Piritu - 1.000.0002013-06-10 11:36:36 // 36699
Nekem ugyan gy nyikorgott a bal oldalon lévő levegődoboz hátsó pöcke. Ez az a doboz, ami a szivócsőre megy. Hátul egy gumi izé van a felfogatásnál, és ahogy mozog ugyan olyan belül, mint a lengőkar.
Zsolt1552013-06-10 11:29:53 // 36698
A lengőkarban egy fordított gömbfej van (fejjel lefelé van beszerelve, a csuklórész van felül, menetes rész alul), aminek kiszakadt a gumija. Azzal, hogy belenyomtatok zsírt azzal csak időlegesen oldottátok meg a gondokat, mert az maximum a gumiharangban marad meg, míg a csuklónál sok nem lesz.

Ráadásul a zsírba jobban fog beletapadni a por, ami megint csak tovább ront a helyzeten. Illetve minden zsír víztaszító.

Ráadásul a zsírba jobban fog beletapadni a por, ami megint csak tovább ront a helyzeten. Illetve minden zsír víztaszító.
SKrisz2013-06-10 09:26:34 // 36697
Sziasztok,
Tudja valaki "fejből" hol van a szivargyújtók biztosítéka? Azt hiszem kiment a héten valamikor, mert sem a könyöklőben, sem a csomiban nem megy a töltés...
Tudja valaki "fejből" hol van a szivargyújtók biztosítéka? Azt hiszem kiment a héten valamikor, mert sem a könyöklőben, sem a csomiban nem megy a töltés...
Coolby2013-06-10 09:00:07 // 36696
jahh természetesen szerelőmnél soha, de soha nem produkálja, méga több napig nála van, akkor sem...
Coolby2013-06-10 08:56:40 // 36695
Sziasztok!
No, tegnap mentem egy hosszabbat a verdával. Szuperjól megy, szépen, egyenletesen, korom nélkül. Előzgettem szépen és nincs pamacs, szóval DPF kivel nekem most kevesebb lett a korom, ami közben a magas fordulaton visszavett teljesítménynek köszönhető :) Szuper.
Viszont a hajamat téptem, mert a nyikorgás megmaradt, szóval nem felső lengőkar volt, kezdek kiborulni, hogy nem tudom mi az. Találok topicot alfaowneren , ami ugyanezen jelenségről szól, de még nem nyálaztam végig, plusz angol technikai részletekkel sem vagyok elég jó ismeretben. Valaki esetleg érti, hogy mire jutnak a végén?
Ugye a jelenség az, hogy gyorsításkor nyikorog valami, mint valami gumi a gumin dolog. 2-3-4ben is hallani gyorsításkor, ahogy leveszem lábam gázról és sebességben vagy üresben gurulok abba marad, egyenletes sebességnél sem hallani... És melegben jelentkezik kb csak.
No, tegnap mentem egy hosszabbat a verdával. Szuperjól megy, szépen, egyenletesen, korom nélkül. Előzgettem szépen és nincs pamacs, szóval DPF kivel nekem most kevesebb lett a korom, ami közben a magas fordulaton visszavett teljesítménynek köszönhető :) Szuper.
Viszont a hajamat téptem, mert a nyikorgás megmaradt, szóval nem felső lengőkar volt, kezdek kiborulni, hogy nem tudom mi az. Találok topicot alfaowneren , ami ugyanezen jelenségről szól, de még nem nyálaztam végig, plusz angol technikai részletekkel sem vagyok elég jó ismeretben. Valaki esetleg érti, hogy mire jutnak a végén?
Ugye a jelenség az, hogy gyorsításkor nyikorog valami, mint valami gumi a gumin dolog. 2-3-4ben is hallani gyorsításkor, ahogy leveszem lábam gázról és sebességben vagy üresben gurulok abba marad, egyenletes sebességnél sem hallani... És melegben jelentkezik kb csak.
Shadin2013-06-10 08:40:52 // 36694
Akkor tudod miről beszélek :-)
Liquid2013-06-10 08:24:14 // 36693
az is komoly, a wareszhang még most is benne van a fülemben :)
Shadin2013-06-10 08:20:30 // 36692
Lényeg, hogy megoldottad. Nekem meg Luigi kihagyta a jobb első ajtóból a lemez és a merevítő közötti kátrány ragasztó izét ezért olyan volt a hangja becsukáskor mint egy Wartburgé. Kapott mosogatószivacsot :-)
Liquid2013-06-09 22:26:10 // 36691
na megjavítottam a kilépő fényt. Valami barom állat a múltban szépen elvágta és leszigetelte a vezetéket ami az izzóhoz ment, így nem volt rajta csatlakozó, mindegy kisakkoztam hogy tutira az lesz és szereltem rá bontható csatit meg a másikat az izzóra. Így most szépen működik. Sajna tartogat meglepetéseket ez az autó folyamatosan, pedig azt hittem már mindent láttam :)
Shadin2013-06-09 21:00:43 // 36690
Mióta le van szedve az egr nem ganyés az az izé szenzor a szívósoron :-) Egyébként környezettudatossági szempontok alapján én sem tudok 100%-ig azonosulni ezekkel a "kókányolásokkal", de tutti, hogy egy JÓ egr-rel is szarabbul menne az autó, mint nélküle. Francba hogy megint nem bírtam ki beleugázás nélkül :-(
Shadin2013-06-09 20:55:55 // 36689
17-esből van gyári patkós Alfa felni?
GTPeti2013-06-09 20:55:34 // 36688
A szívósor vásárlásról sem szabad ezesetben megfeledkezni. Ugye azt tömi tele korommal.
droberto2013-06-09 20:53:53 // 36687
A rugó az én autómon van, és kikérem magamnak... már nem is rozsdás. :)))
Épp kapja a Fertan-os kezelést
Épp kapja a Fertan-os kezelést
droberto2013-06-09 20:50:59 // 36686
Nem minden izzót figyel az elektronika.
Az ellenállás meg azért kell, hogy világítson normálisan és ne derengjen.
Az ellenállás meg azért kell, hogy világítson normálisan és ne derengjen.
droberto2013-06-09 20:49:05 // 36685
Nem értem, hogy miért nem lehet elfogadni, hogy az EGR szelep egy kopó alkatrész, ami 100-150k km után bármikor tönkremehet, okozva ezzel mindenféle gennyes hibát.
Kell bele venni egy új Pierburgot és utána használni.
Kell bele venni egy új Pierburgot és utána használni.
Alfonis2013-06-09 20:22:08 // 36684
persze,h alap. Ki mondta, h nem? :D
Horász2013-06-09 20:20:11 // 36683
Elkapom elöbb vagy utóbb :-D
GTPeti2013-06-09 20:11:49 // 36682
Az még jobb. :) (Nekem ilyenem lenne, akármennyire is gyönyörködtet a 18+.)
Dömpi (il dottore)2013-06-09 20:07:08 // 36681
nem R18, hanem R17!!! 225/50 R17
Piritu - 1.000.0002013-06-09 19:58:16 // 36680
Akkor más lesz :-(
Piritu - 1.000.0002013-06-09 19:57:14 // 36679
Pont emiatt jegyeztem meg csendben, amit.
Szerintem a gyári állapot a mérvadó, és nekem ennyit megér a környezetem védelme.
De ezt már átbeszéltük többször is itt a fórumon.
Szerintem a gyári állapot a mérvadó, és nekem ennyit megér a környezetem védelme.
De ezt már átbeszéltük többször is itt a fórumon.
Horász2013-06-09 19:55:22 // 36678
Igen. Bár hideg zsíroldó hijàn csak fèktisztítóval nyomattam ki meg komresszorral de könnyen mozgott a rudja.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-09 19:55:08 // 36677
olajba, gumiba....azt hittem aki autót üzemeltet ez alap
Alfonis2013-06-09 19:52:01 // 36676
EGR t dugózni kell! a kiírás meg olcsóbb mint egy új egr, a világító lámpa meg ingyen van. A maradék pénzt meg belelehet tenni olajba, gumiba bármibe. :D
Piritu - 1.000.0002013-06-09 19:50:22 // 36675
A mágnes belsejét is kipucoltátok? Könnyen mozog a rudacska?
(Bár, ha egyszer bejutott a korom, ott később is bejut.)
(Bár, ha egyszer bejutott a korom, ott később is bejut.)
dangerel2013-06-09 19:49:23 // 36674
Amint megoldást találok máris tudatom a fórummal.
dangerel2013-06-09 19:48:34 // 36673
Ok.
Akkor ha megoldható lenne küld el nekem az elérhetőséget és felveszem vele a kapcsolatot.
Szeretném ezt a gondot minél hamarabb rövidrezárni.
Akkor ha megoldható lenne küld el nekem az elérhetőséget és felveszem vele a kapcsolatot.
Szeretném ezt a gondot minél hamarabb rövidrezárni.
Horász2013-06-09 19:45:54 // 36672
Nàlam ugyanez a hiba:) az egr-t kitisztítottam de a helyzet vàltozatlan! Ha elöbb talàlnàl vègleges megoldàst akkor jelezd felèm.
Piritu - 1.000.0002013-06-09 19:44:33 // 36671
Igen, a fórumon ez a téma megy. De ha megnézed, néhány ember aktív a témában.
" Lehet hogy ok de a diagnózist eredeti ALFA diagnózison futtatták le és hiba meg nincs." - itt kezdődnek a bajok. Egy szoftver nem a világ. Sose fogja kiírni, hogy ezt, meg ezt cseréld ki, csak segíti a diagnosztikát. Nem véletlenül szakma az autószerelés, és nem véletlenül specializálódnak a szerelők bizonyos típusokra.
" ha nem az EGR a rossz , akkor micsoda?" - bármi. Távolról, ötletelve, tippelgetve NEM lehet diagnosztizálni. A 159 nem egy Trabant szintű autó, kicsit bonyolultabb annál. El kell vinni egy emberkéhez, aki ÉRT hozzá. Én pl. pont 105 km-re hordom. (Hozzád 110-re lenne az illető.)
" Lehet hogy ok de a diagnózist eredeti ALFA diagnózison futtatták le és hiba meg nincs." - itt kezdődnek a bajok. Egy szoftver nem a világ. Sose fogja kiírni, hogy ezt, meg ezt cseréld ki, csak segíti a diagnosztikát. Nem véletlenül szakma az autószerelés, és nem véletlenül specializálódnak a szerelők bizonyos típusokra.
" ha nem az EGR a rossz , akkor micsoda?" - bármi. Távolról, ötletelve, tippelgetve NEM lehet diagnosztizálni. A 159 nem egy Trabant szintű autó, kicsit bonyolultabb annál. El kell vinni egy emberkéhez, aki ÉRT hozzá. Én pl. pont 105 km-re hordom. (Hozzád 110-re lenne az illető.)
dangerel2013-06-09 19:36:09 // 36670
A kiírást itt a fórumon javasolták. Lehet hogy ok de a diagnózist eredeti ALFA diagnózison futtatták le és hiba meg nincs.
Bevallom nekem az a lényeg, hogy jó legyen. Mivel a cserével se biztos hogy jó lenne így próbálkozok másúton.
Érdeklődük tovább. de ha nem az EGR a rossz , akkor micsoda?
Kösz
Bevallom nekem az a lényeg, hogy jó legyen. Mivel a cserével se biztos hogy jó lenne így próbálkozok másúton.
Érdeklődük tovább. de ha nem az EGR a rossz , akkor micsoda?
Kösz
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-09 19:32:55 // 36669
egyébként osztom nagyjából 1x kell venni EGR-t de ha a káros hatását nézzük amit csinál akkor inkább nem kell, de ha valaki kiakasztja a szívósort, offolja a DPF-et akkor meg szinte tökmind1, hogy van vagy nincs a motor szempontjából ....lassan olyan ez az EGR mint a: Polsi Fiat drága kincs jó ha van de jobb ha nincs :P
Piritu - 1.000.0002013-06-09 19:29:40 // 36668
Eddig jó volt, a gyárból kikerülő autókon is jó. Olyan nincs, hogy a hibás alkatrész cseréjével nem lesz jó. (A 156-omon a csere után újabb százezren eddig jó volt.)
Persze, ha a felületes diagnózis miatt nem a hibás alkatrész lesz kicserélve maradhat a hiba.
Persze, ha a felületes diagnózis miatt nem a hibás alkatrész lesz kicserélve maradhat a hiba.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-09 19:27:47 // 36667
így van meg kell venni ezt mondom én is :)
'''''2013-06-09 19:26:18 // 36666
Öt patkós brera felni 80.000Ft-ért? 18-as? Én azt venném.Ennyiért még nem is láttam.
dangerel2013-06-09 19:25:02 // 36665
Helo.
Lehetséges hogy segítene, de ahogy már érdeklődtem,nem minden esetben segít.
Leteszteltük a szelepet és ki is tisztítottuk a szívótorokkal együtt és rendben van.
Bevallom, inkább kiírnám mert szerintem az új sem segítene nekem.
De köszönöm a tanácsot.
Lehetséges hogy segítene, de ahogy már érdeklődtem,nem minden esetben segít.
Leteszteltük a szelepet és ki is tisztítottuk a szívótorokkal együtt és rendben van.
Bevallom, inkább kiírnám mert szerintem az új sem segítene nekem.
De köszönöm a tanácsot.
Piritu - 1.000.0002013-06-09 19:21:30 // 36664
Tudom, hogy a topikban az egr/dpf páros az első számú közellenség, de csendben megjegyezném: Egy új egr beszerzése is megoldaná a problémádat a következő 1xx-ezer km-re, és nem kell itt-ott, így-úgy trükközni.
dangerel2013-06-09 19:14:59 // 36663
Sziasztok.
Ismer valakit , aki Komárom környékén képes az EGR hiba által generált hiba kiírására?
Ledugózom az EGR -t és szükséges kiírni a softwer-ből.
Köszönöm a segítséget.
Ismer valakit , aki Komárom környékén képes az EGR hiba által generált hiba kiírására?
Ledugózom az EGR -t és szükséges kiírni a softwer-ből.
Köszönöm a segítséget.
Piritu - 1.000.0002013-06-09 18:55:58 // 36662
A 18-ra szavazok. A magyar utakra inkább való, ha meg még jobban is megy vele a Vas, akkor számomra nem is lehet kérdés.
mizooo2013-06-09 17:04:17 // 36661
Hali, igen ebayen vettem és Can Bus-osnak írjál, de mint ahogyan már írták nem sok köze van a Can Bus-hoz, de mivel az ellenállás már gyárilag rajta van közel annyit fogyaszthat mint az izzószál, hogy a Comp ne lássa kiégettnek,
T10
Sofita 39 mm
Helyzetjelő T10
T10
Sofita 39 mm
Helyzetjelő T10
GTPeti2013-06-09 16:01:34 // 36660
Én tuti váltanék 225 R18-ra. Jobban fog menni a 8V és Mo-kompatibilisebb is. Egy szavazat a 2-esre. :)
Shadin2013-06-09 15:55:50 // 36659
Maradjon a 19"-es felni használt "prémium" gumival. Így jössz ki legolcsóbban.
Shadin2013-06-09 15:54:29 // 36658
Én Pityukoma véleményét osztom. 70-80%-os nem túl öreg gumikat veszek és kb. 2 évig elgurulok rajtuk. Legfeljebb vízen lassítok 160-ról 140-re profilmélységtől függően :-) Új 159-est vennél, vagy használtat kis kompromisszummal, mert jóval olcsóbb?
Dömpi (il dottore)2013-06-09 15:35:17 // 36657
Na szóval, úgy áll a helyzet, hogy van 3 variáció:
1) mivel a 19-es felnimen 255/35-ös méret van, amitől szabadulni akarok, 4 db gumit kellene rá vennem, 235/40-est. Ennek az ára Hankook gumival 210-220k között lenne.
2) lenne 80k-ért 5-patkós brera felni 4 db 80-ezerért. Ha ezeket megvenném, és felgumiznám 225/50-es mérettel, a mostani hasmagasságomból csak 4mm-t veszítenék és összköltségben (felni+gumi) szintén 210-220k között lennék. De ezzel a gumival jobb lenne a fogyasztásom, és nem kellene ötször meggoldolni, hogy milyen úton megyek. És ha el tudom adni a 19-es felniket valamikor, akkor valamennyi pénz visszajön a bevételi oldalon. Ha eltudom persze adni.
3) megveszem Liquid 235/40 R19-es használt PZero gumijait (2db), veszek hozzá 2 db új Hankook-ot és megúszom 150k-ból, de akkor marad a 19-es felnim.
Szerintetek?
1) mivel a 19-es felnimen 255/35-ös méret van, amitől szabadulni akarok, 4 db gumit kellene rá vennem, 235/40-est. Ennek az ára Hankook gumival 210-220k között lenne.
2) lenne 80k-ért 5-patkós brera felni 4 db 80-ezerért. Ha ezeket megvenném, és felgumiznám 225/50-es mérettel, a mostani hasmagasságomból csak 4mm-t veszítenék és összköltségben (felni+gumi) szintén 210-220k között lennék. De ezzel a gumival jobb lenne a fogyasztásom, és nem kellene ötször meggoldolni, hogy milyen úton megyek. És ha el tudom adni a 19-es felniket valamikor, akkor valamennyi pénz visszajön a bevételi oldalon. Ha eltudom persze adni.
3) megveszem Liquid 235/40 R19-es használt PZero gumijait (2db), veszek hozzá 2 db új Hankook-ot és megúszom 150k-ból, de akkor marad a 19-es felnim.
Szerintetek?
GTPeti2013-06-09 15:08:26 // 36656
Én a köv. futóműszervíz alkalmával biztos kezdenék valamit azzal a rozsda borította rugótányérral. (Azon túl, hogy kikenném a kpl. tornyot egy jófajta szerrel.)
Alfonis2013-06-09 15:06:28 // 36655
kösd le így. Leállnia nem szabad. Mikor időd van meg térj be egy Mukihoz aki kiírja aztán ennyi. A turbora hidegen figyelj majd mert nő a nyomás. Finomabban a gázpedállal mikor hideg 0,8 fölé nenagyon....
dangerel2013-06-09 15:03:18 // 36654
Az is megoldás de szeretném , ha semmiféle hibát se írna ki nekem.
dangerel2013-06-09 15:01:56 // 36653
Hello.
Éredklődni szeretnék tőled hogy milyen led izzókat vásároltál, amelyekre nem jelez hibát a számítógép.
Az izzónál a Can Bus megjelölés jelenti hogy cserélhetó ledesre és a fogyasztása megegyezik az eredeti izzó fogyasztásával?
Köszönöm előre is
Éredklődni szeretnék tőled hogy milyen led izzókat vásároltál, amelyekre nem jelez hibát a számítógép.
Az izzónál a Can Bus megjelölés jelenti hogy cserélhetó ledesre és a fogyasztása megegyezik az eredeti izzó fogyasztásával?
Köszönöm előre is
Pityukoma2013-06-09 15:00:23 // 36652
Dömpi (il dottore)2013-06-09 14:56:58 // 36651
Pityukoma2013-06-09 14:55:51 // 36650
Gratulálok és boldog "párkapcsolatot" kívánok :-)