Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002015-06-27 09:32:02 // 68899
Szénkefét nem cserélték ki? Én kicseréltettem volna.
(A gyártunk szénkefés motorokat is. Néha látszólag indok nélkül megszorultnak a szénkefék a motorokban és nem mentek. Aztán megint, aztán megint nem. A végén kiderült, hogy bizonyos időjárási körülmények között (meleg, pára, stb.) egyszerűen "megdagad" a szénkefe.)
Pityukoma2015-06-26 23:22:51 // 68898
Erre kíváncsi leszek. Nagyon egy szemét szívatós hiba :-(
Lexlutor2015-06-26 21:15:41 // 68897

Tegnap megjárta a szerelőt a kocsim az indítási probléma miatt.
Szétszedték az önindítót de nem találtak semmit. Azt mondták újszerű a belseje. Bezsírozták kiporolták és összerakták. Hibakódot is olvastak, de semmi hiba. Szerelőnél mindig pöccre indult. Semmit nem találtak.
Be lett húzva egy szál kábel az önindítóra, egy led visszajelzővel a motorháztetőhöz.
Így ha megint nem indítózik , akkor látom hogy megy-e rá áram. Illetve ezzel a szállal be is tudom indítani a kocsit ha nem indul.

Várom újra a hibát hogy lássam mi van. Utoljára kedden csinálta azóta nem. Így talán kiderül hogy relé vagy más probléma van-e. Meglátjuk...
Dömpi (il dottore)2015-06-26 19:57:57 // 68896
csomagtér zár mikrokapcsoló...nem javítható, komplett zárcsere csak
zárcsere után ha nem akarod újra a mikrokapcsoló halálát, cseréld az izzókat LED-re
.......................2015-06-26 19:05:17 // 68895
lehet a 8V jtdm még nem nyafog ha ledugózod
az végleges megoldás lenne
GTPeti2015-06-26 18:54:13 // 68894
Pontosan arra a szárra gondolok.

"és q@va drága" Persze. Végülis, ha 2 euróból kell legyártani a cuccot, amit utána legalább 150-ért árulnak, akkor tényleg drága. Viszont ha a milliós darabszámokra gondolunk, akkor egy nyavajás harmonika egyáltalán nem lenne megoldhatatlan. Ennek a vacaknak EL KELL romlania. De utálom az ilyent...
.......................2015-06-26 18:47:07 // 68893
milyen tengelynek?
az a szelep szára
a hengerfejben is érintkezik a kipufogó gázzal
ott sem szorul meg a szelepvezetöben

van olyan vegyipari alkalmazású szelep aminek a szelepszárra van egy saválló harmonika hegesztve,így fémtömör zárásu a szelepszár ,magyarul semmi nem tud kijutni mellette
de azt mérgezö anyagokra használják

és q@va drága
GTPeti2015-06-26 18:36:05 // 68892
Kiváló konstrukció. Technikai zsákutca. A tengelynek nem lenne szabad közvetlenül korommal, ill. kipufogógázzal érintkeznie. Részemről: Ledugóz, kiír...
Nivan842015-06-26 15:57:19 // 68891
köszönöm szépen, majd beszélek a szerelővel.
.......................2015-06-26 15:41:25 // 68890
valszeg ki kellene mosni gázolajban,
és szárazon vagy egy két csepp motorolajjal kenve összerakni

nekem is így lett jó
Nivan842015-06-26 15:23:17 // 68889
Most elvittem, es kapott 1-2 padlós gyorsítást, visszatért az élet bele, eddig úgy néz ki. /lekopogom.

Szosza, mit kezdjek akkor azzal a rohadt egr szeleppel? 😃
.......................2015-06-26 15:07:30 // 68888
Magyarul az LMM-től az elvárthoz képest túl alacsony jelet kapott.
ez igy van

valszeg szorul a vadi új EGR is,
nekem is ilyen volt,mert a szelep tengelyét bekenik zsirral a gyárban ,ami aztán besürüsödik a kipufogó gáz hö hatására,és megszorul
Piritu - 1.000.0002015-06-26 15:02:39 // 68887
Először meg kellene várni, hogy visszajön-e az LMM hibaüzenet. Ha igen, akkor érdemes élőadatot nézni és az alapján dönteni.
Sajnos sokan cserélgetnek vaktában, mert sok pénzt akarnak lehúzni a tulajról vagy a diagnosztikához nem konyítanak.
Itt az Amorén is nem egyszer olvasni kocsikról, amin a tulaj már a fél autót kicserélte(tte) eredmény nélkül.
Nivan842015-06-26 14:45:49 // 68886
Mert szerintem se lehet rossz az lmm. A kedves szervizes egyből cserét emlegetett. (A saját szerelőm szabin van).
Piritu - 1.000.0002015-06-26 14:29:58 // 68885
Szerintem egyszerűen azért, mert nem ment át a rendszeren annyi levegő, mint kellett volna. Magyarul az LMM-től az elvárthoz képest túl alacsony jelet kapott.
GTPeti2015-06-26 14:25:20 // 68884
Ja és felszólítanák mindenkit, hogy segítsetek nekem a Művész Urat munkára fogni. :D
Nivan842015-06-26 14:18:24 // 68883
Nekem is jött tegnap a szívritmus zavar. Este haza fele check engine hiba. Reggel vittem is, LMM és DPF... Valszeg nem ment le a regen. Kapott egy fél tank MaxxMotion dieselt, meg bele egy flaska Pro-Tec-es dpf adalékot, és vittem is ki az országútra. Azóta még nem dobta vissza a hibát.
LMM-et amúgy miért dobhatta? 2esben, 3asban egyáltalán nem rángatott eddig az autó, 4esben éreztem 1500as fordulatnál, amikor finomkodtam a gázpedállal. Vadi új EGR szelep van a gépben.

Köszi
GTPeti2015-06-26 13:29:28 // 68882
Erhard, lassan kéne már alkotni valamit. Akár még valami EGR-ről szóló kép is beleférne. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-26 08:52:44 // 68881
4 csavar fogja, csak hülye helyen van :)
SzJanos2015-06-26 08:08:52 // 68880
Akkor az nem az a helyben, 10 perc alatt kiszerelős fajta? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-26 07:14:22 // 68879
Az az egr hütö fedele, a szelep a blokk mögött lakik
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-26 07:12:41 // 68878
Nem mi? Ez is egy szar konstrukcio... Nyitva marad ezèrt a dödörèszös alapjárat....
Wasco2015-06-26 06:57:32 // 68877
Már volt itt szó róla és ennek alapján jómagam is felújítottat raktam bele. Van aki csak ezzel foglalkozik. Az 1.9-2.4-nek tényleg egyszerű a megoldása, az elektromágneses rész romlik el,a többit tisztítják. Én ott kiszereltem 10 perc alatt, bevittem és visszaszereltem a felújítottat. Ez már egy éve volt, tökéletesen műxik. Postán is kiküldik akinek kell, azért mondom csak, hátha valaki spórolni szeretne (Így 10e Ft. volt nekem). Nem kell félni a szakik akik csinálják Törökszentmiklóson csak ezzel foglalkoznak. Láttam hegyekbe állt náluk a postán küldött EGR, ugye a modern kis benzinesekben is vannak már és hát azok is romlanak. Ha valakinek kell tudok telefonszámot adni tud velük beszélni, és mondom nekem is itt ajánlották a fórumon.
Piritu - 1.000.0002015-06-26 06:52:16 // 68876
Nekem azt mondták, hogy az az egr hűtő fedele. Hogy mi van alatta, azt még nem láttam. Erhard talán megmondja a tutit.
Piritu - 1.000.0002015-06-26 06:50:52 // 68875
Csak a tiedben még a "régi" verzió van, amivel gyakorlatilag mindenkinek meggyűlik a baja.
Zsombor2015-06-26 02:27:30 // 68874
Az enyémben már kellett cserélni. Egy darabig takarítgatták, aztán egy idő után végleg összecsinálta magát. Pierburg a gyári is asszem. Azt vettem. Bárdinál kedvességgel olyan 37K körül volt. Ebből adódóan a teljes ára 70 fölött valamivel.
.......................2015-06-25 23:52:54 // 68873
Rossz helyen nézted,a 50eForit körül van
De nem szokott elromlani
SzJanos2015-06-25 23:14:57 // 68872
Közben nézegettem a nem semmi blogodat, az első képen, a nyilazott cucc az EGR szelep?
Piritu - 1.000.0002015-06-25 22:04:57 // 68871
Esetleg Erhardot kérdezd meg :-)
Piritu - 1.000.0002015-06-25 22:04:08 // 68870
Jó 8 mindenkinek! :-)
SzJanos2015-06-25 22:02:17 // 68869
Ahol néztem, ott a 2.0-hoz tartozó EGR szelep ára 85K-110K-ig terjedt.
Piritu - 1.000.0002015-06-25 21:58:35 // 68868
Máshol van, hűtött és nem csak egy egyszerű elektromágnes nyitja/zárja. Teljesen más konstrukció.
Mit jelent az, hogy horror?
SzJanos2015-06-25 21:55:21 // 68867
Én itthon nem tudom kiolvasni, nincs hozzá semmilyen felszerelésem. Mennyiben más a 2.0 EGR-je? Azt láttam, hogy az ára "horror" kategória.
Piritu - 1.000.0002015-06-25 21:44:57 // 68866
A műszerfal csak akkor jelez, ha vészüzembe is tette a vasat a comp. Tárolt hibaüzenetnek kellene lennie szerintem, mert a mi egr-ünk nem úgy működik, mint az 1,9-2,4 párosé.
SzJanos2015-06-25 21:40:18 // 68865
Nem dobott semmit a műszerfalon.
Pityukoma2015-06-25 21:26:41 // 68864
Szia!
A csomagtér ajtóban lévő lámpa az működik??? Ha igen akkor lehet hogy csak kiégtek az izzók az oldalsó lámpákban. (mindháromnak egyszerre kell működnie) Ha az sem világít akkor nagy valószínűséggel kipurcant a kapcsolód (mint már többünknél). Arra 3 lehetőséged van: 1; veszel egy új v. bontott csomi ajtóban lévő zárszerkezetet. 2; kicseréled benne a mikrokapcsolót (mármint a zárban), mint Drobertó Cartárs (lásd blogját róla) 3; a zárban lévő másik még működő mikrokapcsolóval és egy mini relével kiváltod az elromlott kapcsolót (mint én), majd kicseréled az izzókat LED-re.

Hátsó ajtóban lámpa??? Újat mondasz.

Ez nem lámpa, hanem egy fényvisszaverő öntapadós műanyag lapocska.
Komolyan, kimentem megnézni hogy van-e lámpa. Az enyémben nincs, de az nem azt jelenti hogy másnak nem lehet.
Piritu - 1.000.0002015-06-25 19:43:40 // 68863
A 2.0-nál nem kellene hibaüzenetet kellene dobnia?
SzJanos2015-06-25 19:02:47 // 68862
Igen, erősebb gázadással továbbment, és magasabb fordulaton nem rángatott, aztán ha bemelegedett a motor, akkor el is múlt a rángatás. Mivel sok hasonlót olvastam már itt a fórumon, én is azért gyanakodtam az EGR-re.
.......................2015-06-25 18:15:08 // 68861
szorul az EGR ,
ha nyomsz egy padlót akkor megy rendesen?
SzJanos2015-06-25 17:39:41 // 68860
Ma melegebb volt, nem is volt semmi tünetem hazafelé. Egyébként én szinte 60%-ban pályán használom, 30% városon kívül, és a maradék városon belül.

Azt néztem, hogy jellemzően 1500-as fordulat környékén rángatott be 2-es és 3-as fokozatban.

Szívosorral azért nem lehet (remélem tényleg nem) gond, mert most cseréltettem, teljesen új van benne 1 hónapja.

Figyelem majd, hogyan alakul a jelenség, egyenlőre ma nem jelentkezett. Köszönöm a hozzászólóknak.
David | Centocinquantanove2015-06-25 15:10:51 // 68859
A rángatáson nálam szokott segíteni egy egy hosszabb út, ahol viszonylag nagyobb terhelést kap a motor huzamosabb ideig.
Ha jól meg van hajtva néha néha és jól "kikormolod" az csodákra képes olykor.

Egy Balaton oda vissza és hetekig hónapokig eszébe nem jut rángatni.
norbi04092015-06-25 15:02:00 // 68858
Ez van valami hatással az autóra? :) Le kell venni vagy helyben megoldható? :) Van esetleg valakinek blogja róla?
.......................2015-06-25 14:43:29 // 68857
takarítás is ok lenne,ha nem lenne q**va nagy meló
.......................2015-06-25 14:42:10 // 68856
az új szívósor drága,
meg gyakorlatilag semmi hatása nincs az autó dinamikájára,
amúgy is csak 2000 fordulatig hatásos,utána úgyis jön a töltönyomás ,és mindent visz
.......................2015-06-25 14:40:18 // 68855
kiakasztod nyitott helyzetben,
ok lesz
norbi04092015-06-25 14:38:02 // 68854
Te mit tennél ha a szívosor a ludas? Takarítás? Pillangók kiiktatása? Vagy új szívósor? :)
Greentimus2015-06-25 14:06:36 // 68853
Idén volt kábelköteg csere. Lehet rosszul kötötték be?
mzo2015-06-25 14:05:08 // 68852
A 2.0 Hdi-ket szerelték, Siemensel és Bosch-al is. Ez az eset konkrétan Bosch rendszerrel szerelt HDi volt.
.......................2015-06-25 13:54:01 // 68851
ezt így nem lehet összehasonlítani
a Peugeot elöszeretettel Siemens CR rendszert használ
aZ Alfa Bosch CR
a japánok gyakran Denso CR t

tök más mindegyik ,
szóval ne keverjük a szezont a fazonnal
Giuntini2015-06-25 13:46:58 // 68850
Bemutatták a Giuliát! Megmondom őszintén, nekem a képekről ítélve csalódás. Formailag OK, de nagyon a BMW alá akar gyújtani, és látszik, hogy most a marketing irányította a formatervezők kezét. Éreztem, hogy a 159 formáját, egyéniségét nem lehet túlszárnyalni. Karakteresebb "vadabb" mint a BMW, csak sajnos kevésbé olasz a formája. Majd videóról, vagy élőben többet lehet mondani.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak