Shadin2016-02-09 18:14:51 // 78149
Én is így gondoltam.
Haddel2016-02-09 16:49:31 // 78148
Tömszelence.
Zsolt1552016-02-09 16:37:55 // 78147
Biztosan? Ma az M5 bevezetőjén a fix traffipax tövétől kb. 50 méterre állt a háromlábú és onnan mértek.
Lexlutor2016-02-09 16:34:18 // 78146
Hosszbordás szíjból akkor mekkora kell?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-09 16:22:47 // 78144
a vízpumpa eresztett vagy alatta a pasztánál...nem mind1...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-09 16:21:13 // 78143
semmit :))))
Haddel2016-02-09 16:20:39 // 78142
Nekem most kellett komplett vezérlést cserélni , 60e km után ,mert a vízpumpa folyt orrán száján. Denkermann vagy mi a sz@r volt.. Olyat ne vegyél 😃
Lexlutor2016-02-09 16:10:17 // 78141
Persze ha a pénz nem számít akkor végül is mindegy...
Lexlutor2016-02-09 16:06:59 // 78140
Azért szeretnék jobb minőséget, mert kisebb az esélye hogy szétmegy. Ha kint kell szervizbe vinni, az elég húzós lehet. Bárhol szétmehet ez nem kérdés. Ezért próbálnék jobban bevált alkatrészt venni és nem kínai minőségre törekedni.
Lexlutor2016-02-09 16:01:44 // 78139
Én úgy tudom az kevésbé hajlamos az elforgásra. De lehet rosszul tudom...
Meg a műanyag az szét durranhat. Már láttam olyat is. Bár gondolom ez inkább az extrém kivétel.
Meg a műanyag az szét durranhat. Már láttam olyat is. Bár gondolom ez inkább az extrém kivétel.
Shadin2016-02-09 15:58:07 // 78138
Ismét az a kérdésem, hogy biztosan jobb minőségű a fém lapátos? A műanyag pl. nem rohad... Písz :-)
Shadin2016-02-09 15:57:07 // 78137
Az a kérdés, bárhol is döglik be, hogy a fémlapátos sokkal megbízhatóbb? Miért? Én csak nem értem. Ennek nincs sok köze ahhoz hogy milyen messze vagy Kishazánktól .-)
Lexlutor2016-02-09 15:56:00 // 78136
Próbálnék a jobb minőségre törekedni.
Lexlutor2016-02-09 15:53:18 // 78135
Hát ha messze külföldön történik azért nem mindegy..
Shadin2016-02-09 15:45:04 // 78134
Miért lett ekkora hype a lapát anyaga amikor ez is meg az is el tud fordulni a tengelyen ha szar? De komolyan. Számít bármit is?
Lexlutor2016-02-09 15:41:31 // 78133
Hosszbordás szíjból mekkora kell?
6PK 1725, de hoz 6PK 1735. Mind kettő Dayco, minden paraméter egyforma.
De találtam 1722,1733,1737 est is.
Most egy hogy van?
6PK 1725, de hoz 6PK 1735. Mind kettő Dayco, minden paraméter egyforma.
De találtam 1722,1733,1737 est is.
Most egy hogy van?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-09 15:39:48 // 78132
nem tudom 100%-ra megmondani egyikben ilyen van a másikban olyan, pl a 1.8TBi-nek a gyári vízpumpája műanyag lapátos volt a Graf-ban meg fémlapátos....
Lexlutor2016-02-09 15:29:19 // 78131
DOLZ az spanyol sajnos. Mercedes Vito-t is ők rakták össze. Olyan is lett....
Lexlutor2016-02-09 15:25:44 // 78130
Graf is fémlapátos? Úgy látom ez olasz gyártmány. Néztem a Hepu-t az meg német.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-09 15:23:28 // 78129
azt inkább hanyagolom
Kolci2016-02-09 15:14:40 // 78128
Ha mást nem kapnál, akkor a DOLZ is jó a vízpumpában
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-09 15:08:48 // 78127
dayco a gyári.... vízpumpából jó a graf
Lexlutor2016-02-09 15:04:31 // 78126
Helló.
Ti milyen gyártmányú vezérlést raktatok a kocsitokba? (1.9 Jtdm ,150LE)
Nem tudjátok melyik a gyárija? Néztem Dayco-s van hozzá jó áron. Ékszíj tárcsája is az, gondolom nem lehet rossz.
Illetve víz pumpából Hepu-t akarok az fém lapátos úgy tudom. Van még valami Graf gyártmányú elvileg az is fémlapátos. Mi a tapasztalat?
Ti milyen gyártmányú vezérlést raktatok a kocsitokba? (1.9 Jtdm ,150LE)
Nem tudjátok melyik a gyárija? Néztem Dayco-s van hozzá jó áron. Ékszíj tárcsája is az, gondolom nem lehet rossz.
Illetve víz pumpából Hepu-t akarok az fém lapátos úgy tudom. Van még valami Graf gyártmányú elvileg az is fémlapátos. Mi a tapasztalat?
Kolci2016-02-09 15:00:04 // 78125
Ebben igazad van. Valamikor csak azért más a cikkszám mert új szériát adnak ki pl az euro normák miatt. Hát az hogy nézne ki, hogy egy euro 4-es kütyüs autó tudja az euro 5-öt :)))))
Ja és az ára szorzódik 2-vel :)))
Ja és az ára szorzódik 2-vel :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2016-02-09 14:54:17 // 78123
attól hogy más a cikkszáma még lehet ugyan az ...szerintem szoftveresen van lebutítva
Shadin2016-02-09 14:46:55 // 78122
Király! Köszi. Útálom, ha hibátlan az autó. Szét kell szedjem, különben halálra unom magam hobbi nélkül...
Roll19832016-02-09 14:45:58 // 78121
Cikkszáma is más a turbónak, ezt is az alfaowner fórumon olvastam, ez alapján nem hiszem, hogy egyezik.
Kolci2016-02-09 14:43:12 // 78119
Sok mindentől függ.
Gondolom nem porlasztó csúcsot akartál írni, hanem porlasztót, mert a porlasztó egységen kicserélni a csúcsot az gáz.
Leírom a menetét.
Motorburkolat lepattint, utána a porlasztók mellől kompresszorral, vagy számítógéphez vehető sűrített levegős spray-vel ki kell fújni az ott lévő koszt. Én a visszafolyó (résolaj) csöveket távolítanám el először, mert azt könnyű eltörni. Ki kell húzni a rögzítő szemeket, és utána óvatosan kihúzni a csatit a porlasztókból. Az elektromos csatiknál figyelni kell, mert a kis sárga fül hátrahúzása nélkül, csak le lehet törni a rögzítő fület, tehát először azokat kell oldani, és utána le kell húzni a csatikat a porlasztókról. Egy 17-es csillag-villás kulccsal le tudod kötni a nagynyomású üzemanyagcsöveket a porlasztókról és a közös nyomócsőről. Le kell zárni a csőcsatikat, nehogy koszt kapjanak,ha sokat áll így a verda. A porlasztó leszorító anyát el kell távolítani, utána az alatta lévő alátétet, és a leszorítóval együtt felhúzni a porlasztót. Ha jól emlékszem az 1. hengerrel kell kezdeni, mert különben összeakadnak.
Az esetek nagy részében a konstrukcióból adódik, hogy könnyen kicsúszik, ha nem volt tömítési hiba. Ha szorul, akkor mozgatni kell, és valami wd40 szerű löttyel segíteni a kiszabadulást. Ha sokat fújsz oda akkor az becsurog a hengerbe, és bemossa a koszt, ezért ha megmozdul érdemes kifújni mellőle amit lehet. A végén lévő réztömítést érdemes mindig cserélni újra. Az újat forrósítsd fel példúl gázfőzőlapon, vagy pisztollyal amíg zöldes lángot nem produkál, és utána azonnal hűtsd le, mert az acéllal ellentétben nem megkeményedik, hanem meglágyul, és összeszereléskor tökéletesen fog tömíteni. Természetesen jól ki kell takarítani a helyét.
Vissza ugyanez fordítva.
Ha nincs gikszer, akkor nem egy nagy mutatvány s idő, de ha valami hibás, akkor a szívás akár napokig eltarthat és lehet, hogy szakembert kell hívnod. Pl.: amikor kifúj a tömítés mellett és olyan anyag rakódik a porlasztó köré mintha a kormot és az üveget kereszteznéd. ALFA-nál csak hibás szerelés esetén jelentkezik, nagyon ritka.
Aki most keresztbe le akar nyelni annak ide írom, hogy azért nem árt ha az ember tisztában van a lehetőségeivel és a korlátaival. Én csak a menetét írtam, és nem azt mondtam, hogy most mindenáron mindenki ugorjon neki otthon.
Ha minden ok-s akkor szép komótos tempóban az egész mutatvány kb 1 óra, ha már láttál ilyet :))).
Gondolom nem porlasztó csúcsot akartál írni, hanem porlasztót, mert a porlasztó egységen kicserélni a csúcsot az gáz.
Leírom a menetét.
Motorburkolat lepattint, utána a porlasztók mellől kompresszorral, vagy számítógéphez vehető sűrített levegős spray-vel ki kell fújni az ott lévő koszt. Én a visszafolyó (résolaj) csöveket távolítanám el először, mert azt könnyű eltörni. Ki kell húzni a rögzítő szemeket, és utána óvatosan kihúzni a csatit a porlasztókból. Az elektromos csatiknál figyelni kell, mert a kis sárga fül hátrahúzása nélkül, csak le lehet törni a rögzítő fület, tehát először azokat kell oldani, és utána le kell húzni a csatikat a porlasztókról. Egy 17-es csillag-villás kulccsal le tudod kötni a nagynyomású üzemanyagcsöveket a porlasztókról és a közös nyomócsőről. Le kell zárni a csőcsatikat, nehogy koszt kapjanak,ha sokat áll így a verda. A porlasztó leszorító anyát el kell távolítani, utána az alatta lévő alátétet, és a leszorítóval együtt felhúzni a porlasztót. Ha jól emlékszem az 1. hengerrel kell kezdeni, mert különben összeakadnak.
Az esetek nagy részében a konstrukcióból adódik, hogy könnyen kicsúszik, ha nem volt tömítési hiba. Ha szorul, akkor mozgatni kell, és valami wd40 szerű löttyel segíteni a kiszabadulást. Ha sokat fújsz oda akkor az becsurog a hengerbe, és bemossa a koszt, ezért ha megmozdul érdemes kifújni mellőle amit lehet. A végén lévő réztömítést érdemes mindig cserélni újra. Az újat forrósítsd fel példúl gázfőzőlapon, vagy pisztollyal amíg zöldes lángot nem produkál, és utána azonnal hűtsd le, mert az acéllal ellentétben nem megkeményedik, hanem meglágyul, és összeszereléskor tökéletesen fog tömíteni. Természetesen jól ki kell takarítani a helyét.
Vissza ugyanez fordítva.
Ha nincs gikszer, akkor nem egy nagy mutatvány s idő, de ha valami hibás, akkor a szívás akár napokig eltarthat és lehet, hogy szakembert kell hívnod. Pl.: amikor kifúj a tömítés mellett és olyan anyag rakódik a porlasztó köré mintha a kormot és az üveget kereszteznéd. ALFA-nál csak hibás szerelés esetén jelentkezik, nagyon ritka.
Aki most keresztbe le akar nyelni annak ide írom, hogy azért nem árt ha az ember tisztában van a lehetőségeivel és a korlátaival. Én csak a menetét írtam, és nem azt mondtam, hogy most mindenáron mindenki ugorjon neki otthon.
Ha minden ok-s akkor szép komótos tempóban az egész mutatvány kb 1 óra, ha már láttál ilyet :))).
Roland1592016-02-09 14:20:40 // 78117
Amíg nem lesz észlelhető baja,amit esetleg hallani,vagy látni lehetne:kopogás,füst...addíg nem fogom bántani!Ja meg képes olyat produkálni,hogy mondjuk a 4-es hengernél +2.5 a korrekció...gondol egyet és 2sec alatt leesik az érték mondjuk +1.1 re vagy +1 lá is,kb3 perc alapjáraton történő járás után(hideg motorról van szó)!Ugye értelemszerűen a többi érték is megváltozik...viszont ezt a nagy változást nem lehet se hangban,se alapjárat változásban észrevenni!Csak kizárólag onnan lehet észrevenni hogy rá van dugva a laptop!Aztán van mikor meg még 70-80 fokos víznél sem megy be +1.7 alá!Össze vissza csinál mindent :D lehet eldobom kábelem aztán nem lesegetem mert nem igazán tesz jót az idegrendszernek :D
Shadin2016-02-09 13:45:57 // 78115
Mennyire nehéz otthon megcserélni 2 csúcsot?
Kolci2016-02-09 13:23:27 // 78114
Én se piszkálnám, de így aprólékos munkával, egy jó diagnosztikai támogatással sok mindent ki lehet deríteni.
Igaziból egy más megközelítéssel történő hibakeresést írtam le, ami lehet, hogy egyszer jó lehet, ha elfogytak a lehetőségek.
Jelen esetben lehet, hogy találhat hibát-hibákat, csak értelmetlen.
Igaziból egy más megközelítéssel történő hibakeresést írtam le, ami lehet, hogy egyszer jó lehet, ha elfogytak a lehetőségek.
Jelen esetben lehet, hogy találhat hibát-hibákat, csak értelmetlen.
yani🍀2016-02-09 13:13:59 // 78113
Rendben működik. Kár piszkálni.
Kolci2016-02-09 12:40:25 // 78112
Nagy trükk, hogy ha van olyan ismerősöd, akinek ugyan ilyen mocijában minimális korrekcióval dolgozó porlasztókat átrakod, átkódolod (kb 2 perc) és próba.
Mielőtt a régi kódot kiütöd, érdemes megnézni, hogy stimmelnek e a porlasztókon lévőkkel, mert néha nem írják rá, vagy leesik a matrica. Ha nem stimmel, akkor párosítsd a kódokat és utána játszadozz.
Ha számottevő a változás, akkor tedd vissza a régieket, és ha volt kódkülönbség, akkor a szelepekre nyomtatottat kódold vissza, és megint próba. Ha nem javul, akkor lehet, hogy mégis csak fel kell újítani a porlasztókat, bár már láttam olyat is, hogy sok apró, egyenként jelentéktelen hiba összeadódik, és az produkál ilyet.
Egy próbát megérhet.
Egyszerre először egy dolgon változtass pl porlasztók cseréje, és ha semmi nem visz előre akkor kombinált cserélések, ha más módszer már nem maradt.
Mielőtt a régi kódot kiütöd, érdemes megnézni, hogy stimmelnek e a porlasztókon lévőkkel, mert néha nem írják rá, vagy leesik a matrica. Ha nem stimmel, akkor párosítsd a kódokat és utána játszadozz.
Ha számottevő a változás, akkor tedd vissza a régieket, és ha volt kódkülönbség, akkor a szelepekre nyomtatottat kódold vissza, és megint próba. Ha nem javul, akkor lehet, hogy mégis csak fel kell újítani a porlasztókat, bár már láttam olyat is, hogy sok apró, egyenként jelentéktelen hiba összeadódik, és az produkál ilyet.
Egy próbát megérhet.
Egyszerre először egy dolgon változtass pl porlasztók cseréje, és ha semmi nem visz előre akkor kombinált cserélések, ha más módszer már nem maradt.
Shadin2016-02-09 12:33:02 // 78111
Ennél a kretén 2-0-nál nem lehet normálisan EGR értékeket mérni, sem MES-ben, sem pedig AlfaOBD-ben :-(
Viszont járó motor mellett lehet swirl tesztet csinálni :-) Megyek és megnézem vazze, hátha amiatt remeg az alapjárat...
Viszont járó motor mellett lehet swirl tesztet csinálni :-) Megyek és megnézem vazze, hátha amiatt remeg az alapjárat...
Roland1592016-02-09 12:23:35 // 78110
EGR-em falazva 165.000 km-nél
Roland1592016-02-09 12:21:53 // 78109
Gondoltam én is a kettőstömegűre,hogy esetleg attól is lehet!Viszont nekem még nem zörög,semmi különöset nem venni észre...Igaz attól még el lehet gyengülve már...és lehet hogy ez miatt nem teljesen tökéletesek a korrekcióim!Mind a 4 hengeremnél 25 bar hoz közeli a kompresszíóm,nincsen kiugró eltérés közöttük,úgyhogy nálam egyenletesnek tűnik a motorkopás!185.000km
Corben2016-02-09 12:16:30 // 78107
Köszönöm az infót ;-)
Kolci2016-02-09 12:09:16 // 78106
A korrekcióra azért van szükség, hogy kiegyenlítse fordulatszám egyenlőtlenségeket többek között.
Ilyet okozhat a kettőstömegű lendkerék is, vagy valahol egyenetlenül kopott a motor, rengeteg oka lehet még az előttem szólók által mondottakkal egyetemben ( EGR, stb...)
Renaultoknál pl nagyon lehet érezni amikor a kéttömegű kezd tönkremenni, és elszállnak a korrekciós értékek is.
Ilyet okozhat a kettőstömegű lendkerék is, vagy valahol egyenetlenül kopott a motor, rengeteg oka lehet még az előttem szólók által mondottakkal egyetemben ( EGR, stb...)
Renaultoknál pl nagyon lehet érezni amikor a kéttömegű kezd tönkremenni, és elszállnak a korrekciós értékek is.
Liquid2016-02-09 11:47:12 // 78105
Skull, szerelt fel az övére, lehet hogy hogy tud segíteni...
Csabi2016-02-09 11:22:52 // 78104
Roland1592016-02-09 11:20:09 // 78103
Köszönöm szépen az infót!Szépen egyenletesen,selymesen jár....Úgyhogy tovább nem fogom már piszkálni,amíg nincsen gondja!Mert ha meg becsöpögne akkor meg úgy is kopogna a motor,vagy füstölne...!Csak kíváncsi voltam ,hogy kinél mi a helyzet,mert szeretem ha tökéletes az autó,és csak ez az 1 "problémája" van csak,hogy nincsen 1 altt a korrekció a 4-es hengernél,de van mikor meg amúgy átvándorol a 3-as vagy 1 -es hengerre a magas korrekció :)Erre szokták azt mondani,hogy ez ilyen... :D amúgy a - os korrekció az nem baj ha úgymond magasabb....Csak a + -os korrekcióval van a gond,mert ha nagyon magas az érték + ba akkor becsöpög nagy valószínűséggel!De akkor már a motor is kopog!Amúgy meg a kompresszióm is 25 bar úgyhogy nagy baja nincsen!Az EGR falazást meg csak javasolni tudom,kínlódtam vele én is ,főleg hideg indításnál,plusz rángatott!Aztán lefalaztam,több hasznos hatása is volt:pl a 3. 10.000km es olajcserénél,úgymond a 3.friss olaj az már 3500km után is aranyszínű ha megtörlöm a nívót zsepivel,csak enyhén szürkés,előtte meg már 500km után full fekete volt az olaj!Plusz jobban reagál a gázadásra,jobban kezdett el menni alacsony fordulati tartományban!
Corben2016-02-09 10:58:52 // 78102
Sziasztok,
Szedett már le valaki tetősint?
Le szeretném festetni, de a középső láb műanyag takarója nem engedi magát.
Eltörni nem akarom, viszont nem találok semmi infót róla, hogy hogyan kapaszkodik.
Szedett már le valaki tetősint?
Le szeretném festetni, de a középső láb műanyag takarója nem engedi magát.
Eltörni nem akarom, viszont nem találok semmi infót róla, hogy hogyan kapaszkodik.
Corben2016-02-09 10:55:46 // 78101
Szeva Shadin,
Ez felső lengőkar szilent?
Ez felső lengőkar szilent?
Csabi2016-02-09 10:39:50 // 78100
Az a dolga, h korrigáljon, mármint az ECU... Ameddig nincs negatív hozadéka addig tényleg ne foglalkozz vele. Nálam volt 4es korrekció is, és semmi gond nem volt...Más miatt kicseréltem az injektorokat. Az összes 0,4mm3-en belül mozgott. Annyi volt a különbség, h lágyabb lett a járása a motornak, ami csak a csere után tűnt fel...
korrekció1
korrekció2
korrekció1
korrekció2