a motornak (terheletlenül pörög és nincs menetszél sem ami hűtse).
Ami meg az olajhígulást illeti, az csak akkor lép fel, ha regen közben leállítod, nem kell aggódj.
	
 
	
	A százalékos érték egy számolt adat. A fene tudja, hogy a nyomáskülönbségen kívül miből számolja. Két dolog viszont biztos:
- tényleg nem a % a mérvadó
- nálam a képletbe (amiből számolja a százalékot) a nem megszokott használati körülmények rondítottak bele.
Akkor váltottam ki az első pályamatricámat és több mint 1.200 km-t mentem vele kizárólag pályán. (Ha emlékeztem, még örömködtem is, hogy hosszútávon alig dugul a szűrő) Amikor jött a krach, 70 valahány százaléknál állt a tömődés, holott már tiszta korom lehetett. Sajna nem volt nálam Notebook, és a maradék 60 km pesti dugózás feltette az i-re a pontot. Elkezdetek rondán kalimpálni a dugók és a szelepek. Battára a Zolihoz limp módba, még leevickéltem, de itt már olyan szintű volt a dugulás, hogy már a kényszerített regen se futott le (Olyan magas volt a nyomáskülönbség, hogy biztonsági okokból leállt.). Onnan vészmódban már csak 20 km-t tudtam, jönni mikor a motor belefullad a saját kipufogógázába.
Kezdek biztos lenni abban, hogy a megoldás itt tényleg az SW Update, ami már korábbi eltömődési százaléknál megindítja a regenerációt. Kicsit biztonsági megoldás, de jobb mint fekve maradni.
	
 
	
	A 144600 szerintem a DPF csere volt.
A sok rövidtávra figyelned kell ezentúl.
	
 
	
	Fog neki, csak teremtse meg az ideális feltételeket.
Menjen egyenletesen hosszabb ideig.
	
 
	
	Már múltkor is kérdezni akartam... Gond esetén, hogyan tekered ki a csavart. Cipelsz magaddal egy méteres dugókulcs hosszabbítót? :)
	
 
	
	Akkor ez egy beépített bug, vagy features... :D
	
 
	mzo2014-03-03 22:50:15 // 
49383 
	Érdekes nekem is lefagyott a Blue&Me hétvégén...