Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-08 20:34:01 // 62099
az Alfa-ról és a Fiat-ról beszéljünk...nekem a Punto-ban semmi elektromotor nem keringteti az olajat és még spec olajat sem kíván az autó pont ugyan az a rendszer, mint a nem Start-Stopos csak AMG akku van benne...a GIU szintén zenész...
Egyetlen olyan márkát sem ismerek ami különleges olajat kapna a rendszer miatt ...egyedül a hibrid ami 0w20-at kíván....
[k i z z o]2014-12-08 19:45:38 // 62098
Több féle módszer van használatban: Egyesek olaj buffereket használnak, amelyek képesek olajat raktározni, és egyszerre szállítani amikor kell. Ezekhez vannak visszacsapó szelepek, amelyek nem engedik visszafolyni az olajat, nagyon közel tartják az olajozási helyekhez. Ezen felül hiába start stop, és egyszerre indul, nem robbanik a motor, amíg nincs min. 15psi olajnyomás. Ezt változó szállítási képességű, nagyon kis veszteségű olajszivattyúkkal érik el: nagyon nagy a munkaterük, és kicsi elfordulásra is nagyon nagy térfogatot szállítanak, ami gyors olajnyomás felépülést eredményez. Egyes prémiumok használják a az elektromos olajszivattyúkat, amelyeket sorosan fel lehet kötni az olajkörbe. Ez azoknál a motoroknál indokolt, ahol több minden olajjal vezérelt, és kell az olaj több szerviz kiszolgálásához. Ehhez még hozzá jön, hogy egy komoly szintetikus olajat használnak, ami nagyon sokáig képes olajfilmet fenntartani, más a kent súrlódási pontokon a felületi kialakítás - speciális olaj tároló tasakok pl., és hidegen, amikor az olajozás nehézkesebb, nincs engedélyezve a rendszer. Egyes PSA modellek használnak előtöltött olaj buffert, amely képes másodpercekig még olajat szolgáltatni a szivattyú leállítása alatt. Daimlernél van állandó olajnyomás egy kisnyomású pumpával.
Az alfánál nem tudom mi a helyzet.
tdemeter2014-12-08 18:01:07 // 62097
Nekem kifejezetten szimpi benne a +1 torles.
David | Centocinquantanove2014-12-08 10:53:59 // 62096
Big lájk! :)
Kipróbálom ma én is, úgyis pont olyan szutyok idő van.
Dömpi (il dottore)2014-12-08 10:36:06 // 62095
A minap rájöttem arra, hogyna lehet elkerülni ablakmosás után a +1 törlést.

Szóval ráspriccelsz a szélvédőre, erre beindul az ablaktörlő, majd megáll, majd néhány mp múlva töröl még egyet, és ami addig tiszta volt, azt szépen összemaszatolja.

Nos, ha plusz törlés előtt egy kattanást lefelé kapcsolod az ablaktörlőt (azaz szakaszos törlés módba), majd gyorsan vissza is kikapcsolt módba, akkor elfelejti a +1 törlést.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-08 07:26:58 // 62094
Igen es hogy? Szerintem sehogy...
Piritu - 1.000.0002014-12-08 06:49:36 // 62093
A Giu-ba szerelik ugyan azt a 2.0 mjet motort, mint az enyémben van. A Giu-ben más az olajozási rendszere?
Piritu - 1.000.0002014-12-08 06:39:51 // 62092
Hogyan? Elektromos az olajpumpa?
[k i z z o]2014-12-07 23:48:21 // 62091
Az olajnyomás fenn van tartva stop alatt.
Haddel2014-12-07 23:43:51 // 62090
Amúgy vicces ,van egy talán 1980-as Technika magazinom ,már abban is volt azt hiszem Vw start-stoppos autó.Azóta eltelt több ,mint 30 év..
Piritu - 1.000.0002014-12-07 22:47:58 // 62089
Jóccakát, léptem.

(Erzberg)
GTPeti2014-12-07 22:32:25 // 62088
Pillanat, én nem az ilyen idióta extrém leállításokra gondoltam, hanem magára a start-stop elvre, aminek van létjogosultsága. Azt, hogy mennyire jól csinálták meg a logikáját, nem tudom, nincs ilyen autóm! (Persze az idő nagy részében nálam is ki lenne kapcsolva.)
GTPeti2014-12-07 22:30:40 // 62087
Jaja, főleg, ha egyébként 200km-es útra indultál. :)
.......................2014-12-07 22:14:18 // 62086
10Perces lámpákal gyalog hamarabb odaérsz
Piritu - 1.000.0002014-12-07 21:50:13 // 62085
Felpattintósnak tűnik. Holnap megnézem. Ma mentünk vagy 170 km-t, most vígan van. Vissza akartam tenni a CTEC-re, de az az érzésem, hogy elhalálozott. Nem tudom "bekapcsolni". Mondjuk használtan vettem jó pár éve, megszolgálta az árát. Lehet, hogy beszerzek ebből is egy újat...
Haddel2014-12-07 21:40:53 // 62084
Én is pont ma mértem rá az akksira ,egy hete áll a kocsi a parkolóban,hétközben cégessel járok, 12,47 V volt a feszültség benne. Egyszer 3 hétig állt egyhuzamban ,akkor le is merült ,előtte volt az hogy a fejegység szarakodott ,lefagyott.
Lehet holnap felhozom az aksit,most két hétig úgyse fogom használni az autót.Szombaton céges karácsonyi buli lesz ,úgyhogy be fogok állni, mint az atom ,vasárnap nemigen akarok autókázni :D
Csabi2014-12-07 21:26:34 // 62083
akkor sincs semmi, nem merül le az olyan hamar, ez a másik legnagyobb előnye, h neki a legkisebb az önkisülése..nopara
Piritu - 1.000.0002014-12-07 21:19:13 // 62081
"ki az a barom aki kitalált egy ilyen hülye rendszert" - akik meg akarnak felelni az NEDC fogyasztási ciklus mérésen.
Csabi2014-12-07 21:18:01 // 62080
igaz, de ez igaz minden akksira, nem nagy vitamin neki, ha kisütött állapot közelbe kerül...Egy nap állás után is 12.55V-ot mértem, többet meg nem áll egyhuzamban :)
Piritu - 1.000.0002014-12-07 21:16:39 // 62079
Azért kíváncsi lennék, hogy a turbó csapágyazása mennyire örül a leállítgatásnak. Aztán indítás után rögtön pöröghet, mint a búgócsiga, mert gyorsulni kéne. Aztán megint megszűnik az olajnyomás....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 21:15:51 // 62078
jah és azt hittem legalább addig nem kapcsol ki amíg nincs üzemi hőfokon az autó de....elindulok kb 300m lámpa...erre leáll....cefet....ki az a barom aki kitalált egy ilyen hülye rendszert??? a hidegindítás ami a legjobban kinyírja a blokkot...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 21:11:03 // 62077
az lehet hogy nem tud cellazárlatos lenni de ha leesik a feszültsége 12.2V-ra feleződik az élettartama...szóval ez nem gondozásmentes mert mindig tölteni kell :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 21:09:30 // 62076
akkor vegyél egy ilyen autót aztán nyáron mikor kikapcsolja a klímát majd vissza kapcsolod, vagy mikor mész az autópályán 150-nel majd kiállsz tankolni és várni kell üresben és csak úgy leáll...stb, stb
Csabi2014-12-07 21:06:25 // 62075
csak úgy nem eresztget az...ereszthet de az már nem az üzemszerű állapot...egyébként meg csak kimondtad Te is, h gondozásmentes... :)
A legfontosabb dolog az AGM akksiban , h nem tud cellazárlatos lenni, és ez szerintem a legnagyobb előnye...
GTPeti2014-12-07 20:54:11 // 62074
"mindig kikapcsoljuk a start-stop-ot egy baromság" Én is így gondoltam, míg nem vezettem Stuttgartban... bakker 10 percesek a lámpák. Na ott nem hülyeség.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 20:45:50 // 62073
biztonsági szelepes tehát ereszti a cuccost kifelé...csak tölteni nem lehet befelé...szerintem semmi értelme csak a start-stoppos autóknál kell, bár ha a miénkbe megdöglik hagyományosat rakok bele, mindig kikapcsoljuk a start-stop-ot egy baromság
Csabi2014-12-07 20:09:05 // 62072
hogy függ össze? savas de ez valóban zárt, nem tudod gondozni...
(ezért építhető be 360°-ban, akár fejjel lefelé is)
Dömpi (il dottore)2014-12-07 19:55:14 // 62070
elég az enyémbe átülni :)

nekem full manuál, azt csinélja, mait én akarok :)
David | Centocinquantanove2014-12-07 19:48:29 // 62069
Igen, ez tényleg sima FeZn horganynak néz ki, valami jobbféle passziváló bevonattal.
A 3-5 mikron kerékcsavarnál elég gyenge, ide elkelne a min 12 mikron, a menetet nem bántja az a rétegvastagság még.
Egyébként ha legközelebb csináltatod, akkor a cink-nikkel (ZnNi) bevonat fényes passziválóval ugyanezt a szép csillogós kinézetet tudja, de a sós vizet sokkal sokkal jobban fogja bírni, és árban meg szinte alig lesz különbség.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 19:47:39 // 62068
egyébként egy jó töltő aranyat ér ebben igazat adok neked...meg a havi egy töltés
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 19:43:08 // 62067
persze meg nézed a folyadék szintet ne legyen levegőn a cella :)
GTPeti2014-12-07 19:39:02 // 62066
Na, spec a szulfátosodás ellen pont lehet tenni. Pl. egy CTEK töltővel, vagy pulserrel.
(Lásd majd' 10 évet kibírt noname akksim, amin ilyen töltő volt.)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 19:35:23 // 62065
inkább úgy fogalmaznék gondozhatatlan :) azaz kuka ...ha szulfátosodik
GTPeti2014-12-07 19:30:45 // 62064
Miért feltölthető savval v. vízzel? Ha nem, akkor bizony gondozásmentes.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 19:27:42 // 62063
az AGM sem gondozásmentes mivel savas, nekem kezd megpusztulni a Puntoba igaz lassan 5 éves ...
Géb2014-12-07 19:07:29 // 62062
Egy gyors kérdés!a hátsó üléseket hogyan lehet kivenni előre hajtani?(alsó rész)
Csabi2014-12-07 18:58:54 // 62061
Akkor elég sokat tettél félre a büntire :D F@sza felnik,egy bajuk van, nem az én autómra kerülnek fel... :))
Csabi2014-12-07 18:55:34 // 62060
Majd az idő igazolja valamelyik oldalt, de mi állunk nyerésre ;)
Haddel2014-12-07 18:19:09 // 62059
Legó felnőtteknek :-)
droberto2014-12-07 17:57:00 // 62058
Kötőelemek, apróságok szemcseszórása:

Hiába dobozoltam külön így már kihívás lesz mindent helyre rakni. Ez a jó kis memóriajáték. Fél év utàn. :)
mzo2014-12-07 17:38:12 // 62057
Hat barmi is csinalja (mondjuk pollenszuro majusban lett cserelve ,szal az tuti nem, de mondom amiota megvan produkalja ezt) akkor is vmi bug van a rendszerben. ;) ma hazafele mar sotetben esoben ismet teszteltem es ismet az ablakmoso kar meghuzasara szinte azonnal belso keringetesre valtott, csak most a szakado eso es vizfuggony melle sotet is parosult igy mar nem volt valami vicces. Es ilyen esoben ha szinte a kar mghuzasanak pillanataban megerzi az "orra" a szagokat akkor berosalok. Keptelensegnek tartom. Kinyomtam az A keringetes automatikat onnantol oke volt. De volt mas is. Szinten hazafele Miskolcon begurultam egy kezi mosoba leveretni az ut sarat a palya elott. Motort jarva hagytam parom gyerek bent ult. Klima nem volt bekapcsolva nem volt AUTO modban a vezerles. Elvileg csak a szelloztetes mukodott. Elkezdtem a mosast majd egyszer csak latom hogx parasodnak az ablakok majd a gyerek hatul mar rajzolgatott is az uvegre. Vegeztem beultem es latom hogy klima es a keringetes automatika bekapcsolt es pont akkor kezdett orult paratlanitasba. AUTO felirat tovabbra sem vilagitott azaz a rendszer erzekelte hogy mosom az auto, valszeg erzekelte a megnovekedett paratartalmat a beszivott levegonel, majd bekapcsolta a klimat (fogjuk ra hogy helyesen) es a belso keringetest (??? Azt meg miert). Szoval ertem en a szandekot de ez igy inkabb bug mint ficsör.
A klima meg nem hiszem hogy +1 fokig mukodne, -barhogy is irja az UM- akkor mar igencsak fagyna ott minden.
'''''2014-12-07 17:03:04 // 62056
Reménykedtem benne.Most a büntetésre szánt pénzből felni lesz. :-)
Csabi2014-12-07 14:55:28 // 62055
Nem kaptam, ezek szerint Te sem...akkor ezt megúsztuk :)
droberto2014-12-07 13:48:40 // 62054
Most már akkor értem mi az a kifli az oldalában. :)
droberto2014-12-07 13:47:30 // 62053
A naranccsal nincs neki baja. :)
Max. az alkohol részével. A szenzor típusától függően az emberi szervezetre káros gázoktól véd (szénhidrogének, szénmonoxid, nitrogéndioxid és ózon). A pálinka pedig nem káros, így az ellen nem véd! :)))
A klímának semmi köze a belső levegő keringtetéshez.
Olvasd el a kezelésiben ezt a 4-5 oldalt. :)
droberto2014-12-07 13:41:52 // 62052
Természetesen nedvesen (Tutela SC35) teszteltem. :)
Ezt mondtam én is neked a 62017. hsz-omban.
Dzsuvás a pollenszűrőd, vagy afektál a AQS-ed, nem programhiba.
A klíma meg 1°C-ig megy az UM szerint. :)
mzo2014-12-07 13:33:17 // 62051
Igen a vegen mar kinyomtam a automata keringetest miutan meguntam a "kodben" autozast ;)
'''''2014-12-07 13:33:11 // 62050
Nem volt törött az autód? :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak